Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka jossa suurinosa tyhmiä ns. heikkolahjaisia?

Vierailija
09.12.2020 |

Olin tämmöisessä työpaikassa ja valitettavasti se koulutus kertoo hyvin paljon ihmisestä. En voi paljastaa enempää miten päädyin sinne tai muitakaan yksityiskohtia, mutta pakko oli lähteä sieltä.
Olen aina halunnut ajatella olevani avarakatseinen ja ihminen joka ei väheksy ketään ainakaan koulutuksensa tai työnsä vuoksi, mutta jouduin myöntämään itselleni tämän tosiseikan.

Meno oli kuin ylä-asteella.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kuppikuntia ja huonosti käyttäytyviä työkavereita löytyy korkeasti koulutetuistakin. Minä en esimerkiksi jaksa kuunnella sitä jatkuvaa huutamista ja nauramista mitä esimerkiksi naislauma saa aikaan, kun oikein innostuu. Tauot, palaverit ja jopa iso osa työajasta on sitä huutoa ja nauramista. Onneksi etänä ei tarvitse kuunnella ja palaverit on lyhyitä ja ytimekkäitä ja sinne ei jää yksikään Martta huutonauramaan vartiksi.

Vierailija
42/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon vielä kestäisi. Mutta kun meillä esimies on ottanut töihin lähisukulaisensa ja luulee tästä liikoja. Ihan vakavasti ajattelee, vertauskuvallisesti, että autonkuljettajan koulutuksella suunnitellaan raketteja. Ei tästä enempää. Kyseinen tyyppi sopisi johonkin tuotantotöihin. Mä kun joudun niitä hänen huonoja tuotteitaan sitten ottamaan käyttöön ja jos kehuu vähänkin kilpailevaa, saa kuulla kuinka ne muut on huonoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko lahjaiset tunnistaa kirjoitus tyylistä.Ei väli lyöntiä pisteen ja pilkun jälkeen,ei osata yhdys sanoja ja sanoja kirjoitetan pötköön ja lyhennettynä ku se on nii raskasta kirjottaa kirja kielellä.

Sulla menee nyt heikko-lahjaiset ja lukihäröiset sekaisin. Opimisonglema on eri asia kuin vähäälyisyys. Hoitoalala tosiaan on paljon tymiä, muta on sielä myös läkärit, jotka varmaan itkee turhautumisen kyneliä iltaisin kun muistlevat päivän kahvi pöytä keskusteluja töypakalta.

Silti, on hoitajina alan vaihtajiakin, ketkä voi olla ihan täys päisiä.

Vierailija
44/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt taas.. Pääasia, että äly riittää siihen työhön mitä ollaan tekemässä ja että on kohtalaiset sosiaaliset taidot. Kieroilevat narsistit ovat tosiaan pahinta mitä voi olla, sillä heidän kanssaan ei onnistu mikään.

Vapaa-ajalla voi sitten itse kukin hakea mieleistään seuraa.

Taukohuone nyt ei muutenkaan ole hyvä esimerkki mistään tasokkuudesta. Eivät ne jutut tauoilla ole suoranaista älyn juhlaa edes ns. asiantuntijaorganisaatioissa.

Vierailija
45/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä nyt taas.. Pääasia, että äly riittää siihen työhön mitä ollaan tekemässä ja että on kohtalaiset sosiaaliset taidot. Kieroilevat narsistit ovat tosiaan pahinta mitä voi olla, sillä heidän kanssaan ei onnistu mikään.

Vapaa-ajalla voi sitten itse kukin hakea mieleistään seuraa.

Taukohuone nyt ei muutenkaan ole hyvä esimerkki mistään tasokkuudesta. Eivät ne jutut tauoilla ole suoranaista älyn juhlaa edes ns. asiantuntijaorganisaatioissa.

Sinähän se ylin paavi olet näin toteamaan.

Sulla on valta todeta näin.

Vierailija
46/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ratkaisisi tämänkin ongelman.

Näyttäisi sille että lääkärit ei toimi ja osaa tehdä töitään.

Ei se eläkkeelle siirto ole iso prosessi, jos on päättäväinen ja osaa työnsä hyvin.

Ei heikkolahjaisen tehtävänä ole olla työelämässä kiusattavana ja arvosteltavana.

Silti heikkolahjainenkin ansaitsee toimeentulon ja arvoisensa elämän.

Sitten tämän päälle voi tarjota jotain työtoimintaa, josta saa vähän lisiä eläkkeen päälle.

Meillä lääkärit ovat ammattitaidottomia. Siitähän tämä johtuu, kun sairasta väkeä pidetään työelämässä väkisillä.

Vierailija
47/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanala.. Heikkolahjasia nimenomaan..

Vierailija
48/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo ratkaisisi tämänkin ongelman.

Näyttäisi sille että lääkärit ei toimi ja osaa tehdä töitään.

Ei se eläkkeelle siirto ole iso prosessi, jos on päättäväinen ja osaa työnsä hyvin.

Ei heikkolahjaisen tehtävänä ole olla työelämässä kiusattavana ja arvosteltavana.

Silti heikkolahjainenkin ansaitsee toimeentulon ja arvoisensa elämän.

Sitten tämän päälle voi tarjota jotain työtoimintaa, josta saa vähän lisiä eläkkeen päälle.

Meillä lääkärit ovat ammattitaidottomia. Siitähän tämä johtuu, kun sairasta väkeä pidetään työelämässä väkisillä.

Vakuutusyhtiön lääkärit päättävät kuka pääsee eläkkeelle. Ja siinä on enemmänkin kyse systeemin korruptiosta kuin lääkäreiden ammattitaidon puutteesta.

Vierailija
49/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta on loitava esimerkki ko työyhteisöstä.

Vierailija
50/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammattiryhmä? Siivoojat? Lähäri?

Vähän samantyyppisiä kokemuksia

Siivoojat tekevät usein itsenäistä työtä. Olen itsekin tehnyt sitä ylimääräisenä työnä, tosin viime vuosituhannella kun työehdot olivat paremmat kuin nykyään. Kun tutustuin joihinkin muihin siivoojiin niin en kyllä tavannut yhtään vajaavaltaista vaan päinvastoin. Monenlaista porukkaa, aina pitkän linjan siivoojista opiskelijoihin ja muihin jotka välillä tekivät sitä lisätyönään.

Älykäskin voi hakeutua vaatimattomaan työhön muun muassa siksi, että siellä on vähemmän stressiä. Hyväpalkkainen työ ei koskaan tule ilmaiseksi. Siellä joutuu sietämään enemmän stressiä. Melkein voisi sanoa luonteen vaikuttavan enemmän työpaikan valintaan kuin äly.

Vierailija
51/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n pitäisi tarkemmin määritellä mitä hän tarkoittaa heikkolahjaisuudella? Junttikin voi olla älykäs ja vähä-älyinenkin voi käyttäytyä asiallisesti. Armeijassa huomas ainakin käytöstavoissa erot yleensä amsilaisten ja luokion käyneiden välillä. Amistyypeillä usein se käyttäytyminen oli samanlaista kuin yläasteella, töykeätä ja levotonta. Kyse ei yleensä ollut heikkolahjaisuudesta vaan kusipäisestä luonteeesta.

Kyllä. Ja samalla tiesi oman paikkansa, jos näille olisi jotain poikkipuolista sanonut tai viisastellut, niin korville olisi takulla tullut ja välit olisi mennyt ikuisesti.

Ei siinä voi kuin sietää apinamaista käytöstä. Muuten saa pataansa.

Vierailija
52/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat tekevät usein itsenäistä työtä. Olen itsekin tehnyt sitä ylimääräisenä työnä, tosin viime vuosituhannella kun työehdot olivat paremmat kuin nykyään. Kun tutustuin joihinkin muihin siivoojiin niin en kyllä tavannut yhtään vajaavaltaista vaan päinvastoin. Monenlaista porukkaa, aina pitkän linjan siivoojista opiskelijoihin ja muihin jotka välillä tekivät sitä lisätyönään.

Itse olen tehnyt siivoustyötä opintojen ohessa ja olen päätynyt siihen, että kunhan käy koulut ko alalta niin työ on ihan ok.

Vierailija
53/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei heikkolahjaisia ja tyhmiä palkata (toki tyhmäähän on tehdä halvalla). Käyvät liian kalliiksi firmalle.

Olitko kuntouttavassa työtoiminnassa vai?

Suomessa tehdään juuri päinvastoin. Heikkolahjaisia ja tyhmiä palkataan kun ajatellaan näin säästettävän. Ja lisää halutaan EU:n ulkopuolelta.

Vierailija
54/72 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talousjärjestelmässä on ihan perusjuttu, että homma hoidetaan halvimmalla porukalla joka siihen vielä kykenee.

Vierailija
55/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä ravintola-alan työntekijänä tänä pitää paikkansa.

En koskaan sopeutunut joukkoon.

Muut ramppasivat aina tupakalla ja vähät välittävät terveydestään.

Huumori oli seksi,pissa kakka painotteista.

Piti esittää että vitsit naurattavat vaikka minua ei kyseinen huumori naurattanut.

Lähinnä tuli kiusallinen olo.

Mielestäni seksi juttujen kailottaminen työpaikalla ei ole korrektia.

Vierailija
56/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näitä latvasta lahoja ole enimmäkseen kunnan ja valtion viroissa, asemaan katsomatta.

Kunta ja Valtio kun on työnantajana suojatyöpaikka - kun sinne pääsee/joutuu ei sieltä potkuja saa.

Vierailija
57/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus tekemisissä työn puolesta erään huoltoyhtiön kanssa. Ne kaksi tyyppiä, joiden kanssa asioin, olivat siinä määrin hitaita, että epäilin vakavissani että he ovat jollakin tavalla älyllisesti kehitysvammaisia. Hitaat liikkeet, asiayhteyden heikko hallinta, vähäinen puhe ja kun suu aukesi, köyhä ja epälooginen sanavarasto. Ohjeet eivät menneet mitenkään perille, silmät seisoi päässä.. Onneksi työhomma kesti vain hetken aikaa, en kestäisi hetkeäkään tuollaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
58/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäskin voi hakeutua vaatimattomaan työhön muun muassa siksi, että siellä on vähemmän stressiä. Hyväpalkkainen työ ei koskaan tule ilmaiseksi. Siellä joutuu sietämään enemmän stressiä. Melkein voisi sanoa luonteen vaikuttavan enemmän työpaikan valintaan kuin äly.

Tämä on ihan totta. Itse olisin älyni puolesta varmaan pystynyt vaativampaankin hommaan kuin mitä nyt teen, mutta pääni ei kestä stressiä. Yritin kerran, en jaksanut. Ja koska en halua lääkkeitä popsivaksi suorittaja-zobmieksi, menin suorittavan tason hommiin, jossa stressiä ei samalla tavalla ole. Valitettavasti näissä hommissa se paine kuitenkin muodostuu juurikin näistä mölisevistä, typeristä itsekeskeisistä idiooteista, joista osa vaikuttaa brutaaleilta ja suorastaan pahoilta ihmisiltä. Kun luen noita iltalehtien kommenttipalstoja, arvaan hyvin minkälaiset ihmiset sinne kirjoittelevat niitä kärkkäimpiä kirjoituksiaan. Minulla ei ole mitään yhteistä heidän kanssaan, mutta suljen vaan mieleni ja mietin kukkaniittyjä tai jotakin hyvää kirjaa, joka kotona odottaa. 

Vierailija
59/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään siivoustyön tahti on myös sellainen, että nämä pilkunnysvääjät eivät pysy kyydissä. Siis ne siivousainetuntemuksellaan pätijät. Tuo on vähän oma ihmistyyppinsä joka viihtyy siivousalalla, ehkä vähän epäsosiaalisia mutta ei tuolla ne apukoulun käyneet oikein enää kyydissä pysy kun sekä laatu että aikapaine pitäisi handlata. Ja olla naama samalla oikeinpäin asiakkaalle.

Vierailija
60/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset puhutte noin heikkolahjaisista. Termi on nykyisin monimuotoinen oppimishäiriö. Tyhmyyttä se ei tarkoita. Teidän käytöksenne on tyhmää. Ottakaa selvää mitä asiat tarkoittavat.

Ja ylipäätään toisten ihmisten haukkuminen tyhmiksi. Onko teidän käytös mielestänne hirveän fiksua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi