Helmivauvat 2015
Niinhän siinä vain kävi, että uuteen yritykseen suunnataan.. Tervetuloa mukaan!
Mulla kierrot heittelee mitä sattuu, yleisin näyttää olevan 40. Piiiiiiitkää piinailua siis. Jos jossain olis myynnissä lisähermoja, niin voisin tarvita!
Ipa kp1/40 yk5
Kommentit (306)
Täällä ilmoittaudutaan mukaan. Minulla todettiin PCO viime viikolla ja en ole ilmeisesti ovuloinut ollenkaan. Aiemmin aloitettu terolutit kiertoa tasaamaan ja nyt sitten aloitettiin clomifenit ovulaation aikaan saamiseksi. Nyt sit jännittää että tärppäisikö heti tästä ensimmäisestä kierrosta. :) Ensi viikolla pitäisi olla ovulaatio ja aion tikuttaa, saa nähdä toimiiko lääkkeet.
Onnea kaikille plussanneille ja jännitetään me "ei-vielä plussanneet" yhdessä!
Kp 9/26
QTAR: nuo aikapisteet tosiaan vaihtelee testeittäin. Apteekin omassa negan varmistus 3 minsan kohdalla ja 5 min. jälkeen ei saisi enää katsoa testiä...
Täällä piina jatkuu. Tänäaamuna ainakin kuvittelin näkeväni haalean haamun jo testiajan puitteissa, mutta lopulta tuo testiviiva jäikin sitten eilistä roskihaamua hailummaksi (vaikka kontrolliviiva oli tämän päivän testissä eilistä vahvempi). Pahoin pelkään siis, että alkio on ehkä yrittänyt kiinnittymistä, mutta ei ole pystynyt tarraamaan kunnolla kiinni mun surkeaan, ohueen limakalvooni. :( :( Ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta, mutta alan jo henkisesti valmistella itseäni tädin kyläilyyn. Snif.
Tuutikille ja kaikille muillekin onnea oviksen metsästykseen ja tsemppiä kaikille piinaajille. Toivotaan paljon kaikenlaisia plussia +++puuuuuuh+++
Rouva79, kp 28/30 (dpo 13) yk7
Heippa kaikille! Oikein valtavat onnittelut plussanneille, niitähän on joukkoon kertynyt jo muutama. =) Samalla myös pahoittelut tippuneille.. =(
Täällä tehty torstaina testiin haamuviiva mutta tänään jo hieman selkeämpi plussa. =) Tosin edelleen selvästi kontrolli viivaa vaaleampi toinen viiva... Että katsotaan nyt kuinka käy.. Silti melko uskomaton tunne! Sitä plussaa on tullut odoteltua tammikuun keskenmenon jälkeen niin kovasti... Oireita ei juurikaan ole muuta kuin myllerrys/painontunne alavatsalla sekä tiheentynyt tarve käydä wc:ssä..
Joku kyseli ravinnosta ja alkoholista.. Yritän syödä melko terveellisesti, peruskotiruokaa jne. Alkoholia käytän muutenkin todella harvoin ja silloinkin ehkä yhden tai kaksi siideriä. Viime viikonloppuna oli 50-vuotis juhlat joissa en uskaltanut ottaa muutakuin alkumaljan vaikka plussasta ei ollut tietoakaan. Lähipiiriin kun syntyi noin kaksi vuotta sitten Down lapsi mahdollisesti juuri äidin alkuraskauden aikaisen alkoholin käytön vuoksi (ei siis tiennyt olevansa raskaana). Tietysti siihen voinut vaikuttaa monet muutkin asiat mutta..
Plussatuulia kaikille ja tarrasukkia matkaan myös! =)
Lapwing ja varovainen rv 4+0
31.5. JÄNNÄILIJÄT:
Miiisu kp56/? yk9
Ötökän elämää kp43/35 yk1
Academia kp 36/32 yk5
Vauvahaave1 kp35/27-29 yk10
Hilavitkutin kp 34/28 yk1
Nonnuli kp 31/28-30 yk1
Ipa86 kp35/40
Anniina77 kp 31/29 yk10
Rva79 kp28/30 yk7
Iltatähti kp 26/31-35 yk4
Marjamiini kp 25/28 yk10
Innu84 kp 24/30 yk11
Mimm1 kp 22/?? yk??
Tann kp 21/26-30 yk5
Tirppanen kp 21/28-35 yk6
Toivetta täynnä kp 21/30-32 yk9
Nera kp 20/31 yk3
Weebee kp 20/30 yk10
Petite Fleur kp 19/28 yk5
Neppisnei kp 18/24-28 yk2
Jck kp 18/28 yk5
2015 vauva3 kp 18/26-28 yk8
Bebe15 kp17/30 yk1?
Nännä kp16/21-25 yk1
Nienor kp 16/27-40 yk2
Zaron kp 16/26 yk11
Minja85 kp 15/29 yk1
Vauvahaave1 kp12/24-29 yk11
Gerberus kp11/29 yk29
Tuutikki13 kp 9/26 yk?
Janli kp?/? yk4
PLUSSANNEET:
Pikkuj
Poppypeony
Qtar
Lapwing
TIPPUNEET:
Tunturi
Asistente
Tervetuloa uusille ja ONNEA plussanneille :)))
Tipahtaneita ei toistaiseksi uusia ollutkaan....
Eilen oli jäätävät alavatsa kivut, ja nyt tuntuu et tisseihin alkaa särkeen... näin tää homma etenee... tulokseen en usko - puuttuu SE tunne, että olis tapahtunut jotain :(((
Weebee kp20/30 yk10
Heissan! Loma alkoi ja juhlimassa tuli oltua eilen ja tänäänkin tarkoitus mennä.. Eilen kyllä hiukan tihutti verta..?? Mitälie.. en usko kiinnittymisvuotoon, todennäköisempää ehkä sheivaamisesta tullut haava tms :D
Aika monella tuntuu olevan piinaviikot käsillä, tsempit kaikille! :)
Tirppanen 21/28-35 yk 6
Muutaman kuukauden tauon jälkeen olemme taas mukana jännityspelissä :)
Ovista odotellaan vielä muutama päivä...
Annivv kp18/28 yk6
Muips, ja tilannetietoja täältä.. Nyt oon antanu himoilleni vallan, enkä oo varonu km miehen kaa peuhatessa.. Edelleen se hcg kummittelee mielessä, ja googlailujen jälkeen aattelin, että ellei tämä raskaus oo tarkotettu päättymään onnellisesti, niin mieluummin sit ihan spontaanin km tahtoisin kuin esim kaavinnan.. Edellyttäen tietty, että kaikki raskausmateriaali tulee itestään vuodon mukana pois...
No mutta nytpä sitten taas ilmaantuikin verta mukaan kuvioihin, mistä oon hyvinkin iloinen tämän tilanteeni huomioiden.. Eli peukut ylhäällä, että tyhjennys käynnistyy ja onnistuu, jotta päästään uutta yritystä laittamaan vireille, ja toivonmukaan raskautuminen sitten onnistuisi ns. oppikirjan mukaan.. Ja sitä edelleen toivon myös teille kaikille!!! :) <3 Nyt vahtimaan tuota olemassa olevan jälkikasvun touhuja kun meillekkii tramppis tänään kasautui, hiiiih!!! :D Plussapuhureita kaikille ja kunnon tarroja etenkin jo plussanneille!!!
Täältä tulee omanapainen ilmoitus: aamun lievä masis vaihtui täällä illan onnenpipanoihin: kahdella erimerkkisellä r-testillä haalea plussa testiajan sisällä!!! <3 Apteekin omalla nyt kirkkaasti vahvin viiva kaikista tähän mennessä testatuista. En edes sanoisi haamuksi enää, vaikkei kontrolliviivan veroinen olekaan. On se kuitenkin jo ihan selvä vaaleanpunainen viiva. Vielä on toki vaara olemassa, että tämä jää kemialliseksi, varsinkin kun mulla on ollut ohkanen se limis... Vai näkyyköhän kemiallisessa raskaudessa pelkkiä haamuja, tietääkö joku? Mulla menkkojen pitäis siis alkaa vasta maanantaina. No, koitan nyt olla hetken murehtimatta ennen aikaisesti ja nauttia ainutkertaisesta tunteesta. Uskomatonta, minusta on ehkä vihdoin tulossa äiti. :) Ehkä niissä Gelee Royaleissa joku taika on tai sitten oli pelkkää sattumaa...
Onnellisen pelokas Rouva79, kp28/30 (dpo 13) yk7
Rva79:Nyt minä ainakin uskaltautuisin kyllä jo sinua onnittelemaan, ainakin varovasti.. :) Ja peukut pystyssä tietty edelleen, että kaikki jatkuu hyvin!
ja varovaiset onnittelut myös Lapwingille!!
Weebee: Voihan se olla, että "sitä tunnetta" ei tulekaan, ennen kuin se plussa pärähtää tauluun :) Tosin ajattelen kyllä itsekin aika samalla tavalla..jos ei tunnu oikeasti "erilaiselta", tuskin on tärpännyt. Kai sitä ainakin siten yrittää ajatuksissaan sopeutua mahdolliseen pettymykseen...
Omalla kohdalla veikkaan, että ei ehkä tärpännyt tällä kertaa. Yritykset jäivät aika laimeiksi - ovisplussa tuli torstaina ja silloin touhuiltiin (ja sitä edeltävänä tiistaina), mutta siihen ne jäikin, kun isäntä joutui perjantai-illaksi töihin ja minä vasta illalla kotiin. Eilen (pe) tikutin huvikseen iltasella ovista ja ohi oli ainakin tikkujen mukaan lh-huippu..oireet oli kyllä ihan selkeet ovisoireet.Tänään alkoi työpäivän jälkeen sit loma, mutta isäntää ei ollut käytettävissä. Eli näin tällä erää... Mutta silti en sitä lomanalkajaiskuoharia uskalla avata, vissyllä mennään!
Vitsit, miten sitä meikäläinen on väliin niiin pessimistis-optimistinen... ;)
"ei ehkä kuitenkaan tärpännyt, mutta enpä silti uskalla lasillista kuoharia juoda..."
Nera kp20/30 yk3
WEEBEE , Kiitos tsempistä! Harmittaa pirusti mutta omalla tavallaan ihana tietää ees "Joku syy" , meillä on 7 vuoden aikana tullut yksi onnistuminen, ja sekin jo 3 vuotta sitten .. Ennen sitä ei edes haamua, eikä nyttenkään.. :/ Asiat etenee sentäs, siitä olen iloinen. Ja eihän ole enää vain kun 2 viikkoa kun testit kertoo onko niissä kilppareissa oikeesti jotain.. Mennään luomuna ilman testejä, kun en raskautumiseen usko.. :/ Paineetonta tulee siis jonkun kuukauden olemaan.. ;)
Rva79 eikös se niin juurikin mene, että ei kemiallisissa raskauksissa se viiva koskaan vahvistu? Mulla kun oli sillon taannoin se kemiallinen (tms varhainen km) ni tikuttelin viikon aikana 4 testiin haalean haamuplussan, siltikin tuli verta tiputellen sen koko viikon verran, kunnes sitten hanat aukes ja kaikki mitä siellä olikaan tuli pihalle tulvimalla. Toivottavasti sun plussat ovat oikeita plussia ja kaveri pitelee kiinni aina sinne helmikuuhun asti niillä tarratassuillaan! :)
Omanapailua pari sanaa. Välillä tullut hailakan haaleaa verta, hädin tuskin vaaleanpunaista havaittavana. Muuten suht oireetonta, mutta on mukamas ollu normia enemmän väsy, lämmöt korkeella ja jano. Vastapainoksi noille jomottelee mahaa :/ Joten menkkoja odottelen.
Ipa kp35/40
Täällä on tänään ilmestynyt menkkamaisia kipuja ja nännitkin aristaa. Vastaavia oireita tulee yleensä päivän pari ennen menkkojen alkua, mutta ei vielä näin aikaisin. Toivottavasti ei ainakaan megalyhyt kierto olisi tulossa.. Menkkojen ei pitäisi ennen perjantaita kuitenkaan alkaa, joten mitähän tää nyt sitten olis? Omaa kuvitelmaa? Vahvasti olen parin päivän ajan jotenkin tuntenut, että olisi tärpännyt, mutta olisiko vaan ensimmäisen yrityksen intoa ja odotusta.
Oli mitä oli niin tänään jätin onnittelumaljan yo-juhlissa väliin. Ihan varalta vaan..
Lämpöiset onnittelut plussanneille ja kiitos Weebeelle listan päivittämisestä! Aiemmin jo mainitsinkin että minulla kp yhden enemmän eli tänään kp 27/28 voisi päivittää listaan :)
Suoraan omanapailuun: täällä epäuskoinen toivonkipinä raskautumisesta!!!!! <3 Kierrossa oli siis clomien (kpt 3-7) ja crinonen (dpot 3-7) ohella käytössä pregnyl-piikki jonka pistin munasolun irrottamiseksi ma-iltana 19.5. Piikki oli 5000 yksikköä raskaushormonia ja testasin pariin otteeseen sen häviämistä elimistöstä Onestepin herkällä testillä. Lukemani mukaan pistetty hormoni häviäisi elimistöstä noin 10 päivän sisällä ja jo viime sunnuntaina viiva oli todella hailakka, kuvassakaan hädin tuskin erottuva.
Tänään dpo 11-12 pregnylistä on jo 13 päivää ja sain samalla raskaustestillä paljon selkeämmin erottuvan viivan! Testasin myös clearbluen digitaalisella (ei viikkonäyttöä) joka sanoo "raskaana"! Nyt on tietenkin vielä pahat piinailut edessä, kun mietin josko pregnyl olisi kuitenkin voinut vielä kummitella testeissä... Mutta ikinä kai pelkän tuon pistetyn hormonin kanssa eivät tasot voi myöhemmin lähteä nousemaan vaan päinvastoin laskevat? Onko täällä muita pregnylin käyttäjiä joilla asiasta on kokemusta? Menkkojen pitäisi tällä kierrolla alkaa tulevana keskiviikkona, eli varmaan testaan tiistaina seuraavan kerran.
Olisi kyllä uskomattoman ihanaa jos tästä nyt raskaus alkaisi - ensimmäisen ja keskeytyneeseen keskenmenoon päättyneen raskauden plussasin tasan puoli vuotta sitten. Tässä vielä oireita, joiden perusteella uskallan pienesti uskoa raskautumiseen (keskenmenon jälkeen minulla ei yhdessäkään kierrossa ole ollut oireita suuntaan tai toiseen):
- alaselkäkivut muutaman päivän aikana tällä viikolla
- tarve käydä vessassa öisin useana yönä, mitä en tavallisesti tee
- munasarjanippailut useana päivänä ihan muuten vain ja erityisesti aivastaessa, jolloin vasemmalla puolella aivastus jäi ikäänkuin "kaikumaan" tuikkimalla
- tuntemukset rinnoissa enenevissä määrin
- päänsäryt parina päivänä, mistä yleensä kärsin todella harvoin
- eilen treeni ei kuntosalilla kulkenut ollenkaan, oli ihmeellisiä kolotuksia, jätin syvät kyykyt ja vatsalihakset alitajuisesti tekemättä ja muutenkin himmailin, mikä ei ole ollenkaan tavallista itselleni
Nämä siis ilmenivät tämän viikon aikana - viime viikon olin ihan oireeton pregnylin pistämisestä huolimatta, mitä kyllä ihmettelin itsekin. Voiko todella olla, että keho tunnistaa oman ja "vieraan" hormonin eron ja alkaa tehdä oireita vasta oman kehon tuottamasta hormonista?
Pahoittelut omanapaisuudesta, mutta ajatukset pyörivät tällä hetkellä täysin oman tilanteen ympärillä. Kyselisin vielä teiltä superfoodien käyttäjiltä ja varsinkin raskaana jo olleilta, jätittekö tai jättäisittekö joitain tuotteita pois raskauden ajaksi? Itseäni mietityttävät etenkin msm-jauhe, jota aloin käyttää vasta tänä keväänä ja macajauhe, jota olen käyttänyt usean vuoden ajan ja myös viime vuonna raskautuessani. Jätin sen pois muistaakseni rv5, jonka jälkeen tuli tuhruvuotoa muutaman päivän ja myöhemmin tosiaan rv9 lopullisesti todettiin tm/kkm. Sattumaako, en tiedä, mutta nyt stressaan vähän, kuinka macan kansssa tulisi nyt menetellä, jos tässä onnellisesti raskaana ollaan. Olen pitänyt muutaman päivän taukoa joka tapauksessa (macahan on parhaimmillaan kuuriluontoisesti käytettävänä) ja nyt olen kahden vaiheilla otanko sitä enää uudelleen käyttöön. Mitä te tekisitte?
Tsemppituulia kaikille! Jännäillen,
Marjamiini kp 27/28 dpo 11-12 vai josko sittenkin rv 3+5! (yk10 - ya 7/13, kkm 12/13)
PS. Alla vielä tämänaamuinen testitulos :)
Heippa kaikille! Tänään kp37/32 eikä menkkoja näy. Tein tänään sitten into piukassa testin ja se oli negatiivinen.. Harmitus on kova....Vahvasti veikkaan että ei tärpännyt, ja kroppa oikuttelee ja venyttää ennen niin tasaista kiertoa. Noh, keskiviikkona jos ei oo menkat alkanut niin sitten teen uuden testin.
Voi vitsit et on jännät paikat monella täällä! Meillä ovis saatiin hyödynnettyy ja tää viikko on mennyt tosi nopeesti. Olen ihan 100% varma et nyt seuraavat 2 viikkoo tulee menee niiiiiiiin hitaasti :p
kp 16/29 yk1
Onnittelut plussanneet ja hurjasti tsemppiä lopuille!
kiitos WEEBEE että päivittelet listaa ahkerasti :)
omaa tilannetta sen verran että taas on menkkajomotukset päällä,alkoi eilen(viime kierrossa myös oli viikon). Nyt vaan uutena oireena yhdyntäkipu(todella syvälle sattuu) anteeksi tää kuvailu... Oon nyt aika varma että jotain häikkää mussa on:( mitään välivuotoa tms ei ole ja menkat on ollu aikas tarkat....no näillä mennään nyt kierto loppuun ja sit soitto gynelle.
turhautunut 20/26-28
Tervehdys! Ja voi kun minä niin piän peukkuja ylhäällä teidän jännäilijöitten puolesta!!! <3 :) Kumpa tarttus kyytiläinen matkaan, ja kunnolla ja vieläpä terve sellainen!
Mulla viime yönä järetön kuumehourailu, ja jotenki siinä houraillessa mulla vilisi vaan Hcg arvot mielessä, ne tuplaantu ja puolittu ja vaikka sun mitä, ja siinä hourailun keskellä mulle oli aivan selvää, että se toivottu km nyt tulee. Olin pyyhkeenki laittanu lantioni alle varuiksi. Sit oli pakko ottaa sitä panadolia, vaikka vasta laitoinkin etten käytä kuin ääritapauksissa, ja tällanen kerran vuoteen tai kahteen oleva kuume on sellanen. :D :D :D Saipahan loppu yön nukuttua ja jo vain olin hikoillu kummasti, eeeeh.. Mutta ei sitä verta/hyytymiä/jne vaan näy. MRHH!!!
Kävin tänään taas vaihteeksi verikokeessa, ja viimeistään hu saan Hcg arvoni tietää. Mikäli se on edelleen noussu nihkeesti, ni hu pyydän lähetettä keskeytykseen. Ite oon sitä mieltä, että mikäli edellytyksiä normaaliin raskauteen / terveeseen lapseen ei ole, niin parempi se on mahdollisimman varhaisessa vaiheessa keskeyttää. Lukasinpas tuossa aamusella noita Verneri.netin raskaudenkeskeytys kertomuksia ja silmäthän ne vaan alko vuotamaan.. :( :( :( On se tämä ihmiskeho kummallinen, ja miten kaikki voikaan olla niin pienestä kiinni..
Vaan nyt päivittäinen b -ja d-vitamiini annos ottamaan.. :)
Hei! Olen seuraillut taustalla ja aattelin liittyä joukkoon! Täällä yk2 ja toinen lapsi haaveissa. Kp 13/26 joten nyt täytyis ahkerasti talletella. Onnea kaikille plussanneilla ja jännääville! :)
Assistente: 4 lasta on ennestään, ja toki itselläniki on kokemusta kehitysvammaisuudesta mm. Työharjoittelun olen tehnyt heidän parissaan, ja tätini on lievästi kehitysvammainen.. Mutta vaikka ovatkin huippuja persoonia jne. , niin minusta ei silti sellaiseen olisi.. Kaikki kunnia ja arvostus niitä vanhempia kohtaan, jotka ovat ainutlaatuiselle lapselleen elämänlahjan antaneet.. Itse nyt kuitenkin kahdesta vaihtoehdostani toivon tuulimunaa, mikä ei menetykseltä niin tuntuisi.. Ainiin, down syndroomassa hcg ilmeisesti nousisi normaalia nopiampaa, joten luultavasti muusta oireyhtymästä olisi kysymys... Mutta, ellei spontaani km tule ootellessa, ni parin vkon päästä tilannevihdoin selviää..