HS: J.K. Rowling pyörityksen keskellä = jos sanot, että nainen ja mies ovat ainoat sukupuolet, olet vihapuhuja
Olen itsekin lukenut Rowlingin tekstit sen jälkeen kun aloin ihmetellä, miten näin on käynyt. Kuulosti tosi takapajuiselta, että hän vastustaisi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Ilmeni, että Rowlingin rikos on se, että hän ei usko, että sukupuolia olisi nykyisin loputtoman monia, vaan että olemme edelleen miehiä ja naisia. Kokemus omasta identiteetistä voi toki olla hyvin monenlainen.
Rowling myös puolustaa naisten oikeutta tiloihin, jonne ei ole pääsyä sellaisilla naiseksi identifioituvilla miehillä, jotka ovat ulkoisesti edelleen miehiä. Olen erittäin samaa mieltä. Tyttäreni ei pidä joutua pukuhuoneeseen, jossa hän joutuu katsomaan kenenkään p enist ä.
En myöskään ole "Ihminen, joka vuotaa verta", kuten tännekin linkatussa tampax-mainoksessa luki. Jos joku ei koe itseään naiseksi, se on toki ok. Ei ole ok redusoida naisia ruumiinosiksi ja -toiminnoiksi. Tuo verenvuotaja-ilmaisu on täysin järjetön ylipäätään. IHan jokainen ihminen vuotaa verta sukupuoleen katsomatta, kuukautiset ovat vain naisilla. En ole ruumiintoiminto, olen nainen.
*jatkuu*
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa "oikeiston" ja "konservatismin" pelkääminen. Vasemmistolaisuus on aatteena vaarallinen ja psykoottinen, ja vaikka se on kääritty nättiin liberaaliin pakettiin, kääreiden alta löytyy totalitarismi, väärinajattelijoiden vainoaminen ja kukistaminen, ihmisten uhriuttaminen ja yksilöllisyyden tuhoaminen.
Aborttioikeutta ei aivan varmasti tulla poistamaan, Suomi ei ole mikään Puola
Luuletko tosiaan, että nämä poliitikot, jotka äänestävät aborttia vastaan eivät haluaisi joukkoihinsa lisää samanlaisia? Olet naiivi. Tietysti he haluavat, ja äänestyspäätöksillään osoittavat "hei, minä olen päässyt näin pitkälle politiikassa, vaikka mielipiteeni on tämän hetkistä enemmistöä vastaan. Sinäkin voit päästä ja liittyä minun joukkooni vastustamaan aborttia".
Luuletko tosiaan, että tuollaiset ihmiset eivät rajoittaisi/poistaisi aborttioikeutta, jos yht'äkkiä olisivatkin enemmistö?
Muutos voi tapahtua ihan missä tahansa ja vaikka kuinka nopeasti.
Esimerkki todellisuudesta: Iran.
Esimerkki kirjallisuudesta: Orjattaresi.
Teidän intersekoaalisten feministien utopioiden uhat menee heittämällä fiktiokirjojen edelle. -eri
Abortinvastaiset näkemykset on sun mielestä fiktiota? Ja Puolan tukeminen?
Ehkä tietyssä joukossa runsaana esiintyvä rokotevastaisuus, salaliittoteoriat, Trumpin kannatus, ilmastotoimien vastustaminen, abortinvastaisuus jne. sitten menevät läpi palstalaisiin. Sitten voidaan katsoa, onko maailma muuttunut paremmaksi kun äänestätte puoluetta, josta löytyy kaikupohjaa näille ajatuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa "oikeiston" ja "konservatismin" pelkääminen. Vasemmistolaisuus on aatteena vaarallinen ja psykoottinen, ja vaikka se on kääritty nättiin liberaaliin pakettiin, kääreiden alta löytyy totalitarismi, väärinajattelijoiden vainoaminen ja kukistaminen, ihmisten uhriuttaminen ja yksilöllisyyden tuhoaminen.
Luuletko tosiaan, että nämä poliitikot, jotka äänestävät aborttia vastaan eivät haluaisi joukkoihinsa lisää samanlaisia? Olet naiivi. Tietysti he haluavat, ja äänestyspäätöksillään osoittavat "hei, minä olen päässyt näin pitkälle politiikassa, vaikka mielipiteeni on tämän hetkistä enemmistöä vastaan. Sinäkin voit päästä ja liittyä minun joukkooni vastustamaan aborttia".
Luuletko tosiaan, että tuollaiset ihmiset eivät rajoittaisi/poistaisi aborttioikeutta, jos yht'äkkiä olisivatkin enemmistö?
Teidän intersekoaalisten feministien utopioiden uhat menee heittämällä fiktiokirjojen edelle. -eri
Abortinvastaiset näkemykset on sun mielestä fiktiota? Ja Puolan tukeminen?
Abortinvastaisuus on omaa horinaasi, siellä twitterin omien pierujen nuuhkimiskammioistasi, ja Suomen olisi hyvä ottaa monessa asiassa Puolasta mallia.
Nyt olen toki naisvihaajarasistihomofoobikko, eikö vaan? Ainakin sinun kuplasi mukaan. Vaikka homo olenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ja uskon että vähintään 90% ihmisistä on. Silti pienen vähemmistön pillin mukaan pompitaan ja aiheutetaan kohuja. Pitäisi edelleen pitää erillään biologinen sukupuoli, joita on tasan kaksi ja sitten ihmisten oma kokemus, joita voi olla miljoona erilaista.
Biologisissa sukupuolissa saattaa olla joku promillen murto-osa, jossa sukupuolta ei voida määritellä, mutta eiköhän niissäkin tapauksissa saada asia kohtuullisesti järjestettyä esim. leikkauksella.
On myöskin niin, että nämä intersukupuoliset ovat joko miehiä tai naisia, joilla on kehityshäiriö. He eivät ole mikään kolmas sukupuoli.
Nisäkkäillä on kaksi sukupuolta: se, joka tuottaa pieniä sukusoluja (siittiöt) ja se, joka tuottaa suuria sukusoluja (munasolu). Loput ovat häiriöitä.
Jotta sukupuolia voisi olla enemmän, tulisi myös olla niitä kolmansia, neljänsiä jne. sukusoluja. Eipä ole näkynyt.
Nimenomaan näin. Ja ne kehityshäiriöiset voidaan korjata, niin hyvin kuin mahdollista, vastaamaan jompaa kumpaa sukupuolta. Jostain syystä ihmisten moninaiset kokemukset (sekoilut) halutaan jatkuvasti sekoittaa biologisiin faktoihin.
Vau.
Ihmisellä ei lopulta ole mitään muuta kuin se oma kokemuksensa elämästään.
Mitäpä luulet, tuleeko terveempää väkeä jos kokemus validoidaan, vai jos ulkoisiin rakenteisiin vedoten päätetään että hommat menee nyt näin, sun kokemuksesta viis.
Mitäpä luulet jos alan juoksennella tuolla ulkona väittäen olevani elefantti niin tuleeko minusta terveempi jos kokemukseni validoidaan leikkelemällä minulle kärsän oloinen letku nenäni tilalle?
Oletko nähnyt elokuvan Tusk? Siinä miehestä tehdään mursu vastoin tahtoaan...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tietyssä joukossa runsaana esiintyvä rokotevastaisuus, salaliittoteoriat, Trumpin kannatus, ilmastotoimien vastustaminen, abortinvastaisuus jne. sitten menevät läpi palstalaisiin. Sitten voidaan katsoa, onko maailma muuttunut paremmaksi kun äänestätte puoluetta, josta löytyy kaikupohjaa näille ajatuksille.
Rokotevastaisuus ei kuulu tuohon joukkoon. Se on etupäässä länsirannikon RKP:läisten ja ”luonnonmukaisuuteen” uskovien punaviher-ituhippien juttu. Samat tahot uskovat myös salaliittoteorioihin (esim. ilkeiden lääkeyhtiöiden juonista ja siitä, että Trump voitti presidentinvaalit Venäjän salaisten operaatioiden ansiosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä, miksi abortinvastustajapoliitikot eivät toimisi vakaumuksensa mukaan, jos heitä olisi enemmistö. Mitä järkeä heillä olisi tehdä niin ja miksi he eivät haluaisi muita joukkoihinsa? Ihan kunnollisen vastauksen voisit antaa, eikä tuollaista kiertelyä ja kaartelua, ja toisten pilkkaamista. On hieman outoa vaatia, että "konservatiiveja ei saa pelätä", kun selvää on, että heidän joukossaan on porukkaa, joka haluaa rajoittaa toisten ihmisten elämää. Eikö riitä, että rajoittavat omaansa?
Feministi olen, mutten edes tiedä, mitä intersektionaalinen feminismi tarkoittaa. Olen nähnyt sanan vain pari kertaa av:lla, pilkkaamistarkoituksessa. Hatusta vedettyjen väitteiden esittäminen ihmisestä, jota et tunne, osoittaa myös, että sinulle on tärkeintä hyökätä toista vastaan, ei keskustella tai ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Trumpin kannattamisessa ei ole mitään pahaa, jos vaihtoehtona on seniilin mellakointia kannattavan korruptoituneen valehtelijan kannattaminen. Ilmastotoimien ”vastustaminen” tarkoittaa Suomen ylimitoitettujen ja globaaleilta vaikutuksiltaan olemattomien omaan jalkaan ampumisten vastustamista. Rokotevastaisuus on enemmänkin punaviherhörhöjen heiniä, kuten kuunatsi-salaliittoteoriatkin. Itse ainakaan en (todella) konservatiivisena henkilönä perusteltuja abortteja vastusta.
Siinähän vaan sanotaan, että ei sovi sperman ruikkijoille.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa esim. minun tekstejäni tuli vaikutelma, että olen tuota mieltä?
Suuri osa ei täällä kirjoita nimimerkillä. Mistä itse tiedät, milloin vastaat samalle tyypille tai milloin eri tyypille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä, miksi abortinvastustajapoliitikot eivät toimisi vakaumuksensa mukaan, jos heitä olisi enemmistö. Mitä järkeä heillä olisi tehdä niin ja miksi he eivät haluaisi muita joukkoihinsa? Ihan kunnollisen vastauksen voisit antaa, eikä tuollaista kiertelyä ja kaartelua, ja toisten pilkkaamista. On hieman outoa vaatia, että "konservatiiveja ei saa pelätä", kun selvää on, että heidän joukossaan on porukkaa, joka haluaa rajoittaa toisten ihmisten elämää. Eikö riitä, että rajoittavat omaansa?
Feministi olen, mutten edes tiedä, mitä intersektionaalinen feminismi tarkoittaa. Olen nähnyt sanan vain pari kertaa av:lla, pilkkaamistarkoituksessa. Hatusta vedettyjen väitteiden esittäminen ihmisestä, jota et tunne, osoittaa myös, että sinulle on tärkeintä hyökätä toista vastaan, ei keskustella tai ymmärtää.
Eli et edes tiedä mistä tässä keskustellaan. Suomessa ei ole mitään aborttivastaisuutta, joten lopeta siitä jankkaaminen.
Onko miehillä mielestäsi kuukautiset? Montako sukupuolta on olemassa? Vastaa näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rowlingin alun perin tukema henkilö oli työpaikkakiusaaja joka ehdoin tahdoin jätti noudattamatta työtoverinsa toivetta tietyn persoonapronominin käytöstä, ja myös sitten kirjoitti niitä transvastaisia tekstejä nettiin.
Mulla on pimppi ja menkat ja koko saamarin setti, mutta mun naiseuteni ei siitä vähene että jollain toisella naisella ei ole.
Rowlingia ei ole kukaan canceloinut, kovalla kiireellä kyllä yritetään markkinoida Hesarissakin hänen uusinta tuotostaan lapsille, mutta itse passaan kun lapsille voi myös lukea tekstejä jotka ovat aidosti tapaperoisilta ajoilta, eivätkä vaan reaktionaarista pyristelyä maailman tilaa vastaan.
Viimeiseksi: transasiaa tulee nyt niin paljon, koska ennen ei ole tullut yhtään. Sukupuolivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään SJW-all-clear-saa-lopettaa-ajattelun vaikka Tuuve Arot sun muut yrittävätkin niin toimia.
Naiset eivät ole antaneet sinulle ja kaltaisillesi kollektiivina oikeutta viedä kaikilta naisilta käsitettä "nainen" siksi, että sinulle on ok vääristellä totuutta.
Todella ylimielistä edes ajatella niin.
Tota, tulenko minä sun pääsi sisälle vääntelemään vipuja vai miten toi "oikeuden vieminen" toteutuu?
Näkökulmat eriävät. Sulla on toi, mulla tää. Hengitä vaikka paperipussiin jos noin paljon ahdistaa.
Kieltämällä sanan "nainen" käyttäminen ja käyttämällä ilmaisuja kuten "verenvuotaja", "kohdullinen" jne.
En tiedä, oletko hieman hidas ymmärtämään, mutta nämä ovat niitä konkreettisia esimerkkejä, joita olen aiemmin esittänyt.
Se että joku muu käyttää kieltä jota sinä et käyttäisi ei peruuta sinulta yhtään mitään.
Kommenttini oli poistettu, ilmeisesti oli hieman kiusallista että yllä oleva kirjoittaja puhui itsensä pussiin.
Jos siis muiden käyttämä kieli ei ole keneltäkään pois, ei ole mitään syytä loukkaantua siitä, että naiset ovat edelleen naisia ja miehet miehiä. Ja transnaiset ja -miehet transnaisia ja -miehiä.
Lainaten sinua: Se että joku muu käyttää kieltä jota sinä et käyttäisi ei peruuta sinulta yhtään mitään!
Tällä kertaa kopioin viestini toisaalle niin se on helppo toistaa vaikka miten monta kertaa.
Poistettu on minunkin kommenttini jossa vastustin nimenomaan sitä että organisoidusti halutaan pakottaa ihmiset valehtemaan. Eli sitä että joku pikku ideologistiklubi haluaa määritellä että biologisia sukupuolia ei enää ole vaan jos joku julistaa olevansa mitä tahansa niin se on vaan uskottava oli ulkoiset todisteet mitä tahansa ja sanoi tiede mitä tahansa niin vastakkaisia kommentteja ei saa edes sanoa ääneen.
Tässähän ei ole pidemmänpäälle mitään järkeä koska samalla logiikalla pitää sitten uskoa esim. se että trumppi voitti presidentinvaalit ja kaikki muutkin väittämät jotka ei perustu muuhun kuin mielipiteeseen ja vastakkaisia väitteitä ei saa edes sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakaan en (todella) konservatiivisena henkilönä perusteltuja abortteja vastusta.
Äänestätkö? Millä tavalla valitset edustajan, joka on konservatiivinen, mutta joka ei vastusta abortteja yhtään sen enempää kuin sinä? Tuskin pystyt siihen. Olet todennäköisesti valmis antamaan tuossa asiassa periksi, eikä se ole sinulle mikään kynnyskysymys. Jos edustaja äänestäisikin täysin aborttia vastaan, et voisi tehdä mitään. Ehkä jopa ajattelisit, että no, ei kielto mikään paha asia olekaan. Oppiipahan naiset olemaan jalat ristissä.
Toisekseen "perustellut abortit" ei ole mikään yksiselitteinen asia, josta jokainen ajattelee samalla tavalla.
Onko siis nykyiset sukupuolet menstruoivat ja ei-menstruoivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakaan en (todella) konservatiivisena henkilönä perusteltuja abortteja vastusta.
Äänestätkö? Millä tavalla valitset edustajan, joka on konservatiivinen, mutta joka ei vastusta abortteja yhtään sen enempää kuin sinä? Tuskin pystyt siihen. Olet todennäköisesti valmis antamaan tuossa asiassa periksi, eikä se ole sinulle mikään kynnyskysymys. Jos edustaja äänestäisikin täysin aborttia vastaan, et voisi tehdä mitään. Ehkä jopa ajattelisit, että no, ei kielto mikään paha asia olekaan. Oppiipahan naiset olemaan jalat ristissä.
Toisekseen "perustellut abortit" ei ole mikään yksiselitteinen asia, josta jokainen ajattelee samalla tavalla.
Niin ja miten valitset suvaitsevaisen edustajan, joka ei yhtäkkiä olekin sitä mieltä, että sinua ei naisena ole olemassa, olet vain kohtu tai munasarjat?
Itselleni kävi juuri niin, että äänestin vasemmistopuolueita ja nyt olen tilanteessa, jossa ko. puolueet haluavat hävittää biologisen todellisuuden pakottamalla kaikki valehtemaan, että sukupuolia ei olekaan kahta, vaan aivan lukemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole mitään aborttivastaisuutta
Eikö kukaan Suomessa vastusta abortteja? Ei kukaan? Eivätkö edes ne, jotka puhuvat siitä julkisuudessa?
Yrität hämätä. Haluat ehkä, että ihmiset äänestäisivät abortinvastaisia edustajia, koska he ajavat joitain muita asioita, jotka ovat sinulle tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap teki aloituksen hieman värittyneestä näkökulmasta. Jätit kertomatta että Rowlingin uusin teos on avoimen transvihamielinen, päähenkilönä naiseksi pukeutuva miesmurhaaja. Ja että Rowling on tehnyt läheistä yhteistyötä verkkokaupan kanssa missä myydään avoimen transvihamielisiä tuotteita. Ei ole kyse mistään ”harmittomasta ajatusvirheestä” vaan ihan avoimesta ihmisvihasta. Ja heh, sinä suuren taiteen kommentoija, maailma ei olisi menettänyt mitään vaikka Potterit olisivat jääneet kirjoittamatta. Toivon Rowlingille nopeaa uran laskua. Ei saisi koskaan ratsastaa sillä että tekee huono-osaisten asemaa vielä huonommaksi ja vielä käyttää julkisuutta siihen.
Mistä ihmeen huono-osaisuudesta puhut? Se ei ole mitään huono-osaisuutta, että näille maksetaan vaikka millaista leikkausta, konsultaatiota ja hoitoa. He itkivät turhaan, koska kyllä he saavat mennä vessaan. Naiseksi itseään kuvittelevat mies ei ehkä voi mennä naisten vessaan, mutta vessaan hän pääsee ihan kuten kaikki muutkin sen oman biologisen sukupuolen mukaan.
En tiedä mikä on avoimen transvihainen tuote, mutta jos niitä on, niin transtyypit voivat katsoa peiliin, miksi tämä viha on alkanut nostamaan päätään.
Tämä SJW ja aakkosihmisten kampanja tulee kääntymään heitä vastaan. Ap:n aloitus on hyvä esimerkki. Yhä useampi alkaa ajattelemaan ja myös sanomaan sen ääneen. Sen sijaan, että alamme boikotoimaan Rowlingia kirjoja alamme kannattamaan häntä enemmän.
Marginaalinen kuuluu olla marginaalissa ja heidän valtansa kuuluu olla suhteessa heidän määräänsä.
Cancelkulttuuri on tuhoava kulttuuri. Täynnä vihaa ja tuhoamista.
Tämä SJW porukka on äärettömän myrkyllinen ilmiö ja varmasti suurimman osan vihaviestien lähettämisen takana netissä.
He eivät ole huono-osaisia, vaan pikemmin he tekevät muista huono-osaisia. Vai miksi kutsuisi itse sellaista ihmistä, joka saa osakseen kaiken sen vihan minkä Rowling ja moni muu on saanut osakseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et edes tiedä mistä tässä keskustellaan. Suomessa ei ole mitään aborttivastaisuutta, joten lopeta siitä jankkaaminen.
Onko miehillä mielestäsi kuukautiset? Montako sukupuolta on olemassa? Vastaa näihin.
Eli et itsekään tiedä, mistä keskustellaan, jos vedät hatusta kuviteltuja oletuksia minun mielipiteistäni.
Toistan: kunnollisen vastauksen voisit antaa. Nyt et osaa kuin kierrellä ja kaarrella. Et sinä ole kenenkään yläpuolella.
Miksi vain minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi, jos sinä et vastaa minun kysymyksiini?
Sieltähän ne feministi-keskustelun kulmakivet taas tulikin.
Nykyfeministi väittää että sukupuolia on 97 ja miehillä on kuukautiset.
Allekirjoitat siis nämä väitteet?
Keskustelun yhteenvetona totean, että on kaksi sukupuolta joista naisilla on menkat.
Eiköhän lopeteta paskanjauhanta ja lähdetä ulkoilemaan.
En ymmärrä, miksi Rowlingin pitäisi puhua julkisuudessa enää yhtään mitään. Se on minun ikäiseni ja moninkertainen miljardööri, olisi hiljaa ja nauttisi elämästään jossain yksityisellä saarella Karibialla kaukana kaikista muista ihmisistä. Tietysti hirmumyrskyjen varalta pitäisi olla kakkosasunto jossain muualla, mutta eiköhän niistä miljardeista nyt riittäisi pikkuisen sellaiseenkin.
Noin minä tekisin, jos Rowling olisin. Kieltämättä olen kade sen rahoista. *huokaus*