Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nukut yöllä 6 tuntia, millainen on seuraava päiväsi?

Vierailija
03.05.2014 |

-

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä, krapulainen. Ihan kuin olisin valvonut monta päivää. Illalla yliväsymyksen takia vaikea nukahtaa ja yleensä herään parin tunnin kuluttua enkä saa uudestaan unta.

Vierailija
22/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai mun mitään, mutta muille saatan olla veemäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali.

Vierailija
24/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, aamulla väsyttää ja iltapäivällä tulee pieni hyytyminen, mutta suht normaalisti pystyn toimimaan, varsinkin jos on saanut nukkua rauhassa. Seitsemän tuntia ja olen elämi kunnossa. Yli kahdeksan tunnin unien jälkeen selkään alkaa sattua, epäreilua. 

Vierailija
25/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas perus. Viikko saattaa mennä 5-6h per yö. Viikonloppuisin lauantai-sunnuntai yönä saatan vedellä 9-11h putkeen kakistelematta.

Vierailija
26/55 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nulun 4-6h öisin ja väsyttää aivan hirveästi.

Kärsin unettomuudesta. Kun uni ei tule vaikka väsyttää!

Vierailija
27/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaisen väsynyt

Vierailija
28/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on hirveän huono, oksettaa, heikottaa, silmissä vilisee, kädet tärisee. En pysty keskittymään, unohtelen asioita, lauseet jäävät kesken kun sanat häviävät mielestä. Tekee mieli syödä koko ajan ja juoda paljon kahvia.

En kestä univajetta.

Vierailija
29/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaali! Tai ideaali olisi 8-9 tuntia, mutta viikolla 6 h olisi hienoa. Nykyään usein nukun viikolla 5 h ja viikonloppuna toisena yönä otan kiinni. Toisena aamuna joudun heräämään lapsen kanssa, ja la-iltana en malta mennä nukkumaan.

Ennen lasta ei olisi tullut kesää. Mutta kun kuukausia nukkui ehkä 3x1,5 h, niin 6 tuntia oli silloin kaukainen unelma. Ehkä sitä tottui vähäisempiin uniin.

Vierailija
30/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h unien jälkeen on ihan normaali päivä.

En lukenut muita vastauksia. Viikonloppuisin nukun joskus pidempään, harvoin yli 8 tuntia. Joskus toisaalta mies herättelee kuorsauksellaan, jolloin voin nukkua vain muutaman tunnin yössä.

Vierailija
31/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 03:52"]

6h unien jälkeen on ihan normaali päivä.

En lukenut muita vastauksia. Viikonloppuisin nukun joskus pidempään, harvoin yli 8 tuntia. Joskus toisaalta mies herättelee kuorsauksellaan, jolloin voin nukkua vain muutaman tunnin yössä.

[/quote]

Jatkan vielä tähän, että toki jos univelkaa kertyy niin sitten nukun jopa 9-10 h joitakin öitä viikonloppuisin. Arkisin 6h on minimi, 7h ihan ok, ja 8h turhan paljon siihen nähden, että haluan tehdä vapaa-aikana muutakin kuin käydä töissä ja nukkua.

Vierailija
32/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan loistava! Oon 2 vuotta nukkunut paljon vähemmän huonosti nukkuvan vauvan kanssa. Onneksi kestän tosi hyvin univelkaa. Nyt taapero nukkuu jo paremmin, mutta herään juuri sen 6h jälkeen virkeänä. Vuosi meni ihan ok 3-4h unilla yössä. Päiväunia en nuku koskaan.

Vierailija
33/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan nukuttua 6 tuntia heräämättä välillä olisin tosi reippaassa ja energisessä kunnossa. Olen nukkunut jo vuosia pätkittäin, koska puolisoni kuorsaa. Lisäksi minulla on pieni rakko ja käyn lähes joka yö vessassa, nyt raskauden aikana useammin.  

Vierailija
34/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h on minimi unimäärä millä vielä selviän mutta jos kovin monta yötä nukun niin vähän, olen ihan poikki, itkuinen ja kärttyinen. Mun täytyy nukkua 8-10h jotta olen pirteä. Monesti nukahdan lasten kanssa jo illalla kahdeksalta. Toivoisin että voisin selvitä vähemmillä yöunilla, mutta ei onnistu. Minut oli lapsena laitettu yöunilla jo 18.30 joten epäilen että ainakin osasyy suureen unetarpeeseen tulee siitä, miten on jo lapsesta saakka totutettu nukkumaan paljon.

Vierailija
35/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain yhdet yöunet jää noin lyhyiksi, pärjään päivän ihan ok. Mielellään ottaisin sitten kyllä 15 minuutin tirsat iltapäivästä. Lasten myötä huomasin, että kestän todella huonosti univelkaa. Tulen kärttyisäksi, keskittymiskyvyttömäksi, itkuiseksi, alakuloiseksi... Onneksi jouduin kärsimään univelasta vain kuopuksen kanssa. Jotta jaksaisin hyvin aamusta iltaan, tarvitsisin 9-10 tuntia unta yössä. Mutta 7-8 tunnin unilla pärjään ilman noita univajeoireita varsinkin, jos pystyn ottamaan päivätirsat.

Vierailija
36/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada nukuttua vähintään 9h. Päiväni ovat työtä täynnä, joten jos nukun vain 6 h ,tarvitsen päiväunet.

Vierailija
37/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 03:52"]6h unien jälkeen on ihan normaali päivä.

[/quote]

Mikset laita kuorsaavaa miestä sohvalle tai toiseen huoneeseen? Ei se ole oikein, että joutuu heräilemään toisen kuorsaukseen.

Vierailija
38/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää, miten vähän ihmiset nukkuu! Pitkittynyt univaje yhdistetään monenlaisiin sairauksiin. Pienten lasten äidit tietenkin ymmärrän, mutta työssäkäyviä en. Itse menen samaan aikaan lasten kanssa nukkumaan arkisin ja yleensäkin, että saan nukuttua tarpeeksi. Tingin mieluummin kotitöistä kuin nukkumisesta. Kestäisin yhden yön 6 tunnin unilla, mutta jos olisi kaksi yötä, olisin aivan rikki henkisesti, itkuinen ja hajamielinen. Tarvitsen unta 9-11 tuntia yösaä, jotta olen virkeä koko päivän.

Vierailija
39/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, ovatko edeltävät päivät olleet kiireisiä tai stressaavia. Luultavasti olisin hieman kärttyinen ja tekisi mieli paikata nuutunutta oloa syömällä herkkuja. Harva ihminen saavuttaa optimaalisen hyvinvoinnin ja terveydentilan kuuden tunnin yöunilla, varsinkin jos asiaa tarkastellaan pitkällä aikavälillä. Univelka lisää keskivartalolihavuutta, vaikuttaa mielialaan, lisää ruokahalua, nostaa verensokeria jne.. 

Vierailija
40/55 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala. Paksu aivosumu, olen hidas, jähmeä ja aikaansaamaton. Rähisen lapsille pienimmästäkin. Unohtelen asioita. En saa mitään aikaiseksi. Alhainen energiataso. En saa kuitenkaan nukahdettua esim. päiväunille vaikka siihen olisi mahdollisuus. 

Tarvitsen 8 tuntia unta joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi