Työpaikka jossa suurinosa tyhmiä ns. heikkolahjaisia?
Olin tämmöisessä työpaikassa ja valitettavasti se koulutus kertoo hyvin paljon ihmisestä. En voi paljastaa enempää miten päädyin sinne tai muitakaan yksityiskohtia, mutta pakko oli lähteä sieltä.
Olen aina halunnut ajatella olevani avarakatseinen ja ihminen joka ei väheksy ketään ainakaan koulutuksensa tai työnsä vuoksi, mutta jouduin myöntämään itselleni tämän tosiseikan.
Meno oli kuin ylä-asteella.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei heikkolahjaisia ja tyhmiä palkata (toki tyhmäähän on tehdä halvalla). Käyvät liian kalliiksi firmalle.
Olitko kuntouttavassa työtoiminnassa vai?
Voi kuule kyllä palkataan! Heikkolahjaiset on kovia työ-ihmisiä.
Sanontakin kuuluu "tyhmät työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä"
Niin mutta selviytyäkseen työssä nopeudessa ja tehokkuudessa vaaditaan kuitenkin sen verran älliä ettei siinä pärjää heikkolahjainen tai tyhmä.
Tyhmät ja heikkolahjaiset ovat kuntoutustuella tai eläkkeellä. He korkeintaan auttelevat kuntouttavassa työtoiminnassa. Näin se on.
Ne mitä te olette tavanneet. He ovat normaalilla älyllä varustettuja rahvaita. Sitä sakkia joka äänestää suosituinta puoluetta.
Heikko lahjaiset tunnistaa kirjoitus tyylistä.Ei väli lyöntiä pisteen ja pilkun jälkeen,ei osata yhdys sanoja ja sanoja kirjoitetan pötköön ja lyhennettynä ku se on nii raskasta kirjottaa kirja kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammattiryhmä? Siivoojat? Lähäri?
Vähän samantyyppisiä kokemuksia
Siivoojat tekevät usein itsenäistä työtä. Olen itsekin tehnyt sitä ylimääräisenä työnä, tosin viime vuosituhannella kun työehdot olivat paremmat kuin nykyään. Kun tutustuin joihinkin muihin siivoojiin niin en kyllä tavannut yhtään vajaavaltaista vaan päinvastoin. Monenlaista porukkaa, aina pitkän linjan siivoojista opiskelijoihin ja muihin jotka välillä tekivät sitä lisätyönään.
Vierailija kirjoitti:
Heikko lahjaiset tunnistaa kirjoitus tyylistä.Ei väli lyöntiä pisteen ja pilkun jälkeen,ei osata yhdys sanoja ja sanoja kirjoitetan pötköön ja lyhennettynä ku se on nii raskasta kirjottaa kirja kielellä.
Samaa mieltä. Mikäköhän siinä on niin V****n vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös pistänyt merkille et nää järjenjättiläiset hyvin usein todistelee kyvykkyyttään raatamisella. Kun ei kapasiteetti riitä pään sisällä
Minusta kyllä pahempi on umpikiero narsistinen työkaveri. Mielummin olen tyhmähkön mutta kiltin työkaverin kanssa tekemisissä.
Naisjohtajista sen verran että moni ylijohtajaa. Alaisiin ei luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammattiryhmä? Siivoojat? Lähäri?
Vähän samantyyppisiä kokemuksiaSiivoojat tekevät usein itsenäistä työtä. Olen itsekin tehnyt sitä ylimääräisenä työnä, tosin viime vuosituhannella kun työehdot olivat paremmat kuin nykyään. Kun tutustuin joihinkin muihin siivoojiin niin en kyllä tavannut yhtään vajaavaltaista vaan päinvastoin. Monenlaista porukkaa, aina pitkän linjan siivoojista opiskelijoihin ja muihin jotka välillä tekivät sitä lisätyönään.
Minulla myös lähinnä positiivinen kokemus siivoojan työstä. Harjoittelijat vaikuttavat jopa tavallista fiksummilta ja mukavimmilta ja tykkäävät tehdä paljon töitä.
Minulla on ollut tämmöinen kokemus kuin ap:lla. Hyvin pitkään kärsin ns. huijarisyndroomasta ja hakeuduin aina työpaikkoihin joihin pääsi lähes kuka vaan. Ihmettelin aina miksi en sovi joukkoon ja koin hirveää painetta ja kamppailua sisälläni.
Vartuttuani ymmärsin viimein,että minun paikkani ei ole täällä vaan on päästävä vaativampiin tehtäviin ja käyttämään päätäni.
Olin aina ollut hyvä oppilas ,mutta elämäni meni niin etten lähtenyt opiskelemaan enemmän. Se nuoruus.
Onneksi ymmärsin kolmekymppisenä omat lahjani. Erikoistun sydänkirurgiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan täällä kirjoita kirjakieltä! Itse ainakin tykkään kirjoittaa vähän vapasmminen. Tekstaritkin on tylsiä jos ne on kirjoitettu pilkulleen oikein ...
Vierailija kirjoitti:
Koulutus = ylä-aste...
Pst.. pieni vinkki.
Ei saa mennä aloittajan asettamiin namukarkkeihin. Meidän tehtävänä on olla muka huomaamatta ja nyökytellä mukana.
Muuten meistä saa ylimielisen ja vihamielisen kuvan.
Ei ole kohteliasta takertua pikkuseikkoihin, jotka on selvästi asetettu ansaksi.
Hän antoi sinulle sen ilon huomauttaa asiasta. Ketju meni tavallaan pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku on lusikal annettu ei voi kauhal vaatia ku lapsena ikkuna oli metsään päin ja lelut patterin välis.
Parikyt vuotta sitten sellainen paikka oli eräs nimeltä mainitsematon kosmetiikkayhtiön varasto. Porukka siellä oli kova tekemään töitä ja tekivät keruuhomman ja pakkaamisen paremmin kuin minä, mutta ne jutut taukohuoneessa oli sen tasoista, että minun aivosolut teki kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin palvelukoti ja lähihoitajat. Vaikka äärimmäisen tärkeää työtä tekevätkin, arvelisin ettei siellä ole ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä. Jos kutsumus hoitotyöhön on, etkö kouluttautuisi mahdollisimman pitkälle...
Tarpeeksi pitkälle kouluttautuessasi et saa sitä ns. ruohonjuuritason tyydytystä auttamisesta, joka on todella konkreettista, hyödyllistä ja palkitsevaa. Kukin tyylillään, onneksi emme ole kaikki samasta puusta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin palvelukoti ja lähihoitajat. Vaikka äärimmäisen tärkeää työtä tekevätkin, arvelisin ettei siellä ole ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä. Jos kutsumus hoitotyöhön on, etkö kouluttautuisi mahdollisimman pitkälle...
Suurin osa tietämistäni lähihoitajistä tekevät palvelukodeissa elämänsä toista "uraa". Suurimmalla osalla on taskussaan joko yliopistotutkinto tai AMK, elettyä elämää ja työuraa yksityisellä puolella takana.
Elämässä sattuu ja tapahtuu, jonka takia joskus käy niin, että elämän arvot keikahtavat ympäri ja alkaa opiskella, vaikkapa lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan täällä kirjoita kirjakieltä! Itse ainakin tykkään kirjoittaa vähän vapasmminen. Tekstaritkin on tylsiä jos ne on kirjoitettu pilkulleen oikein ...
Tuossapa just malliesimerkki typeryydestä. Omaa fiksuutta todistellaan näennäisen typerillä tavoilla
Lieneekö ap haki juuri tuota?
Rakennusala. Melkein kuka tahansa pystyy seisoskelemaan pitkiä aikoja työmaalla.
Minä taas viihdyn vaatimattomissa hommissa. En kaipaa mitään nokkelaa vitsailua tai väkiviisasta näpäyttelyä salongissa, jossa myönnetään muille älykkyys. Olen jo elänyt sen vaiheen. Olin noin kymmenen vanha tuolloin.
Työskentelen mieluiten siellä missä aito kansa puuhastelee. Heillä on aidot aiheet ja aidot haasteet.
Tämä vaatimaton kansa, joka raataa että saataisi muut elätettyä, heitä te nyt pilkkaatte, kun vasta eilen siniristilippu liahui salossa. Miten te oikein kehtaatte nyt?
Aikuiset ihmiset puhutte noin heikkolahjaisista. Termi on nykyisin monimuotoinen oppimishäiriö. Tyhmyyttä se ei tarkoita. Teidän käytöksenne on tyhmää. Ottakaa selvää mitä asiat tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas viihdyn vaatimattomissa hommissa. En kaipaa mitään nokkelaa vitsailua tai väkiviisasta näpäyttelyä salongissa, jossa myönnetään muille älykkyys. Olen jo elänyt sen vaiheen. Olin noin kymmenen vanha tuolloin.
Työskentelen mieluiten siellä missä aito kansa puuhastelee. Heillä on aidot aiheet ja aidot haasteet.
Tämä vaatimaton kansa, joka raataa että saataisi muut elätettyä, heitä te nyt pilkkaatte, kun vasta eilen siniristilippu liahui salossa. Miten te oikein kehtaatte nyt?
Just :D ”Aito kansa puuhastelee”, ”saisi muut elätettyä”.
On aito, ainoa työtä tekevä osa tässä maassa. Ei pilattu liialla koulutuksella? :D
Joskus olin kesätöissä yhdellä miesvaltaisella tehtaalla, jossa varmaan esimiesasemassakin oli tyyppejä, jotka olivat käyneet pelkän peruskoulun (kansakoulun). En nyt siitä heikkolahjaisuudesta tiedä, mutta meno oli välillä, kuin päiväkodissa... Kyllä ne miehetkin juoruaa ja on ilkeitä toisilleen.
Suurinosa?