HS: J.K. Rowling pyörityksen keskellä = jos sanot, että nainen ja mies ovat ainoat sukupuolet, olet vihapuhuja
Olen itsekin lukenut Rowlingin tekstit sen jälkeen kun aloin ihmetellä, miten näin on käynyt. Kuulosti tosi takapajuiselta, että hän vastustaisi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Ilmeni, että Rowlingin rikos on se, että hän ei usko, että sukupuolia olisi nykyisin loputtoman monia, vaan että olemme edelleen miehiä ja naisia. Kokemus omasta identiteetistä voi toki olla hyvin monenlainen.
Rowling myös puolustaa naisten oikeutta tiloihin, jonne ei ole pääsyä sellaisilla naiseksi identifioituvilla miehillä, jotka ovat ulkoisesti edelleen miehiä. Olen erittäin samaa mieltä. Tyttäreni ei pidä joutua pukuhuoneeseen, jossa hän joutuu katsomaan kenenkään p enist ä.
En myöskään ole "Ihminen, joka vuotaa verta", kuten tännekin linkatussa tampax-mainoksessa luki. Jos joku ei koe itseään naiseksi, se on toki ok. Ei ole ok redusoida naisia ruumiinosiksi ja -toiminnoiksi. Tuo verenvuotaja-ilmaisu on täysin järjetön ylipäätään. IHan jokainen ihminen vuotaa verta sukupuoleen katsomatta, kuukautiset ovat vain naisilla. En ole ruumiintoiminto, olen nainen.
*jatkuu*
Kommentit (693)
Tulppaanitar kirjoitti:
Suurimpia ongelmia tässä on tuo cancel-kulttuuri. Ennen mitään muita johtopäätöksiä, pitäisi todella tarkkaan tutkia mikä vaikuttaa sukupuoli-identiteetin muuttumiseen toiseksi kuin mikä biologinen sukupuoli on. Linnuista on jo kauan tiedetty että sikiöaikainen raskasmetallialtistus muuttaa sukupuoli-identiteetin jopa 80%lla yksilöistä. Koiraat siis pariutuvat koiraiden kanssa ja alkavat hautomaan. En näe mitään syytä etteikö näin voisi olla myös ihmisillä. Mutta kuka uskaltaa alkaa tutkimaan tällaista tässä nykyisessä ilmapiirissä? Mistä tällaiseen tutkimukseen saisi edes rahoitusta, kun yritykset eivät uskalla vastustaa cancelointia.
Tätä mietin myös, maailma on nykyään hormonihäiritsijöitä pullollaan. Sukupuoli on paljon muutakin kuin biologiaa mutta kyllä se silti siellä taustalla on
Vierailija kirjoitti:
Tulppaanitar kirjoitti:
Suurimpia ongelmia tässä on tuo cancel-kulttuuri. Ennen mitään muita johtopäätöksiä, pitäisi todella tarkkaan tutkia mikä vaikuttaa sukupuoli-identiteetin muuttumiseen toiseksi kuin mikä biologinen sukupuoli on. Linnuista on jo kauan tiedetty että sikiöaikainen raskasmetallialtistus muuttaa sukupuoli-identiteetin jopa 80%lla yksilöistä. Koiraat siis pariutuvat koiraiden kanssa ja alkavat hautomaan. En näe mitään syytä etteikö näin voisi olla myös ihmisillä. Mutta kuka uskaltaa alkaa tutkimaan tällaista tässä nykyisessä ilmapiirissä? Mistä tällaiseen tutkimukseen saisi edes rahoitusta, kun yritykset eivät uskalla vastustaa cancelointia.
Tätä mietin myös, maailma on nykyään hormonihäiritsijöitä pullollaan. Sukupuoli on paljon muutakin kuin biologiaa mutta kyllä se silti siellä taustalla on
No sitten viime 10 vuoden aikana on tullut extra saastumista kun lähes koko länsimaissa useat tytöt luulee olevansa poikia. Vai liittyisikö älykännyköihin, nettiin ja joukkoosykoosiin?
Onpas täältä kadonnut kommentteja! Eli tässä vielä terveiseni sille kirjoittajalle, jolla on lähipiirissä 16-vuotias, joka kokee sukupuolidysforiaa: nuorten sukupuolidysforia menee suuressa osassa tapauksista ohi itsestään aikuisikään mennessä. Toivottavasti nuori saa tukea ja terapiaa, eikä joudu transaktivistien aivopesun uhriksi, ja kasvaa aikuiseksi ennen kuin tekee päätöksiä sellaisista transhoidoista, joiden seuraukset ovat peruuttamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ihmiset, miksi sitten äänestätte niitä puolueita, jotka tällaista maailmaa edistävät? Jopa kokoomuksen mielestä sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Häpeäkseni myönnän tehneeni näin. En tiennyt äänestäessäni, että nykyinen hallitus on näin sekaisin.
On kohtuullisen dystooppista, että Suomen isoin sanomalehti julkaisee tällaista tiededenialistista soopaa.
Ne, jotka edelleen pitävät biologiaa sukupuolen perustana, ovat sitten näiden hs-toimittajan kaltaisten mukaan äärioikeistolaisia, homofobisia konservatiiveja.
Olen itse demareita äänestänyt akateeminen lesbo. Täyttää kyllä kieltämättä nuo kaikki oikeistokonservatiivin kriteerit.
ap
Itse olen akateeminen vanhan liiton feministi, joka on jopa opiskellut naistutkimusta yliopistolla (silloin kun oppiaineen nimi vielä oli naistutkimus). Pidän nykyistä transkeskustelua naisten kannalta hyvin vahingollisena, ja sananvapauden kannalta erittäin ongelmallisena. Minun on luultavasti pakko äänestää ensi vaaleissa ps:ää. Valitsen jonkun järkevän naisen, joka ajattelee myös ympäristökysymyksiä, toivottavasti sellainen ehdokas löytyy.
Vaikuttaa vähän joltain persun trollaukselta tämä viesti. Oon tätä transideologiaa vastaan mutta en silti IKINÄ äänestäisi naisvihamielisiä hankamäki-persuja. Kepulle taitaa mennä seuraava ääneni.
Siinäpä se, ketä äänestää. En missään tapauksessa äänestä persuja, mutta en myöskään äänestä mitään sellaista puoluetta, joka kannattaa sukupuolen muuttamista ilmoitusasiaksi. Vaihtoehdot ovat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ihmiset, miksi sitten äänestätte niitä puolueita, jotka tällaista maailmaa edistävät? Jopa kokoomuksen mielestä sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Häpeäkseni myönnän tehneeni näin. En tiennyt äänestäessäni, että nykyinen hallitus on näin sekaisin.
On kohtuullisen dystooppista, että Suomen isoin sanomalehti julkaisee tällaista tiededenialistista soopaa.
Ne, jotka edelleen pitävät biologiaa sukupuolen perustana, ovat sitten näiden hs-toimittajan kaltaisten mukaan äärioikeistolaisia, homofobisia konservatiiveja.
Olen itse demareita äänestänyt akateeminen lesbo. Täyttää kyllä kieltämättä nuo kaikki oikeistokonservatiivin kriteerit.
ap
Itse olen akateeminen vanhan liiton feministi, joka on jopa opiskellut naistutkimusta yliopistolla (silloin kun oppiaineen nimi vielä oli naistutkimus). Pidän nykyistä transkeskustelua naisten kannalta hyvin vahingollisena, ja sananvapauden kannalta erittäin ongelmallisena. Minun on luultavasti pakko äänestää ensi vaaleissa ps:ää. Valitsen jonkun järkevän naisen, joka ajattelee myös ympäristökysymyksiä, toivottavasti sellainen ehdokas löytyy.
Vaikuttaa vähän joltain persun trollaukselta tämä viesti. Oon tätä transideologiaa vastaan mutta en silti IKINÄ äänestäisi naisvihamielisiä hankamäki-persuja. Kepulle taitaa mennä seuraava ääneni.
Siinäpä se, ketä äänestää. En missään tapauksessa äänestä persuja, mutta en myöskään äänestä mitään sellaista puoluetta, joka kannattaa sukupuolen muuttamista ilmoitusasiaksi. Vaihtoehdot ovat vähissä.
Aivan samaa mieltä, ei ole puoluetta jota voin tukea. Olen yksi aiemmin ketjuun kirjoittaneista jota ilmeisesti epäiltiin äärioikeistolaiseksi mielipiteideni sukupuoliasioissa ansiosta. Olen itseasiassa entinen vihreä mutta en voi heitä enää tukea viime vuosien sekoilujen kuten tämä sukupuoliasia ja Haavisto-keissi jne jälkeen. En tue oikeistolaista tai keskustalaista politiikkaa monista syistä ja vasemmalta kaikki puolueet ovat sekaantuneet ties mihin idioottimaisuuksiin joten vaihtoehdot ovat vähissä. Missä on ympäristöasioista oikeasti välittävä ja tieteeseen tukeutuva puolue joka myös ajaa naisten asiaa sekä tukee tukea tarvitsevia yhteiskunnassa? Kertokaa jos tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
up
uppaajahulluhan se siellä :D
Niin"huono" kirjoitus Rowlingilla että oli ehdolla palkintoon BBC:llä
Nyt ei muuta kuin lälälälälälää foobihuutelijat!
https://www.google.fi/amp/s/amp.dw.com/en/bbc-nominates-jk-rowlings-con…
Vierailija kirjoitti:
Niin"huono" kirjoitus Rowlingilla että oli ehdolla palkintoon BBC:llä
Nyt ei muuta kuin lälälälälälää foobihuutelijat!https://www.google.fi/amp/s/amp.dw.com/en/bbc-nominates-jk-rowlings-con…
Tuo oli taas foobi, foobi myönteinen.
Tässä ehdokkaat ja perusteet.
https://www.google.fi/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/entertainment-arts-5…
Englannissa kuuluisa koomikko, joka nyt ruvennut viittaamaan itseensä she, (ollut pitkään sekapukeutuja, nyt "girlmode" mitä se nyt tarkoittaakaa.) puolustaa Rowlingia
https://www.shethepeople.tv/news/eddie-izzard-defends-j-k-rowling-says-…..