Miten voisi päästä eroon FB-stalkkereista poistumatta kokonaan Facebookista?
Jostain syystä minua kiusaava henkilö ja pari muuta uteliasta käyvät katsomassa FB-profiiliani ajoittain (tiedän sen tietyistä FB:ssa näkyvistä jutuista, joita en tästä avaa).
Miten pääsisin stalkkereista ja muista liian uteliaista eroon? Haluaisin silti pitää yhtä FB-kavereitteni kanssa ja pitää FB-tilini olemassa. Muutenkin haluaisin päästä eroon sellaisesta, että elämäni liikaa kiinnostaa käytännössä täysin vieraita ihmisiä. Miten tehdä itsestään niin epäkiinnostava, että edes kiusaajia en enää kiinnostaisi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on jo sanottu erittäin pätevä neuvo, estä ne kiusaajasi, silloin he eivät näe edes profiili ja kansikuvaasi ja vaikka hakisivat sinua nimelläsi, sinä et löydy. Mikä nyt siis on oikeasti se ongelma ?
Ongelma lienee että ap on vainoharhainen mielenterveysongelmainen, jonka ongelma ei ratkea fb- asetuksilla. Suurin osa lienee mielikuvituksen tuotetta, ja mielikuvitushan keksii keinoja kiertää asetukset vaikka mikä olisi. Ei ketään oikeasti kiinnosta jonkun ilme kuvassa, ja vielä vähemmän päästään tervettä ihmistä kiinnostaisi se mielipide.
Joskus olen miettinyt, mitä se etusivulla oleva kaverilista (3*3 ihmistä) kertoo? Osa on uusimpia kavereita mut mitä ne muut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi stalkkaat exääsi ap.?
Haha, luulet, että oon kiinnostunut exästäni, koska hän on ihan komea ja varakaskin heppu kyllä ja itse en ole kovin kaksinen naiseksi (kiusaajani naureskelevat mulle siksikin, kun olen ruma ja hieman "nolo" sinkkunainen).
Siihen on useampikin syy, miksi en ole hänestä kiinnostunut. Niitä en tässä avaa. Lisäksi olen hyvissä väleissä hänen kanssaan ja hän olisi halunnut olla fb-kaverini, mutta en häntä hyväksynyt. Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä kuin miltä ne ulospäin näyttävät.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on jo sanottu erittäin pätevä neuvo, estä ne kiusaajasi, silloin he eivät näe edes profiili ja kansikuvaasi ja vaikka hakisivat sinua nimelläsi, sinä et löydy. Mikä nyt siis on oikeasti se ongelma ?
Ongelma lienee että ap on vainoharhainen mielenterveysongelmainen, jonka ongelma ei ratkea fb- asetuksilla. Suurin osa lienee mielikuvituksen tuotetta, ja mielikuvitushan keksii keinoja kiertää asetukset vaikka mikä olisi. Ei ketään oikeasti kiinnosta jonkun ilme kuvassa, ja vielä vähemmän päästään tervettä ihmistä kiinnostaisi se mielipide.
Ai väität noin käyttämällä verbiä "on"? Olen kokenut ihan hirveää kiusaamista ja nöyryyttämistä aikuisena, mutta yksityiskohdat pidän omana tietonani. On helppo huudella, jos ei ole itse kokenut koskaan vastaavaa.
Kiusaajieni lisäksi yksi sukulaiseni on myöntänyt vahingossa stalkkaavansa profiiliani fb:ssä (ei silti koskaan ole pyytänyt minua fb-kaverikseen, sillä sellaiseksi en kuitenkaan ole tarpeeksi "hieno" ihminen). Sama pätee toisen vanhempani seurustelukumppaniin. Mielestäni kyseinen toiminta on ala-arvoista.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi stalkkaat exääsi ap.?
Haha, luulet, että oon kiinnostunut exästäni, koska hän on ihan komea ja varakaskin heppu kyllä ja itse en ole kovin kaksinen naiseksi (kiusaajani naureskelevat mulle siksikin, kun olen ruma ja hieman "nolo" sinkkunainen).
Siihen on useampikin syy, miksi en ole hänestä kiinnostunut. Niitä en tässä avaa. Lisäksi olen hyvissä väleissä hänen kanssaan ja hän olisi halunnut olla fb-kaverini, mutta en häntä hyväksynyt. Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä kuin miltä ne ulospäin näyttävät.
T. Ap
Alapeukuttajille kysymys: eli siis oon niin heikkotasoinen nainen, että minun olisi "pakko" olla kiinnostunut exästäni? En nyt sentään niin epätoivoinen ole. Ei kaikkia nyt vain kiinnosta kaikki. Exäni on sinkkukin, mutta ei kiinnosta tositarkoituksella. Hän on oikeasti kaverini nykyisin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai väität noin käyttämällä verbiä "on"? Olen kokenut ihan hirveää kiusaamista ja nöyryyttämistä aikuisena, mutta yksityiskohdat pidän omana tietonani. On helppo huudella, jos ei ole itse kokenut koskaan vastaavaa.
Kiusaajieni lisäksi yksi sukulaiseni on myöntänyt vahingossa stalkkaavansa profiiliani fb:ssä (ei silti koskaan ole pyytänyt minua fb-kaverikseen, sillä sellaiseksi en kuitenkaan ole tarpeeksi "hieno" ihminen). Sama pätee toisen vanhempani seurustelukumppaniin. Mielestäni kyseinen toiminta on ala-arvoista.
T. Ap
Jos et kerta ole mielenterveysongelmainen, vastaa sitten:
- miksi et vain blockaa näitä ihmisiä?
- miksi kuvittelet että me täällä tiedetään millainen exäsi on?
Voin toki näpäyttää stalkkaajia vain olemalla välittämättä niistä ja elämällä elämääni. Mutta muistakaa, että on hyvä, että maailmassa on niitä rumia ja nolojakin: se saa teidät paremmat loistamaan kirkkaammin. Jättäkää minun kaltaiseni rauhaan! En haluaisi aivan täysin kyynistyä kuitenkaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Päättelin noista epäloogisista alapeukutuksista. Miksi joku muuten kysyisi tuollaista tai alapeukuttaisi vastaustani? Aika heikko on suomalaismiesten taso, jos exäni muka olisi joku "catch". Ihan ok miehenä, mutta ei periaatteessa itseäni kovin tasokkaampi ainakaan omasta mielestäni.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
En uskalla blokata heitä. En myöskään tiedä heidän nimiään kokonaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voin toki näpäyttää stalkkaajia vain olemalla välittämättä niistä ja elämällä elämääni. Mutta muistakaa, että on hyvä, että maailmassa on niitä rumia ja nolojakin: se saa teidät paremmat loistamaan kirkkaammin. Jättäkää minun kaltaiseni rauhaan! En haluaisi aivan täysin kyynistyä kuitenkaan.
T. Ap
Voisiko joku alapeukuttaja ihan rehellisesti kertoa, mikä kommenteissani mättää? Mitä haluatte, että teen itselleni? Its*rinko? Miten pääsen rauhaan kiusaajistani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa ainoastaan profiilikuva ja kansikuva ovat sellaisia, joitka ovat pakosti julkisia. kaiken muun valita kenelle näkyy.
Tuo on se ongelma osittain. Kansikuvasta ja profiilikuvastakin voi päätellä kaikenlaista elämästäni ja paikoista, joissa olen viettänyt aikaa sekä tuttavistani. Olen saanut profiilikuvankin perusteella v*ttuilua osakseni jopa ilmeen perusteella. FB-kaverini tai oikeat kaverini eivät ole se ongelma, vaan muutamat muut uteliaat. En tällaista ollut koskaan ennen edes tajunnut ajatella, ennen kuin päädyin todella inhottavalla tavalla kiusatuksi ja uhkailluksi. Siksi kyselen vinkkejä.
Toi ilmeestä vittuilu kuulostaa sisarukselta, mutta muuten en tajua. Niin, että mitä sulla on profiilikuvassa? Ja mitä kautta uhkailut tulevat? Kannattaa olla laittamatta mitään provosoivaa julkisesti. Estät viestit tuntemattomilta jne. Blokkaa myös nämä henkilöt, niin eivät näe profiiliasi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa ainoastaan profiilikuva ja kansikuva ovat sellaisia, joitka ovat pakosti julkisia. kaiken muun valita kenelle näkyy.
Tuo on se ongelma osittain. Kansikuvasta ja profiilikuvastakin voi päätellä kaikenlaista elämästäni ja paikoista, joissa olen viettänyt aikaa sekä tuttavistani. Olen saanut profiilikuvankin perusteella v*ttuilua osakseni jopa ilmeen perusteella. FB-kaverini tai oikeat kaverini eivät ole se ongelma, vaan muutamat muut uteliaat. En tällaista ollut koskaan ennen edes tajunnut ajatella, ennen kuin päädyin todella inhottavalla tavalla kiusatuksi ja uhkailluksi. Siksi kyselen vinkkejä.
Seuraat kuka/-ketkä kiusaavat,otat kuvakaapaukset kiusaavista kirjoituksista,teet rikosilmoituksen ja liität kirjoitukset siihen. Kyllä loppuu kiusaaminen.
Ite oon tehny sillee et estän kaikki semmoset joita en halua minua seuraavan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Voisiko joku alapeukuttaja ihan rehellisesti kertoa, mikä kommenteissani mättää? Mitä haluatte, että teen itselleni? Its*rinko? Miten pääsen rauhaan kiusaajistani?
Sen enempää aiheeseesi perehtymättä yksi totuus tähän väliin: some on yksi parhaista, ellei nykyisin jo paras väylä kiusaamiseen, joten jos sellaista tilannetta on, ja olet vielä herkkä ylianalysoimaan toisten sometekemisiä/ tekemättä jättämisiä, niin siitähän pääsee poistumalla tileinensä sieltä. Ei nimittäin todellakaan sovi kaikille joku FBn kaltainen aikuisten hiekkalaatikko. Lähtökohtaisesti sinne kuuluminen on vinksallaan silloin kun voi todeta sen aiheuttavan enemmän mielipahaa kuin mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Sen enempää aiheeseesi perehtymättä yksi totuus tähän väliin: some on yksi parhaista, ellei nykyisin jo paras väylä kiusaamiseen, joten jos sellaista tilannetta on, ja olet vielä herkkä ylianalysoimaan toisten sometekemisiä/ tekemättä jättämisiä, niin siitähän pääsee poistumalla tileinensä sieltä. Ei nimittäin todellakaan sovi kaikille joku FBn kaltainen aikuisten hiekkalaatikko. Lähtökohtaisesti sinne kuuluminen on vinksallaan silloin kun voi todeta sen aiheuttavan enemmän mielipahaa kuin mielihyvää.
Mulla ne positiiviset ja negatiiviset puolet ovat lähes tasoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Se, että olet selvästi harhainen. Joku muka kiusaa somessa mutta edes nimiä et tiedä, silti olet varma että he käyvät profiilissasi ja pilkkaavat kaikkea tekemääsi.
Suosittelen ihan vilpittömästi käyntiä lääkärin luona. Sieltä saat parhaan avun.
Laita häiriköille Esto. Siellä on ohjeet, tutki niitä. Rajaa julkaisuja ja niiden yleisöä, myös vanhat julkaisut.
Poista kaverilistalta väärät kaverit.
Kansikuvan tykkäykset on julkista tietoa. Kaiken muun saa silleen, että vain kaverit näkyvät. Minun miehen "hullu" exä käy stalkkaa. Ja kun oli estänyt, niin hän teki sitä kavereiden profiililla. Myönsi asian. Kyllä on kivaa olla kiinnostava 😁
Hommaat normaalin elämän mukavalla sisällöllä ja ihmisillä ja hävität koko facebookin.