Miksi työttömät ja sossunelätit juhlivat vappua?
Vappuhan on nimenomaan työläisten juhla. Millä oikeudella tämä yhteiskunnan pohjasakka siis juhlii?
Kommentit (42)
Vappu on myös keväänjuhlana vietetty perinne. Minusta olisi typerää vain nököttää kotona tekemättä mitään ja katsoa haikeana ikkunasta, kun muut pitävät hauskaa. T: Sossupummiopiskelija
Ja tämäkin "pohjasakkaan" kuuluva työtön on ollut palkkatöissä viimeiset 7v ennen työttömyyttä. Ei silti, aloittajalla tässä jotain heittoa on siellä vintillä, kun pitää työttömiä parjata. Mehän ei tietenkään haluta osaamme parannettavan vaan on ajateltu kituuttaa koko loppuelämä vapaaehtoisesti köyhyydessä. Kui putkinäkösiä ihmiset onkaan..
Ei juhlita.Mies sai juuri potkut oltuaan samassa työpaikassa 22 vuotta..että silleen.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:35"]
No, itse en näin 50 v. pitkäaikaistyöttömänä juhli Vappua, alkoholinkäyttöhän on epäterveellistä ja typerää.
Käytän tämän(kin) illan viimeistelläkseni strategiseen johtamiseen liittyvää tutkimussuunnitelmaani, jolla pyrin hakeutumaan tohtorikoulutettavaksi yliopistooni.
Hauska toki kuulla olevani pohjasakkaa, ei silti, että sinun mielipteesi nyt minua itse asiassa juurikaan kiinnostaisi :-)
[/quote]
Vankilaan sinut pitäisi passittaa!
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Siksi, että ap:n mailmankuvassa ei sinunlaisiasi saa olla olemassa
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:17"]
Vappuhan on nimenomaan työläisten juhla. Millä oikeudella tämä yhteiskunnan pohjasakka siis juhlii?
[/quote]sua ärsyttääkseen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 00:19"]No nehän ne vasta juhlii kun ei tarvii töissä käydä tai huolta kantaa! Alkohan noille köyhille tunnetusti maistuu kun ei muuta iloa elämässä ole
[/quote]
Ai ei huolta kantaa ja viina maistuu? Pikkusen jos on taas ärhäkkää yleistystä. Hohhoijaa. Sopii kokeilla perheellisenä, asuntovelallisena kui huoletonta se tuo elämä on työttömänä.
Miksei juhlittaisi? Meillä on vappu ja juhannus ainakun tulee korvaukset. Miksi päivämäärä 30.4 tekisi poikkeuksen?
No olipa todella typera ja ilkea aloitus! Kuuluu samaan kategoriaan kuulemastani, etta koyhat eivat saisi koskaan ostaa makeisia yms. Kun rahat on muutenkin tiukoilla. Luuletko etta ihmisen senhetkinen elamantilanne on aina oma valinta? Armahda vahan kanssaihmisiasi, silla et todennakoisesti itsekaan ole puhdas pulmunen.
Eikös vappua juhlita sitä varten, kun silloin Jeesus sai lakin päähänsä?
Hyvää huomenta ja Vappua.
Näyttää satavan räntää, vaan eipä haittaa tutkimussuunnitelman tekoa, etenkään kun ei ole karapulaa.
- se 50v pitkäaikaistyötön
Työttömät eivät ole yhteiskunnan pohjasakkaa. Trollit ovat.
En juhlinut vappua. Olen ollut muutaman kuukauden työtön, se alkaa jo vaikuttaa itsetuntoonkin ja nyt sain tietää olevani yhteiskunnan pohjasakkaa! Parempi ilmeisesti vetää itteni hirteen.
Tuskin ap tarkoitti sairastuneita tai itsestä riippumattomista syistä työttömäksi joutuneita, ellei ihan kaheli ole. Tais ilkkua näille elämäntapasossuille ja työallergisille lusmuille...
Työssä oon ja en ole juhlinut. ei jaksanut työpäivän päätteeksi mitään muuta kun tulla kotiin ja nauttia elämästä hyvän ruoan parissa ja olla vaan. Lapseni soitteli kitaraa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 08:30"]
Työttömät eivät ole yhteiskunnan pohjasakkaa. Trollit ovat.
[/quote]
No,
pitää ymmärtää ap:ta. Työttömyys on niin kauhea tilanne, että muodostuu henkinen suojamekanismi, jolla perustella itselleen, kuinka työttömyys ei voisi koskettaa itseä. Työttömäthän ovat "niitä muita" ja näiden on oltava jotenkin itse syynä omaan tilanteeseensa, sillä ajatus, että työttömyys voi olla muista kuin itsestä kiinni ja siten kohdata itseäänkin, on kestämätön.
Minähän olen ahkera, ammattitaitoinen, kyvykäs ja työtönhän ei voi näitä olla, sillä työttömyyteen täytyy olla syy. On piinallista tunnustaa itselleen, että elämän eteneminen on loppujen lopuksi hyvin satunnaista.
Siksi ei voi olla osaavia, koulutettuja, ja ahkeria työttömiä ja jos näyttäisi olevankin, "niissä on siltikin jotakin vikaa".
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 08:43"]
Tuskin ap tarkoitti sairastuneita tai itsestä riippumattomista syistä työttömäksi joutuneita, ellei ihan kaheli ole. Tais ilkkua näille elämäntapasossuille ja työallergisille lusmuille...
[/quote]
Näitä on hyvin pieni osa työttömistä. Yhteiskunnalta saatava raha tuossa tilanteessa on niin pieni ja byrokratian takana, ettei elämä mitään juhlaa todellakaan ole.
Ehdottomasti suurin osa työttömistä on työttömiä siksi, etteivät hakemisesta huolimatta pääse töihin. Joukossa on huomattavan paljon sellaisia, joita paljon heikommalla koulutuksella ja kokemuksella olevia on haun kohdeorganisaatiossa jo töissä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:17"]Vappuhan on nimenomaan työläisten juhla. Millä oikeudella tämä yhteiskunnan pohjasakka siis juhlii?
[/quote]Pppproovooo, kaadetaan sen kunniaksi kuohuvaa lasiin, kaikki!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:17"]Vappuhan on nimenomaan työläisten juhla. Millä oikeudella tämä yhteiskunnan pohjasakka siis juhlii?
[/quote]Pppproovooo, kaadetaan sen kunniaksi kuohuvaa lasiin, kaikki!
[/quote]
Ap on provoilija ja kateellinen. Hän istuu yksin kotona vappuaattona klo 18:17 koneen äärellä ja miettii miksi noilla muilla saa olla mukavaa, kun minulla ei ole. Lähde joukkoo mukaan juhlimaan kesän alkamista!
No nehän ne vasta juhlii kun ei tarvii töissä käydä tai huolta kantaa! Alkohan noille köyhille tunnetusti maistuu kun ei muuta iloa elämässä ole