Helmivauvat 2015
Niinhän siinä vain kävi, että uuteen yritykseen suunnataan.. Tervetuloa mukaan!
Mulla kierrot heittelee mitä sattuu, yleisin näyttää olevan 40. Piiiiiiitkää piinailua siis. Jos jossain olis myynnissä lisähermoja, niin voisin tarvita!
Ipa kp1/40 yk5
Kommentit (306)
Nyt on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt päivittelemään tilannetta. Sen verran olen satunniasesti ehtinyt käydä täällä lueskelemassa, että on tullut plussia! Onnea kaikille plussanneille! :)
Nyt siis kp 20/30 menossa. Ahkeria ollaan oltu.. ;) Tänään huomasin kipristelyä enenevästi oikealla. Musta tuntuu, että oviksen jälkeen tunnen aina ja vain oikealla jotakin.. Hmm.. Onneksi on hirveästi hommaa ja kesälomakin nyt niin ei ehdi ajatella tätä liiaksi.
Nyt pitäisi vain jaksaa odotella.. :)
Innu84 kp20/30, yk11
Moikka kaikille! Palstaa olen seuraillut ahkerasti mutta kirjottamiset jäänyt vähemmälle. Erityisen jännää tuntuu Iltatähdellä olevan :) Tsempit sinne! Ja muillekin toki.
Oletettu ovis hyödynnetty kohtalaisen hyvin.. en siis tikuttele mutta jos päiviä lasketaan olisi se ollut tuossa pe-su paikkeilla. Toivotaan parasta muttei liikoja! Piinaavat pari viikkoa edessä.. Onneksi loma on jo ovella <3
Tirppanen 17/28-30
Heips! Ja onnittelut kaikille plussanneille! Mulla olis nyt kierto kohdassa 32/32. JAIKS. Huomenna siis pitäisi alkaa uusi kierto. Torstaina sitten testiä tekemään jos ei menkat ole alkanut. Kävin jos testinkin ostamassa valmiiksi ;) Mitään tuntemuksia ei kyllä ole menkkojen tai raskautumisenkaan suuntaan. Flunssa jyrännyt nyt viikon, joten kaikki kehonviestit suuntautuneet rikkiniistettyyn nenään ja repaleisiksi yskittyihin keuhkoparkoihin....
Jeee, onnea plussanneet! :)
täällä kp 8/24-29 ja yk 11 siis käynnistynyt. Josko nyt olisi jo meidänkin vuoro;)
kovasti odottelen 12.6 neuvolakäyntiä, josta saatais lähetteitä eteenpäin tutkimuksiin ja kokeisiin, tosin kesäaika tk:ssa siirtää jatkotoimenpiteet elokuulle mut onoahan sit edes jotain laitettu aluilleen. Salaa toki toivon, että neukkarikäynti ois turha ja plussaisin ennen elokuuta!
Paljon ilmeisesti ovistikkuja käytetään, itse en moisiin ole lähtenyt. Veikkaan että jos sieltä oviksen bongaisin ni sit paineet ois makkarissa kauheet, välillä nytkin jo tuntuu siltä että väkisin on touhuiltava. Mitään ideoita tunnelman keventämiseen?:D anyone?!?:D
miten muilla menee?
Yhtä haaleeta viivaa pukkaa kun edellinenkin testi. Ota tästä nyt sitten selvää ?? Kai se sit on pääasia et siellä viiva on? (ikinä ennen en oo tälläsiä testejä käyttänyt)
http://uppaa.net/74c62
Joku oli pohtinut jo nimiasiaakin. Me on aina päätetty vasta lapsen syntymän jälkeen nimi. Odotusaikana toki kiva bongailla jotain vähän erityisempiä nimiä mistä ite tykkään. Esikoisen nimi tosin on niin tavallinen, että taisi olla jopa vuoden suosituin.
Joku pitää varmaan mua hulluna, mut pohdin sellasta et jos lapsille vaan tosiaan kertois heti. Meillä lapset on siis vauvaa toivonut jo muutaman vuoden. Kaverin vauvaa just oltiin katsomassa ja varsinkin nämä mun esiteinit (13-vee poika ja 11-vee tyttö) olivat heti juonessa mukana kun ehdotin et laitetaan se nyytti taskuun ja otetaan mukaan kun lähdetään kotiin.
kp32/32~34 yk1 (tai sitten rv4+3)
Weebee kiitos tuon listan päivittelyistä. Omalla kohdallani on menossa jo kp 32. Sen vois korjata tonne :)
Nera ja Qtar, mulle gyne sanoi juurikin viimekäynnillä, ettei ne testit valehtele. Joko on tai ei. Ovis on sillon ainoastaan jos se testiviiva on vahva, haaleasta tulkittavissa nega. Raskaustestissä taasen viiva kun viiva on plussa. Joten onnea Qtar! Toivotaan että viiva vahvistuu ja pikkuinen pysyy mukana. :)
Iltatähti miten menee? Soitteliko neuvolantäti uutisia?
Omia oloja: Haalean veren tulo näyttäis loppuneen. Eilen taisin tulla kipeäksi. Jännä kun ei muita lenssun oireita kylläkään havaittavissa paitsi vilu. Illalla kuumemittari näytti 38,5 ja aamun tulos oli 37,5. -.- Toivottavasti menee ohi nopsaa. En ny suostu sairastelemaan. ;)
Ipa kp32/40
Moikka!
Mä en oikein tiedä kumpaan kuulun tammi vai helmi jännäilijöihin. Laskuri antaa 30.1.2015 lasketuksiajaksi. Mulla on siis Kp34\27-28 tänään. Testejä oon 3tehnyt. Kaikki negoja. Viimeksi tein ma testin ja pe teen seuraavan. Mul ei ole ikinä ollut teini-iän jälkeen epäsäännölliset menkat.
Meillä on miehen kanssa kummallakin ekan lapsen yritys. Mä oon 32v ja mies 33v.
Assistente Kp.34\27-28 Yk10
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Sieltähän ne menkat tuli!! Alan kohta kallistumaan siihen et jossain täytyy mättää kun raskaus ei ala vaikka moni odottaa kauemmin?!
Eli kp1/24-27 ja taidan tippua maaliskuiseen pinoon kun kävin hätäisesti laskemassa?
Tsemppiä kaikille:)
28.5. JÄNNÄILIJÄT:
Miiisu kp53/? yk9
Asistente kp34/27-28 yk10
Academia kp 33/32 yk5
Vauvahaave1 kp32/27-29 yk10
Hilavitkutin kp 31/28 yk1
Nonnuli kp 28/28-30 yk1
Ipa86 kp32/40
Anniina77 kp 28/29 yk10
Lapwing kp25/28-32 yk6?
Rva79 kp25/30 yk7
Iltatähti kp 23/31-35 yk4
Marjamiini kp 22/28 yk10
Innu84 kp 21/30 yk11
Mimm1 kp 19/?? yk??
Tann kp 18/26-30 yk5
Tirppanen kp 18/28-35 yk6
Toivetta täynnä kp 18/30-32 yk9
Nera kp 17/31 yk3
Weebee kp 17/30 yk10
Petite Fleur kp 16/28 yk5
Neppisnei kp 15/24-28 yk2
Jck kp 15/28 yk5
2015 vauva3 kp 15/26-28 yk8
Nännä kp13/21-25 yk1
Nienor kp 13/27-40 yk2
Zaron kp 13/26 yk11
Minja85 kp 12/29 yk1
Vauvahaave1 kp9/24-29 yk11
Gerberus kp8/29 yk29
Janli kp?/? yk4
PLUSSANNEET:
Pikkuj
Poppypeony
Qtar
TIPPUNEET:
Tunturi
Täällä odotellaan kovasti että päästään ovista tikuttelemaan onhan jo kiertopäivä 8 menossa.. :) Lapsettomuusklinikalle koitin soitella aamusta että kerettäskö vielä tehä yksi inseminaatio , mutta ei osannut suoralla puhelimessa sanoa joten varmisti vielä lääkäriltä.. Nyt tuli soitto.. :( Lääkäri päätti että seuraavan kerran kokeillaan elo/syys kuussa jos kilpirauhasarvot on kohillaan, olivat olleet koholla.. :/ Epäili myös olevan sitten vasta-aine arvossa ( vai mikä olikaan ) niin siinä jotain häikkää ja uusiin verikokeisiin mentävä perjantaina.. Ei oo ikinä ollu kilppari arvojen kanss mitään ongelmaa, mutt kaverilla oli ja kun saivat kuntoon niin heti tuli raskaaksi.. Huoh, noh.. koitetaan silti vaikka ei edes lääkäri usko raskautumiseen ennenkuin arvot ovat kohillaan.. :( pettynyt olo..
kiertopäivä 8/ 29
Täältä liittyisi yksi mukaan .Toinen lapsi olisi toiveissa, nyt kun on tarpeeksi uskallusta ryhtyä uudelleen odotukseen. 30+ ollaan molemmat. Kp 14/30
Tervehdys! Hesaan miehen kaa tultiin laatuaikaa viettämään Metallican siivittämänä.. Onkos täällä muita, jotka menossa tonne harmauteen rokkailemaan? :)
Matkalla soitti se nlatätikin.. Oli miettiny miun tilannetta, ja sano että jospa nyt rauhassa pari kolme vkoa kasvatellaan, ja sit ultrataan.. Oli sitä mieltä, että raskaus vaan niin aluillaan oisi.. Ja kun sano ultratessa, että tosi kallellaan ois kohtu taaksepäinkin.. Paksut oli limakalvot ja kohtu turvonnu.. Sit en o varma, sanoko se, että se hcg ois nyt ollu vaan 681, vai sanoko 1 tai 2 siihen eteen, ku autossa vähä huono kuuluvuus.. Mut jos vaan 681, ni eikös se tarkota ettei normiraskaus ole ku niin huonosti noussu arvo..? Tosin nlatäti ei tohon arvoon ns tarttunu, joten siksi vähä epäilen että en vaan ekaa nroa kuullu..
Ku ois kait se jo sanonu, että tuulimuna tai alkava km tulossa...?
Mutta.. Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.. :) kolmen vkon päästä selviää raskauden ns laatu.. Ellei ennemmin kipua tai vuotoa tule.. Kovasti oli puhelimessaki vaan sitä mieltä, ettei kohdunulkonen ainakaa ole...
Mutta ny rokkipaikkaa metättää.. :) paljon plussatuulia ja kunnon tarroja kaikille!!! :)
Weebee:Onnea onnea oviksesta!! Pidetään peukkuja, et tärppi tulee!! Täällä vielä tikutetaan jo odotellaan... :p kohta ei kyllä varmaan tarvii tullakaan, jos menkkojen aikataulu pitää kutinsa. No joo, mikään ylläri ei toisaalta olis oviksen jääminen, on tullut stressailtua pari viimeistä viikkoa ihan kiitettävästi työhommia. Se vaan, kun luulin jo oireilevani ovista eilen...eikä vieläkään näy tikuissa ku haalea viiva... Vielä en ole Fsh testejä miettiny, kun ajattelin odottaa pian alkavaan lomaan ja katella, josko lomafiilis auttais ensin :) Ei ne kyllä kovin kalliita ois tilata netistä ja ihan varmuudeksi sit kuitenkin testata...hmmm.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Kp 17/30...ja nyt sitä ovista kehiin kiiiitooos!
Weebee, päivitätkö minun kohtaan jo yk 11 ja kp 9/24-29. Ihanaa että jaksat päivitellä! En olis uskonut etttä tällainen keskustelu saa niin paljon hyvää mieltä aikaan:)
miten muuten ajattelette esim alkoholin, allergialääkkeet, särkylääkkeet yms. Aineet joita tulis kai välttää raskautta haaveillessa? Itse olen alkuun vältellyt kaikkea mistä olen joskus lukenuy "ei suositella plaaplaa" mutta nykyään oon jo vähän luovuttanut enkä ole niinkään miettinyt. Nyttenkin nautin pari lasia punkkua pienen kesälomani alun kunniaksi:)
mitä
muille kuuluu?:)
Nännä ja WeeBee, en minäkään oikeen Gelee-tabuihin ynnä muihin pysty uskomaan. Vaikka vissiin pitäis: tutkimusten mukaan usko lääkkeiden tehoon saattaa auttaa enemmän kuin lääke itsessään. :) Kiitti Weebee päivityksistä ja onnittelut hymynaamasta.
Vauvahaave1, minä elin aika "askeettisesti" ekat yrityskuukaudet, sitten vähän aloin lepsua, kun ei sitä raskautta kuulu. Alkoholin kanssa olen melko varovainen, oviksen tai arvioidun kiinnittymisajan jälkeen en ainakaan kännejä vedä. Tässä kuussa oli jostain syystä fiilis, että tyydyn terassillakin pelkkään vissyyn. Särkylääkkeitä otan vaan jos on ihan pakko ja silloinkin Panadolia, ei missään nimessä ibuprofeiinia vaikka se auttaisikin mulla parhaiten. Vitamiinien ja terveellisen ravinnon saannista huolehdin päivittäin. Stressin välttäminen + riittävä lepo ja rentoutuminen on hankalaa, sitä koitan parantaa... Koitan tehdä masustani mahdollisimman turvallisen ja houkuttelevan paikan ;D
ON: Mitämitä, aamun vessareissulla paperiin tuli vaalean punertavaa/rusehtavaa vuotoa... Menkkoja odottelin alkavaksi vasta maanantaina kun alkaa aina kiertopäivänä 30. Tosin ovis oli tässä kierrossa pari päivää aikaisemmin, mutta nyt on silti vasta kp 26. Tiputtelu saattaa joskus alkaa päivän ennen menkkoja. Nyt ei menkkakipuja eikä mitään PMS-oireita. Viime kuussa menkkakivut alkoi jo 4 päivää ennen menkkoja. Ärsyttävää, kun joka kuukausi oireet vaihtuu. Ainoa, mikä on pysynyt vakiona on menkkojen alkaminen tasan kp 30. Nyt taitaa sekin muuttua. Tai sitten tää oli kiinnittymisvuotoa (en usko pätkääkään) tai joku muu hetkellinen häiriö. Jään odottelemaan, miten tilanne etenee.
Tsempit kaikille omaan tilanteeseen, mikä se sitten onkaan tällä hetkellä! Ja mukavaa helatorstaita! :)
Rouva79, kp 26/30 (dpo 11) yk7
Rouva79 oon samaa miettiny omalla kohdallani. Lääkärin käskystä oon jopa pitäny tollasta kk-kalenteria. Nyt viiden kierron ajan oireita kirjotellu paperille ja näyttää vahvasti siltä, ettei mitkään täsmää toisiinsa. Loppukierrossa on aina enemmän havaittavissa kun keskellä kiertoa (sillon käytännössä ihan normiolot, ni ei mitään mainittavaa) mutta siltikään oireet ei toistu samassa järjestyksessä, jossain kierrossa on jotain oiretta ja sit taas seuraavassa ei lainkaan. Edes kierron pituus ei mulla ole vakio. Toivoisin vain että olis helpompi tulkata itteään, muttei edes tuo kk-kalenteri auta asiaa. :/
ON: Kp 33 starttaa. Eipä mainittavaa. Ed pari päivää ollu kuumetta ilman mitään flunssan oireita. Kylmä ja vaikee olo, lämmöt 38+. Nyt on ihan ok olo, tainnu lämmöt yön aikana laskee :)
Mun kanta tohon lääkkeiden ym käyttöön sama ku rva79:lla. Alkuun olin todella tarkka kaiken suhteen, nyt en enää niinkään. Mieluummin pärjäilen ilman lääkkeitä, mutta jos aivan pakko ottaa jotain, ni paratabsia. Alkoholia käytän todella harvoin ja jos joskus sattuu viihteilyä kohdalle, ni mielelläni järjestän sellaset alkukierron puolelle. :) Mitään luontaistuotteita ei ole käytössä, ainoastaan raskausvitamiinit.
Iltatähti miten meni rokkailut? Uutiset ainaki kertoo, että hyytävä vesisade ois ollu. Varmaan latistanu tunnelmaa aikalailla?
Ipa kp33/40
Huomenta. Ite oon tosi huono käyttämään mtn lääkkeitä.. Jos kerran pariin vuoteen joudun ottaa, ni ihan lastenannoksen parasetamolia.. Ts. 250mg.. :P mut kaitpa se tuossaki sit pätee se psykologinen vaikutus.. :D
Rokkailuja tosiaan lannisti toi surkee ilma.. :/ mut Metallica oli mahtava! Smurffilimpparin voimin juhlin, eli vaikka näyttää ettei normiraskaus olekkaa niin varman päälle tahdon pelata.. En kyl muutenkaa viinan kaa läträä.. Kuukaudessa menee keskimäärin 1 siideri saunan yhteydessä.. Siis lauantaisin ja otan aina noin lasillisen, ja mies saa loput.. :)
Yöllä kerkesin tätä tilannettani pähkäillä, ja päätin että jos tää nyt on ns. Oikee raskaus ni tahon kyllä lapsivesipunktion, mikäli se hcg oli vaan sen 681.. Voi kun en ois vaan ekaa nroa kuullu.. Mutta.. En siis kehitysvammaista lasta tähän maailmaan tahdo.. Siitä veritestistä eikös saa vaan suhdeluvun siihen, mikä todnäk ois saada downin syndroomaa sairastava lapsi...? Mitä mieltä työ muut ootte asiasta.. Pitäisittekö lapsen, jos hällä todettaisiin esim juurikin tuo downin syndrooma..? Eihän se np ultrakaa kaikkia syndroomia pois sulje.. Enkä ole ennen mtn punktioita miettinytkään, mutta aiemmat raskaudet olleet normaaleja eikä oo jouduttu hcg arvoja mittailemaan.. Nyt vaan huolettaa tuo arvo, jos sen oikein kuulin.. :/
vaan onnea ovulaatioplussasta Weebeelle ja muillekin, jos on plussia tullu niin ovulaatio - taikka raskaustesteissä! :) Odottavan aika vaan välillä on pitkä.. Huoh..
Hei Iltatähti, älä suotta ainakaan tuota vammaisuusasiaa murehdi. Matala hCG saattaa viitata ku-raskauteen tai tuulimunaan tms. mutta voihan se olla vaan joku hetkellinen hidastuma ja se jatkaakin sulla tästä eteenpäin normaalisti nousuaan (tai ehkä tosiaan vaan jäi yksi numero kuulematta siitä arvon edestä, toivotaan niin)! Mutta lapsen kehitysvammaisuudella ja alkuraskauden hCG-arvolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä keskenään. Tai korjatkaa joku, jos olen väärässä.
Toivotaan, että saisit pian varmistuksen normaalista raskaudesta ja saisit alkaa nauttia siitä ilman huolia! :)
Tervehdys kaikille!
Täällä päivä alotettiin sillä lab kokeella, mistä saankin vastauksen vasta hu aamuna.. MRHHHH!!!! Jätin kuitenkin jo soittopyynnön nlatädille, niin se automaattisesti sit aamulla ilmottelee tuloksen, ja pohditaan sit sen mukaan ne jatkot...
Ihanaa on kyllä, ettei sitä vuotoa ole nyt ollu muutamaan päivään.. Tai eihän sitä edelleenkään oikein vuodoksi voi ees kuvata, mut kuitenkin.. Eilen vihlasi mahaa pari kertaa vähä enempi, mutta vaan hetkellisesti ja asennonvaihdolla hoitu kipu..
Oon nyt kaiken tän stressailuni ohella kuitenkin taas nimiehdotuksia mietiskellyt.. Onkos muilla jo nimivaihtoehtoja pyöritelty, vai sittenkö vasta kun plussaa näyttää testi, vaiko vasta syntymän jälkeen näön perusteella? =)
Vaan.. heilutelkaahan peittoja, jotta saatais paaaaljon helmivauvveleita.. (tosin, jos tää minun raskaus nyt on normaali, niin La osus tammikuunloppuun... mutta muutamalla päivällä on menny kaksi viimmoisinta ylite.. :-P )