Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stalkkerikokemuksia

Vierailija
29.04.2014 |

Eräs mies seuraili minua aina pyörällä ja törmäsin häneen kaupassa, kirjastossa, postissa jne... Huomasin joinakin kertoina, että tämä lähti perääni ja jäi odottelemaan kotini lähelle. Olin aika paniikissa. Lopetti onneksi jonkun ajan kuluttua.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä saa olla melko rauhassa tuollaisilta seuraajilta ynnä muilta kyttääjiltä.

Mies

Vierailija
22/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 14:33"]

Yksi lehdenjakaja yritti aina päästä puhumaan kanssani. Tätä ei ehkä tapahtunut edes kuin 2-3 kertaa. Sitten hän lopetti hommat ja on sen jälkeen vuosien ajan joka ikinen kerta yrittänyt edelleen päästä puhumaan kanssani milloin mistäkin. Oli pelottavaa, kun hän yhtäkkiä hyökkäsi jostain tien toiselta puolelta tai yllättäen kaupasta ulos kertomaan, että hän muuten lopetti jakeluhommat. Hän teki/tekee tätä aina kun vain näkee minut.

On se jotain muutakin sanonut samalla, mitä en muista. Jutut eivät oikein ole jääneet mieleen, kun ovat jotenkin sekavia. Sen jälkeen, kun viides kerta pamahti mittariin olen vain yrittänyt ignorata koko tyypin vastaamatta mitään. Jatkaa tätä samaa yhä edelleen, vaikka on lopettanyt lehden jakamisen alueelle jotain neljä viisi vuotta sitten....

[/quote]

Tiedän (kiusallisen) tunteen, mutta en tiedä, voiko tätä nyt vielä stalkkaamiseksi sanoa...

[/quote]

Olen miettinyt sitä itsekin, kiusallista se joka tapauksessa on.. Sattumalta tai "sattumalta" miten kukin haluaa tulkita - törmään häneen vähän turhankin usein, etenkin entisen kotini lähistöllä (ei asu naapurissa tai ihan lähistöllä ja muutin pois kaupungista mutta vierailen siellä edelleen vanhempieni luona) ja joka kerta sama laulu. Tätähän ei ole tapahtunut pelkästään viisi tai kymmenen kertaa, vaan kymmeniä kertoja... En tiedä kuvitteleeko hän meidän olevan läheisempiä kuin olemmekaan sen vuoksi, kun olen puhunut hänelle pari kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis, edelliset terveiset olivat 27:lta.

Vierailija
24/75 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 22:33"]Näin miehenä saa olla melko rauhassa tuollaisilta seuraajilta ynnä muilta kyttääjiltä.

Mies

[/quote]

Ehkä et ole vielä huomannut kannoillasi roikkuvaa siiderivalasta?

Vierailija
25/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppii

Vierailija
26/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 22:33"]

Näin miehenä saa olla melko rauhassa tuollaisilta seuraajilta ynnä muilta kyttääjiltä.

Mies

[/quote]

Kas kummaa, kun suurin osa vainoajista on miehiä. Mikähän hitto siinäkin on?

Vierailija
27/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup

Vierailija
28/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:55"]

Upup

[/quote]

Kuollu se on.

Vierailija
29/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella näköjään mies ollu stalkkerina, mulla taas miehen exä. Onneksi tajusi lopettaa, odotinkin innolla kun viidettä vuotta jatkui että koska ämmä väsyy.

30/75 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta vuodelta -06 alkanut stalkkaus yhden ihmisen toimesta. Ensin yksi kaveri, sitten toinen, kolmas, minä, neljäs, sukulaiset, tuttavat, puolitutut, jne. Toivoisin tämän ihmisen oikeasti hoitoon. Ei kai ole vaarallinen (joistain uhkauksista ja jopa tappouhkauksista huolimatta), mutta koko elämänsisältö muiden ihmisten ahdistelu. On yritetty saada hoitoon, on yrittänyt itsekin hakeutua hoitoon, mutta ei oteta.

Yks harvoista, joka ehdottomaan vankeuteen vangittuna lähestymiskiellon rikkomisesta, pari lyhyttä pätkää, kunnes jatkaa taas samaa. Onneksi tuli se uus vainoamispykälä, toivottavasti auttais näihin...

Vierailija
31/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin vähän aikaa miestä, joka oli vasta eronnut. Hän vei minut usein ajelulle, kierrettiin aika usein samaa lenkkiä. myöhemmin paljastui että ajoreitin varrella asui hänen exänsä. Mies jopa välillä oikein pysäytti autonsa exän talon lähelle että pystyi kyttäämään, ja hidasteli aina talon lähellä... sairasta. Minunkin perään jäi soittelemaan/tekstailemaan, kun sanoin ettei meidän jutusta tule mitään, joten vaihdoin numeron. Olin onneksi muuttamassa eri osoitteeseen niihin aikoihin, niin laitoin osoitteen salaiseksi.

Vierailija
33/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:30"]

Mulle soitteli joku tuntemattomasta numerosta. Mitään ei puhelimesta koskaan kuulunut, mutta selvästi siellä joku aina oli. Joskus meni viikkojakin ettei puheluja tullut, mutta sitten taas tiuhempaan. Loppuivat kun sitten yhden kerran huusin puhelimeen muutaman valikoidun sanan ;)

[/quote]

Sama minulla. Tosin lopetti vasta sitten, kun olin säännöllisesti ignoorannut puhelut monia kertoja. Sitten taas muutamia vuosia myöhemmin soitteli uudestaan tuntemattomasta. Tämän jälkeen vaihdoin puhelinnumeron ja pistin tiedot salaiseksi Enirosta ja väestörekisteristä. Vieläkään en tiedä kuka oli kyseessä, mutta on pari epäilystä.

Vierailija
34/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei oo varsinaisesti stalkkeri-juttu, mutta kerran kun kävelin yhdellä sillalla edestakaisin ja odottelin kaveria, niin joku auto rupesi kokoajan käymään siinä ja hidastelemaan kohdalla, sitten se olikin soittanut poliisit! Luuli varmaan että aion hypätä siitä sillalta... Ei jumala auta! Eikö sitä saa sillalla kävellä, ilman että joku ylireagoiva kyyläri puuttuu siihen!

Vierailija
35/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä stalkkasi.

Oltiin seurusteltu kaksi vuotta ja jätin hänet. Ex meni lähes sekaisin. Eron jälkeen soitti amk:n opettajalleni, kertoi tälle että meillä menee huonosti ja hän ei halua että minä lähden työharjoitteluun kotikaupunkiin mistä olin sopinut jo opettajan kanssa. Seuraavana päivänä ex soitti mulle ja paljasti tekonsa. Minä tietysti otin äkkiä opettajaan yhteyttä ja kerroin että olen edelleen menossa samaan paikkaan harjoitteluun. Opettaja oli luonnollisesti aika hämillään.

Kun työharjoittelu kotikaupungissani alkoi, asuin serkkutyttöni luona. Exäni oli noihin aikoihin työtön ja myös kotoisin samasta kaupungista kuin minä. Parkkeerasi autonsa läheisen liikkeen eteen ja kyttäsi sieltä asuntomme ikkunoihin. Aina kun lähdimme vapaalla kauppaan tai kaupungille, ex ajoi todella hiljaa vieressä ja tuijotti minua. Ihmettelin mistä ihmeestä ex tajusi että ollaan menossa pois vaikka yritettiin hiipiä kerrostalon pihasta toista kautta pois. Hoksattiin sitten että kun lähdettiin kotoa, sammutettiin valot ja ex siitä arvasi että ollaan lähdössä ja sitten vain autolla perään kumpaa kautta lähdettiin pois. Sen jälkeen pidettiin aina valoja asunnon olkkarissa ja keittiössä, oltiin kotona, serkku koulussa, minä työharjoittelussa tai vaikka kaupassa käymässä. Päästiinpähän rauhassa lähtemään kun vain livahdettiin toista kautta pois.

Tämän jälkeen ex alkoi pommittamaan minua kirjeillä. Työnsi postiluukusta kirjeen jossa oli hänen kuviaan joissa luki jotain: tässä sinulle kuvani rakas... Ja muutaman tunnin kuluttua puhelu perään jossa kysyi olinko saanut kirjeen. Tunkeutui perässämme asuntoon ja suurinpiirtein itki minua jatkamaan yhdessäoloa. Lähti vasta kun käskin serkkua soittamaan poliisit.

Soitti vanhemmilleni, isovanhemmilleni, tätilleni... Uhkaili itsemurhalla...

Näin jälkeenpäin en tajua miten jaksoin tuota puoli vuotta kestänyttä joka päiväistä stalkkausta. Ex olisi oikeasti voinut seota lopullisesti ja tehdä jotain minulle tai serkulle. Miten se ei mulla edes käynyt mielessä?

Nykyään ex on naimisissa, muutaman lapsen isä ja ilmeisesti ihan ok kaikin puolin. Minun stalkkaukseni loppui kun löysi nykyisen vaimonsa.

Vierailija
36/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näistä sekopäistä pitäis heti ilmottaa poliisille, ettei kerkee pahempaa käymään!

Vierailija
37/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysin vainoaminen on rikos

Vierailija
38/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onpa tätä tapahtunut monille.

Vierailija
39/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitteli joku muutama vuosi sitten aina kun olin tullut töistä tai baarista kotiin, ei puhunut mitään. Pelottavaa tämä oli siksi että minulla oli täysin epäsäännölliset työajat joten stalkkaajan piti siis jotenkin tietää tai nähdä että milloin tulin kotiin. Epäilin tämän liittyvän johonkin työkaveriini ja varovasti kyselinkin tästä, sain tietää että myös eräs toinen naispuoleinen työkaverini sai samanlaisia puheluita. Soitin poliisille; sieltä neuvoivat vaihtamaan numeron, en halunnut sitä tehdä. Minulla ollut aina sama numero ja olisin joutunut sen kuitenkin taas antamaan niin monille ja työkavereille myös. Puhelut jatkuivat monta viikkoa. Työkaverini sai sitten selville mistä oli kyse: soittelija oli erään työkaverimme naisystävä joka epäili miehellään olevan suhde jomman kumman meistä kanssa. Ja oikeassahan hän olikin, tällä työkaverillani oli suhde tän miehen kanssa ja on vieläkin 10 vuotta myöhemmin, mies ja tää soittelija eros.

Vierailija
40/75 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitteli joku muutama vuosi sitten aina kun olin tullut töistä tai baarista kotiin, ei puhunut mitään. Pelottavaa tämä oli siksi että minulla oli täysin epäsäännölliset työajat joten stalkkaajan piti siis jotenkin tietää tai nähdä että milloin tulin kotiin. Epäilin tämän liittyvän johonkin työkaveriini ja varovasti kyselinkin tästä, sain tietää että myös eräs toinen naispuoleinen työkaverini sai samanlaisia puheluita. Soitin poliisille; sieltä neuvoivat vaihtamaan numeron, en halunnut sitä tehdä. Minulla ollut aina sama numero ja olisin joutunut sen kuitenkin taas antamaan niin monille ja työkavereille myös. Puhelut jatkuivat monta viikkoa. Työkaverini sai sitten selville mistä oli kyse: soittelija oli erään työkaverimme naisystävä joka epäili miehellään olevan suhde jomman kumman meistä kanssa. Ja oikeassahan hän olikin, tällä työkaverillani oli suhde tän miehen kanssa ja on vieläkin 10 vuotta myöhemmin, mies ja tää soittelija eros.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä