Raskausoireet jo alle viikossa?
Minulla oli ovulaatio aikalailla tarkalleen äitienpäivänä ja harrastin silloin seksiä. Muutama päivä sen jälkeen alavatsaani on turvottanut ja tuntunut pienen pientä nipistelyä. Eilen valkovuoto oli erilaista kuin ennen, valkoista, vaikka se on minulla kirkasta. Vatsa myös "muljahtelee" välillä, eilen alkoi tämä. Finnejäkin ilmestyi kasvoille tällä viikolla ja lämmöt on melkein koko ajan hiukan yli 37 sekä väsymys on kova melkein koko ajan. Voiko näin pian olla mitään oireita? Menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon loppupuolella, joten teen niillä paikkeilla testin.
Kommentit (13)
Tuleeko kaikilla kiinnittymisvuotoa? Nuita keskusteluja selaillessa tuntuu että kaikilla ollut
Huippaavankin tuntuu välillä lievästi
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:11"]Tuleeko kaikilla kiinnittymisvuotoa? Nuita keskusteluja selaillessa tuntuu että kaikilla ollut
[/quote]
Kahdessa ekassa tuli, kolmannessa ei. Sinänsä hauska sattuma: tyttöjen aikana tuli kiinnittymisvuotoa mutta pojan kohdalla ei :)
Ylihuomenna pitäs menkat alkaa, jännää on! Nyt kyllä tuntuu etten olisi raskaana, koska oireet ovat vähentyneet :/ vatsa kyllä tuntuu turvonneelta, mut seki voi johtua jostai ihan muusta.
Se vauva (alkio) ei siellä mahassas ainakaan muljahtele. Ja tuo närästyskin on yleensä loppuraskauden vaivoja. Tarkkailetkohan nyt vähän liikaa itseäs? :) ja siis tottakai voit olla raskaana, en sitä sano, mutta tuo oireiden hakeminen on kyllä liioiteltua.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:25"]
Se vauva (alkio) ei siellä mahassas ainakaan muljahtele. Ja tuo närästyskin on yleensä loppuraskauden vaivoja. Tarkkailetkohan nyt vähän liikaa itseäs? :) ja siis tottakai voit olla raskaana, en sitä sano, mutta tuo oireiden hakeminen on kyllä liioiteltua.
[/quote]
Aivan varmasti minulla on sitä oireiden hakemista, tiedostan sen itsekkin :D Malttamaton kun olen tämmöisissä asioissa ja toivo olisi kova! Kuitenkin nyt sattu tulemaan nuita oireita niin epäilykset heräsi ja kiinnostus kasvoi tietämään lisää niistä :)
Ap
Voi! Itse huomasin viikon päästä että jotain outoa on. Juurikin väsy ja se että kaikki housut tuntui ilkeältä pitää päällä, niinkuin olisi jo puristanut. Kaikkien kolmen kohdalla on näin mennyt.
Lapsen neuvola käynnillä pyysin mittaamaan hb kun väsytti (157) ja viikon päästä tein positiivisen testin. Np-ultras selvisi että tuon aavistuksen aikana oli rv3.
Kolmatta odottaessani tunsin raskauden ihan muutaman päivän päästä ja olin asiasta täysin varma. Alavatsa oli turvonnut, rinnat samoin ja tiesin ilman testejä olevani raskaana.
Nuitten laskureiden mukaan minulla olisi nyt 3+1 tai 2+6, näkkyy nii vaihtelevan nuo tulokset. Mut en vielä halua innostua asiasta ettei joutuisi pettymään :) Oireet vaan tuntuu viittaavan raskauteen
Moni väittää, ettei oireita voi huomata noin pian, mutta itse olen hyvin herkkä hormonaalisille muutoksille. Kaksi kertaa olen ollut raskaana ja sen olen kyllä tuntenut ihan heti. Uskon kyllä, että olet raskaana. Jotain siellä kropassa alkaa tapahtua heti hedelmöittymisen jälkeen eikä vasta alkion kiinnittymisen jälkeen niin kuin moni väittää. Kaikki ei vaan ole yhtä herkkiä tuntemaan niitä muutoksia.
Heti kun elimistössä on tsygootti, hormonitoiminta alkaa muuttua ja kyllä oman kehonsa viesteille herkät voivat huomata sen alle viikossa. Testiä tietysti kannattaa odottaa kunnes menkat on myöhässä :)
Toivottavasti oisin raskaana :) Turvottava tunne tuntuu välillä paineen tapaiselta, kuten nyt. Myöskin pää ollut kipeä nyt hiukan muutaman päivän ajan välillä ja äsken kun join kahvia niin tuntu että alkaa närästää. Minulla ei ole omasta mielestä koskaan närästänyt, joten en tiedä tarkalleen miltä se tuntuu.
Ap