HS: J.K. Rowling pyörityksen keskellä = jos sanot, että nainen ja mies ovat ainoat sukupuolet, olet vihapuhuja
Olen itsekin lukenut Rowlingin tekstit sen jälkeen kun aloin ihmetellä, miten näin on käynyt. Kuulosti tosi takapajuiselta, että hän vastustaisi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Ilmeni, että Rowlingin rikos on se, että hän ei usko, että sukupuolia olisi nykyisin loputtoman monia, vaan että olemme edelleen miehiä ja naisia. Kokemus omasta identiteetistä voi toki olla hyvin monenlainen.
Rowling myös puolustaa naisten oikeutta tiloihin, jonne ei ole pääsyä sellaisilla naiseksi identifioituvilla miehillä, jotka ovat ulkoisesti edelleen miehiä. Olen erittäin samaa mieltä. Tyttäreni ei pidä joutua pukuhuoneeseen, jossa hän joutuu katsomaan kenenkään p enist ä.
En myöskään ole "Ihminen, joka vuotaa verta", kuten tännekin linkatussa tampax-mainoksessa luki. Jos joku ei koe itseään naiseksi, se on toki ok. Ei ole ok redusoida naisia ruumiinosiksi ja -toiminnoiksi. Tuo verenvuotaja-ilmaisu on täysin järjetön ylipäätään. IHan jokainen ihminen vuotaa verta sukupuoleen katsomatta, kuukautiset ovat vain naisilla. En ole ruumiintoiminto, olen nainen.
*jatkuu*
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Rowlingin alun perin tukema henkilö oli työpaikkakiusaaja joka ehdoin tahdoin jätti noudattamatta työtoverinsa toivetta tietyn persoonapronominin käytöstä, ja myös sitten kirjoitti niitä transvastaisia tekstejä nettiin.
Mulla on pimppi ja menkat ja koko saamarin setti, mutta mun naiseuteni ei siitä vähene että jollain toisella naisella ei ole.
Rowlingia ei ole kukaan canceloinut, kovalla kiireellä kyllä yritetään markkinoida Hesarissakin hänen uusinta tuotostaan lapsille, mutta itse passaan kun lapsille voi myös lukea tekstejä jotka ovat aidosti tapaperoisilta ajoilta, eivätkä vaan reaktionaarista pyristelyä maailman tilaa vastaan.
Viimeiseksi: transasiaa tulee nyt niin paljon, koska ennen ei ole tullut yhtään. Sukupuolivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään SJW-all-clear-saa-lopettaa-ajattelun vaikka Tuuve Arot sun muut yrittävätkin niin toimia.
Naiset eivät ole antaneet sinulle ja kaltaisillesi kollektiivina oikeutta viedä kaikilta naisilta käsitettä "nainen" siksi, että sinulle on ok vääristellä totuutta.
Todella ylimielistä edes ajatella niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ihmiset, miksi sitten äänestätte niitä puolueita, jotka tällaista maailmaa edistävät? Jopa kokoomuksen mielestä sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Häpeäkseni myönnän tehneeni näin. En tiennyt äänestäessäni, että nykyinen hallitus on näin sekaisin.
On kohtuullisen dystooppista, että Suomen isoin sanomalehti julkaisee tällaista tiededenialistista soopaa.
Ne, jotka edelleen pitävät biologiaa sukupuolen perustana, ovat sitten näiden hs-toimittajan kaltaisten mukaan äärioikeistolaisia, homofobisia konservatiiveja.
Olen itse demareita äänestänyt akateeminen lesbo. Täyttää kyllä kieltämättä nuo kaikki oikeistokonservatiivin kriteerit.
ap
Itse olen akateeminen vanhan liiton feministi, joka on jopa opiskellut naistutkimusta yliopistolla (silloin kun oppiaineen nimi vielä oli naistutkimus). Pidän nykyistä transkeskustelua naisten kannalta hyvin vahingollisena, ja sananvapauden kannalta erittäin ongelmallisena. Minun on luultavasti pakko äänestää ensi vaaleissa ps:ää. Valitsen jonkun järkevän naisen, joka ajattelee myös ympäristökysymyksiä, toivottavasti sellainen ehdokas löytyy.
Ääni persuille on aina ääni ympäristönsuojelua vastaan. Ihan sama vaikka löytäisit satunnaisen ehdokkaan, joka väittäisi ajavansa ympäristöasioita. Puolueena persut kannattaa turpeen polttoa, vastustaa Suomen päästöleikkauksia ja kaikin tavoin on ilmastopäästöjen vähentämistä vastaan.
Minä en siellä stadissa jeesustelisi turpeenpoltosta niin kauaa kuin meren rannassa on suuret kivihiilikasat.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika on outoa. Toisaalta yksilöiden mt-ongelmista tehdään koko maailman ongelma ja maailman ongelmista tehdään yksilöiden ongelma.
Vielä jokunen vuosi sitten vasemmistopuolue oli mielestäni ihan järkipuolue, vaikka sisimmältäni olenkin täysi kommunisti.
Nyt kaikki ovat puoluekannasta riippumatta jossain joukkopsykoosissa. En tiedä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rowlingin alun perin tukema henkilö oli työpaikkakiusaaja joka ehdoin tahdoin jätti noudattamatta työtoverinsa toivetta tietyn persoonapronominin käytöstä, ja myös sitten kirjoitti niitä transvastaisia tekstejä nettiin.
Mulla on pimppi ja menkat ja koko saamarin setti, mutta mun naiseuteni ei siitä vähene että jollain toisella naisella ei ole.
Rowlingia ei ole kukaan canceloinut, kovalla kiireellä kyllä yritetään markkinoida Hesarissakin hänen uusinta tuotostaan lapsille, mutta itse passaan kun lapsille voi myös lukea tekstejä jotka ovat aidosti tapaperoisilta ajoilta, eivätkä vaan reaktionaarista pyristelyä maailman tilaa vastaan.
Viimeiseksi: transasiaa tulee nyt niin paljon, koska ennen ei ole tullut yhtään. Sukupuolivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään SJW-all-clear-saa-lopettaa-ajattelun vaikka Tuuve Arot sun muut yrittävätkin niin toimia.
Naiset eivät ole antaneet sinulle ja kaltaisillesi kollektiivina oikeutta viedä kaikilta naisilta käsitettä "nainen" siksi, että sinulle on ok vääristellä totuutta.
Tota, tulenko minä sun pääsi sisälle vääntelemään vipuja vai miten toi "oikeuden vieminen" toteutuu?
Näkökulmat eriävät. Sulla on toi, mulla tää. Hengitä vaikka paperipussiin jos noin paljon ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ihmiset, miksi sitten äänestätte niitä puolueita, jotka tällaista maailmaa edistävät? Jopa kokoomuksen mielestä sukupuolia on enemmän kuin kaksi.
Häpeäkseni myönnän tehneeni näin. En tiennyt äänestäessäni, että nykyinen hallitus on näin sekaisin.
On kohtuullisen dystooppista, että Suomen isoin sanomalehti julkaisee tällaista tiededenialistista soopaa.
Ne, jotka edelleen pitävät biologiaa sukupuolen perustana, ovat sitten näiden hs-toimittajan kaltaisten mukaan äärioikeistolaisia, homofobisia konservatiiveja.
Olen itse demareita äänestänyt akateeminen lesbo. Täyttää kyllä kieltämättä nuo kaikki oikeistokonservatiivin kriteerit.
ap
Itse olen akateeminen vanhan liiton feministi, joka on jopa opiskellut naistutkimusta yliopistolla (silloin kun oppiaineen nimi vielä oli naistutkimus). Pidän nykyistä transkeskustelua naisten kannalta hyvin vahingollisena, ja sananvapauden kannalta erittäin ongelmallisena. Minun on luultavasti pakko äänestää ensi vaaleissa ps:ää. Valitsen jonkun järkevän naisen, joka ajattelee myös ympäristökysymyksiä, toivottavasti sellainen ehdokas löytyy.
Tuossa nyt ei ole järjen häivää. Oletko valmis hävittämään aborttioikeuden? Allekirjoitatko persujen ajatushautomon näkemykset naisten asemasta? Kannattaisit naisten aseman viemistä vuosisadan taaksepäin.
Persunaiset itsekin järkyttyivät ajatushautomon tekstistä. Kuka persuista on valmis hävittämään aborttioikeuden? Älä jaa virheellistä tietoa, ole niin ystävällinen. Persuja saa ja pitääkin arvostella, enkä todellakaan ole heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä, mutta kritiikin on pohjauduttava faktoihin.
Persuissa on paljon abortinvastaisia kansanedustajia, puolue on abortinvastaisin kristillisten ohella. Nykyinen puheenjohtajakin äänesti europarlamentissa aborttioikeuden vastaisesti. Puolueen edustajia ei ole näkynyt aborttioikeutta helpottavan kansalaisaloitteen tukijoissa. Sen sijaan esim. kokoomus on ilmoittanut kannattavansa aloitetta.
Mitä tulee tekopyhään kauhistumiseen ajatuspajan näkemyksistä, niiden ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään, joka kyseisten henkilöiden mielipiteitä on seurannut. Silti on kelvanneet ajatuspajan henkilökunnaksi ja puheenjohtaja kävi henkilökohtaisesti ajatuspajan hengentuotoksen julkistamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota, tulenko minä sun pääsi sisälle vääntelemään vipuja vai miten toi "oikeuden vieminen" toteutuu?
Näkökulmat eriävät. Sulla on toi, mulla tää. Hengitä vaikka paperipussiin jos noin paljon ahdistaa.
Kieltämällä sanan "nainen" käyttäminen ja käyttämällä ilmaisuja kuten "verenvuotaja", "kohdullinen" jne.
En tiedä, oletko hieman hidas ymmärtämään, mutta nämä ovat niitä konkreettisia esimerkkejä, joita olen aiemmin esittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs transmitkäliet ovat heikkoja ja hauraita, kun ihan normaali keskustelu ja muiden ihmisten järjelliset ja perustellut mielipiteet ovat heille ihan liikaa, niitä ei saisi olla, ne pitää kieltää ja hävittää. Ymmärrän, että maailmassa on monenlaista mielenterveysongelmaa ja ihmiset tykkäävät pitää meteliä itsestään, mutta sitä en ymmärrä, että koko yhteiskunnan ja mm. kaikkien taiteiden pitää hyppiä, pyöriä ja pyllistää tämän ko. porukan hepuleiden tahdissa.
Ai?
Mun nähdäkseni cishegemonia näyttää hyvin heikolta kun tämäkin keskustelu on ihan ilman transosallistujia saanut jotkut oletetut cis-tyypit hinkumaan että heidät on peruutettu ja kohta uunitetaan!
Kas kun se että on eri näkemyksiä asioista, kuten esimerkiksi sukupuolista, ei peruuta yhtään mitään.
T:itsekin cissukka
Ap teki aloituksen hieman värittyneestä näkökulmasta. Jätit kertomatta että Rowlingin uusin teos on avoimen transvihamielinen, päähenkilönä naiseksi pukeutuva miesmurhaaja. Ja että Rowling on tehnyt läheistä yhteistyötä verkkokaupan kanssa missä myydään avoimen transvihamielisiä tuotteita. Ei ole kyse mistään ”harmittomasta ajatusvirheestä” vaan ihan avoimesta ihmisvihasta. Ja heh, sinä suuren taiteen kommentoija, maailma ei olisi menettänyt mitään vaikka Potterit olisivat jääneet kirjoittamatta. Toivon Rowlingille nopeaa uran laskua. Ei saisi koskaan ratsastaa sillä että tekee huono-osaisten asemaa vielä huonommaksi ja vielä käyttää julkisuutta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs transmitkäliet ovat heikkoja ja hauraita, kun ihan normaali keskustelu ja muiden ihmisten järjelliset ja perustellut mielipiteet ovat heille ihan liikaa, niitä ei saisi olla, ne pitää kieltää ja hävittää. Ymmärrän, että maailmassa on monenlaista mielenterveysongelmaa ja ihmiset tykkäävät pitää meteliä itsestään, mutta sitä en ymmärrä, että koko yhteiskunnan ja mm. kaikkien taiteiden pitää hyppiä, pyöriä ja pyllistää tämän ko. porukan hepuleiden tahdissa.
Ai?
