Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi päästä eroon FB-stalkkereista poistumatta kokonaan Facebookista?

Vierailija
10.12.2020 |

Jostain syystä minua kiusaava henkilö ja pari muuta uteliasta käyvät katsomassa FB-profiiliani ajoittain (tiedän sen tietyistä FB:ssa näkyvistä jutuista, joita en tästä avaa).

Miten pääsisin stalkkereista ja muista liian uteliaista eroon? Haluaisin silti pitää yhtä FB-kavereitteni kanssa ja pitää FB-tilini olemassa. Muutenkin haluaisin päästä eroon sellaisesta, että elämäni liikaa kiinnostaa käytännössä täysin vieraita ihmisiä. Miten tehdä itsestään niin epäkiinnostava, että edes kiusaajia en enää kiinnostaisi?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten valitsen sellaiset kuvat, joista ei voi päätellä missä olet ollut, milloin tai kenen kanssa. Sille et voi mitään, jos joku on jotain mieltä ilmeestäsi. Voit tietty laittaa vaikka jonkun puun kuvaksesi.

Kaverilistankin voit laittaa pois näkyviltä.

Sinulla on ilmeisesti jokin ikävä kokemus taustalla, mikä saa sinut ehkä jopa hiukan liiallisen epäluuloiseksi.

Vierailija
22/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa ainoastaan profiilikuva ja kansikuva ovat sellaisia, joitka ovat pakosti julkisia. kaiken muun valita kenelle näkyy.

Ei kai profiilikuva näy kaikille, mulla on ainakin asetuksissa, että vain kaverit näkevät? Kansikuva kyllä näkyy kaikille?

Olin väärässä, se näkyy kaikille. 

"Nykyinen profiilikuvasi näkyy kaikille, jotta kaverisi löytävät sinut helposti.

Voit päättää, ketkä voivat nähdä muut tietosi, kuten kuvauksen, tykkäämiset tai kommentit."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa:

Facebook profiili näkymään vain kavereille ja kiusaajat pois kavereista. 

Näin on, mutta niitä näkyviin jääviäkään kuvia ei pysty piilottamaan kokonaan. Enkä voi laittaa niihin mitään omasta elämästäni kertovaa.

Miksi laittaisit profiilikuvaan ja taustakuvaan jotain omasta elämästä kertovaa?

En ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
24/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa ainoastaan profiilikuva ja kansikuva ovat sellaisia, joitka ovat pakosti julkisia. kaiken muun valita kenelle näkyy.

Ei kai profiilikuva näy kaikille, mulla on ainakin asetuksissa, että vain kaverit näkevät? Kansikuva kyllä näkyy kaikille?

Olin väärässä, se näkyy kaikille. 

"Nykyinen profiilikuvasi näkyy kaikille, jotta kaverisi löytävät sinut helposti.

Voit päättää, ketkä voivat nähdä muut tietosi, kuten kuvauksen, tykkäämiset tai kommentit."

Profiilikuva näkyy mutta kommentit ja tykkäykset ei jos sen laittaa asetuksista siten.

Vierailija
25/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiusaajillasi on facebook-tili, niin estät vain heidät. Silloin eivät näe edes profiili- tai taustakuviasi. Vai haluatko kuitenkin itse käydä katsomassa heidän profiilejaan?

Vierailija
26/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili peitenimellä ja piilotettu kaverilista ja salattu sivu.

Vierailija
27/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa:

Näin on, mutta niitä näkyviin jääviäkään kuvia ei pysty piilottamaan kokonaan. Enkä voi laittaa niihin mitään omasta elämästäni kertovaa.

Tietysti pystyy. Laitat näkymän pelkästään itsellesi.

Haluaisin, että omat kaverini voisivat nähdä kuvani aivan normaalisti.

No sitten merkitset heidät rajattuun näkymään.

Vierailija
28/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siten valitsen sellaiset kuvat, joista ei voi päätellä missä olet ollut, milloin tai kenen kanssa. Sille et voi mitään, jos joku on jotain mieltä ilmeestäsi. Voit tietty laittaa vaikka jonkun puun kuvaksesi.

Kaverilistankin voit laittaa pois näkyviltä.

Sinulla on ilmeisesti jokin ikävä kokemus taustalla, mikä saa sinut ehkä jopa hiukan liiallisen epäluuloiseksi.

Useampikin ikävä kokemus on taustalla ja aikuisiältå ne. Luulin viattomasti ja vilpittömästi, että aikuiset ihmiset olisivat järkeviä ja vastuullisia, eivätkä kiusaisi tai haluaisi pahaa toisille, mutta väärässä olin.

Vierailija
29/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stalkkaat exääsi ap.?

Vierailija
30/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiusaajillasi on facebook-tili, niin estät vain heidät. Silloin eivät näe edes profiili- tai taustakuviasi. Vai haluatko kuitenkin itse käydä katsomassa heidän profiilejaan?

Ei kiinnosta heidän tai tuttujensa mahdolliset profiilinsa lainkaan (en ole koskaan edes etsinyt, kun tulisin vain pahoinvoivaksi sellaisesta).

Vierailija
31/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi stalkkaat exääsi ap.?

Yllättävä kysymys. En stalkkaa ketään exääni. Joko he ovat rehdisti fb-kavereitani tai olen muuten hyvissä väleissä. Kiusaamisjutut eivät liity exiini tai parisuhteisiini mitenkään (ainakaan tietääkseni).

Vierailija
32/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahistaa olla facebookissa eihän siel ole pakko olla mut jos on pakko olla voithan jutella ammattiauttajien kanssa

Vierailija
33/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita profiilikuvaksi kissa tai mietelause, eihän siinä ole pakko omaa pärstää näkyä. Muuta kaikki aikaisemmat julkiset profiilikuvat näkymään vain kavereille. Muuta nimeksesi joku ihan muu. Kaverilista salaiseksi. Poista ja estä kiusaajat tai rajoita niin että näkevät vain julkiset julkaisi äläkä sitten enää julkaise mitään julkisesti.

Vierailija
34/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa:

Miksi laittaisit profiilikuvaan ja taustakuvaan jotain omasta elämästä kertovaa?

En ymmärrä ongelmaa.

Pelkästään kuvasta ja sen taustalla olevasta näkymästä voi päätellä kaikenlaista. Jos haluaisin laittaa kivan matkakuvan -> en voi laittaa, ettei kukaan saa aihetta juoruiluun. Jos laitan profiilikuvan, joka otettu matkalta -> juoru- ja v*ttuiluriski. Jos laitan kotoa otetun profiilikuvan -> juoru- ja v*ttuiluriski. Jos laitan profiilikuvani kylässä ollessa, pohtivat missä olen käymässä. Jos hymyilen -> potentiaalia kiusaamiseen (näytän kuulemma ärsyttävältä hymyillessäni). Jos olen vakava -> pohtivat, olenko masentunut.

Jos olen käsitellyt kuvaa, v*ttuilevat siitä, että yritän kaunistella totuutta tai olen kehno käsittelemään kuvia. Ei saa olla mitään liian erikoista, liian hienoa tai liian huonoa. Ei myöskään mitään liian kryptistä. En voi kommentoida kuvaan itse mitään myöskään jne. Kaikesta voidaan rääpiä ja kiusata loputtomasti.

Vierailija
35/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ahistaa olla facebookissa eihän siel ole pakko olla mut jos on pakko olla voithan jutella ammattiauttajien kanssa

Eivät ammattiauttaja auta muuten kuin sietämään kiusaamista paremmin. Ne kiusaajat oikeasti tarvitsisivat sellaista enemmän. Sillä miksi joku tasapainoinen ihminen edes kiusaisi toista?

Vierailija
36/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita profiilikuvaksi kissa tai mietelause, eihän siinä ole pakko omaa pärstää näkyä. Muuta kaikki aikaisemmat julkiset profiilikuvat näkymään vain kavereille. Muuta nimeksesi joku ihan muu. Kaverilista salaiseksi. Poista ja estä kiusaajat tai rajoita niin että näkevät vain julkiset julkaisi äläkä sitten enää julkaise mitään julkisesti.

Noistakin saatetaan päätellä kaikenlaista. Mietelauseiden viljelijöistä tulee bimbohko vaikutelma jne., sillä ne mietelauseet pääosin ovat niin typeriä. Mutta pakko mennä noilla muilla keinoilla. Kunpa joskus pääsisin rauhaan kiusaamiselta.

Vierailija
37/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen vaihto ei valitettavasti saa vanhaa nimeä kokonaan kadoksiin, sillä se näkyy profiilin url:ssa. Ei tosin välttämättä kokonaan, sillä esim. mulla se on muotoa facebook.com/ESukunimi1 (E = etunimen eka kirjain)

Jos haluaa olla täysin anonyymi, pitää rekisteröityä uudelleen uudella profiililla.

Vierailija
38/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin poistan kokonaan Facebook-profiilin ja muutenkin vaihdan henkilöllisyyteni sekä peitän aivan kaiken jatkossa. Ei taida muu auttaa.

T. Ap

Vierailija
39/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on jo sanottu erittäin pätevä neuvo, estä ne kiusaajasi, silloin he eivät näe edes profiili ja kansikuvaasi ja vaikka hakisivat sinua nimelläsi, sinä et löydy. Mikä nyt siis on oikeasti se ongelma ?

Vierailija
40/64 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, onko oikeasti mahdollista nähdä ketkä kurkkaavat profiiliasi? Käyn joskus vanhojen heilojeni ja koulukavereiden profiileja katsomassa uteliaisuuttani. Hävettää jos tietävät.

No ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi