Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen työttömyys,muita jotka hypännyt pois työelämästä?

Vierailija
11.12.2020 |

Olen tämän koronan keskellä alkanut hyvin vakavasti pohtia työelämästä jättäytymistä. En vain yksinkertaisesti jaksa niitä vaatimuksia ja työn määrää. Työskentelen ruokapalvelussa.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko jäädä, en vaan jaksanut enää. Julkinen puoli, sosiaaliala. Siihen kun vielä sattuu päälle astetta k-päisempi pomo, niin jossain vaiheessa se uupumus tulee. Ei mikään ole sen arvoista, että jokainen päivä on yhtä helvettiä. Ja kun rahallinen korvaus ei riitä minkäänlaiseen elintasoon, niin mitä hittoa.

Vierailija
42/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin pois oravanpyörästä, mutta en ilmoittautunut työttömäksi, koska en halunnut töihin. Nyt on menossa 6. vuosi leppoisaa oleilua ja pientä puuhastelua. Moni ihmettelee, miksi työkkäri ei tarjoa minulle mitään ja kun muistutan, että en ole työtön, niin ihmetellään, että millä elän. No tekemällä muiden työksi luokittelemia asioita korvausta vastaan, mutta en koe niitä työksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt koronan takia omaa lomaa kohta 6kk.

Vierailija
44/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsin pois oravanpyörästä, mutta en ilmoittautunut työttömäksi, koska en halunnut töihin. Nyt on menossa 6. vuosi leppoisaa oleilua ja pientä puuhastelua. Moni ihmettelee, miksi työkkäri ei tarjoa minulle mitään ja kun muistutan, että en ole työtön, niin ihmetellään, että millä elän. No tekemällä muiden työksi luokittelemia asioita korvausta vastaan, mutta en koe niitä työksi.

Eli et maksa veroja?

Vierailija
45/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pakko jäädä, en vaan jaksanut enää. Julkinen puoli, sosiaaliala. Siihen kun vielä sattuu päälle astetta k-päisempi pomo, niin jossain vaiheessa se uupumus tulee. Ei mikään ole sen arvoista, että jokainen päivä on yhtä helvettiä. Ja kun rahallinen korvaus ei riitä minkäänlaiseen elintasoon, niin mitä hittoa.

Niin juu, sen verran vielä lisään, että yritin saada lyhennettyä työaikaa tai jotain joustoja edes hetkeksi työhöni työterveyden avustuksella, mutta eihän sellaista tietenkään kaupungilla suostuta tekemään. Olisin todennäköisesti oikeilla toimilla kyllä kyennyt jatkamaan, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
46/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut kassaan 17 vuotta. Enköhän ole ainakin yhden vuoden sapattivapaan kustantanut.

-ap

Kassamaksut on siinä 100 euron huitteilla /vuosi. Olet siis max 2000 maksanut sinne. Loput tulee veronmaksajien kukkarosta. Eli olet EHKÄ sapatti KUUKAUDEN maksanut.

Aivan sama

Vierailija
47/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain huvikseen provoilee.

Kyllähän työpaikalta saa virkavapautta tarvittessa. Ainakin joksikin aikaa. Myös sairaslomaa.

Ja voi myös jäädä vuorotteluvapaalle, jolla voi muutaman kuukauden levähtää.

Tietenkin, jos välttämättä haluaa heittäytyä työttömäksi niin mikäs siinä.

Ap:lla on varmasti mukavasti säästöjä, kun pitkä työputki takana, ettei karenssit tunnu missään.

Itsehän jokainen oman elämänsä ratkaisut tekee.

Itse olen ikääntyvä työntekijä, ja minulla on vankka ammattitaito.  Joskus toki väsyttää työ, mutta itseään voi hoitaa monin tavoin vapaa-ajalla, ja ennekaikkea pitää huolta fyysisestä kunnosta.

Aion olla töissä viralliseen eläkeikään saakka, mikäli pysyn terveenä.

Vierailija
48/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin koulut ja hänkin pätevyyden ja nyt nautin 5500e palkkaa leppoisista etätöistä (myös ennen koronaa). Elämä on valintoja

Mitä teet työksesi?

Työnimikkeeni on Senior Data Analyst

Oletkohan kollegani. Työskentelen kansainvälisessä pörssiyhtiössä. Palkka samaa luokkaa.

Vierailija
49/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut kassaan 17 vuotta. Enköhän ole ainakin yhden vuoden sapattivapaan kustantanut.

-ap

Kassa maksaa vuodessa vajaa 100e eli olet maksanut n. 1500e. Katetaanko tuolla sinun vuoden sapattivapaa?

Olen maksanut liittoon 1,5% palkastani joka kuukausi eli 37,50€. Tekee vuodessa vähän enemmän kuin 100€

-ap

Liitto ja kassa ovat täysin eri asioita. Olet maksanut LIITOLLE. et kassalle.

Pamin JA TYÖTTÖMYYSKASSAN

PAMin jäsenmaksujen maksamiseen on kaksi tapaa. Työnantaja voi tilittää jäsenmaksun suoraan palkastasi tai voit hoitaa jäsenmaksun itse. PAMin ja työttömyyskassan kokonaisjäsenmaksu on 1,5 % veronalaisista ansioista

Vierailija
50/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli harrastat veronkiertoa ja harmaata taloutta....

Vierailija
51/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. On aivan sama kuka on työttömänä, jos töitä ei riitä kaikille. Itse asiassa, työttömäksi heittäytyvä, tekee palveluksen työtä haluavalle.

Vierailija
52/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein noin. Tuli seinä vastaan joten oli pakko jäädä pois. Toki en ole ajatellut oloneuvokseksi jäädä,olen kokoajan etsinyt itselleni sopivaa vaihtoehtoa jaksamiseen nähden.

Vierailija
53/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaa veroja jos ei itsekään mitään tukia nosta? Tai käytä palveluita?

Vierailija
54/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan pian opiskelun niin pääsen välillä pois työstä. Työtunnit vähenee puoleen. Tulee todella tarpeeseen koska olen uupunut.

Vierailija
55/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et maksa veroja?

Toki maksan veroja, verotettavat tuloni olivat viime vuonna vähän yli 30 000 e. Mutta minulla ei ole työnantajaa tai sitoumuksia pitemmäksi ajaksi kuin päiväksi kerrallaan. Voin itse valita, mitä teen tai teenkö mitään. En halunnut töihin, mutta töitä teen ihan mielelläni ja verokirjalla tietenkin.

Vierailija
56/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin päättelit?

Vierailija
57/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaa veroja jos ei itsekään mitään tukia nosta? Tai käytä palveluita?

Ahaaaaa.... et ole käynyt peruskoulua? Et käytä julkisia teitä, kirjastoja, uimahallia, mene vakavasti sairastuttuasi teho-osastolle, etkä käytä Ylen palveluita yms yms? Ja ajattelet, että tämä yhteiskunta olisi yhtä mukava sinullekin, jos meillä olisi tapana jättää verot maksamatta, ja lapsia kuolisi kaduille, ihmiset ryöstelisivät nälkäänsä ja paikat repsottaisivat rikkinäisinä rikkaiden nauttiessa mukavasta elämästään?

No, tosiaan, kyllähän sen ymmärtää, että saatat ajatella noin, jos et ole tosiaan saanut vervaroilla maksettua ilmaista koulutusta.

Vierailija
58/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vain huvikseen provoilee.

Kyllähän työpaikalta saa virkavapautta tarvittessa. Ainakin joksikin aikaa. Myös sairaslomaa.

Ja voi myös jäädä vuorotteluvapaalle, jolla voi muutaman kuukauden levähtää.

Tietenkin, jos välttämättä haluaa heittäytyä työttömäksi niin mikäs siinä.

Ap:lla on varmasti mukavasti säästöjä, kun pitkä työputki takana, ettei karenssit tunnu missään.

Itsehän jokainen oman elämänsä ratkaisut tekee.

Itse olen ikääntyvä työntekijä, ja minulla on vankka ammattitaito.  Joskus toki väsyttää työ, mutta itseään voi hoitaa monin tavoin vapaa-ajalla, ja ennekaikkea pitää huolta fyysisestä kunnosta.

Aion olla töissä viralliseen eläkeikään saakka, mikäli pysyn terveenä.

Oletpa tukevasti kuplassa.

Virkavapaata ei saa yksityisen puolen töistä, eikä käsittääkseni jokaisesta julkisen puolen työstäkään.

Vuorotteluvapaata ei ole työnantajan pakko antaa, ja siihen on tosi tiukat ehdot vaikka antaisikin.

Vierailija
59/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyö on katoava luonnonvara. Talkoisiin kyllä pääsee.  Minulla tuo leikkasi riittävän ajoissa enkä tuottanut jälkeläistä.  Takaan, että tuo suuntaus lisääntyy rajusti meillä.

Loiset ja luteet tietysti ovat eri asia. Meidän maamme on jo niin pilalla, että mitään parempaan johtavaa ei ole tehtävissä. Alkaa kilpajuoksu, kuoleeko nälkään vai ehtiikö kupsahtaa,  Myös ihmissyönti alkaa meillä aikanaan. - Ehtinenkö  EK:n pöytään-  ateriaksi.

Vierailija
60/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä mutta olen sen verran hedonisti etten pysty elämään ilman ravintolaillallisia, ulkona käyntejä, hyvää kotiruokaa ei mitään hernekeittoa joka päivä, hyvää viiniä ja herkuttelua, matkustelua tietenkin kun korona sen sallii. En ole rikas, säästän kyllä, enkä osaa tehdä rahaa muulla tavoin kuin työllä, joten olen sen orja lopun elämää. Ainoa mahdollisuuteni on vain yletä ja saada isompaa palkkaa.

En lottoa joten siitä ei ole apua