Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika tuhlausta maskien käyttö, jos kaupassa menee vaan 5min ja sen jälkeen maski pitää heittää roskiin.

Vierailija
11.12.2020 |

Hassua. No onneksi kaupassa ei tuu käytyä kuin pari kertaa viikossa, ei kulu kuin pari maskia viikossa.

Mutta tuhlaukselta tuntuu silti.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhlausta se onkin. Käytä kangasmaskia.

Kangasmaski on suojavaikutuksen osalta melkein yhtä tyhjän kanssa.

Ja miksi tätä on alapeukutettu? Edes aasialaiset, jotka ovat tottuneet maskeihin, eivät käytä kangasmaskeja, koska eivät usko niiden suojaavan.

https://yle.fi/uutiset/3-11494716

"Toisin kuin Suomessa, kangasmaskeja täällä ei näy. Paikallinen tuttavani ihmetteli, kun kysyin kangasmaskin käytöstä. Sen ei katsota suojaavan viruksilta tarpeeksi hyvin. Maskien keittämisestä täällä ei ole kuultukaan."

Että kannattaisi maskiuntuvikkosuomalaisten ihan kiltisti vaan kuunnella kokeneempia kansoja tuossa asiassa.

Vierailija
22/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on mutta näin se menee oikeaoppisesti🤷🏼‍♀️Itselle normaalia koska olen hoitoalalla mutta niin.

minäkin pesen kädet aina kuin mikäkin kirurgi, miksi kaikki eivät tee niin? Siispä hyödytöntä pestä käsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tätä on alapeukutettu? Edes aasialaiset, jotka ovat tottuneet maskeihin, eivät käytä kangasmaskeja, koska eivät usko niiden suojaavan.

https://yle.fi/uutiset/3-11494716

"Toisin kuin Suomessa, kangasmaskeja täällä ei näy. Paikallinen tuttavani ihmetteli, kun kysyin kangasmaskin käytöstä. Sen ei katsota suojaavan viruksilta tarpeeksi hyvin. Maskien keittämisestä täällä ei ole kuultukaan."

Että kannattaisi maskiuntuvikkosuomalaisten ihan kiltisti vaan kuunnella kokeneempia kansoja tuossa asiassa.

Tiesithän, että aasialaisten "maskinkäyttöperinne" johtuu ilmansaasteista, ei viruksista?

Vierailija
24/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttömaskitkin voi pestä ja käyttää uudestaan.

Vierailija
25/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. kertakäyttömaskin voi pestä kymmenisen kertaa. Kestää hyvin keittämisen.

Vierailija
26/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on mutta näin se menee oikeaoppisesti🤷🏼‍♀️Itselle normaalia koska olen hoitoalalla mutta niin.

minäkin pesen kädet aina kuin mikäkin kirurgi, miksi kaikki eivät tee niin? Siispä hyödytöntä pestä käsiä.

Minulla on oma hoitaja mukana, joka pukee minulle kaupan ovella steriilit kumihanskat.

Vierailija
27/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttömaskin peseminen, keittäminen tai uudelleenkäyttö ei ole maskisuositusten mukaista käyttöä! Suositusten mukaista se on vain silloin, kun sitä käytetään nimensä mukaisesti kerran!

Vierailija
28/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma hoitaja mukana, joka pukee minulle kaupan ovella steriilit kumihanskat.

Taisin lukea taannoin Terveyskirjastosta, että kumihanskojen käytöllä kauppareissulla ei ole virukselta suojautumisen kannalta yhtään mitään merkitystä!

Vierailija
29/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niitä kertakäyttömaskeja ei voi pestä ja kangasmaskit ei suojaa yhtään, niin kuka mulle sitten ne kaikki maskit ostaa? Niihin menis tuolla "oikealla" systeemillä hirveästi rahaa. Käytän maskeja omalla tavallani jos käytän. Näön vuoksihan niitä vain käytetään oikeasti.

Vierailija
30/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi pestä ja käyttää monta kertaa.

Jaa paperisenko? Ap

Kyllä, oli aivan tutkittu jossain instanssissa, ( VTT) että kertakäyttönen maski kestää käsinpesua. Uutisoitiinkin lehdissä.

https://yle.fi/uutiset/3-11597951

Itse panen maskit parvekkeelle tuulettumaan, annan olla muutaman päivän.. Välillä olen myös pessyt saippualla.

Vierailija
31/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tästä ollut tutkimus että myös huivi suojaa jonkin verran joten miksei kangasmaskikin? Ja miksei voi pitää vaikka sitä muovista visiiriä? Pidemmän päälle kuollaan sitten koronan sijasta siihen että aivot täyttyy muovilla, kun kaikki roskat kuitenkin lopulta päätyy ruokaan ja veteen.

Vierailija
32/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos niitä kertakäyttömaskeja ei voi pestä ja kangasmaskit ei suojaa yhtään, niin kuka mulle sitten ne kaikki maskit ostaa? Niihin menis tuolla "oikealla" systeemillä hirveästi rahaa. Käytän maskeja omalla tavallani jos käytän. Näön vuoksihan niitä vain käytetään oikeasti.

Voi pestä.

Vierailija
33/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useissa kangasmaskeissa on tasku suodatinta varten. Itse olen ommellut tukun kangasmaskeja ja laitan kuitukangasta taskuun suodattimeksi. Kuitukangasta saa ostaa kangaskaupoista ja maksaa pari euroa metri.

Vierailija
34/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin lukea taannoin Terveyskirjastosta, että kumihanskojen käytöllä kauppareissulla ei ole virukselta suojautumisen kannalta yhtään mitään merkitystä!

Minäkin käytän nyt mielelläni, aiemmin en olisi kehdannut. On niitä muitakin pöpöjä, ja minulla on jotain outoa ihottumaa ja ihokin yhden sormen syrjältä rikki ja rakkulainen nytkin. Vaikka voihan se olla että se tarttuisi vain muihin, enkä itse saisi mitään.

Vierailija
35/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttömaskin peseminen, keittäminen tai uudelleenkäyttö ei ole maskisuositusten mukaista käyttöä! Suositusten mukaista se on vain silloin, kun sitä käytetään nimensä mukaisesti kerran!

Eihän sitä nyt keittää tarvitse, pesu lämpimällä vedellä ja saippualla toimii samoin kuin käsiinkin. Eihän käsiäkään panna kuumaan veteen. Saippua rikkoo viruksen rakenteen.

Vierailija
36/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pestä.

Voi pestä, mutta pestyn kertakäyttömaskin käyttö ei ole maskisuositusten mukaista käyttöä! Siitä ei nyt vaan pääse mihinkään, vaikka miten asiaa jankkaisit!

Vierailija
37/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli hauska :D harmi ettei pakko-oireisena minimieläkeläisenä eläkkeeni riitä hoitajaan.

Vierailija
38/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi pestä ja käyttää monta kertaa.

Ei voi, jos noudatat oikeaoppisesti maskisuosituksia. Niiden mukaan kun ei voi pestä.

Nimenomaan voi. Tää on niin tätä. Juuri ne pitää kaikkein kovinta meteliä, jotka eivät ole vaivautuneet ottamaan edes perusasioista selvää.

Kertakäyttömaskeja nimenomaan voi ja kannattaakin pestä. Toimivat vielä useampaan kertaan pestynäkin paremmin, kuin kangasmaskit: https://yle.fi/uutiset/3-11597951

Vierailija
39/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se, jos se yhtään vähentää viruksia ilmassa, jos muillakin se olisi.

Maski ei blokkaa viruksia, ovat niin pieniä otuksia.

Kunnon maski blokkaa kyllä. Meillä töissä koronapositiivinen, 30 altistunutta, mutta ei tartuntoja, koska maskit.

Vierailija
40/52 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se, jos se yhtään vähentää viruksia ilmassa, jos muillakin se olisi.

Maski ei blokkaa viruksia, ovat niin pieniä otuksia.

Ovat pieniä, mutta ovat yleensä kiinnittyneet siihen eritteeseen, mitä suusta yskiessä lentää. Tarttuvat sen eritteen kanssa siihen maskin ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi