Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka jossa suurinosa tyhmiä ns. heikkolahjaisia?

Vierailija
09.12.2020 |

Olin tämmöisessä työpaikassa ja valitettavasti se koulutus kertoo hyvin paljon ihmisestä. En voi paljastaa enempää miten päädyin sinne tai muitakaan yksityiskohtia, mutta pakko oli lähteä sieltä.
Olen aina halunnut ajatella olevani avarakatseinen ja ihminen joka ei väheksy ketään ainakaan koulutuksensa tai työnsä vuoksi, mutta jouduin myöntämään itselleni tämän tosiseikan.

Meno oli kuin ylä-asteella.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammattiryhmä? Siivoojat? Lähäri?

Vähän samantyyppisiä kokemuksia

Siivoojat tekevät usein itsenäistä työtä. Olen itsekin tehnyt sitä ylimääräisenä työnä, tosin viime vuosituhannella kun työehdot olivat paremmat kuin nykyään. Kun tutustuin joihinkin muihin siivoojiin niin en kyllä tavannut yhtään vajaavaltaista vaan päinvastoin. Monenlaista porukkaa, aina pitkän linjan siivoojista opiskelijoihin ja muihin jotka välillä tekivät sitä lisätyönään.

Älykäskin voi hakeutua vaatimattomaan työhön muun muassa siksi, että siellä on vähemmän stressiä. Hyväpalkkainen työ ei koskaan tule ilmaiseksi. Siellä joutuu sietämään enemmän stressiä. Melkein voisi sanoa luonteen vaikuttavan enemmän työpaikan valintaan kuin äly.

Tämä! Ja kun ikää tulee ja vertailu muihin (toivottavasti) vähenee, ymmärtää että joka työssä on plussat ja miinukset. Toisia ei kiinnosta minkään sortin urakehitys pätkääkään tai muodolliset opinnot, vaikka muuten rakastaisi lukemista. Näitä vastarannankiiskiä ja taiteilijaluonteita on monissa hanttihommissa/duunarialoilla, eikä heidän älyssään ole valittamista. Eivät vaan tykkää poseerata ja kilpailla vaan pysyvät siinä minkä ovat käteensä saaneet etenkin jos palkka on suht varma.

Heille on ihan sama mitä muut heidän uraratkaisuistaan ajattelevat. Itsenäisiä sieluja.

Vierailija
62/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset puhutte noin heikkolahjaisista. Termi on nykyisin monimuotoinen oppimishäiriö. Tyhmyyttä se ei tarkoita. Teidän käytöksenne on tyhmää. Ottakaa selvää mitä asiat tarkoittavat.

Laaja-alainen oppimisvaikeus.

ÄO 75-85, kyllä se vain tyhmyyttä ikävä kyllä tarkoittaa.

Työelämän kelkasta voi pudota fiksumpikin erityisesti kun ikää ja sairauksia tulee. Silloin joutuu kärsimään paskahommissa dillejen seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö koskaan, miksi sinut palkattiin sinne?

Vierailija
64/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaiset puhuvat yleensä heikkolahjaisista.

Vierailija
65/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tosiaan kaikki vaatimattomissa töissä olevat ole tyhmiä.

Mutta tunnistan tuon ilmiön.

Puolisoni on sairastelun seurauksens pudonnut uraputkesta ja työskenteli vuosia erään tuotamtolaitoksen linjalla osan vuotta.

Hän kärsi tavattomasti tyhmistä työkavereista.

Porukassa oli kyllä ihan fiksujakin ja joitain jopa sangen hyvin koulutettuja, mutta äänekkäästi kaakattavat hanhet vetivät showta.

Vierailija
66/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se kertoo paljon ihmisestä onko kouluttautunut vai ei. Tietysti on myös heitä jotka ovat todella älykkäitä,osaavia,sosiaalisesti taitavia mutta eivät syystä tai toisesta ole kouluttautuneet. Enemmistö kuitenkin heitä,joilla ei ns. rahkeet riittäneet.

Ei taas näitä... 

Mulla on joku matemaattinen hahmotusongelma. Tavalliset laskut sujuu hyvin mutta kaikki vähänkään monimutkaisempi menee yli hilseen niin, että heilahtaa. Silti olen YO ja kaksi amiskoulutusta takana (joista kumpikaan ei ole lähäri tai siivooja). Mua pidetään silti fiksuna, koska mulla on todella laaja yleissivistys.

Eli joo, ei rahkeet riittäisi, koska joka alalla tarvitaan sitä pirun loogista päättelyä.

Vierailija
67/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeluaikana ja myöhemminkin siivonnut paljon ja ollut tehdastyössä. Yleensä työkaverit olivat ihan mukavia, vaikkei kiinnostuksen kohteet samoja olleetkaan. Mutta sitten oli yksi paikka, joka oli hyvin hierarkkinen, ja kaikki alemman tason duunarit kävivät samassa kahvihuoneessa. Oli myös paljon työllistettyjä. Siinä joukossa tyhmyys ja pahantahtoisuus tiivistyi. Aina puhuttiin pahaa niistä, jotka olivat paikalla, ja kaikki vihasivat hierarkiassa ylempänä olevia. Huh.

Vierailija
68/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on geenivirhe, joka aiheuttaa mm oppimisvaikeutta.

Vierailija
69/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammattiryhmä? Siivoojat? Lähäri?

Vähän samantyyppisiä kokemuksia

Eipä kannattaisi siivoojia vähätellä. Hukkuisimme paskaan, ellei joku = siivooja korjaisi jälkiämme. Nyt korona-aikaan heillä on ollut moninkertainen homma pitää paikat kunnossa, ja muutenkin siivoojien työtunnit on laskettu täysin alakanttiin siivottavaan alueeseen/alaan verrattuna. En ole itse siivooja, mutta olen toimistolla usein jutellut siivoojien kanssa heidän työstään, ja tunnen toki muutaman siivoojan työtä tekevän.

Ei se silti älyä vaadi. Ja kokemusta alalta on 😁

Vierailija
70/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla äänekkäästi kaakattava hanhi, niin solahtaisin joukkoon.

Vierailija
71/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ainakin miehistä huomaa selvän eron. Kouluja enemmän käyneet ovat yleensä hyväkäytöksisiä, vähemmän opiskelleet puhuvat koko ajan navanalusjuttuja.

Onhan se kaikilla miehillä mielessä, mutta koulutuksen mukana näkyy tulevan jokin suodatin, eli ollaan fiksumpia naisseurassa.

Vierailija
72/72 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskeluaikana ja myöhemminkin siivonnut paljon ja ollut tehdastyössä. Yleensä työkaverit olivat ihan mukavia, vaikkei kiinnostuksen kohteet samoja olleetkaan. Mutta sitten oli yksi paikka, joka oli hyvin hierarkkinen, ja kaikki alemman tason duunarit kävivät samassa kahvihuoneessa. Oli myös paljon työllistettyjä. Siinä joukossa tyhmyys ja pahantahtoisuus tiivistyi. Aina puhuttiin pahaa niistä, jotka olivat paikalla, ja kaikki vihasivat hierarkiassa ylempänä olevia. Huh.

Siis tietenkin *jotka eivät olleet paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän