Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen työttömyys,muita jotka hypännyt pois työelämästä?

Vierailija
11.12.2020 |

Olen tämän koronan keskellä alkanut hyvin vakavasti pohtia työelämästä jättäytymistä. En vain yksinkertaisesti jaksa niitä vaatimuksia ja työn määrää. Työskentelen ruokapalvelussa.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen hoitaja niin ei onnistu kun töitä tarjotaan kuitenkin heti. Karenssia pukkasi koko ajan. Lisäksi se on mahdotonta taloudellisesti koska puolison tulojen vuoksi jäisivät tuloni työmarkkinatukeen joka ei totisesti houkuttele.

Vierailija
82/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika kamalaa, että toisinaan vauvojenkin äidit joutuvat töihin. Heillä pitäisi olla edes oikeus 6-tuntiseen työpäivään. Jossakin maassa onkin näin.

Eikö Suomessakin ole jopa ekaluokkalaisen äidille sama mahdollisuus? Kaverini teki nelipäiväistä viikkoa hänen nuorimmaisensa ollessa ekalla luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen hoitaja niin ei onnistu kun töitä tarjotaan kuitenkin heti. Karenssia pukkasi koko ajan. Lisäksi se on mahdotonta taloudellisesti koska puolison tulojen vuoksi jäisivät tuloni työmarkkinatukeen joka ei totisesti houkuttele.

Opiskele toinen tutkinto lisäksi niin onnistuu. Minulla on toinenkin tutkinto sh:n lisäksi ja ilmoitan vain työkkäriin, että haen töitä toisella tutkinnollani. Soviteltu ansiosidonnainen perustuu sh:n palkkaan kolmivuorotyössä niin ihan mukavasti jää käteen etenkin nyt koronan vuoksi korotetun suojaosan ansiosta.

Vierailija
84/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele toinen tutkinto lisäksi niin onnistuu. Minulla on toinenkin tutkinto sh:n lisäksi ja ilmoitan vain työkkäriin, että haen töitä toisella tutkinnollani. Soviteltu ansiosidonnainen perustuu sh:n palkkaan kolmivuorotyössä niin ihan mukavasti jää käteen etenkin nyt koronan vuoksi korotetun suojaosan ansiosta.

Mun kaveri yritti tätä mutta ei onnistunut vaan silti tarjottiin sh:n työtä. Miten olet onnistunut tässä? Mulla on myös jo olemassa toinen tutkinto joka ei työllistä.

Vierailija
85/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri yritti tätä mutta ei onnistunut vaan silti tarjottiin sh:n työtä. Miten olet onnistunut tässä? Mulla on myös jo olemassa toinen tutkinto joka ei työllistä.

En tiedä onko merkitystä, että sh oli ensin ja että olen työllistynyt myös toisella tutkinnolla ja hankkinut siihen liittyen lisäkoulutusta. Työttömyysjaksojen aikana olen toki listannut sh:n koulutushistoriaan, mutten työtehtäviin joita etsin. Te-toimistosta on sanottu, että päätän itse mitä tehtäviä haen. En saanut ensimmäistäkään hoitoalan työtarjousta työttömänä ollessani ja ihan itse hakeuduin takaisin hoitotöihin, kun putosin ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle.

Vierailija
86/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok suunnitelma mutta ole kiltti äläkä ala porsimaan meidän työssäkäyvien kustannuksella.

Sano tuo entisille kansanedustajapudokkaille jotka nauttivat veronmakajien kustantamia hulppeita sopeutumiseläkkeitä.

Suomessa ei ole YHTÄÄN sopeutumisELÄKKEEN saajaa.

Vierailija
87/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok suunnitelma mutta ole kiltti äläkä ala porsimaan meidän työssäkäyvien kustannuksella.

Voisitko sinä hoitaa porsimisen kaikkien suomalaisten puolesta? Vai haluatko vielä lisää Välimeren eteläpuolista?

Vierailija
88/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi lähteä työelämästä kun ei ole koskaan sinne päässytkään.

Vierailija
89/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sillä mies tienaa niin paljon ja saan olla kotirouvana. 

Vierailija
90/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset tuhlaatte aikanne ja elämänne työssä jossa väsyy ja josta ei tykkää?

Ennemmin aletaan kikkailemaan työttömänä pienellä rahalla kuin hankkisi mieluisen työn josta saisi jopa rahaakin enemmän kuin työttömänä.

Vuosi pitkä aika olla työttömänä. Sitten kun levänneenä haluat takaisin työelämään niin työnanatajat katsovat että tämä loikoillu kotona eikä ole saanut minkäänlaista työtä vuoteen. Ei anna hyvää kuvaa.

Suomalaisille talot, mökit ja autot ovat niin tärkeitä että ennemmin tuhlataan elämä paskassa työssä, väsyneenä ja valittaen.

Vierailija
91/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika kamalaa, että toisinaan vauvojenkin äidit joutuvat töihin. Heillä pitäisi olla edes oikeus 6-tuntiseen työpäivään. Jossakin maassa onkin näin.

Eikö Suomessakin ole jopa ekaluokkalaisen äidille sama mahdollisuus? Kaverini teki nelipäiväistä viikkoa hänen nuorimmaisensa ollessa ekalla luokalla.

Niin omakustanteisesti?

Itse saan 3- ja 5-vuotiaasta kotihoidontukea 65€ per lapsi -verot /kk. Ja "saan" olla kotona! Kuukaudessa saan siis 97e käteen. Näin suurista tuloista menee näes 25% veroa .

Vierailija
92/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehnyt kakaroita niin voisi  elättää ne itse eikä laittaa veronmaksajien elätettäviksi. En arvosta ihmistä joka tehtailee yhteiskunnalle elättejä. 

Vierailija
93/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin keväällä vanhushoidosta. Sain karenssin, tietenkin. En mene töihin, ennenkuin korona on ohi. En uhraa omaa, enkä 90vuotiaan isäni terveyttä huonon palkan/ työyhteisöjen vuoksi.

Vierailija
94/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee osa-aikaista tai 80 %

Vierailija
95/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset tuhlaatte aikanne ja elämänne työssä jossa väsyy ja josta ei tykkää?

Ennemmin aletaan kikkailemaan työttömänä pienellä rahalla kuin hankkisi mieluisen työn josta saisi jopa rahaakin enemmän kuin työttömänä.

Vuosi pitkä aika olla työttömänä. Sitten kun levänneenä haluat takaisin työelämään niin työnanatajat katsovat että tämä loikoillu kotona eikä ole saanut minkäänlaista työtä vuoteen. Ei anna hyvää kuvaa.

Suomalaisille talot, mökit ja autot ovat niin tärkeitä että ennemmin tuhlataan elämä paskassa työssä, väsyneenä ja valittaen.

Mistä v...sta sen mieleisen työn saa kun hommiin joihin olet kouluttautunut ja jotka osaat on 100- 400 hakijaa?

Kristus näitä neuvoja.

Vierailija
96/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee osa-aikaista tai 80 %

Ja saisithan työttömänä toki ansiosidonnaista puolison tuloista huolimatta. Paitsi jos et kuulu kassaan.

Itse vastavalmistuneena sairaanhoitajana en tajunnut liittyä kassaan, koska tiesin töitä riittävän. No eteen tuli tilanne, että minun täytyi irtisanoutua työstäni. Olisihan se ollut mukava rauhassa etsiä uutta työtä ansiosidonnaisen turvin eikä ottaa vastaan mitä tahansa pätkää ja välillä sinnitellä peruspäivärahalla.

Vierailija
97/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa? Työajan lyhentäminen?

Vierailija
98/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toisinpäin. Pesukone hajosi ja pitäisi uusi hankkia. Mutta nyt on pätkätyötkin vähissä.

Vierailija
99/105 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne töissä laiskottelevat. Aina valitetaan työttömistä, mutta omalla tylpaikalla on 50% "työntekijöitä", jotka saisi potkia pois loisimasta ja syömästä firman tulosta.

V1tuttaa tehdä töitä, muiden puolesta. Ei ihme, ettei kauppoja tule, kun firma joutuu maksamaan juoruilusta, somettamisesta ja röökinpoltosta.

Töitä ei riitä kuitenkaan kaikille, joten sinne vaan kaikki halukkaat. Lisää työttömiä ei tartte kuitenkaan tuoda ulkomailta. Paras ratkaisu olisi luonnollisesti työajan lyhennys palkan laskiessa samassa suhteessa.

Vierailija
100/105 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me muut? Kun jonkun pitää se sinun jaksamattomuutesi sitten maksaa. Ei helppoa ole työelämä monestikaan, mutta pakko jaksaa ja tehdä oma osansa. Aika itsekeskeistä ajatella että kun minä nyt en jaksa niin jään pois

Haista nyt s*atanan v*ttu s*atanan itsekäs ä*liö! Niin vit*uakos sinunlaistasi itsekeskeistä ihmistä kiinnostaa vaikka joku kuolisi uupumukseensa!!! K*vatus.