millainen täysi-ikäinen käyttää visa electronia?
Elämäm koululainen
Mustalainen/Ählämi
Narkkari
Alkoholisti
..
Kommentit (86)
Minä. Ei ole mitään syytä käyttää muuta.Usein käytän käteistä...
- 26-vuotias
- yrittäjä
- työssäkäyvä
- täysin velaton (asuntolaina maksettu, ei muuta velkaa)
- säästötilillä viisinumeroinen summa
On ollut electron teinistä asti enkä ole kokenut tarpeekseni vaihtaa sitä. Luottokorttikin kyllä löytyy, mutta kertaakaan en ole sitä käyttänyt.
minä, hyvätuloinen oman firman omistaja. Käytän luottokorttua vain nettiostoksiin ja ulkomailla.
Minä. Toki käytän luottokorttina ukkoni korttia. Juuri myös hommattiin mulle rinnakkaiskortti hänen platinakorttiinsa ;)
Noh, mina. Suomessa yksi tili ja se on loistava kapistus meidan perheelle!
Ulkosuomalainen
Minä, koska ikä ja tulot ei vielä mihinkään muuhun korttiin riitä. Enkä kyllä mielestäni ole mikään noista mainituista "ihmistyypeistä", ihan oikeustieteelliseen pyrin seuraavassa yhteishaussa :-)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:07"]
Minä, 3600 e/kk vakkarityössä tienaava korkeakoulutettu. Käytä Visa Electronia sen turvallisuuden vuoksi. Jos matkustan ulkomaille ja kortti varastetaan, niin varas voi käyttää maksimissaan vain sen muutaman satasen, jonka olen tilille jättänyt käyttörahaksi niille päiville. Sen sijaan credit/debit-kortin voi tyhjentää miinukselle tai luottorajaan asti.
Lisäksi olen tarkkana aina saldon suhteen, mukava nähdä, paljonko tilillä on rahaa. Debit ei näytä aina senhetkistä tilannetta.
On minulla kotona myös luottokortti lentojen ostamista varten, mutta muuten käytän vain Electronia. Enkä vaihda!
[/quote]
Varkaustapauksessa luottokortti on paljon turvallisempi koska sen haltijan omavastuu on vain $50, electron-varas voi tyhjentaa koko pankkitilin. Minun korttiani on vaarinkaytetty kerran enka joutunut maksamaan edes tuota omavastuuta.
Ei myoskaan tarvitse koko ajan olla varpaillaan siita etta onko tililla tarpeeksi rahaa.
Suomalaisilla on omituinen kasitys luottokorteista, luullaan etta sen kaytto on velaksi elamista. Ei ole kun maksaa laskunsa ennen erapaivaa, ei tule korkoja maksettavaksi. Kortin luottorajan maarittelee pankki sen mukaan miten paljon on varoja ja miten hyvin on hoitanut asiansa. Minulla on raja noussut joka vuosi enka kylla keksi mitaan ostamista milla saisin sen ylitettya.
Minä, 19-v pienituloinen yliopisto freshman. En kyllä luottoa ajatellut hommata ellen oikeasti tarvi.
Minä, kotiäiti ja lapset koululaisia ja mies FM ja ammatti ohjelmistosuunnittelija. Mies saisi luottokortin, mutta sellaista ei tule meille kuulemma koskaan.
Ulkomailla käteisen nostaminen automaatista on ilmaista elektronilla, luottokortilla menee nostopalkkio, joka ei ole ihan pieni.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:52"]
23- vuotiaana on oikeus saada pankki/luotto-yhdistelmäkortti tietenkin, jos on säännölliset tulot. 23 vuotiaaksi käytin electronia nostamaan rahaa ja maksoin käteisellä.
[/quote]
Miksi taas nostaa erikseen rahaa, kun ostokset voi maksaa sillä kortilla? :D Ja en koskaan ole ymmärtänyt miksi luottokortin omistaminen on jotenkin hienoa. Velaksi ottamista vain itseltään.
Minä käytän enkä oo mikään noista :D
Luottokortit ovat saatanasta ja aiheuttavat ihmisten ylivelkaantumista. Kun käyttää electronia niin ei ainakaan pääse elämään yli varojensa.
Esimerkiksi minä. 27vuotias korkeakoulussa opiskeleva perheellinen ihminen. Olen aina ollut tarkka rahan käytöstä ja siitä, että laskut maksetaan ajallaan. Osamaksuja minulla on kyllä ollut, esim autoon, koska auton omistavana opiskelijana en saanut säästettyä uuteen, koska vanha vei niin paljon rahaa ja bensaa.
Miksi se on niin mustavalkoista? Joko tai... Minulla ainakin on seka electron että master card.
Minäkin käytän ilman ongelmia: Akat. nelikymppinen perheenäiti, pätkätyöläinen.
Ja myös: 100 % velaton!
Käytin kunnes asuntolainan myötä sitä ei enää saanut ilmaiseksi vaan piti vaihtaa luottokorttiin.
Mitä voisin käyttää kun olen ensimmäisen vuoden opiskelija yliopistossa (luottokortin saa vasta tietyn määrän opintopisteitä jälkeen) enkä käy töissä?
Tällainen kuin minä ottaa kohta takaisin electronin käyttöön. Noi varaukset menevät tililtä aivan järkyttävällä viiveellä, eilenkin oli mennyt yli viidenkympin kirppariostoksista jotka on tehty kaksi viikkoa sitten. Eli sellaiset jotka haluavat tietää paljonko tilillä oikeasti on rahaa käytettävissä!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:25"]Miten kädestä suuhun te oikein elätte, jos sitä saldoa täytyy jatkuvasti vahdata? No, mutta teinivisa on ihan hyvä, jos ei hallitse kulutustaan, ei matkustele, yövy hotelleissa ym. Enpä minäkään maksa luotolla, kun ehkä juuri matkojen yhteydessä jotain, lisäksi debit toimii ihan hyvin ainakin Euroopassa.
Mutta joo, tiedän ihmisryhmän, joka on ylpeitä siitä electronistaan, onneksi ei tarvitse olla tekemisissä :)
[/quote]
Ai valitse kaverisi maksuvälineen perusteella :D en edes tiedä millä kukanenkin ystävistäni ostoksensa maksaa, minulle ihmisissä merkitsee enemmän muut seikat. Onneksi ei tarvitse olla noin pinnallisten ihmisten kanssa tekemisissä :)