Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätöissä esimimehen puhelun missaaminen

Vierailija
09.12.2020 |

Miten selittää etätöissä se, ettei vastannut pomon puheluun? Olin siis kirjoittamassa koneella raporttia, ja näyin myös Skypessä vihreänä. Olen tottunut aiemmin siihen, että jos esimiehellä on asiaa, hän tavoittelee ensi viestillä/kysyy mesessä voiko soittaa.
Huomasin vasta tunnin kuluttua, että esimieheni oli tavoitellut, koska luuri oli jäänyt äänettömälle yön jälkeen, ja kyseessä on henkilökohtainen puhelimeni.

Pomoni oli hyvin tyly kun soitin sitten heti hänelle takaisin ja yritin selittää asiaa.

Onko etätöissä tosiaan oltava alle 5 min vastaika puheluihin? Miten itse reagoit jos kollega/alainen/esimies ei etänä vastaa puheluun vaikkei näytä olevan palaverissa? Ahdistaa pomon tylyys, varsinkin kun vietän lounastaukonikin pääosin työläppärin äärellä.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja! Voihan kellä tahansa jäädä puhelin äänettömälle, ei ole esimiehellä mitään sanomista tuohon. Tuskin kuitenkaan ap on sellaisissa töissä, missä on kyse jonkun hengestä jos ei sillä sekunnilla vastaa. Aika huono esimies jos tarvitsee soitella valvoakseen ihmisten työntekoa. Mikä on muka sellainen työ, jossa mahdollinen lintsaaminen ei näy muuten? 

Meillä soitetaan aina Teams-puhelu, sen ainakin huomaa. Ja silti on ihan sallittua käydä vaikka vessassa, ei tarvitse joka sekunti päivystää. Jos joku soittaa omaan puhelimeeni sillä aikaa kun olen Teams-puhelussa, en tosiaankaan vastaa enkä välttämättä edes huomaisi jos puhelin olisi äänettömällä, koska en silloin kyttää sitä omaa puhelinta joka hetki.

Mun työkaverilla on tuo sama asenne eli pomon soitto on aina kyttäystä, vaikka se soitto miten liittyisi työhön. Sitten hän ihmettelee, miksi ei ikinä saa omaa projektia. No ihan siksi, että kun pomo soittaa ja haluaa keskustella asiasta, niin työkaveri ei vastaa ja pomo soittaa seuraavalle, ei ole aikaa odotella tuntitolkulla sitä, kuka ehtii 3 tunnin kuluttua aloituskokoukseen.

Itse en kyttää puhelimia, niissä on soittoääni ja jos ne laittaa hiljaiselle, niin vilkkuvat kivasti jonkun soittaessa. Hurjan vaativaa huomata, soittiko joku.

Vierailija
22/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella puhelu on ainoa keino selvittää tekeekö ihminen töitä. Luulisi työn tulosten näkyvän jollain muullakin tapaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono esimies. Ota puheeksi, että tuntuu kuin olisit jostain suuttunut, että olenko tehnyt jotain.

Jos tuosta suututaan, eikä osata pyytää anteeksi, niin alkaisin hakea uutta työtä.

Toinen vaihtoehto on, että ap tekee kärpäsestä härkäsen eikä pomo ollut käyttäytynyt mitenkään oudosti. 

Vierailija
24/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja! Voihan kellä tahansa jäädä puhelin äänettömälle, ei ole esimiehellä mitään sanomista tuohon. Tuskin kuitenkaan ap on sellaisissa töissä, missä on kyse jonkun hengestä jos ei sillä sekunnilla vastaa. Aika huono esimies jos tarvitsee soitella valvoakseen ihmisten työntekoa. Mikä on muka sellainen työ, jossa mahdollinen lintsaaminen ei näy muuten? 

Meillä soitetaan aina Teams-puhelu, sen ainakin huomaa. Ja silti on ihan sallittua käydä vaikka vessassa, ei tarvitse joka sekunti päivystää. Jos joku soittaa omaan puhelimeeni sillä aikaa kun olen Teams-puhelussa, en tosiaankaan vastaa enkä välttämättä edes huomaisi jos puhelin olisi äänettömällä, koska en silloin kyttää sitä omaa puhelinta joka hetki.

Mun työkaverilla on tuo sama asenne eli pomon soitto on aina kyttäystä, vaikka se soitto miten liittyisi työhön. Sitten hän ihmettelee, miksi ei ikinä saa omaa projektia. No ihan siksi, että kun pomo soittaa ja haluaa keskustella asiasta, niin työkaveri ei vastaa ja pomo soittaa seuraavalle, ei ole aikaa odotella tuntitolkulla sitä, kuka ehtii 3 tunnin kuluttua aloituskokoukseen.

Itse en kyttää puhelimia, niissä on soittoääni ja jos ne laittaa hiljaiselle, niin vilkkuvat kivasti jonkun soittaessa. Hurjan vaativaa huomata, soittiko joku.

Aika huonoa johtamista, jos kolmen tunnin varoitusajalla aletaan vasta etsiä ihmisiä projektiin ja siitä sitten suoraan aloituspalaveriin. Teillä ei ilmeisesti ole projektin suunnittelusta kuultukaan.

Vierailija
25/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin vastaavaan ketjuun kerroin jo aiemmin, että omalla esimiehelläni on ärsyttävä tapa soittaa lounasaikaan. En pidä puhelinta mukanani kun syön lounasta, lounas on palkatonta työaikaa. Välillä unohdan tarkistaa onko tullut puheluita poissaoloni aikana. Joskus kännykkä unohtuu aamulla äänettömälle, tai olen vessassa kun joku on yrittänyt tavoitella enkä ole kuullut soittoa, ja se on mielestäni ihan inhimillistä. Jos ainut syy epäillä lintsaamista töistä on se että esimies ei aina ole ekalla yrityksellä saanut alaistaan kiinni, niin kuulostaa aika omituiselta ja nimenomaan kyttäämiseltä.

En tosin ymmärrä miksi pitää jatkuvasti soitella, pikaviestit ovat kätevämpiä omasta mielestäni.

Vierailija
26/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:ta lainkaan. Pomo saa soittaa työaikana ja pomo saa myös olla muuta kuin mukava, kun työntekijä soittaa takaisin tuntien kuluttua. Jos tuosta ei tullut palkanalennusta tai varoitusta, niin mitä ihmettä ap rutisee, pomolla on lupa olla tyly sille, jonka työsuoritus ei ole vertailukelpoinen palkan kanssa.

Jos ei halua soittoja, niin ilmoittaa, että ei saa soittaa. Muuten hyväksyy sen, että pomo ottaa yhteyttä.

Vierailija
27/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomolla on kyllä enemmänkin sanomista, jos asiakkaan puheluihin ei vastata. Työpäivänä puhelin ei niin vaan jää äänettömälle.

Vierailija
28/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omalla työpaikallani projektit suunnitellaan etukäteen, samoin se ketkä niihin osallistuvat. Ketään ei hälytetä mukaan pelkällä yhdellä puhelinsoitolla. Osallistujat myös valitaan pätevyyden perusteella. Aloituskokoukset sovitaan lähettämällä kalenterikutsu kaikille asianosaisille eikä mikään projekti muutenkaan ala 3 tunnin varoajalla. 

Vierailija
29/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä puhun teams-puhelua (en ole siis palaverissa vaan puhelussa) en voi vastata normipuhelimeen samaan aikaan. Soitan takaisin kun pystyn. Tai laitan viestin. Jos ei sitä ymmärrä se on sitten voi voi. Ja kyllä jonkun kerran olen ihan jättänyt vastaamatta, kun teen jotain keskittymistä vaativaa. Kyllä se on aina ymmärretty.

Vierailija
30/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomolla on kyllä enemmänkin sanomista, jos asiakkaan puheluihin ei vastata. Työpäivänä puhelin ei niin vaan jää äänettömälle.

Meille kaikille ei tule suoria asiakaspuheluita. Sinulle ehkä mutta onko vaikea ymmärtää että on muunkinlaisia työtehtäviä.

Vierailija
31/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monta kertaa missannut kun esimies soittaa tuntemattomasta numerosta ja olen lyönyt luurin monta kertaa kiinni kun en vastaa huijareille ja puhelinmyyjille.

Vierailija
32/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun logiikka: kerran jää vahingossa vastaamatta puheluun = ihminen lintsaa töistään aina.

Vierailija
33/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei puhelin ole yöllä äänettömällä. Miksi sinulla? Tuleeko sinulle jotain random soittoja vai mitä? Jos minulle tulee yöllä puhelu, se on aina jokin tärkeä asia joka ei voi odottaa aamuun.

Olen ap ja kommentoin, että olen aina pitänyt omaa puhelinta öisin äänettömällä, koska esim. ulkomailla asuva sukulaiseni saattaa laittaa viestiä mihin aikaan tahansa yöllä, enkä muutenkaan tahdo herätä viesti- tai muihin piippauksiin..

Mitä tulee muihin spekulaatioihin, niin ei, pomo ei yrittänyt tavoittaa heti aamusta vaan yhden firman yhteisen etäpalaverin jälkeen, jossa kaikki olivat mukana. Hänellä nyt vaan on näköjään tapana käyttää puhelinta eikä koneen viestintäsovelluksia. joten ei varmaan katsonut, että olen vihreänä saatavilla niissä. Minulla on myös työnumero, jota ei ollut kaivanut esiin, koska on aiemmin siirtyessäni hänen tiimiinsä soittanut tuohon henk.kohtaiseen nrooni.

Pyysin esimiestä jatkossa kontaktoimaan työnumeroon ja selitin asian kuten se on, mutta jäi tuntuma, että hän on edelleen vihainen ja pitää puhelimeen vastamaattomuutta laiskotteluna.

Vierailija
34/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kysellä viesteillä etukäteen voiko soittaa, vaan Teamsilla ihmiset vain soittelevat pitkin päivää. Tosi ärsyttävää, keskeyttää tekemisen ja ajatukset pahasti.

Vierailija
35/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap:ta lainkaan. Pomo saa soittaa työaikana ja pomo saa myös olla muuta kuin mukava, kun työntekijä soittaa takaisin tuntien kuluttua. Jos tuosta ei tullut palkanalennusta tai varoitusta, niin mitä ihmettä ap rutisee, pomolla on lupa olla tyly sille, jonka työsuoritus ei ole vertailukelpoinen palkan kanssa.

Jos ei halua soittoja, niin ilmoittaa, että ei saa soittaa. Muuten hyväksyy sen, että pomo ottaa yhteyttä.

Höpö höpö. On paljon työtehtäviä ja työpaikkoja, joissa tuo ei päde lainkaan. Kerran puhelun missaaminen ei ole niissä syy mihinkään rangaistukseen. Tietysti sinä kun olet korkeintaan amiksen käynyt, et niistä työpaikoista voikaan tietää mitään.

Vierailija
36/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei puhelin ole yöllä äänettömällä. Miksi sinulla? Tuleeko sinulle jotain random soittoja vai mitä? Jos minulle tulee yöllä puhelu, se on aina jokin tärkeä asia joka ei voi odottaa aamuun.

Olen ap ja kommentoin, että olen aina pitänyt omaa puhelinta öisin äänettömällä, koska esim. ulkomailla asuva sukulaiseni saattaa laittaa viestiä mihin aikaan tahansa yöllä, enkä muutenkaan tahdo herätä viesti- tai muihin piippauksiin..

Mitä tulee muihin spekulaatioihin, niin ei, pomo ei yrittänyt tavoittaa heti aamusta vaan yhden firman yhteisen etäpalaverin jälkeen, jossa kaikki olivat mukana. Hänellä nyt vaan on näköjään tapana käyttää puhelinta eikä koneen viestintäsovelluksia. joten ei varmaan katsonut, että olen vihreänä saatavilla niissä. Minulla on myös työnumero, jota ei ollut kaivanut esiin, koska on aiemmin siirtyessäni hänen tiimiinsä soittanut tuohon henk.kohtaiseen nrooni.

Pyysin esimiestä jatkossa kontaktoimaan työnumeroon ja selitin asian kuten se on, mutta jäi tuntuma, että hän on edelleen vihainen ja pitää puhelimeen vastamaattomuutta laiskotteluna.

Jos näin on, niin esimies on törppö. Kun kerran sinulla on työpuhelin, ei sinun tarvitse omaa henkilökohtaista puhelintasi päivystää työajalla.

Vierailija
37/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella puhelu on ainoa keino selvittää tekeekö ihminen töitä. Luulisi työn tulosten näkyvän jollain muullakin tapaa? 

No ei meillä ainakaan kukaan soita selvittääkseen tekeekö töitä  vaan ihan asiasta soittaa juuri sillä hetkellä. 

Vierailija
38/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille kaikille ei tule suoria asiakaspuheluita. Sinulle ehkä mutta onko vaikea ymmärtää että on muunkinlaisia työtehtäviä.

No ei ole, sanoin vain miten meillä menee eli on muunkinlaisia työtehtäviä eikä voi ajatella, että voihan kellä tahansa jäädä puhelin äänettömälle. 

Vierailija
39/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tavoittaa esimiehen hyvin etätöissä ollessaan? Minun yhteydenottoni on ainakin usein jätetty huomiotta. Tosi ikävältä tuntuu, jos on kyse jostain mihin oma toimivalta ei riitä. Sitten asiat vain jäävät roikkumaan.

Vierailija
40/174 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tavoittaa esimiehen hyvin etätöissä ollessaan? Minun yhteydenottoni on ainakin usein jätetty huomiotta. Tosi ikävältä tuntuu, jos on kyse jostain mihin oma toimivalta ei riitä. Sitten asiat vain jäävät roikkumaan.

Eikä ole mikään kiva juttu yrittää samojen asioiden merkeissä kerta toisensa jälkeen tavoitella esimiestä. Palkka kyllä kelpaa, mutta esimiehenä toimiminen ei.