Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stalkkerikokemuksia

Vierailija
29.04.2014 |

Eräs mies seuraili minua aina pyörällä ja törmäsin häneen kaupassa, kirjastossa, postissa jne... Huomasin joinakin kertoina, että tämä lähti perääni ja jäi odottelemaan kotini lähelle. Olin aika paniikissa. Lopetti onneksi jonkun ajan kuluttua.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on yksi tyyppi stalkannut jo usean vuoden ajan. Stalkkaus alkoi kun erehdyin juttelemaan hänen kanssaan baarissa. Hän on lähes joka paikassa minne menen tässä keskisuuressa kaupungissa. Yritän löytää uusia kulkureittejä ja jäädä väärillä pysäkeillä pois bussista. Joskus hän tulee vihaisena huutamaan minulle siitä kun hänen täytyy minun perässä juosta tai vaatimaan että keskustelisin hänen kanssaan tai sitten hän vain sättii minua sekavasti mitä kummallisimmista asioista. Luulen että hänellä on mt-ongelmia ja rajattomasti aikaa. Yleensä en ole huomaavinani häntä ja luulen että juuri se saa hänet raivostumaan. Tiedän että hän on stalkannut muitakin enkä siksi edes yritä keskustella - olen vuosia sitten sanonut hänelle että hänen pitää jättää minut rauhaan ja että minulla ei ole mitään tarvetta tai halua keskustella hänen kanssaan. Jonkin verran hiljaisempaa oli tässä välillä ja kuulinkin että hänellä oli joku uusi kiusattava. Säälittävä ja jokseenkin harmitonkin hän ehkä on mutta myös todella inhottava ja aina kun hän onnistuu tulemaan lähelle ja esim ottamaan käsivarrestani kiinni niin tunnen itseni jälkeenpäin jotenkin liatuksi. Yäk.

Vierailija
42/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:38"]

Kyllä näistä sekopäistä pitäis heti ilmottaa poliisille, ettei kerkee pahempaa käymään!

[/quote]

Tällä elämänkokemuksella tekisinkin. Silloin parikymppisenä en vaan tajunnut että ex on todella lähellä täydellistä sekoamista. Mulla kävi toisaalta hirveästi sääliksi, tiesin että ex oli erittäin rakastunut minuun. Silloin ajattelin etten voi olla niin ilkeä exää kohtaan että ilmoittaisin poliisille häirinnästä. Tunsin huonoa omaatuntoa exän jättämisestä vaikka tiesinkin etten voi palata yhteen koska en välitä hänestä pätkääkään.

Nykyisellä elämänkokemuksella soittaisin poliisille parin häirinnän jälkeen. Tajuan että hänen rakkautensa ei ollut tervettä vaan pikemmin sairasta riippuvuutta.

-48-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin panemassa yhtä muijaa ja annoin numeronkin, hölmö kun olin. Parhaimmillaan 50 tekstaria tuli päivässä, juopotteli himassa ja sitä rataa. Onneksi vaihdoin firmaa ja samalla numeroa.

Vierailija
44/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 8 vuotta sitten olin aktiivisesti eräässä chatissa ja tietty käytin nimimerkkiä. Missään en ollut sanonut, mitään tunnistetietoja itsestäni. 

Sitten yhden kerran joku mies nimimerkkinsä takaa kertoi, käyneensä minun työpaikallani (olin asiakaspalvelija) kyttäilemässä minua.

Olin niin peloissani, että lopetin chattialut siihen ja vaihdoin pian paikkakuntaa ja työpaikkaa.

Vierailija
46/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten piti vaihtaa puh nro uuteen, sillä sain joltain mieheltä runkkaripuheluita. Poliisit käski vain vaihtamaan puhelinnumeroa. Pelkäsin, että joku raiskari kyttäilee pusikoissa, sillä numeroni oli ollut alun perinkin salainen.

Vierailija
47/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on muutama kokemus. aikoinaan olin poikakaverin kanssa lähiräkälässä, kun joku mies tuli sanomaan että " taidat olla aika villikissa? olen katsellut sinua jo pidemmän aikaa ja tiedän missä asut". iloisessa nousuhumalassa sitä oli vain että "joo joo", vasta myöhemmin alkoi karmia!

kun asuin lapsettoman sinkkuna vanhassa asunnossani, minuun iski slmänsä alakerran outo aikamiespoika. kerran heitin kaverille avaimet & kaverin tullessa kerrokseeni, oli tämä hiippari seissyt oveni takana. pimeässä! en tiedä, kumpi säikähti enemmän.. postiluukkuni myös rapisi välillä oudosti vaikka mainoksiä ei tullut, liekö saman tyypin aikaansaannosta

Vierailija
48/75 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppaillaan

Vierailija
49/75 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/75 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosina yksi kaveri mokasi kertomalla chatissä jollekin tuntemattomalle miehelle oikean nimensä ja osoitteensa. Tyttö siis oli jotain 14 v. tuolloin, eikä netin vaaroista toitotettu vielä niin paljon kuin nykyään. (Tai oikeastaan ollenkaan. Tämä oli 1990- ja 2000-luvun taitteessa.) Tämä mies - jonka henkilöllisyys ei ikinä selvinnyt, vaikka hän väitti ainakin olevansa 19-vuotias jalkapalloa harrastava nuorimies - pelotteli monen kuukauden ajan kaveriani kirjoittelemalla omituisia kirjeitä ja soittelemalla tämän kännykkään puheluja, joissa ei puhunut mitään. Kirjeissä vihjailtiin, että jonain päivänä mies ilmestyisi vielä henkilökohtaisesti paikallekin. Kaverini oli joka päivä todella peloissaan, mutta ei kuitenkaan uskaltanut kertoa vanhemmilleen asiasta, koska pelkäsi näiden suuttuvan (hölmö!), eikä siis poliisillekaan koskaan kerrottu.

No, muutaman kuukauden päästä kaverini sai mieheltä vielä lyhyen kirjeen, jossa sanottiin jotain tämänsuuntaista (en muista sanasta sanaan): "Toivottavasti opit läksysi. Vieraille ihmisille ei kannata kertoa henkilötietojaan."

On jollain ihmisillä sitten oudot huvit, en voi muuta sanoa.

Vierailija
51/75 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ehkä vähän sivuaa asiaa, mutta muistan kun oltiin lapsena sellaisessa aika vanhassa uimahallissa. Siellä oli höyrysauna miehille ja naisille yhteinen (nykysin tuntuu vähän oudolta moinen), eli sauna oli sellainen pitkän mallinen, toisesta päästä pääsi naisten suihkutiloihin ja toisesta miesten. Oltiin sitten äitin kanssa suihkussa ja yhtäkkiä huomasin kun joku keski-ikäinen mies kurkisteli oven raosta.. Äitini kävi sanomassa pari valittua sanaa (melkein taisi lyödä) ja pamautti oven kiinni. Asiasta mainittiin henkilökunnalle, joka kertoi että miehellä oli jo porttikielto uimahalliin mutta oli päässyt jotenki livahtamaan sisään. 

Vierailija
52/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curiosity killed a cat.

Vierailija
53/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vuoden verran joku kyttäämässä ikkunoiden takana ja kerran kokeili avata ulko-ovea, kun olin yksin kotona. Oli inhottava huomata kukkapenkissä jalanjälkiä, kun joku on seisonut ja tiiraillut sisälle :/ verhot oli toki aina kiinni

Vierailija
54/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut miehet sanomaan seuranneensa minua jo pidemmän aikaa!

Arvakaa miten järkyttävää on kun mies kehuu ulkonäköä ja kertoo miten seksikäs olenkaan ja sitten seuranneensa pidemmän aikaa, jopa vuosia! Silloin olen tietenkin säikähtänyt aivan kauheasti ja ilmoittanut, että kerron tästä miehelleni tai jollekin muulle ja sen jälkeen ei ole tullut lähellenikään.

Vierailija
55/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kävi pimpottamassa ovikelloani 21-01 välillä. Tätä tapahtui aina silloin tällöin. Joskus sain olla rauhassa parikin kuukautta, mutta sitten saattoi olla useampi kerta parin viikon sisällä, jolloin ovikelloa soiteltiin. En tiedä onko sama tyyppi ollut kyseessä, mutta olen monille sanonut, että jos haluaa tulla kylään niin sovitaan asiasta erikseen. En koskaan mennyt avaamaan...

Vierailija
56/75 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappu up

Vierailija
57/75 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:48"]

Mulle kans tuli yhteen aikaan läähätyspuheluita. Ei siis sanottu mitään mutta laitettiin luuri kiinni tai sitten itse laitoin melko pian. Se oli aikaa, jolloin kännykät eivät vielä olleet kovin yleisiä ja laskin yhteen yksi plus kaksi ja epäilen täksi soittelijaksi edelleen jo silloisen exäni hyvää ystävää, joka kyllä oli mulle soitellut aikoinaan puhelinkioskeista exääni kysyäkseen (heillä kummallakaan ei ollut kännyköitä). Kummasti puhelut loppuivat kun sain yhteiseltä tutultamme kuulla miehen ruvenneen seurustelemaan. 

[/quote]

Hyi. Nuo runkku puhelut on kyllä ällöjä.

Vierailija
58/75 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitteli joku tuntemattomasta numerosta. Mitään ei puhelimesta koskaan kuulunut, mutta selvästi siellä joku aina oli. Joskus meni viikkojakin ettei puheluja tullut, mutta sitten taas tiuhempaan. Loppuivat kun sitten yhden kerran huusin puhelimeen muutaman valikoidun sanan ;)

Vierailija
59/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä voiko eksää niin stalkkeriksi kutsua mutta kuitenkin.. Eron jälkeen oli pitkä aika, jolloin emme puhuneet ollekaan. Sitten alkoi kännisoitot. Osa tavaroistani oli vielä kuukausienkin päästä hänen luonaan ja hän uhkasi heittää kaikki tavarat ikkunasta jos en menisi hakemaan. Meninkin sitten kaverin kanssa, miehen mielenterveysongelmien takia en ikinä olisi yksin uskaltanut mennä. Tämä uhkaus tavaroiden hakemisesta oli ensimmäinen "kiristyskeino", jolla hän "pakotti" minut tapaamaan hänet. Hän käytti näitä useamminki ja syyllisti minua todella paljon siitä, kuinka voin jättää hänet yksin ja en arvostanut yhteistä aikaamme ja rakkauttamme kun kohtelen häntä näin.. Noin vuoden ajan mies on nyt soitellut ja lähetellyt tekstiviestejä,pääsiasiassa humalassa ja pari kertaa on tullut kotiovelleni, mikäli en avaa niin tulee koputtelemaan terassin kautta ikkunoihin. Yleensä häädän hänet pois ja uhkaan poliiseilla, joskus taas jään kuuntelemaan hänen (sekopäisiä) juttujaan. Tilanne ei ole enää niin huono, sillä tein selväksi etten halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä, edelleen kuitenkin hän lähettää minulle noin kerran kuukaudessa viestin, josko haluaisin nähdä tai sitten monen sivun mittaisia sähköposteja. Ei kuitenkaan tavallaan haittaa, sillä en hänelle vastaa enkä noita sähköposteja edes enää lue, eikä hän enää tule kotiovelle. Emme ole nähneet yli puoleen vuoteen, ja toivon että asia myös pysyy sillä tavalla. 

Vierailija
60/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi