Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidin sotkuinen talo

Vierailija
29.04.2014 |

Mietin vain miten ihminen joka viettää 24/7 kotona, ei ole aikaa siivota ja pitää kotiaan järjestyksessä. Muutenkin kotiäitien valitus siitä, että ei ole aikaa siivota ja pitää kodista huolta on naurettava. Monet jotka käyvät töissä 8 tuntia päivässä ja vielä tämän lisäksi jaksavat töiden jälkeen siivota kotia. Kyllä on välillä arvostus "kotiäitien työtä " kohtaan nolla, kun saavun sellaiseen mörskään jossa vaatteet ja tavarat hujan hajan. Niin ja luultavasti edellisestä siivouskerrasta on vierähtänyt jo tovi.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:15"]

Kotiäidit ovat laiskoja elättejä.

kotiäidin tulot on kuule niin minimaaliset. Joissain perheissä kuten meillä, tämä on ihan miehen kanssa sovittu työjako. Mies on yrittäjä ja keskittyy siihen täysillä, minä hoidan perheen ja jotain yrityksen asioita. En koe olevani elätti vaan mukana mahdollistamassa perheeni elinkeinoa. 

Vierailija
42/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on kotona eikä siivoa, ei tiskaa eikä pese pyykkejö mutta se johtuu hänen sairaudestaaan. Arvatkaa onko mulla vapaata aikaa? No nyt klo 23 paikkeilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 22:30"]Vaimoni on kotona eikä siivoa, ei tiskaa eikä pese pyykkejö mutta se johtuu hänen sairaudestaaan. Arvatkaa onko mulla vapaata aikaa? No nyt klo 23 paikkeilla on.

[/quote]

:(

Vierailija
44/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun mulle aletaan maksamaan myös siitä ni siivoon muulloinki ku iltasin. Oon kotihoidontuella kotona, en saa kodinhoidontukea. Ja mieluummin mä vietän päivät lapsia hoitaen ja päiväuniajan luen lehteä, illalla on tehokkaampaa siivota kun siivoaa miehen kanssa yhdessä.

Vierailija
45/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuohan riippuu ihan perhetilanteesta. Meillä on kuusi lasta, joista vanhin on 6v. Kyllä, se on oma valinta, mutta sen vuoksi on myös valittava,.keskittyykö enemmän lasten tarpeisiin vai siivoamiseen. Ei paljon naurata, ku toisessa päässä taloa siivoaa ni toisessa päässä "hiekotetaan" mannasuurimoilla.. Ja kuitenkin meillä on yleensä suht puhdasta, mutta paikat sekaisin.. Elättelen toiveita, että saan sekamelskan paremmin hallintaan, ku saadaan remontin myötä vähän lisätilaa eteiseen jne..

Ja oon ollu töissäkin ja lapset hoidossa. Ku ne on vieraalla hoidossa, ne ei sotke kotona ja kesällä kun suunnilleen asuvat ulkona, eivät sitten sotke sisällä...

Mutta ainahan nämä on tilannekohtaisia. En kaipaa ketään oven rakoon kertomaan, miten tykkää, että koti on siisti ja kaunis... Voi mennä ihan omaan kotiinsa nauttimaan siisteydestä. Ihan kuin sotkuisessa kodissa asuva ei tykkäis siististä, joskus tilanne voi vaan olla sellainen, että ei voi kuin vain haaveilla...

Vierailija
46/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan kiinnosta.

Vierailija
47/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, että palautan eräät maan pinnalle, mutta ei vaan mene läpi että,jos sulla on pari kolme lasta ja olet kotiäiti et muka ehdi siivoamaan! Sitä, ettei viiti siivota selitellään sitten jollakin lautapelien pelaamisella. Huh huh! Ap,ei nyt varmaankaan tarkoittanut että rätti kädessä pitäs aamusta iltaan juosta eikä sitä, että nurkissa ei saisi yhtään villakoira olla. Enemmän olen itse huolissani näistä kotiäideistä joiden huushollissa huomaa, ettei siellä ole siivottu viikkoihin! Ja niitä on oikeesti paljon. On minullakin laiskoja päiviä, mutta en minä sentään päästä kämppääni siihen kuntoon koskaan.

Ja hep, minä nostan käteni pystyyn, meillä oli lapsuuden kodissa siistiä, siis perussiistiä aina! Ja minä muistan sen ! Viikkosiivous tehtiin aina ja omat jäljet opetettiin siivoamaan. Samaa opetan omillekin. Viikkosiivous, niinkin yksin kertainen asia vain on nykyperheiltä tahtonut unohtua oli sitten kotiäiti tai työssä käyvä. Ja se aika ei,ole oikeasti mistään pois! Selittelyt sikseen!

Vierailija
48/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini siivosi koko ajan, kun olin pieni. Hän ei tykännyt, kun syödessä murustin, hän ei antanut minun levittää leluja, hän ei maalannut kanssani... Hän siivosi, minä vain olin. Olisin mielummin valinnut sotkuisen kodin. Nykyäänkin hänen kotinsa loistaa puhtaudesta. No, väleihinhän se lopulta vaikutti.

Vierailija
49/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun mies katsoo lapsia, niin se saa paljon enemmän aikaiseksi kuin minä. Se saa töitä tehtyä ja puheluita hoidettua. Ei se kyllä sitten ole kotia siivonnut eikä lapsista huolehtinut.

Mun vastuulle on sitten jäänyt lasten kehityksestä, terveydestä, hyvinvoinnista, jne. huolehtiminen. Ja siitä kodin siisteydestäkin tietysti. Kun ei ne lapset ihan sillä kasva ja kehity, että vanhemmat vaan tekee töitä ja lapset hoitaa itse itsensä telkkaria katsoen.

Vierailija
50/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap puhuu omasta kodistaan, niin se on tuo ap:n asenne, joka tilanteen aiheuttaa.

Vierailija
51/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä,joka tämän jutun aloitit..miten sua niin rassaa joidenki siivot!!? Jokainen taaplaa tyylillään,etkö sitä tajua? Ei kuulu sulle.niin kauan kun niissä "vähän ei siisteissä kodeissa lapset saa rakkautta,syliä,hoitoa,huolen pitoa.ruokaa ja puhtaita vaatteita niin asiat on todella hyvin! Sullako sitten paikat aina tämmis..arvaa vaan,kuinka monta oikeasti kiinnostaa..

Vierailija
52/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 23:04"]Anteeksi nyt vaan, että palautan eräät maan pinnalle, mutta ei vaan mene läpi että,jos sulla on pari kolme lasta ja olet kotiäiti et muka ehdi siivoamaan! Sitä, ettei viiti siivota selitellään sitten jollakin lautapelien pelaamisella. Huh huh! Ap,ei nyt varmaankaan tarkoittanut että rätti kädessä pitäs aamusta iltaan juosta eikä sitä, että nurkissa ei saisi yhtään villakoira olla. Enemmän olen itse huolissani näistä kotiäideistä joiden huushollissa huomaa, ettei siellä ole siivottu viikkoihin! Ja niitä on oikeesti paljon. On minullakin laiskoja päiviä, mutta en minä sentään päästä kämppääni siihen kuntoon koskaan.

Ja hep, minä nostan käteni pystyyn, meillä oli lapsuuden kodissa siistiä, siis perussiistiä aina! Ja minä muistan sen ! Viikkosiivous tehtiin aina ja omat jäljet opetettiin siivoamaan. Samaa opetan omillekin. Viikkosiivous, niinkin yksin kertainen asia vain on nykyperheiltä tahtonut unohtua oli sitten kotiäiti tai työssä käyvä. Ja se aika ei,ole oikeasti mistään pois! Selittelyt sikseen! [/quote]

Ja meillä 2h siivouksesta ei enää tiedä, että just on siivottu..

Kuuden äiti

Vierailija
53/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin kikkoja, joiden avulla saisi siivottua, kun talossa on 1-vuotias. Häntä ei voi vielä jättää vartioimatta. Ei voi myöskään jättää häkkisänkyynsä pitkäksi aikaa, vaikkapa kun tiskaan, koska alkaa huutaa seuraa ja vaatia poispääsyä (en ihmettele). Jos siivoan hänen nähtensä, esim. raivaan lehtiä lehtihyllyyn tai hänen vetämiään kirjoja takaisin hyllyyn, niin hänhän innostuu vetelemään niitä uudestaan. Siivoaminen tuntuu turhalta, koska kaikki on hetkessä levitelty taas ympäriinsä. Imuria lapsi pelkää, vaikka se toisaalta hurjasti kiehtoo. Illalla kun mies tulee töistä, on liian myöhä metelöidä imurin kanssa. Aamulla aika menee kaikenlaisiin rutiineihin. Päiväunien aikaa voisi tehostaa, mutta kun nyt tällä hetkellä nukkuu vain tunnin.

Vierailija
54/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäki ketjua lukiessa huomaa,että sekasotku ym.on ihan normaalia aika monen mielestä! Ne jotka täälä meuhkaa on ilkeitä tai hemmetin typeriä..tai sitten niillä on itsellä jokin hemmetin moinen ongelma siivojen yli suorittamisen kans ja voi Sitte toisia kytätä ja arvostella..oisko Nii et sielä omas arjes joku mättää

Vierailija
55/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotiäitinä monta vuotta. Ei meillä järkyttävän sotkuista ollut, mutta en todellakaan kokenut siivousta tärkeimmäksi tehtäväkseni, enkä ruuanlaittoa tai pyykkäystä - en myöskään näistä yksin huolehtinut vaan miehen ja lasten kanssa. Kotiäitinä tärkein tehtäväni oli lapsien hoitaminen ja kasvattaminen ja heidän kanssaan puuhailu.

Vierailija
56/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 18:24"]

Nyt käsi pystyyn, kuka muistaa lapsuudestaan sen, oliko siistiä vai ei? Omassa kaveripiirissäni ei ole ollut yhtäkään iloista siivoojaäitiä, vaan koko perhe on ollut kusi sukassa kun äiti on riehunut imurin kanssa. Ja vaikka varmasti on ihan fakta, että se äiti ei ole saanut riittävästi apua kotitöihin, niin sitä voi jokainen miettiä, onko siisteys sen arvoista, että perheestä on koko ajan joku pahalla tuulella. Jos siivoaminen on vastenmielistä, niin kukaan ei kärsi pienestä sotkusta, jos sen tilalle tulee paremmin voiva äiti.

[/quote]

Minä muistan, koska äitini oli kaamea sotkIja. Häpesin niin, että  en koskaan pyytänyt kavereita meille. :(

Vierailija
57/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan muakin moni luulee kotiäidiksi. Kymmenen vuotta kotona olen jo ollut ja kaikki lapset on kotihoidettuja.

Tänäänkin tein kuitenkin 7 tuntia töitä. Mies teki 15 tuntia. Silti ehdin lapsille aamupuurot ja ruuat laittaa ja naapurin lastakin katsoin aamulla reilun tunnin verran. Isojen kanssa kävin harrastuksessa ja pienille luin sadun ja nukutin. Siivouspuoli ei nyt ole kodissa ihan tip top. Keittiö on kunnossa, mutta pyykkipuoli laahaa. Näin tällä "kotiäidillä".

Vierailija
58/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkuu yössä noin viisi tuntia pienissä pätkissä, kannattaa laistaa siivoamisesta. Monella kotiäidillä on hyvin pieniä lapsia ja krooninen väsymys siitä syystä. Kodin siisteys on myös lasten isän vastulla, jos isä taloudessa asuu. Jotta koti pysyy siedettävässä kunnossa, kannattaa tavaraa karsia ja kaikille antaa tehtäviä. Stressiä on turha ottaa.

Vierailija
59/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 23:43"]

Varmaan muakin moni luulee kotiäidiksi. Kymmenen vuotta kotona olen jo ollut ja kaikki lapset on kotihoidettuja.

Tänäänkin tein kuitenkin 7 tuntia töitä. Mies teki 15 tuntia. Silti ehdin lapsille aamupuurot ja ruuat laittaa ja naapurin lastakin katsoin aamulla reilun tunnin verran. Isojen kanssa kävin harrastuksessa ja pienille luin sadun ja nukutin. Siivouspuoli ei nyt ole kodissa ihan tip top. Keittiö on kunnossa, mutta pyykkipuoli laahaa. Näin tällä "kotiäidillä".

[/quote]

Täydennän vielä, kun tuosta nyt ei ehkä tajunnut: Eli tein tänään töitä kotona kuten aina. Siksi moni saattaa pitää minua kotiäitinä ja ehkä ihmetellä kodin sotkuja. Kun minulla ei ole työpaikkaa kodin ulkopuolella, niin minähän olen silloin kotiäiti...

Vierailija
60/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini muuten suhtautui aika kurjasti meidän kodin sekaisuuteen, mutra sattuipa sit kerran olemaan viikonlopun lasten kans, ku oltiin miehen kans reissussa. Ku tultiin takas, totes, että kaapit kyllä on oikeasti järjestyksessä. Meillä pitäiis varmaan laittaa vieraat kaappiin, ni näkisivät, ettei sekamelska yllä kuitenkaan kaikkialle. En inhoa suunnilleen mitään niin paljon kuin kaappeja / varastoja, joista ei löydä mitään tai ei edes uskalla aukaista ovea roinavyöryn pelossa.

Ketjuun aiemmin vastannut kuuden äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi