Kela pyytää kolmea henkeä hakemaan kaksiota. Onko oikein?
Meitä on yksi aikuinen, kaksi lasta.
Asutaan nyt kolmiossa, joka on liian kallis ja haen koko ajan edullisempaa asuntoa ja ymmärrän että kela näin luonnollisesti velvoittaa, koska vuokramme on ylisuuri.
Olen aina hakenut meille kolmiota ja toimittanut Kelaan pyydetyt liitteet asuntohakemuksista. Nyt kuitenkin Kela pyytää päivittämään hakemukset niin, että haen ensisijaisesti kaksiota. Toki teen työtä käskettyä, mutta mitä luulette, tarjotaanko kolmihenkiselle perheelle kaksiota ensisijaisesti vai meneekö ne kahden hengen talouksille?
Toisena asiana mietin, että miten saan nykyisen kolmion tavarat kaksioon vai olettaako Kela että muutenkin jo köyhä ihminen joutuu tavaroistaankin luopumaan?😅
Tai millä rahalla sitä sitten ostaisi vaikka pienempiä huonekaluja, jos kaksioon päädymme.
Kommentit (185)
Kai se nyt voi pyytää asumaan vaikka teltassa mutta ei siihen voi ketään pakottaa. Eikä ne sun tukeakaan katkaise joten huoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄH??? Onko ihmisten vika että vuokrataso on noin hurja Suomessa?? Eikö sijoittajat ja herrat ovat ongelma eikä ihmiset?
Asuntojen hinnat tippuisi jos asumistuesta suostuttaisiin luopumaan kertaheitolla, mutta AY liike vastustaa koska asuntolaina on suoraa tulon siirtoa heidän rikkaiden ja pulleiden yhdistyspomojen taskuun.
Ja lässyn lässyn taas. Vuokrat ei Helsingissä tipu eurollakaan vaikka asumistuki lopetettaisiin. Aivan järkyttävän naivia ajattelua 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä ette hae hoasille asumaan, jos opiskelet? Pääsisitte sinne käytännössä heti kolmioon.
Oon hakenu! Ei oo ainakaan vielä tuottanut tulosta.
Esititkö tiukkojakin alue- ja kohdetoiveita?
Helsingissä on ihan tavallista, että hyvätuloiset työssäkäyvät kahden pienen lapsen yh:t asuu kaksiossa. Yksin on vaikea saada riittävän suurta lainaa kolmioon.
Ei ole. Sossu jo huolestuisi jos ei omia makkareita lapsille,etenkin jos eri sukupuolta. Saa syytteet jos olohuoneessa harrastaa seksiä lasten kuullen ja nähden.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksio sijoitusasuntona Helsingissä. Tällä hetkellä siinä asuu lääkäri perheineen. Heitä asuu siinä kolme henkeä. Lääkärin palkalla joutuu vuokran maksamaan itse. Moni omistusasunnossa asuvakin asuu ahtaasti. On täysin normaalia, että yksilapsinen perhe asuu kaksiossa, kolmiossa on jo pari lasta ja vanhemmat. Ainoastaan tämä ilmaiseksi asuva väestö asuu väljemmin.
Tuossa on se ero, että lääkäri on itse valinnut tilanteen. Rikkaat päättävät itse, millaisen vuokran haluavat maksaa. Köyhille määrätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1970-luvulla meitä asui köyhien hellahuoneessa kolme perhettä eli yheensä 11 henkeä. Viisi nukkui sängyillä ja me lapset nukuttiin lattialla rullattavilla patjoilla. Ja hyvin mahduttiin elämään. Huoneen koko oli noin 30 neliötä ja vastasi nykyistä yksiötä ilman keittiötä ja sisävessaa.
Ja tämäkin että meidän veronmaksajien pitää köyhille kustantaa lämmitetty vesivessa sisälle, jotta voivat sitten huutoa ja tuhlailla litratolkulla juomakelpoista vettä vessanpönttöä vetämällä vaikka ennen pärjättiin ilmankin sisävessaa ja köyhät kävi ulkona huussissa.
Onko sulla itsellä joku muu kuin vesivessa? Otatko juomavetesi vessanpöntön säiliöstä? Jos ei, niin aika tekopyhä kommentti.
Ei kai se rikkaan ihmisen paska ole sen arvokkaampaa kuin köyhänkään. Eikä nykyaikana ole enää ulkovessoja kuin korkeintaan mökeillä. Tulehan nykyaikaan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset "köyhät", voi luoja...
Tämä. Suomalainen "köyhä" olisi Nepalissa miljonääri.
En ymmärrä miten köyhien asema voi aiheuttaa niin suurta kateutta. Ja todennäköisesti sinäkin olet joku joka saa hyvää palkkaa, eikä tarvitse kuvitella että joutuisit Kelan rahoilla elämään. Jos joutuisit, olisi varmaan toinen ääni kellossa.
Istut siellä hienossa omakotitalossa näppäilemässä MacBookilla, juot jotain helvetin hienoa kahvia ja kauhistelet, miten ahneita köyhät ihmiset ovat.
Voit ihan vapaasti itse muuttaa Nepaliin, jos ei suomalainen hyvinvointiyhteiskunta kelpaa.
Ei, me asutaan teitä pienemmissä asunnoissa, juodaan Lidlin kahvia ja naputellaan jo vähän vanhempaa tietokonetta, koska joudutaan maksamaan kaikki itse ja vielä teille ne uudet ja isot asunnotkin.
Ite oot soppas keittäny. Muuta jenkkilän ihmemaahan jossa on kaikki kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksio sijoitusasuntona Helsingissä. Tällä hetkellä siinä asuu lääkäri perheineen. Heitä asuu siinä kolme henkeä. Lääkärin palkalla joutuu vuokran maksamaan itse. Moni omistusasunnossa asuvakin asuu ahtaasti. On täysin normaalia, että yksilapsinen perhe asuu kaksiossa, kolmiossa on jo pari lasta ja vanhemmat. Ainoastaan tämä ilmaiseksi asuva väestö asuu väljemmin.
Tuossa on se ero, että lääkäri on itse valinnut tilanteen. Rikkaat päättävät itse, millaisen vuokran haluavat maksaa. Köyhille määrätään.
Voi se köyhäkin valita miten järjestää asumisem. Joko asuu siinä missä on mahdollista tai sitten olkoon taivasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset "köyhät", voi luoja...
Tämä. Suomalainen "köyhä" olisi Nepalissa miljonääri.
En ymmärrä miten köyhien asema voi aiheuttaa niin suurta kateutta. Ja todennäköisesti sinäkin olet joku joka saa hyvää palkkaa, eikä tarvitse kuvitella että joutuisit Kelan rahoilla elämään. Jos joutuisit, olisi varmaan toinen ääni kellossa.
Istut siellä hienossa omakotitalossa näppäilemässä MacBookilla, juot jotain helvetin hienoa kahvia ja kauhistelet, miten ahneita köyhät ihmiset ovat.
Voit ihan vapaasti itse muuttaa Nepaliin, jos ei suomalainen hyvinvointiyhteiskunta kelpaa.
Ei, me asutaan teitä pienemmissä asunnoissa, juodaan Lidlin kahvia ja naputellaan jo vähän vanhempaa tietokonetta, koska joudutaan maksamaan kaikki itse ja vielä teille ne uudet ja isot asunnotkin.
"Teille"? Minä olen kyllä ihan töissä käyvä ihminen. Olen vaan joutunut elämään välillä tuilla, niin tiedän mitä se oikeasti on. Sinä et taida tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se köyhäkin valita miten järjestää asumisem. Joko asuu siinä missä on mahdollista tai sitten olkoon taivasalla.
Niin, sehän on täysin sama asia kuin se että joku lääkäri, joka saa valtava palkkaa, valitsee pienemmän asunnon omista syistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me haettiin kolmiota neljästään ja kaksi siis teiniä ja eri sukupuolta. Saatiin ja muutettiin. Nyt ei Kela enää kiusaa, muttei saadakaan sieltä mitään tt-tukee.
Miten neljä ihmistä käytännössä mahtuu kolmioon? Miten teinit saavat esim. opiskelurauhan? Johan tuossa loppuu kaappitilakin.[/quote
]Mahtuu kyllä ihan hyvin.Me asuttiin 60 neliön kaksiossa:äiti, isä ja kaksi lasta.Minulla oli siskon kanssa makuuhuone ja vanhemmat nukkui olohuoneen levitettävällä sohvalla, keittiö oli erikseen, sekin melko pieni, mutta ruokapöytä mahtui.Ei tullut traumoja.
Oli omistusasunto.
Eiköhän AP tämä korona kriisi ja talouslama kohta herätä sinutkin tähän todellisuuteen ettei Suomi voi enää jatkaa näin ja elättää vapaamatkustajia jotka ei koko elämänsä aikana aio laittaa tikkuakaan ristiin ja tehdä rehellistä työtä elättääkseen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1970-luvulla meitä asui köyhien hellahuoneessa kolme perhettä eli yheensä 11 henkeä. Viisi nukkui sängyillä ja me lapset nukuttiin lattialla rullattavilla patjoilla. Ja hyvin mahduttiin elämään. Huoneen koko oli noin 30 neliötä ja vastasi nykyistä yksiötä ilman keittiötä ja sisävessaa.
Ja tämäkin että meidän veronmaksajien pitää köyhille kustantaa lämmitetty vesivessa sisälle, jotta voivat sitten huutoa ja tuhlailla litratolkulla juomakelpoista vettä vessanpönttöä vetämällä vaikka ennen pärjättiin ilmankin sisävessaa ja köyhät kävi ulkona huussissa.
Olihan tämä provo? Ei kai Suomessa oikeasti ole ihmisiä, joiden mielestä köyhän pitäisi tinkiä ihan perushygieniastakin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän AP tämä korona kriisi ja talouslama kohta herätä sinutkin tähän todellisuuteen ettei Suomi voi enää jatkaa näin ja elättää vapaamatkustajia jotka ei koko elämänsä aikana aio laittaa tikkuakaan ristiin ja tehdä rehellistä työtä elättääkseen itsensä.
AP on opiskelija. Eikö se olekaan enää sallittua? Joka työttömyysketjussa joku alkaa ilkkua, että oma vikasi kun et ole opiskellut riittävästi.
Tietysti on, pummi. Jos haluat väljyyttä, ansaitse itse rahasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä menee lapsineen asumaan taivasalle? Ymmärrätkö kuinka kalliiksi se tulee yhteiskunnalle, kun ne lapset otetaan huostaan ym ongelmat? Kyllä on helkkarin tyhmiä ja lyhytnäköisiä ihmisiä olemassa.
Toisaalta sekin on tyhmyyttä, että vastailen kokoomustrolleille.
Ollaanko Kelasta suoraan sanottu, että sinun pitää hakea kaksiota? Jos on, ihmettelen. Toimeentulotuessa ja asumistuessakin nykyään asunnon koolla ei ole merkitystä. Asumismenot ovat se asia joka ratkaisee. Löytyisikö Kelan kohtuullisiin asumismenoihin mahtuvaa asuntoa joltain toiselta alueelta tai vähän vanhemmista taloista tms?
Muuta halvemmalle paikkakunnalle. Saman verran saat kuitenkin asumistukea missä päin Suomea ikinä asutkaan. Jos ei ole varaa asua Helsingin ydinkeskustassa niin muta vaikka Porkkalaan.
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeille piisaa hellahuone.
Onko opiskelijat sossupummeja?
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi lukea aloitusta ennenkuin kommentoi? Ap ihmetteli vain Kelan vaatimuksia. Lisäksi ap on opiskelija. Eikö nykyään siis sinun mielestä edes opiskelu ole sallittua? Entä peruskoulu sitten, pitäisikö sekin lopettaa ja suoraan vaikka 6v risusavottaan?