Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen työttömyys,muita jotka hypännyt pois työelämästä?

Vierailija
11.12.2020 |

Olen tämän koronan keskellä alkanut hyvin vakavasti pohtia työelämästä jättäytymistä. En vain yksinkertaisesti jaksa niitä vaatimuksia ja työn määrää. Työskentelen ruokapalvelussa.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs me muut? Kun jonkun pitää se sinun jaksamattomuutesi sitten maksaa. Ei helppoa ole työelämä monestikaan, mutta pakko jaksaa ja tehdä oma osansa. Aika itsekeskeistä ajatella että kun minä nyt en jaksa niin jään pois

Siinä vaiheessa kun voimat loppuu ei jaksa muiden jaksamista miettiä

kyllä on länsimaalainen ihminen itsekeskeinen. Ei mitään yhteisön miettimistä, ihan vaan miltä nyt itsestä tuntuu ja mitä olisi mukava tehdä

Haista nyt s*atanan v*ttu v*tun itsekeskeinen p*yröö!!! Sinun mielestäsi pitäisi varmaan tappaa itsensä yhteisön puolesta, eikä sinua kiinnostaisi pas*aakaan jonkun kuolema! Joten sun pas*asella mielipiteelläs ei ole hevon v*tun merkitystä mulle!!!

Vierailija
102/105 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kustannuksella noin voi tietenkin tehdä. Jos ottaa rahaa muilta, vaikka voisi tienata itsekin, se on loisimista. 

Ite valitsin osa-aikaisuuden, ei tukia.

Loisiihan sitä moni muukin! Ap on sentään tehnyt jo töitäkin, joten voi nyt vuorostaan loisia. Menkööt töihin ne, jotka ei ole vuosiin, tai jopa vuosikymmeniin olleetkaan! Aina täällä ollaan sitä mieltä, että töihin kyllä mentäis jos olisi vaan töitä tarjolla. No tuossahan sitten yksi työpaikka vapautuu jollekin halukkaalle. Minäkin vapautan lähivuosina oman työpaikkani. En aio enää mennä koskaan ainakaan vakituisesti töihin. Muutan nykyiseen kakkoasuntooni pienelle paikkakunnalle, mistä tuskin edes saisin töitä, vaikka haluaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen hoitaja niin ei onnistu kun töitä tarjotaan kuitenkin heti. Karenssia pukkasi koko ajan. Lisäksi se on mahdotonta taloudellisesti koska puolison tulojen vuoksi jäisivät tuloni työmarkkinatukeen joka ei totisesti houkuttele.

Opiskele toinen tutkinto lisäksi niin onnistuu. Minulla on toinenkin tutkinto sh:n lisäksi ja ilmoitan vain työkkäriin, että haen töitä toisella tutkinnollani. Soviteltu ansiosidonnainen perustuu sh:n palkkaan kolmivuorotyössä niin ihan mukavasti jää käteen etenkin nyt koronan vuoksi korotetun suojaosan ansiosta.

Mun kaveri yritti tätä mutta ei onnistunut vaan silti tarjottiin sh:n työtä. Miten olet onnistunut tässä? Mulla on myös jo olemassa toinen tutkinto joka ei työllistä.

Jos ei muuten onnistu, niin voit irtisanoa sh:n oikeutesi. Se hoituu ihan ilmoittamalla asiasta valviraan. Jos joskus tulet toisiin ajatuksiin, niin oikeudet saa palautettua samalla tavalla. 

Vierailija
104/105 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokonaan lopettanut työntekoa, mutta olen kieltäytynyt määräaikaisen työsopimuksen jatkosta ja jatkanut työntekoa samaan paikkaan keikkalaisena. Samalla nostin soviteltua ansiosidonnaista. Sain siis työmäärän puolitettua, mutta nettotulot säilyivät samalla tasolla.

Loistava diili!

Vierailija
105/105 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika kamalaa, että toisinaan vauvojenkin äidit joutuvat töihin. Heillä pitäisi olla edes oikeus 6-tuntiseen työpäivään. Jossakin maassa onkin näin.

Eikö Suomessakin ole jopa ekaluokkalaisen äidille sama mahdollisuus? Kaverini teki nelipäiväistä viikkoa hänen nuorimmaisensa ollessa ekalla luokalla.

Niin omakustanteisesti?

Itse saan 3- ja 5-vuotiaasta kotihoidontukea 65€ per lapsi -verot /kk. Ja "saan" olla kotona! Kuukaudessa saan siis 97e käteen. Näin suurista tuloista menee näes 25% veroa .

Ei tarvitse omakustanteisesti tehdä lyhennettyä työaikaa. 1 ja 2 luokkalaisen vanhempi voi halutessaan jäädä osittaiselle hoitovapaalle ( en ole varma onko oikea nimike, mutta lyhennetty työaika jokatapauksessa). Työnantaja ei voi tätä kieltää, ja kelasta haetaan korvausta työajan lyhennyksen osalta. En muista saako ihan täysmääräisesti kaiken korvattua, mutta ihan hyvin kuitenkin. Merkittävää eroa ei ainakaan omalla kohdalla ollut käteen jäävien tulojen suhteen.