Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koska tää koivun siitepöly oikein loppuu?

Vierailija
28.04.2014 |

Onko kellään mitään hajua kuinka kauan tää viel kestää?

Lapsella tosi kovat oireet, vaikka syö 2 eri allergialääkettä, käyttää nenäsuihketta, avaavaa ja silmätippoja ja silti ei meinaa koulunkäynnistä tulla mitään :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:24"]

aloittakaa ennaltaehkäisevästi lääke tarpeeksi ajoissa.

[/quote]

Helmikuun lopusta asti syönyt allergialääkkeitä, kun on myös lepälle allerginen. ap

Vierailija
2/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:50"]Lääkettä ei voi käyttää raskauden takia :(

[/quote]

Kyllä joitain voi, ainakin setiritsiiniä (en tiedä miten kirjoitetaan). Itse oon onneksi pärjännyt ilman, tänään ekat oireet, tosin oonkin kuluttanut nyt nenäliinoja kunnon joten saa nähdä, paheneeko tää niin, että on pakko ottaa lääkkeet jos meinaa töissä pystyä tekemään muutakin kuin niistämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kestää noin Juhannukseen asti.

Tänä vuonna kuulemma tulossa taas rankka koivu-kevät :(

Vierailija
4/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kymmenen helpomman vuoden jälkeen ihan hirveet oireet mulla. Kaikki mahdolliset tropit käytössä, eikä olo ole häävi.  Ja pitäs yrittää tenttiin lukea..

Vierailija
5/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nythän nuo vasta alkavat kunnolla avautumaan, niin siitepölyä on ilmassa normaalia enemmän.

Vierailija
7/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei koivu kyllä juhannuksena enää kuki. Paitsi ehkä lapissa.

Vierailija
8/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tänään vähän helpottaa kun on luvattu sadetta joka vähän sitoo. 

Täällä Helsingissä koivu on lehdessä viim. toukokuun jälkipuoliskolla, vähän säästä riippuen, tietty. Muistaakseni? :)

Vierailija
9/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koivu kukkii aikaisemmin kuin aiemmin lämpimästä keväästä johtuen. Mullakin kurkku karhea, nenä tukossa ja silmät vuotaa. Pitäisi helpottaa parissa viikossa.

Vierailija
10/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tulla rajumpi sadejakso niin puhdistaisi ilmaa. Ilmassa olevan siitepölyn määrä on nyt todella korkea.

Vierailija
11/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että tälle viikolle luvatut viileät säät vähän helpottavat tilannetta, varsinkin jos saataisiin sadetta. Koivu on nyt tosi aikaisessa eli pahin 118saattaa olla ohi piankin! Toivotaan niin!

Vierailija
12/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:24"]

[/quote]No onpa taas "hyvä" ohje. Itsekin olen vetänyt allergialääkkeitä jo helmikuun alusta saakka, kun leppä päätti alkaa kukkia etuajassa, ja silti on nyt koivun kukinta-aikaan ihan surkea olo! 

Vierailija
13/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, juhannuksen jälkeen yleensä helpottaa. Varmaan jo teettekin kaikki helpottavat toimenpiteet, eli hiusten huuhtelu aina illalla ennen nukkumaanmenoa, lakanoiden ja varsinkin tyynyliinojen vaihtaminen usein, ikkunat visusti kiinni, ei pyykin kuivaamista ulkona jne... Ikäväähän tämä on, itsekin kökötän vain sisällä, kun tunninkin ulkoilu saa hengitystiet ikävästi tukkoon, vaikka lääkitys on täysillä.

Vierailija
14/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä ei voi käyttää raskauden takia :(

Vierailija
15/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te höpötätte juhannuksesta. Koivun kukinta on ohi viimeistään toukokuun lopussa.

Vierailija
16/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskauden aikana ei ollut niin paljon oireita, ihme juttu. 

Lapsella tosin ihan hirveät oireet, toivottavasti olis äkkiä ohi tää koivu. Käytössä avaavat ja hoitavat lääkkeet, silmätipat ja nenäsuihkeet. Spirallakin on käyty. Toivottavasti helpottaisi pian.

Vierailija
17/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:52"]

Mitä te höpötätte juhannuksesta. Koivun kukinta on ohi viimeistään toukokuun lopussa.

[/quote]No minä ja kaikki muut varmaan vaan kuvitellaan että silmät kutiaa ja nenä vuotaa ja hengitys rohisee, kun eihän sitä siitepölyä voi olla mitenkään ilmassa ollenkaan ennen tai jälkeen paikallisen kukinnan. Mitenkään ilmavirrat eivät sitä voi tuoda etelästä tai pohjoisesta, missä kausi on erilainen, ei tietenkään. Kaikki allergikot, huom! Lopettakaa se oireilunne heti, tämä yllä oleva ihminen tietää paremmin!

Vierailija
18/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:50"]

Lääkettä ei voi käyttää raskauden takia :(

[/quote]Kyllä voi, ja jos allergia on pahana, niin myös PITÄÄ ihan lapsenkin terveyden takia. Ota yhteyttä teratologiseen tietopalveluun, niin katsovat sinulle sopivan lääkkeen. http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sivut/default.aspx

Vierailija
19/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikein herkät allergikot voi tosiaan oireilla etelässä juhannukseen asti, ja jo hyvin alkukeväästä, kun etelämpää tuuli tuo siitepölyä....

Itse en ole kovin herkkä, vaan vain silloin tulee oireita kun on erittäin runsaasti siitepölyä, ja mulla se on yleensä parin viikon jakso minkä oireilen, eikä kaikkina vuosina yhtään. Tänä vuonna oireet alkoi vasta nyt viikonloppuna.

Vierailija
20/27 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:52"]

[/quote]*huokaus* Taas näitä "asiantuntijoita". Katso vaikka tätä taulukkoa, jossa havainnollistetaan eri kasvien siitepölykausia: http://www.allergia.fi/@Bin/32164/3723_SiitepOlyA_ilmassa_-kartta_kopio.jpeg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi