millainen täysi-ikäinen käyttää visa electronia?
Elämäm koululainen
Mustalainen/Ählämi
Narkkari
Alkoholisti
..
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:59"]Minä, työssä käyvä 36-vuotias kolmen lapsen äiti. Miksi en käyttäisi? Luottokorttia tarvitsen vain ulkomailla, muuten Suomessa kate riittää kaikkeen ostamaani :)
[/quote]
Sama mulla, olen 37v kolmen lapsen äiti :)
Sellainen, jolla on tarpeeksi rahaa maksaa suoraan käteisellä, eikä tarvitse luottoa.
Minä, tosin en ole täysi-ikäinen. Mutta mitä vikaa electronissa muka on?
Maksuhäiriöiset
"periaatteen ihmiset", jotka eivät halua ostaa mitään velaksi ikinä
Akateeminen suomalainen täysin päihteetön äiti, jonka ei tarv itse ostaa mitään luotolla.
Lompakossa on myös luottokortti, mutta käytän sitä vain silloin kun electron ei toimi (käytännössä lähinnä ulkomailla ja joskus harvoin nettikaupoissa).
Eipähän tarvitse vastata "pankki vai luotto"...
Minä, 3600 e/kk vakkarityössä tienaava korkeakoulutettu. Käytä Visa Electronia sen turvallisuuden vuoksi. Jos matkustan ulkomaille ja kortti varastetaan, niin varas voi käyttää maksimissaan vain sen muutaman satasen, jonka olen tilille jättänyt käyttörahaksi niille päiville. Sen sijaan credit/debit-kortin voi tyhjentää miinukselle tai luottorajaan asti.
Lisäksi olen tarkkana aina saldon suhteen, mukava nähdä, paljonko tilillä on rahaa. Debit ei näytä aina senhetkistä tilannetta.
On minulla kotona myös luottokortti lentojen ostamista varten, mutta muuten käytän vain Electronia. Enkä vaihda!
Jännä miten aloittaja on tullut edes pohtineeksi asiaa. En ole ikinä pohdiskellut minkälaisella kortilla joku muu makselee ostoksiaan. Tai no olen kyllä kerran ihmetellyt sitä, että miksi kaveri hankki luottokortin, miksi joku haluaisi maksaa luotolla? Onneksi itsellä on aina sen verran rahaa tilillä, että kaiken voi maksaa saman tien. ;)
Sellainen, jolla on tilillä rahaa. Just ostin sohvaryhmän electronilla. Oisinko parempi jos olisin maksanu velaksi?
Moneskohan kerta tämä aloitus jo on tästä samasta aiheesta... Ap, niihin sinun aikaisempiin aloituksiin on kommentoitu paljon fiksuja pointteja puolesta ja vastaan, katso niistä.
Taitaa olla sama tyyppi kun kirjoittelee näitä "vain wt tarjoaa vierailleen mokkapaloja" tms. viisauksia.
Minä, hoitovapaalla oleva kahden lapsen äiti. Minulla on toki pankkikortti omalle tilille, mutta maksan ruokaostokset ja lasten vaatteet yms isommat hankinnat electronilla. Kortti on mieheni tilille ;)
Mitä minä sillä tekisin kun vältä velaksi shoppailua ja en matkustele koska ei ole rahaa sellaiseen. Ainoa syy miksi otin luottokortin kun sain sen ilmaiseksi että pitää se hätävarana jos elektron ei toimi.
Minä olen juuri harkinnut vaihtavani normaalin pankkikortin elektroniin ja ihan siitä syystä, että pankkikortilla maksaessa menee monta päivää, ennen kuin ostos velottuu tililtä ja minua häiritsee, etten tiedä paljonko tililläni on rahaa, ellen ala ynnäämään kuitteja yhteen. Jotkin liikkeet ottavat katevarauksen, mutta pahimmillaan menee viikko, että tililtä veloitetaan. Minulla ei ole mitään sen kummempaa ongelmaa rahankäytön kanssa eikä sen riittävyydessä, haluan vain tietää, paljonko tililläni on rahaa
En ole mitään noista, mutta olen pienituloinen enkä halua ottaa riskiä, että eläisin yli varojeni. En ole oikeastaan edes tullut ajatelleeksi, että voisin tarvita luottokortin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:56"]
Minä. Mulla on muuten lähes 50 000€ siellä käyttötilillä, jolta electronillani makselen. On mulla Visakin olemassa, mutta en käytä sitä kuin ulkomailla.
[/quote]
älä pubiruusu puhu paskaa :D
[/quote]
Tartteeko näyttää tiliote? Kai mä nyt itse tiedän tilini saldon paremmin kuin joku vieras av-mamma. Ei se nyt ole mitenkään tavatonta että tileiltä löytyy viisi- tai kuusinumeroisiakin summia. Ei kaikki elä suu säkkiä myöten.
Oma saldosi on varmaan miinuksella.
Taas sama aloitus. Mitä ihmeen kiksejä joku saa tästä elektron jankkaamisesta? Millä ap:n mielestä sitten pitäisi maksaa?