Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihomisesta ei saa sanoa suhteessa? Avopuoliso suuttui

Vierailija
10.12.2020 |

kun sanoin, ja kertoi, että voi päättää päivänsä jos ei kelpaa.

Kommentit (586)

Vierailija
581/586 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kantaa omat kilonsa itse.

No ei kanna. Heti, kun tulee nivelkulumaa tms. niin ollaan yhteiskunnan kukkarolla hoitoa vaatimassa.

Juu. Onneksi laihat ei sairastu mihinkään ikinä.

Vierailija
582/586 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat tulevat yhteiskunnalle kalliiksi, lihavat ovat itsekkäitä, kyllä minä saan mussuttaa munkkipossua kun haluan. Jos olisin mies, en katselisi lihavaa naista. Mielestäni lihava nainen on ruma. Ihmettelen kuka mies haluaa seksiä lihavan kanssa. Kurvikas on eri kuin lihava. Nainen voi olla kurvikas, mutta lihavat ovat yleensä muodottomia möhkäleitä.

Nainen normaalipainossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/586 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytin vanhoja kuvia, ollaanpa _me_ nuoria ja nättejä.

Ehdotin yhteisesti elämän muutosta, tehdään terveellisestä ja ruokaa ja liikutaan yhdessä.

Pimahti, uhkaa itse murhalla ja erolla.

Ei ole tervettä, että 31v lihoo 68 kilosta 96 kiloon alle parissa vuodessa.

Ap

Mutta kun se ei kuulu sinulle tippaakaan. Ei sitten tippaakaan. Se on hänen kehonsa, eikä se kuulu sinulle vaikka olette parisuhteessa. Ei edes terveydelliseltä kannalta. Jos hän ei sinulle kelpaa, lähde kävelemään.

Järkyttävää kuvitella että on oikeus edes vihjailla toisen painosta jos on parisuhteessa. Ei ole.

En ole samaa mieltä. Mielestäni minulla on oikeus olla huolissani puolisoni terveydestä, jos näen hänen itsensä sitä omalla käytöksellään laiminlyövän. Olen omalta osaltani sitoutunut suhteeseen, jonka eteen teen kaikkeni, ja toivon sitä myös toiselta. Vaikka ylipaino onkin myös ulkoiseen olemukseen liittyvä seikka, ei se välttämättä ole pelkästään pinnallinen asia. Oikein runsas ylipaino asettaa rajoituksia koko perheen elämään, väsymystä, jaksamattomuutta, tyytymättömyyttä, haluttomuutta monenlaiseen tekemiseen jne. Kyllä nämä heijastuvat aivan kaikkeen elämään. Siksi ne eivät parisuhde- ja mahd. perheen kannalta ole välttämättä tai useinkaan mitenkään irrallisia asioita. Täytyy kyllä myös aivan omana mielipiteenäni sanoa, että en haluaisi menettää mieheni silmissä sitä, että olen hänen mielestään viehättävä ja haluttava. Rakkaus ei varmasti lopu joihinkin liikakiloihin, mutta haluan pitää itseni hyvässä kunnossa myös jaksaakseni olla se puoliso, jonka mieheni on valinnut. Iloinen, tyytyväinen, kohtuullisesti liikkuva ja energinen kumppani jakamassa yhteisiä mielenkiinonnokohteita ja harrastuksia, niitä samoja mitkä joskus herättivät hänen kiinnostuksensa ja ihastuksensa minuun. Ja päin vastoin.

Anteeksi vain, mutta minusta tuo kuulostaa erittäin surulliselta, että koet voivasi olla hyvä kumppani vain, jos olet tietyssä painossa. Onhan sitä nyt muutakin parisuhteessa, kuin fyysiset aktiviteetit/puolet!

Mitä jos lukisit kirjoituksen uudestaan ? Ei painosta sanaakaan, ainoastaan itsestään huolta pitämisestä. Siitä, että ei anna itselleen lupaa laiminlyödä omaa terveyttään, jota mm. kova ylipaino tutkitusti tekee.

No kertokaahan, mitä se kova ylipaino sitten on? Olen treenannut 8 kertaa viikossa ja syönyt terveellisesti jo vuosia, mutta siltikin on tullut 5 kiloa lisää 10 vuodessa. Missä se menee se raja jossa tällainen painonnousu pidettäisiin normaalina, eikä jättämiseen oikeutettuina lihomisena?

- eri -

Viisi kiloa kymmenessä vuodessa ei ole juuri mitään. Jo hormonaaliset muutokset selittää tuon painon tietyssä iässä. Täällä on puhuttu kymmenien kuljin painonnoususta. Enkä ole nähnyt näissä kirjoituksissa myöskään kilojen vuoksi jätettyjä.

No missä iässä ei saa enää hormonien takia lihoa? Mitä jos en saakaan painonnousua kuriin, vaikka nostaisin treenikerrat kymmeneen?

- sama -

No sanoisin, että noin nelikymppisenä kannattaa mennä ravintoterapeutille ja hankkia pt, jos et saa painonnousua kuriin (toki sitä ennenkin jos BMI 24, koska silloin ollaan jo liian lähellä ylipainoa). Siinä vaiheessa alkaa kai lisääntymiseen liittyvät hormonit hävitä tehokkaammin?

Joo, toi vois olla hyvä toi BMI-mitta. Eli sitten opettelemaan elämänhallintataitoja, kun BMI alkaa lähestyä ylipainoa 🙂

Ok, kiitos vastauksesta! Hyvä kuulla, että peli ei ole vielä menetetty :)

- tuo treenaamisesta huolimatta lihova

Syömisestä se on pääasiassa kiinni, eikä treenaamisesta. Eikä kannata odottaa lähestyvänsä ylipainon rajaa, vaan toimia jo paljon aiemmin.

Missä vaiheessa? Kun BMI 22? Syön jo nyt todella terveellisesti (olen entinen kilpaurheilija), niin en enää keksi mitkä ateriat voisin jättää väliin tai mitä ruoka-aineita voisin jäytää pois, koska sokeria/sipsejä yms en ole ikinä syönyt.

- sama

Jos paino on jo pitkään ollut tasaisessa nousussa, niin nyt on aika toimia. Säädät syömisiäsi, kunnes paino ei enää nouse. Löydät varmasti ratkaisun.

Tätä juuri ihmettelen, koska olen jo kauan sitten vähentänyt päivittäiset kalorit 1500n/päivä ja treenaan sen kahdeksan kertaa viikossa. Kulutan todella paljon enemmän, kuin syön! Ennen söin siis 1700kaloria/päivä, mutta treenasin 10 kertaa viikossa.

- sama

Kaksi vaihtoehtoa:

1. Syöt aivan liian vähän ja liikut paljon, mutta epälaadukkaasti.

2. Painon nousu johtuu kasvaneesta lihasmassasta.

Toistan jo tuolla aikasemmin kirjoittamani. Täälläkin ollaan painotettu, että annoskokojen hallinta ja itsekuri on avain. Miten se enemmän syöminen auttaisi?

- sama

No sitä, että elimistö menee säästöliekille muuten ja pitää joka hitusesta ravintoa kiinni. Tämähän nyt on ihan selvä asia. Minkä ikäinen olet?

Olen 32v.

- sama

Voisi kuvitella kymmenen vuotta nuoremmaksi noilla ravintotiedoilla... Mutta missä kilpaurheilulajissa pärjää 1700 kcal päivässä? Arvatakseni esteettinen laji?

No jos taitoluistelu lasketaan esteettiseksi lajiksi, niin kyllä. Eli taitoluistelua harrastin :) Ja kiitos vinkeistä, varasin itselleni ajan ravintoterapeutille muutaman viikon päähän. Jospa se paino alkaisi tuosta asettumaan. 

- sama 

Älä lähde sinne ravintoterapeutille kilot ensimmäisenä mielessä. Lähde sinne ajatuksella, että saat ohjeet ruokavalioon, joka tukee terveyttäsi parhaiten ja lisää hyvinvointiasi. Kehoasi parhaiten ruokkivan ruokavalion myötä se paino kyllä asettuu sinne, minne sen pitääkin. Eli voi siis olla, että painosi ei edes muutu, jos oletkin jo siinä painossa, joka sinun kehollesi on paras. 

Vierailija
584/586 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat tulevat yhteiskunnalle kalliiksi, lihavat ovat itsekkäitä, kyllä minä saan mussuttaa munkkipossua kun haluan. Jos olisin mies, en katselisi lihavaa naista. Mielestäni lihava nainen on ruma. Ihmettelen kuka mies haluaa seksiä lihavan kanssa. Kurvikas on eri kuin lihava. Nainen voi olla kurvikas, mutta lihavat ovat yleensä muodottomia möhkäleitä.

Nainen normaalipainossa

On olemassa fetissi, jossa kumppanin pitää olla lihava. Mitä lihavampi, sitä parempi. Sellaisen miehen silmissä sinä olet ruma ja ällöttävä.

Vierailija
585/586 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hän on jo valmiiksi suuttunut, niin voit samalla kertoa mielipiteesi jatkosta. 

"Kulta, et ole enään se nainen, johon rakastuin. Olet itsekin huomannut, että painoso on noussut. Aiotko tehdä niille kiloille jotain, vai kannattaako minun odottaa, että olet taas hoikka? Jos et halua laihtua, niin meidän olisi tässä vaiheessa jo nyt erota".

Näillä sanoilla nimittäin 2 viikon itkuun jälkeen aloitin liikunnan. 

Vierailija
586/586 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun hän on jo valmiiksi suuttunut, niin voit samalla kertoa mielipiteesi jatkosta. 

"Kulta, et ole enään se nainen, johon rakastuin. Olet itsekin huomannut, että painoso on noussut. Aiotko tehdä niille kiloille jotain, vai kannattaako minun odottaa, että olet taas hoikka? Jos et halua laihtua, niin meidän olisi tässä vaiheessa jo nyt erota".

Näillä sanoilla nimittäin 2 viikon itkuun jälkeen aloitin liikunnan. 

Seuraavaksi voisit opetella kirjoittamaan sanan "enää" oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi