Vanheneminen on KAUHEAA! Miten te käsittelette ahdistusta lähestyvästä kuolemasta?
Olen nyt 41-vuotias. Tietoisuus iästäni jysähti yhtäkkiä tietoisuuteen. Hetki sitten oli nuori, parisen vuotta sitten maailma tuntui vielä avoimelta. Ja nyt sitten.. Olen suoraansanottuna epätoivoinen. Huomaan eläväni menneisyydessä. Tuntui että silloin oli kaikki paremmin. Vaikka siis oikeasti ei ollut. Kyllähän elämä muuttuu kehityksen myötä helpommaksi koko ajan. Kaksikymmentä vuotta on mennyt nopeasti. Miten lyhyt onkaan ihmisen elämä! Tulevaisuus pelottaa joka päivä, mietin kuinka monta vuotta itsekään mahdan enää olla olemassa.
Kommentit (222)
Sanovat, että kuolinvuoteella ihminen eniten katuu elämätöntä elämää. Noinhan se varmasti onkin. Surettaa kovin nämä nykypäivän istuvat ihmiset ruutujensa ääressä. Eivät ehkä ymmärrä, että koko elämä on vain lyhyt tuokio.
Itse olen saanut elää täydesti ja liikkua paljon luonnossa. Älylaitteita opin käyttämään vasta eläkkeellä ollessani. Parempi, etten olisi oppinutkaan.😄
T. Vanha, mutta onnellinen
45v en tiedä mitä pitäisi ajatella. Pelkäänkö kaikkien kuolemaa vai en. Vanhempi on kohta 75v. Vaikka moni elää todella vanhaksi. Taisin valita viimeksi elämän ajattelun. En tiedä pitääkö ajatella jotain koivet oikosena juttuja itsestänikin vai eletään, edetään -asioita. Ja eteneekö mikään vai jumiudutaan samaan ympyrään. Henkisesti asiat voivat edetä, miten fyysisesti.