Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidin sotkuinen talo

Vierailija
29.04.2014 |

Mietin vain miten ihminen joka viettää 24/7 kotona, ei ole aikaa siivota ja pitää kotiaan järjestyksessä. Muutenkin kotiäitien valitus siitä, että ei ole aikaa siivota ja pitää kodista huolta on naurettava. Monet jotka käyvät töissä 8 tuntia päivässä ja vielä tämän lisäksi jaksavat töiden jälkeen siivota kotia. Kyllä on välillä arvostus "kotiäitien työtä " kohtaan nolla, kun saavun sellaiseen mörskään jossa vaatteet ja tavarat hujan hajan. Niin ja luultavasti edellisestä siivouskerrasta on vierähtänyt jo tovi.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:39"]

Mietin vain miten ihminen joka viettää 24/7 kotona, ei ole aikaa siivota ja pitää kotiaan järjestyksessä. Muutenkin kotiäitien valitus siitä, että ei ole aikaa siivota ja pitää kodista huolta on naurettava. Monet jotka käyvät töissä 8 tuntia päivässä ja vielä tämän lisäksi jaksavat töiden jälkeen siivota kotia. Kyllä on välillä arvostus "kotiäitien työtä " kohtaan nolla, kun saavun sellaiseen mörskään jossa vaatteet ja tavarat hujan hajan. Niin ja luultavasti edellisestä siivouskerrasta on vierähtänyt jo tovi.

[/quote]

Kaikille se siivous ei ole ykkösprioriteetti, tekevät mieluumin jotain muuta. Aikaa löytyy aina, kun tekeminen on riittävän mielekästä.

[/quote]Vaikka se ei ole ykkösprioriteetti, siivoamiseen menee oikeasti alle tunti päivässä kotiäitinä.

[/quote]

Kaikki ei jaksa sitäkään vähää. Laiskuusko siis ajaa kotiäitiyteen? Kuinka jaksaisi tehdä edes sen 8 tunnin työpäivän.

Vierailija
22/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani kotona laiska olinpa työtön tai työelämässä tai kotiäitinä. Kaikki on koettu.

Minulle kodin siivous ei ole ollut se tärkein asia elämässä eikä ole sitä edelleenkään, nuorimmat ovat jo teini-ikäisiä.

Siivotaan kun itseä alkaa ärsyttämään riittävästi ei minkään suositeltavan siivousohjelman mukaisesti.

Lähipiirissä on ollut ihmisiä jotka ei muuta teekään kuin nuohoavat nurkkiaan. Yksi tulee erityisesti mieleen joka on kotiäitinä viettänyt parikymmentä vuotta. Kerran päivässä imuroiminen ei ole hänelle koskaan riittänyt. Suursiivous on kerran viikossa. Äiti on keskittyi siivoamaan ei auttamaan lapsia heidän erityistarpeissaan, viisi lasta joista vain yksi normaaliälyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:47"]Samalla tavalla sitä pölyä kertyy. Kuinka se vauva siellä sängyssä sotkee tai isompi koululainen? Voi kun itsellänikin olisi aikaa käyttää joka päivä vain siivoamiseen ja ruuan laittoon.

[/quote]

No ei sotkekaan, mutta harva on vain vauvan ja kouluikäisen kotiäiti. Itse olen vajaa kolmevuotiaan ja yksivuotiaan kanssa kotona ja nämä kaksi saavat kyllä täystuhon aikaan hetkessä. Siivoat yhden nurkan ja käännät selkäsi toiseen suuntaan niin se on jo sotkettu. Jos lapset olisivat hoidossa ja minä töissä, ei ne olisi kotona sotkemassa kuin kaksi-kolme tuntia hereilläoloaikana. Siitä iso osa menisi syömisiin ja iltapuuhiin. Siksi ei voi verrata.

Vierailija
24/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:45"]Jos on 8 tuntia pois kotoa niin eihän siellä kukaan sotkekaan silloin. Oliko liian vaikea tajuta?

[/quote]No kyllä sotkee, lapset ja nuoret ja niiden kaverit. Missä todellisuudessa sinä elät?

[/quote]

Meillä kyllä kouluikäiset lapset ja nuoret ja varsinkin kaverit korjaa omat jälkeensä. Kuinka huonosti olet kasvattanut lapsesi?

Vierailija
25/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuttaan ne mammat siellä kotona makaa, näin ainakin tuttavapiirin kolme "kotihengetärtä". Ei heilu moppi eikä liiku imuri mutta facebookki on kyllä timmissä kunnossa kun e ainokainen viettää puolikin päivää hoidossa että äiti saa vähän harrastaa. LUUSEREITA

Vierailija
26/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä todellekaan ehdi siivota 24/7 tai ei ainakaan jaksa. Itselläni 1 ja 4 vuotiaat lapset kotona. Olen ollut kotona yli 4 vuotta ja kyllä tähhän touhuun puutuu. Jos töissä kävisi olisi edes vaihtelua arjessa, eikä aina samaa ruuanlaittoa, syöttämistä, vaatteiden pukemista, askartelua, kiukuttelua puostossa oleilua, kauppareissuja ja siivoamista ja siivoamista ja siivoamista ja pyykkiä ja vaippojen vaihtoa.

Kun pienempi nukkuu päikkärit on aikaa olla isomman kanssa rauhassa ja juoda ne lakisääteiset kahvit. Ei siinä hirveästi tee mieli alkaa siivoamaan. Kun se on ainut tauko päivässä. Järjestelyä muutenkin kokoajan... Siis tiskit yms, mitä ruokaillessa tulee.

Terkuin puutunut

Vierailija
27/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jokainen huushollaa tavallaan. Toiset hulluna jynssäten, toiset huolettomammin elellen ja toiset jotain siitä keskeltä. Kotiäitiyden ja työssäkäynnin kokeneena siisteyttä on paljon helpompaa ylläpitää kun on töissä. Ensinnäkään kukaan ei ole sotkemassa kotona, toiseksi koen että kun tulee kotiin jaksaa paremmin jatkaa sitä aktiivisuuttaan ja tehdä ne kotihommat. Kotona voi tulla helpommin passiiviseksi ja työn aloittaminen vaikeampaa. Ja joku sanoi että kyllä sitä pölyä kertyy. Siivojana työtä tehneenä voin sanoa että pölyä kertyy enemmän kun ihmiset ovat kotona enemmän kuin poissa. Ihmisten liikkeet, vaatteet, hiukset, iho jne. sitä pölyä pukkaa ja näin olleen mitä enemmän ihmisiä talossa on ja viettää aikaa, sitä enemmän pölyä ja muuta roskaa. 

tuntuu että tää oli tahallaan provosoiva mutta antakaa jokaisen elää tavallaan ja jos tuntuu että sotku on ihmisen tai asukkaan jaksamattomuutta niin välitäpä lähimmäisesti ja tarjoa apua. voimattomuus on erilaisia kuin laiskuus. mutta ei epäjärjestys aina kerro Pahoinvoinnista. 

Vierailija
28/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne lapset leiki nätisti yksin kokopäivää. Kyllä siinä jatkuvasti pitää vahtia sitä touhua ja leikkiä mukana. Muuten riitoja kokoajan kun pienempi tuhoaa isomman leikit. Hoh hoijaa.

Vierailija
29/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siivoamisen määrä, vaan taito pitää siistinä ;) 

Vierailija
30/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset jo isoja, käyn töissä, mutta olin lomalla tai en, siivoan sitten kun huvittaa. Monesti silloin vielä, kun olin kotona ja lapset pieniä ja halusivat pelata lautapeliä kanssani, vaikka huusholli kuin pyörremyrsky, valitsin sen lautapelin. Mulle ei ole tärkeää, että paikat on tiptop, kunhan ei ole likaista. 

Vierailija
31/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käsi pystyyn, kuka muistaa lapsuudestaan sen, oliko siistiä vai ei? Omassa kaveripiirissäni ei ole ollut yhtäkään iloista siivoojaäitiä, vaan koko perhe on ollut kusi sukassa kun äiti on riehunut imurin kanssa. Ja vaikka varmasti on ihan fakta, että se äiti ei ole saanut riittävästi apua kotitöihin, niin sitä voi jokainen miettiä, onko siisteys sen arvoista, että perheestä on koko ajan joku pahalla tuulella. Jos siivoaminen on vastenmielistä, niin kukaan ei kärsi pienestä sotkusta, jos sen tilalle tulee paremmin voiva äiti.

Vierailija
32/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:39"]Mietin vain miten ihminen joka viettää 24/7 kotona, ei ole aikaa siivota ja pitää kotiaan järjestyksessä. Muutenkin kotiäitien valitus siitä, että ei ole aikaa siivota ja pitää kodista huolta on naurettava. Monet jotka käyvät töissä 8 tuntia päivässä ja vielä tämän lisäksi jaksavat töiden jälkeen siivota kotia. Kyllä on välillä arvostus "kotiäitien työtä " kohtaan nolla, kun saavun sellaiseen mörskään jossa vaatteet ja tavarat hujan hajan. Niin ja luultavasti edellisestä siivouskerrasta on vierähtänyt jo tovi.

[/quote]Se ei kuulu eikä näy tippaakaan miten muut elää. Pidä huoli vaan omasta läävästä. T. Työssäkäyvä äiti

Vierailija
33/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:41"]Varmaan jokaisella omat syynsä. :) Jotkut ihmiset ovat vain liian väsyneitä syystä tai toisesta.

[/quote]

Ja jotkut surffailee vaan av-palstalla. Mistä sitä aika riittäis vielä kotitöille. ;-P

Vierailija
34/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän kotona olen, sitä enemmän sotkua syntyy. Pitäsi varmaan notkua enemmän netissä, eikä tehdä kaikenlaisia siisteyttä ja järjestystä rasittavia projekteja eli leipomista, isompia ruuanlaittoja, käsitöitä, sisustusjuttuja, pihatöitä, lasten kanssa askarteluja...

Onneksi on minulla aikaa siivotakin. Se vaan ei aina ole prioriteettilistan ykkösenä. 

Vierailija
35/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:47"]

Samalla tavalla sitä pölyä kertyy. Kuinka se vauva siellä sängyssä sotkee tai isompi koululainen? Voi kun itsellänikin olisi aikaa käyttää joka päivä vain siivoamiseen ja ruuan laittoon.

[/quote]

Ihan vapaasti voit valita tämän vaihtoehdon. Jos ei ole varaa kotiin jäädä, voit ruveta siivoojaksi, kokiksi tai keittäjäksi tms. ;)

Mietipä nyt ihan tosissaan: kuka sen ruuankin töissä sulle laittaa ja kuka tiskaa? Tai jos laittaisit itse kesken työpäivän, paljonko se olisi niistä muista töistä pois? Jos päivän päätteeksi vielä siivoasit? Ethän sinäkään töissä varmaan sotke? Silti siellä siivotaan päivittäin. Sinullakin oli oletuksena, että kotiäidillä on kotona lapsia. Kuka niitä hoitaa tai edes katsoo, jos laitat vain koko päivän ruokaa ja siivoilet?

Vierailija
36/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 17:15"]Myönnän olevani kotona laiska olinpa työtön tai työelämässä tai kotiäitinä. Kaikki on koettu.

Minulle kodin siivous ei ole ollut se tärkein asia elämässä eikä ole sitä edelleenkään, nuorimmat ovat jo teini-ikäisiä.

Siivotaan kun itseä alkaa ärsyttämään riittävästi ei minkään suositeltavan siivousohjelman mukaisesti.

Lähipiirissä on ollut ihmisiä jotka ei muuta teekään kuin nuohoavat nurkkiaan. Yksi tulee erityisesti mieleen joka on kotiäitinä viettänyt parikymmentä vuotta. Kerran päivässä imuroiminen ei ole hänelle koskaan riittänyt. Suursiivous on kerran viikossa. Äiti on keskittyi siivoamaan ei auttamaan lapsia heidän erityistarpeissaan, viisi lasta joista vain yksi normaaliälyinen.

[/quote]Ja siis ihminen on joko sairas himosiivoaja tai sitten lapsistaan välittävä humaani äiti. Voi tätä palstaa. Minä en ota mitään stressiä siivouksesta mutta meillä on yleensä aina kohtuusiistiä. Elämä on paljon helpompaa kun tavarat löytää ja tietää mitkä vaatteet ovat likaisia ja mitkä puhtaita.

Vierailija
37/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 7- ja 1- vuotiaat lapset. Esikoisen kanssa olin kotona kolme vuotta ja usein oli sotkua ja iloa paljon. Ehdin olla töissä kolme vuotta ja siistiä oli. Ei se koti ehtinyt sotkeentua niin perusteellisesti neljässä hereilläolo tunnissa. Kun olen kotona lasten kanssa ei pääpaino olo siistissä kodissa vaan tekemisessä ja ulkoilemisessa. Nyt on taas sekainen koti, mutta tiedän että homma vaihtuu, kun palaan töihin ja lapsille tulee ikää lisää. Pikkulapsivaihe on niin lyhyt ettei siinä siivoamisesta kannata paineita ottaa. Aika aikansa kutakin:)

Vierailija
38/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti ja siivoan joka pv. Voin sanoa et kämppä on myyntikunnossa. Ihan kuka vaan voi tulla ilmoittamatta niin ei tarvi pelätä , et on sotkuista . Näin mut on opetettu ja tällä esimerkillä näytän lapsilleni, miten pitää elää. Kodin siisteys kertoo emännästä . En viihdy sotkuisissa kämpissä . Tuttuni on just sellainen, miehet juoksee pois sen luota heti sotkun nähtyään. Kohta on 30 v , eikä kukaan halua seurustella sian kaa, ymmärrän täysin , en haluaisi minäkään. Mun mies kiirehtii joka pv kotiin.

Vierailija
39/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti, kuudetta vuotta putkeen. Ja jos kuokin pihaa niin 4 lasta joko juoksee siinä lähellä tai leikkii sisällä. Iiihan koko päivä meillä yleensä menee kotosalla, joskus mennään puistoon, joskus kipastaan kirjastossa mutta mun aikani kotona menee kun laitan pyykki- menen lajittelemaan ja silittämään kuivuneet, sillävälin lapset maalaa vesiväreillä ja kohta nostan välineet pois, sitten kerään lapsien kanssa olkkarista lelut ja imuroidaan, viedään koira ulos, luetaan kirjaa, syödään, siivoan, lapset kaataa lelut,siivotaan, unet, laittaisin pihaa ja sitten taas laittamaan ruokaa..

Jos olisin töissä niin lapset olisi tarhassa. Kotona ei sotkettaisi. Tulisin kotiin, syötäisiin ja pelattaisiin, siivottaisiin kerran ja porukka nukkumaan. Tämä on koettukin.
Kotona olemalla laitan päivässä 3 koneellista tiskejä: teen kaikki ruuat ja leivon!

Meillä lapset on vähän väliä pukemassa uusia vaatteita ja koitan pitää vähän kirjaa mitä oli päällä ja mitä ei ole käytetty niin pesuun saattaa eksyä puhtaitakin vaatteita joilla lähinnä leikitty jotain *huokasu*

Meillä on varhaisteini. Se käy koulussa, ja siivoaa huoneensa yms mutta kai se ero on siinä että jos olen kotona ja häärään vähän tässä ja kohta vähän tuolla niin minä siivoan "vähän" ja kokoajan jos en niin sen näkee kyllä NOPEASTI että meillä on monta lasta ja tavaraa liikutellaan päivän mittaan huoneesta toiseen ja nurkasta viidenteen! Jos olisin töissä, ei sitä "sotkua" varmaan kukaan edes noteeraisi jonka varhaisteini saa kaverinsa kanssa, hyvällä tuurilla ne saisi jopa pelikoneen pelit kansien sisään ja hyllyyn, ehkä nyt kotona ollessa ne jää vähän helpommin äidin siivottavaksi? Mutta hei: mä olen ainakin se joka TIETÄÄ missä mikäkin tavara on -ehkä kun minä ne vien mennessäni ja tuon tullessani?

Vierailija
40/71 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit ovat laiskoja elättejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi