millainen täysi-ikäinen käyttää visa electronia?
Elämäm koululainen
Mustalainen/Ählämi
Narkkari
Alkoholisti
..
Kommentit (86)
Sellainen, jolla ei ole koskaan ollut tarvetta luottokortille!
Mihin te ulkomailla luottokorttia tarvitsette? Minä olen pärjännyt siellä ihan yhtä hyvin Electronilla kuin Suomessakin. Electronia käytän, koska luottotiedot ovat menneet. Ei viinaan eikä huumeisiin vaan siinä rytäkässä, kun yritin pikkuisen liian pitkään pitää firmani (toiminimi) pystyssä. En häpeä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:56"]
Minä. Mulla on muuten lähes 50 000€ siellä käyttötilillä, jolta electronillani makselen. On mulla Visakin olemassa, mutta en käytä sitä kuin ulkomailla.
[/quote]
älä pubiruusu puhu paskaa :D
[/quote]
Tartteeko näyttää tiliote? Kai mä nyt itse tiedän tilini saldon paremmin kuin joku vieras av-mamma. Ei se nyt ole mitenkään tavatonta että tileiltä löytyy viisi- tai kuusinumeroisiakin summia. Ei kaikki elä suu säkkiä myöten.
Oma saldosi on varmaan miinuksella.
[/quote]
Ei muuta kuin kuvaa timestampilla pöytään. Eikä mitään nettipankkikuvaa, huonoinkin tietokoneen käyttäjä osaa avata sivun koodin ja kirjoittaa saldoksi vaikka 900 miljoonaa. Automaatille ja sieltä räpsfilmaten timestampilla, kiitosssshh
Minä enkä ole mitään noista :) Enkä tietääkseni maksuhäiriöinenkään, kun vasta rakennettiin talo. Pankissa tarjottiin tuolloin pankkikorttia, mutta en ottanut. Electron on ilmainen enkä muuta tarvitse.
melkein en jaksanut vastata,,ap ooit hölömö!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:03"]
Maksuhäiriöiset
"periaatteen ihmiset", jotka eivät halua ostaa mitään velaksi ikinä
[/quote]
Se ettei halua ostaa velaksi mitään on hyvä periaate. Eikö velaksi ostamalla nimenomaan helposti saa sen maksuhäiriömerkinnän?
En näe tarpeelliseksi ostaa mitään luotolle. Osaan suhteuttaa menot tuloihin.
Aivan oikein ap, olet ihan oikeassa. Narkkareista ja romaneista en tiedä, mutta tässä on yksi "ählämi" jolla löytyy lompakosta electron, aivan niinkuin kaikilta muiltakin ihmisryhmiltä..
Ainakin tällainen laiska ihminen, joka sai Electronin teininä eikä ole jaksanut nähdä vaihtamisen vaivaa, kun kerran on ilmainen, toimiva ja omiin tarpeisiin sopiva kortti.
Asuntolainan oton yhteydessä pankki kauppasi minulle tavallisen pankkikortin. Pari kuukautta kirosin sen kanssa: kävin automaatilla katsomassa saldon ennen isompaa ostosta - ja sitten parin päivän päästä tili olikin miinuksella ja meni huomautusmaksu tilin ylityksestä... Kyllästyin ja vaihdoin takaisin electroniin: nyt tiedän saldon tarkistaessani, että voin luottaa sen kertomaan summaan, eikä tarvitse muistella, että onkohan kaikki ostokset jo kirjautuneet.
Akateeminen, 3200€/kk.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:57"]
Ei se nyt ole mitenkään tavatonta että tileiltä löytyy viisi- tai kuusinumeroisiakin summia. Ei kaikki elä suu säkkiä myöten.
[/quote]
Ei liity enää aiheeseen mutta tuskinpa on kovin järkevää pitää tuollaisia summia käyttötilillä. Mutta tokihan sekin on tapa tuhlata rahansa.
Miten kädestä suuhun te oikein elätte, jos sitä saldoa täytyy jatkuvasti vahdata? No, mutta teinivisa on ihan hyvä, jos ei hallitse kulutustaan, ei matkustele, yövy hotelleissa ym. Enpä minäkään maksa luotolla, kun ehkä juuri matkojen yhteydessä jotain, lisäksi debit toimii ihan hyvin ainakin Euroopassa.
Mutta joo, tiedän ihmisryhmän, joka on ylpeitä siitä electronistaan, onneksi ei tarvitse olla tekemisissä :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:03"]
Maksuhäiriöiset
"periaatteen ihmiset", jotka eivät halua ostaa mitään velaksi ikinä
[/quote]
Haluaisitko selittää,mikä velaksi elämisessä on ylpeilyn arvoista?
Ja ei,en ole itse "periaatteen" ihminen,mielelläni valitsen esim.nettikaupassa osamaksuvaihtoehdon.Arjessa maksan Visa Electronilla silloin kun se on helpompaa kuin käteisellä maksaminen. En tosiaan ymmärrä mikä ihmisarvon mitta luottokortin omistaminen on.
Ap on avannut oikein kunnon provon. Aloituksessa yli 90 alapeukkua :D Miten on ap, oliko tavoitteenasi 100 alapeukutusta?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:25"]
Miten kädestä suuhun te oikein elätte, jos sitä saldoa täytyy jatkuvasti vahdata? No, mutta teinivisa on ihan hyvä, jos ei hallitse kulutustaan, ei matkustele, yövy hotelleissa ym. Enpä minäkään maksa luotolla, kun ehkä juuri matkojen yhteydessä jotain, lisäksi debit toimii ihan hyvin ainakin Euroopassa.
Mutta joo, tiedän ihmisryhmän, joka on ylpeitä siitä electronistaan, onneksi ei tarvitse olla tekemisissä :)
[/quote]
OT mutta miksi pitäisi ylpeillä,oli maksuväline mikä hyvänsä?Mitä se kenelläkään kuuluu,vaikka hoitaisi kaikki maksunsa luontovisalla!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:50"]
Elämäm koululainen
Mustalainen/Ählämi
Narkkari
Alkoholisti
..
[/quote]
Toki on näinä kuluneina 49 vuotena tullut "elämänkouluakin" käytyä, mutta varsinaiset opinnot sekä väitöskirjan teko tapahtui kyllä ihan yliopistossa.
En ole romani enkä kotoisin ulkomailta vaan sukujuuret ovat 1600 luvulta lähtien ihan suomalaiset (joitakin saksalaisia, ranskalaisia jne. sukuunanituja yksittäistapauksia lukuunottamatta).
Alkoholia juon aina joskus viininä aterian yhteydessä, mutta "narkkari" en ole eikä sellaisia kuulu tuttavapiiriini.
Visa Electronin ohella minulla on esim. lentolippujen maksamista ja hotellihuoneiden varaamista (ulkomailta. Suomessa sitä ei siihen tarvitse.) varten.
Eli sopinen loistavasti hupsuun stereotypiaasi?
Työssä käyvä jolla omistusasunto velaton plus on muutakin omaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:25"]
[/quote]
Pienituloisella ei ole varaa elää yli varojensa joten menot on pakko pitää kurissa eikä minulla ole varaa matkoihin tai ylipäänsi mihinkään muuhunkaan harrastukseen mihin menisi paljon rahaa.
Minä maksan Electronilla, koska sellaisen aikanaan ehkä n. 17-vuotiaana pankista sain. Aina ne on uuden lähettäneen tilalle, jos vanha kortti vanhentuu. En ole edes koskaan ajatellut, että mun tarvitsisi sitä mihinkään toiseen korttiin vaihtaa. Kyllähän tolla on saanut kaiken tarvittavan maksettua.
Minä, 35-vuotias, vakituisessa työssö käyvä, neljän lapsen äiti. Samoin 34-vuotias, myöskin vakituisessa työssä käyvä, mieheni.
Emme tarvitse, emmekä halua luotolla elää ja maksaa vaikka uutta sohvaa (korkojen kanssa)
Ja ihan olemme, suomalainen, tavallinen perhe.