Mun nähdäkseni cishegemonia näyttää hyvin heikolta kun tämäkin keskustelu on ihan ilman transosallistujia saanut jotkut oletetut cis-tyypit hinkumaan että heidät on peruutettu ja kohta uunitetaan!
Kas kun se että on eri näkemyksiä asioista, kuten esimerkiksi sukupuolista, ei peruuta yhtään mitään.
T:itsekin cissukka
Ei ole olemassa biologisten sukupuolten alalajeja. En ole cis.
En tiedä kuinka moni on tietoinen siitä, että aktivistit myös ajavat muualla maailmassa sellaista, että
transnainen eli mies = nainen
nainen = cis-nainen
Eli nainen muutetaan naisen alalajiksi ja miehet ovat niitä oikeita naisia.
Kuulostaa täysin sekopäiseltä, että joku tosissaan ajaisi tällaista, mutta niin vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nyt korona-aikanakin päästöt on vähentyneet länsimaissa, mutta ei Kiinassa. Ei meidän päästöillämme ole muutenkaan juuri mitään merkitystä isossa kuvassa. Ei toki välinpitämätön pidä olla, mutta ei voi uhrata pienen maan kilpailukykyä koko maailman puolesta, varsinkaan jos se ei edes näy missään, kun Kiina samaan aikaan tuhoaa ympäristöä.
Ääni persuille on aina ääni ympäristönsuojelua vastaan. Ihan sama vaikka löytäisit satunnaisen ehdokkaan, joka väittäisi ajavansa ympäristöasioita. Puolueena persut kannattaa turpeen polttoa, vastustaa Suomen päästöleikkauksia ja kaikin tavoin on ilmastopäästöjen vähentämistä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämällä sanan "nainen" käyttäminen ja käyttämällä ilmaisuja kuten "verenvuotaja", "kohdullinen" jne.
En tiedä, oletko hieman hidas ymmärtämään, mutta nämä ovat niitä konkreettisia esimerkkejä, joita olen aiemmin esittänyt.
Se että joku muu käyttää kieltä jota sinä et käyttäisi ei peruuta sinulta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nyt korona-aikanakin päästöt on vähentyneet länsimaissa, mutta ei Kiinassa. Ei meidän päästöillämme ole muutenkaan juuri mitään merkitystä isossa kuvassa. Ei toki välinpitämätön pidä olla, mutta ei voi uhrata pienen maan kilpailukykyä koko maailman puolesta, varsinkaan jos se ei edes näy missään, kun Kiina samaan aikaan tuhoaa ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen todella vahvasti seksuaalivähemmistöjen puolella (varsinkin homot ja lesbot). Heidän oikeuksien puolesta esim. saada mennä naimisiin taistelin ja äänestin.
Miksi olen niin vahvasti transseja vastaan on yksinkertaisesti se, että he yrittävät tyrkyttää omia sukupuoliaan homoille ja lesboille ja vaatia heitä tykkäämään jostain, mistä he eivät tykkää (lesbot peniksistä, homot vaginoista).
En yksinkertaisesti voi tuota.
Ja miksi naisia kutsutaan cis-naisiksi? Eikö BIO-nainen olisi parempi nimitys, eli biologinen nainen?
Naisia ei tarvitse kutsua millään muulla nimityksellä kuin nainen. Eikä miehiä.
Jos jotain haluttaa esittää naista, tai miestä, hän on transnainen/transmies. Mutta ei se hänestä naista tai miestä tee.
Lopettakaa "oikeiston" ja "konservatismin" pelkääminen. Vasemmistolaisuus on aatteena vaarallinen ja psykoottinen, ja vaikka se on kääritty nättiin liberaaliin pakettiin, kääreiden alta löytyy totalitarismi, väärinajattelijoiden vainoaminen ja kukistaminen, ihmisten uhriuttaminen ja yksilöllisyyden tuhoaminen.
Aborttioikeutta ei aivan varmasti tulla poistamaan, Suomi ei ole mikään Puola, mutta on hyvinkin mahdollista, että kohta kuka tahansa saa ilmoittaa olevansa nainen. Hallitus kannattaa intersektionaalista feminismiä Ohisalo keulakuvanaan, ja intersektionalismi on pohjimmiltaan naisvihamielinen liike.
Koko kuvio on kuin Keisarin uudet vaatteet -sadusta. Kaikki järkevät kyllä tajuavat, miten absurdia meno on, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään, ettei kuvainnollinen dekapitaatio osuisi omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku muu käyttää kieltä jota sinä et käyttäisi ei peruuta sinulta yhtään mitään.
Ai sepä kiva tietää! Sittenhän ei ole tarpeen käyttää termiä "cis-nainen" naisista! Ja on myös ihan ok sanoa transidentifioituva mies" transnaisen sijasta. Se, että joku muu käyttää kieltä, jota sinä et käyttäisi, ei peruuta sinulta yhtään mitään!
Kiitos, että puhutte tästä ja tuotte tätä hulluutta esille! Meidän järkevien pitää tehdä jotain, koska suurin osa ihmisistä ei edes tajua mitä on tekeillä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa "oikeiston" ja "konservatismin" pelkääminen. Vasemmistolaisuus on aatteena vaarallinen ja psykoottinen, ja vaikka se on kääritty nättiin liberaaliin pakettiin, kääreiden alta löytyy totalitarismi, väärinajattelijoiden vainoaminen ja kukistaminen, ihmisten uhriuttaminen ja yksilöllisyyden tuhoaminen.
Aborttioikeutta ei aivan varmasti tulla poistamaan, Suomi ei ole mikään Puola, mutta on hyvinkin mahdollista, että kohta kuka tahansa saa ilmoittaa olevansa nainen. Hallitus kannattaa intersektionaalista feminismiä Ohisalo keulakuvanaan, ja intersektionalismi on pohjimmiltaan naisvihamielinen liike.
Koko kuvio on kuin Keisarin uudet vaatteet -sadusta. Kaikki järkevät kyllä tajuavat, miten absurdia meno on, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään, ettei kuvainnollinen dekapitaatio osuisi omalle kohdalle.
Totuuden nimessä hallitus ei ole lähtenyt ajamaan sukupuolen määritelmän muuttamista, mistä somessa heitä aktivistit jatkuvasti syyttävät. Vastuuministeri on Krista Kiuru, joka ei ole asiaa edistänyt painostuksesta huolimatta. Pisteet Kiurulle!
Sen sijaan Puola on täälläkin todellinen uhka. Varsinkin jos äänestää puolueita, joissa esiintyy sympatiaa yhtään sellaiselle kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Aborttioikeutta ei aivan varmasti tulla poistamaan, Suomi ei ole mikään Puola
Luuletko tosiaan, että nämä poliitikot, jotka äänestävät aborttia vastaan eivät haluaisi joukkoihinsa lisää samanlaisia? Olet naiivi. Tietysti he haluavat, ja äänestyspäätöksillään osoittavat "hei, minä olen päässyt näin pitkälle politiikassa, vaikka mielipiteeni on tämän hetkistä enemmistöä vastaan. Sinäkin voit päästä ja liittyä minun joukkooni vastustamaan aborttia".
Luuletko tosiaan, että tuollaiset ihmiset eivät rajoittaisi/poistaisi aborttioikeutta, jos yht'äkkiä olisivatkin enemmistö?
Muutos voi tapahtua ihan missä tahansa ja vaikka kuinka nopeasti.
Esimerkki todellisuudesta: Iran.
Esimerkki kirjallisuudesta: Orjattaresi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttini oli poistettu, ilmeisesti oli hieman kiusallista että yllä oleva kirjoittaja puhui itsensä pussiin.
Jos siis muiden käyttämä kieli ei ole keneltäkään pois, ei ole mitään syytä loukkaantua siitä, että naiset ovat edelleen naisia ja miehet miehiä. Ja transnaiset ja -miehet transnaisia ja -miehiä.
Lainaten sinua: Se että joku muu käyttää kieltä jota sinä et käyttäisi ei peruuta sinulta yhtään mitään!
Tällä kertaa kopioin viestini toisaalle niin se on helppo toistaa vaikka miten monta kertaa.
Suurin osa yleisöstä ei ole edes kuullut tälläisestä kohusta. Nämä lukemattomat fanit on muutama äänekäs silakka