Aika tuhlausta maskien käyttö, jos kaupassa menee vaan 5min ja sen jälkeen maski pitää heittää roskiin.
Hassua. No onneksi kaupassa ei tuu käytyä kuin pari kertaa viikossa, ei kulu kuin pari maskia viikossa.
Mutta tuhlaukselta tuntuu silti.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niitä kertakäyttömaskeja ei voi pestä ja kangasmaskit ei suojaa yhtään, niin kuka mulle sitten ne kaikki maskit ostaa? Niihin menis tuolla "oikealla" systeemillä hirveästi rahaa. Käytän maskeja omalla tavallani jos käytän. Näön vuoksihan niitä vain käytetään oikeasti.
Voi pestä.
Voi pestä, mutta pestyn kertakäyttömaskin käyttö ei ole maskisuositusten mukaista käyttöä! Siitä ei nyt vaan pääse mihinkään, vaikka miten asiaa jankkaisit!
Pesihän ne niitä viime keväänä sairaaloissakin, kun maskeista oli pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niitä kertakäyttömaskeja ei voi pestä ja kangasmaskit ei suojaa yhtään, niin kuka mulle sitten ne kaikki maskit ostaa? Niihin menis tuolla "oikealla" systeemillä hirveästi rahaa. Käytän maskeja omalla tavallani jos käytän. Näön vuoksihan niitä vain käytetään oikeasti.
Voi pestä.
Voi pestä, mutta pestyn kertakäyttömaskin käyttö ei ole maskisuositusten mukaista käyttöä! Siitä ei nyt vaan pääse mihinkään, vaikka miten asiaa jankkaisit!
Toki tiedän, että esim sairaalassa kertakäyttömaskeja ei pestä, mutta tässä nyt oli kyseessä se, että monen mielestä maskit ovat kalliita ja niiden roskiin heittäminen yhden käyttökerran jälkeen tuntuu tuhlaukselta. Parempi sekin, että henkilö käyttää maskia ja pesee sitä käyttöjen välillä kuin ei maskia ollenkaan. terveisin sh
Prkl. Jos tulee maski pakko, niin puen päähäni kommandopipon.
Vierailija kirjoitti:
Prkl. Jos tulee maski pakko, niin puen päähäni kommandopipon.
Oletko ostanut jostain vai tehnyt itse? Varusteleka näyttäisi myyvän ainakin jonkinlaista kommandopipaa. Mahtaako saada muualta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi pestä ja käyttää monta kertaa.
Ei voi, jos noudatat oikeaoppisesti maskisuosituksia. Niiden mukaan kun ei voi pestä.
Nimenomaan voi. Tää on niin tätä. Juuri ne pitää kaikkein kovinta meteliä, jotka eivät ole vaivautuneet ottamaan edes perusasioista selvää.
Kertakäyttömaskeja nimenomaan voi ja kannattaakin pestä. Toimivat vielä useampaan kertaan pestynäkin paremmin, kuin kangasmaskit: https://yle.fi/uutiset/3-11597951
Ymmärrä, että tuolla yksittäisellä selvityksellä ei ole mitään tekemistä maskisuosituksen kanssa. Maskisuositus sanoo, että kertakäyttöinen maski käytön jälkeen suljettuun roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pestä.
Pesihän ne niitä viime keväänä sairaaloissakin, kun maskeista oli pula.
Kirurginmaskeja ei ole pesty yhtään missään. Järeämpiä hengityssuojaimia on puhdistettu, mutta siihen on käytetty välineistöä, jollaista kenelläkään ei kotioloissa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi pestä ja käyttää monta kertaa.
Jaa paperisenko? Ap
Joo, kertiksen voi kuulemma pestä monta kertaa. Minusta on kyllä liioittelua edes pestä jos käyttää 10 min. tai lyhyen ajan.
Miksi se pitäisi pestä? Eikä maskit tule kalliiksi kun ei vaihda sitä ennen kun se hajoo tai hukkuu tai kastuu tms. Sama kertismaski vaan uudestaan, saman asian se ajaa kuin uusikin. :)
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sen "oikean" systeemin on viranomaiset keksineet juuri siksi että saisivat sinulta rahaa. Maskia ei voi käyttää oikein (eikä väärin). Mietipä asiaa ihan omilla aivoillasi.
On toi aikamoista tuhlaamista. Itsekin olen syyllistynyt että jos maski on ollut vain hetken käytössä niin olen nakannut sen taskuun vaikka niin ei saisi tehdä mutta kun haluan välttää tarpeetonta tuhlaamista. Harmillisen paljon näkee maahan heitettyinä kun käytön jälkeen ne eivät löydä roskikseen. Ne ei maadu luonnossa koska tosiasiassa ne sisältävät muovia joten ainut tapa hävittää ne on toimittaa ne poltettavaksi Vantaan jätevoimalaan.
Minä ratkaisin asian niin että tilaan ruuat kaupasta. Paras päätös pitkään aikaan.