Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sossusta 1800e,tuossa siis kahden kuukauden toimeentulotuki

Vierailija
30.04.2014 |

En edes tajunnut olevani oikeutettu moiseen,lastenvalvojan vinkistä kummiskin hain.Olen ihan järkyttynyt miten paljon sain sieltä,sain kaikki laskutkin maksettua ja ruokaa pöytään :) Täytyy olla nyt tosi kiitollinen tästä avusta mitä sain!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:10"]Olkaa hyvä vaan, ei kestä kiittää. Minun palkastani menneillä veroilla tuo teidän raha kustannetaan. Täytyy sanoa, että jos tuollaisia summia saa yhteiskunnassa vastikkeetta, niin tässä maassa on perusasiat pahasti pielessä. Eihän tässä ole enää mitään järkeä itse yrittää keskituloisen käydä töissä ja yrittää tulla toimeen omillaan.
[/quote]
sun maksamat verot ei kustanna edes niitä palveluita joita itse käytät elämäsi aikana. Joten se siitä.

Vierailija
22/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa somaleille kaiken!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:20"]Ja sitten vielä mainostat täällä, kuinka paljon ja helposti sossusta irtoaa rahaa.. Kiva, kiitti!
[/quote]

Tämä ihminen ei ole mikään sossupummi. Vaan hädässä oleva ihminen. Onneksi on sosiaaliturva.

Vierailija
24/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:25"]Niin no,teillä ei ilmeisesti ole lapsia? Nehän noita tukia kasvattaa tietenkin.Mutta mitään kadehtimista tässä mun tilanteessa ei kyllä ole! ap
[/quote]
Juuei, oikein sydäntä lämmittää maksaa palkasta järkyttävästi veroja, että voidaan jakaa ylisuuria toimeentulotukia ihmisille.
[/quote]
mitä hittoa te vingutte? Minä pien palkkainen maksan mielelläni verot jotta tässä yhteiskunnassa heikoimmat saa apua. Sitä kun ei tiedä mikä päivä sitä löytää itsensä esim kelan luukulta.
Toisekseen teille vinkujille tekisi hyvää mennä asumaan vähäksi aikas maahan jossa ei tälläistä systeemiä ole. Voisi ne silmät avautua ja jatkuva vinkuminen loppua.

Vierailija
25/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo summahan oli 2lle kkdelle eli kk kohti 900e . Eipä sillä rikastumaan pääse.
Ja huom. aloitus on viime vuodelta :-)

Vierailija
26/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämmentävää että jos olet joinkin paljon saamapuolella, nin miten et ole itse tajunnut että elät reilusti alle köyhyysrajan?!? Oletko kuitenkin älyltäsi ihan normaali?

Vierailija
27/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajanakin lämmittää mieltä kun tulee 2400 euroa tilille joka kuukausi :) Aina saa lapsille vaatteita ja vähän muutakin...

Vierailija
28/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:13"]

Lapseni saa asumislisää ja opintotukea 500 euroa miinus verot on 470 euroa ja opiskelijakämppä maksaa 500 euroa. Laskepa tästä! Elämiseen (=ruoka, puhelin, matkat jne..) jää MIINUS  30 euroa. Olisin onnellinen, jos hänkin voisi marssia sossun ovesta sisään.

[/quote]

Miksi hän ei voisi marssia sossuun? Halvaantunut?

Vierailija
29/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 02:41"]

jos ottanut opintolainan niin saa tt-tukea

[/quote]

Ei sitä lainaa tarvi ottaa, mutta se lasketaan tuloksi jos sitä saisi, nosti tai ei. Helvetin väärin että opiskelijoiden oletetaan ostavan ruokansa velaksi.

Vierailija
30/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 03:49"]

Lapsesi saa opiskella ilmaiseksi. Hänen köyhyytensä on väliaikaista.

[/quote]

Niin, kyllähän sitä nyt joku 3-5 vuotta pärjää syömättäkin.

Vierailija
31/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:10"]

Olkaa hyvä vaan, ei kestä kiittää. Minun palkastani menneillä veroilla tuo teidän raha kustannetaan. Täytyy sanoa, että jos tuollaisia summia saa yhteiskunnassa vastikkeetta, niin tässä maassa on perusasiat pahasti pielessä. Eihän tässä ole enää mitään järkeä itse yrittää keskituloisen käydä töissä ja yrittää tulla toimeen omillaan.

[/quote]

Hei! Jätä vaan se työpaikkasi meille muille ja siirry tuille. Kaikki voittaa!

Vierailija
32/49 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:10"]

Olkaa hyvä vaan, ei kestä kiittää. Minun palkastani menneillä veroilla tuo teidän raha kustannetaan. Täytyy sanoa, että jos tuollaisia summia saa yhteiskunnassa vastikkeetta, niin tässä maassa on perusasiat pahasti pielessä. Eihän tässä ole enää mitään järkeä itse yrittää keskituloisen käydä töissä ja yrittää tulla toimeen omillaan.

[/quote]

Hei! Jätä vaan se työpaikkasi meille muille ja siirry tuille. Kaikki voittaa!

Vierailija
33/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä jotain sen eteen että saa fattasta fyrkendaalia. Liian hyvä sossu vielä mutta kuinka kauan?

Vierailija
34/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töistä 3500e, tossa kuukauden palkka. Ihanaa, kun näkee että työni on arvostettua <3

Vierailija
35/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1200e asuntosäästötilillä ja sossu vaatii että tili tarttis nostaa tyhjäksi ennen kuin se tulee. Olen sit kituuttanut 3kk ajan 500e/kk palkalla, koska en halua lakkauttaa asuntosäästötiliäni (saisin ehdot täyteen) mutta mun varmaan sitten tarttee "hassata" se summa käteiseks, ja sitten mennä käsiojossa uusiks sossun luukulle. Kun sossu maksaisi mun lääkärikulut, vuokran ja sähkölaskun, niin saisinkin mukavan summan sivuun sitä omaa asuntoa varten. Että oon ollut tyhmä kun en tyhjentänyt heti tiliä...

Vierailija
36/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hieman kateellinen! Minä ja mieheni yhteistulot ovat 900e/kk, mikä koostuu toimeentulotuesta, asumislisästä, opintotuesta ja asumistuesta. Eli minä opiskelen ja mieheni on työtön. Vuokra syö tuosta 500e/kk pois ja töitäkään ei tällä seudulla opiskelujen ohelle saa.

Vierailija
37/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no,teillä ei ilmeisesti ole lapsia? Nehän noita tukia kasvattaa tietenkin.Mutta mitään kadehtimista tässä mun tilanteessa ei kyllä ole! ap

Vierailija
38/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Mä sain tänään palkkalapun kouraan (kuten jo monia vuosia). Kahden viikon tili 780. Ei paljon naurata, yksin elelen (poika on, mutta ei vakituisesti asu mulla). Sillä tavalla tulen toimeen ettei tukia varmaan myönnetä (pystyn hoitaan laskut ja muut, kun asun ilmaiseksi äitini omistamassa asunnossa). Ei tätä silti elämäksi voi juuri sanoa.

Vierailija
39/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sossun tuella pääse kyllä rikastumaan, todella köyhää ja ikävää elämää se varmasti on :( Ainakaan itse en todellakaan haluaisi tehdä tiliä perheeni menoista ja tuloista ja toimitella todistuksia, jne. Jotenkin alentavaa pidemmän päälle..

Vierailija
40/49 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tietysti, että joskus jonkun on ehkä pakko! Mutta ei kai kukaan halua sossun rahoilla elellä tai tule siitä iloiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi