Kodinkoneen palautusoikeus, kun ostettu netistä alle 2 vko sitten ja koneessa valmiiksi vikaa
Miten sanoo laki?
Kyseessä iso kodinkone ja löytyy vikaa jo ensimmäisessä käytössä.
Kommentit (12)
Totta kai pitää saada toimiva tilalle. Ota yhteyttä liikkeeseen.
Myyjällä on oikeus korjata vika. Etämyynnin 14 vuorokauden palautusaika tuskin pätee, jos konetta on jo käytetty.
Takuu on voimassa ja myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Yhteys siis heti sinne.
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä on oikeus korjata vika. Etämyynnin 14 vuorokauden palautusaika tuskin pätee, jos konetta on jo käytetty.
Tarkoitin siis, että myyjällä ei ole velvollisuutta vaihtaa konetta toiseen, jos hän pystyy korjaamaan vian.
Jäi sitten ohjeet lukematta ja ekalla käytöllä hajosi.
Myyjä vastaa viasta ja sen korjaamisesta. Mutta älä kerro tätä EK:lle, koska muuten sieltä soitetaan pääministerille ja heti ensiviikolla säädetään laki, että myyjällä ei ole mitään vastuuta ja jos asiakas valittaa, joutuu asiakas maksamaan valitussakkoa 1000€ per alkava sana.
Ota yhteyttä myyjäliikkeeseen. He joko korjaavat tuotteen tai saat uuden tilalle, riippuen viasta.
En halua pitää jo valmiiksi viallista konetta ja myyjä tarjoaa vain korjausta. En halua pitää konetta, vaikka saataisiin korjattua. Meneekö näin laissa, että ei saa palauttaa viallista tuotetta alle 14 päivässä etämyynnistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä on oikeus korjata vika. Etämyynnin 14 vuorokauden palautusaika tuskin pätee, jos konetta on jo käytetty.
Tarkoitin siis, että myyjällä ei ole velvollisuutta vaihtaa konetta toiseen, jos hän pystyy korjaamaan vian.
No mitäs jos kuluttaja haluaa purkaa kaupan?
Giganttiin poweriin verkkikseen voi palauttaa 30 pvän aikana. Kuljetus on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä on oikeus korjata vika. Etämyynnin 14 vuorokauden palautusaika tuskin pätee, jos konetta on jo käytetty.
Tarkoitin siis, että myyjällä ei ole velvollisuutta vaihtaa konetta toiseen, jos hän pystyy korjaamaan vian.
No mitäs jos kuluttaja haluaa purkaa kaupan?
Pääsääntöisesti kuluttajalla ei ole oikeutta purkaa kauppaa, jos myyjä pystyy korjaamaan vian. Etämyynnin 14 vuorokauden palautusajan ehtona on yleensä se, että tuotetta ei ole käytetty.
Sitten on eri asia, jos myyjäliike on antanut kuluttajansuojalain vaatimuksia laajemman palautusoikeuden.
Ota yhteys liikkeeseen. Totta kai pitää saada ehjä tilalle!