Helmivauvat 2015
Niinhän siinä vain kävi, että uuteen yritykseen suunnataan.. Tervetuloa mukaan!
Mulla kierrot heittelee mitä sattuu, yleisin näyttää olevan 40. Piiiiiiitkää piinailua siis. Jos jossain olis myynnissä lisähermoja, niin voisin tarvita!
Ipa kp1/40 yk5
Kommentit (306)
Tervetuloa mukaan Academia ja tsemppiä tähän kiertoon! Meillä näköjään lähes samassa vaiheessa yritys :)
ON: Täällä ei vielä ihmeitä, tylsää odottelua tää alkukierto. Mulla nuo kierrot tahtoo olla mitä sattuu, (39, 36, 33 ja 40 nää viimeisimmät) joten eiköhän jossain kuun puolivälissä vois taas alkaa ovista tikuttelemaan.
Ipa kp6/40 yk5
Mie hyppään tuolta vauva vuodelle 2014-2015 ryhmästä tänne, kun vähän hiljaista tuppaa olemaan.. Eli itse olen 23 -vuotias ja mies kuusi vuotta vanhempi. Tässä kierrossa lähti käyntiin yk2, yksi jätettiin väliin. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut varmaan kolmeen vuoteen, kondomi ollut vain käytössä. Teroluteja tosin syön toiminnallisten kystien takia ja ne voi tosiaan hidastaa raskaaksi tulemista. Kierron pituus 27 vrk :) Ensi viikonloppuna olisi peittojen heiluttelun viikonloppu ;)
Joo-o..on tämä odottelu mälsää. Ja varsinkin nämä "välipäivät" ennen ja jälkeen oviksen. Koskaan en oo ovista tikutellut, miten te muut? Onneksi on muutakin ajateltavaa kun vauvantekohommat. Ostettiin nimittäin juuri tontti, johon pitäisi torppa pistää pystyyn! Kiva suunnitella omaa taloa, sisustusta ja pihaa. Mukavaa viikkoa naiset!
JÄNNÄILIJÄT:
Academia kp10/32
Ipa kp 9/40
Pikkuj kp ?/27
Tunturi kp 3/25-27
PLUSSANNEET:
TIPPUNEET:
Voi mälsä, viikonlopun sadellu lunta ja mikä odottaakaan tänään kun aamulla katoin ikkunasta pihalle, valkoinen maa :/ Eeeeiii enää toukokuussa jookos?! Mukavaa alkavaa viikkoa silti kaikille ja tervetuloa mukaan Pikkuj ja Tunturi. :)
Ipa 9/40
Hei Ipa! Voi mälsyys että taas tipahdit! Saitkos sitä ovista tikutettua viime kierrossa?
Tuolla jossain vaiheessa kyselit miten menee, niin vielä ainakin oikein hyvin! :) Eilisessä ultrassa löytyi täysin viikkojaan vastaava pieni jolla sydän pamppaili <3 Ihanaa ja ihmeellistä kaiken kokemani jälkeen. Np-ultraan asti saa toki jännitellä kovasti mutta josko sitten uskaltaisi jo hieman hengähtää... Nyt on ollut edelliskertaakin jännittävämpää tämä alkuaika kun niin oireetonta menoa ollut taas parin ekan viikon jälkeen... Pelko ollut vahvasti läsnä.
Raskaudesta sitten tuohon säähän niin en usko olevani ainut joka tutkiskellut äkkilähtöjä etelän lämpöön, viikon loma töistäkin ois ihan nurkan takana....
Plussatuulia tähän ryhmään puhaltelen :)
yf 7+6
Hei, liityn joukkoonne tammikuisista pudonneena. Taustalla esikoisen yritystä viime kesästä alkaen, tuloksena kaikenlaisia diagnosoituja ongelmia kierrossa ja hormoneissa ja hirvittävimpänä kokemuksena keskeytynyt keskenmeno joulukuulta, jota sitten lääkkeellisellä tyhjennyksellä ja lopulta kaavinnalla eliminoitiin rv10 alkaen. Kolmen ovuloimattoman kierron jälkeen viime kierrossa oli käytössä clomit tukemaan ovulaation muodostumista ja crinone ovulaation jälkeen keltarauhashormonin tuotantoa tukemaan. Tuloksena aikaisin ovulaatio ikinä eli oikeaoppinen kp 15 mutta samoin myös oppikirjan mukainen 14pv luteaalivaihe ja 28pv kierto aiemman 32pv sijasta.
Vaikka plussaoireita ei missään vaiheessa viime kiertoa edes tullut ja aamulämmötkin ehtivät tippua, silti tuo tädin tulo clomikierron päätteeksi masensi ja itkua on saanut pidätellä koko päivän. Tämä kierto jatketaan vielä samalla lääkityksellä mutta yritän jo lähiviikoille saada ajan gynelle tai lääkärille miettimään jatkoa. Clomejahan suositellaan käytettäväksi maksimissaan nelisen kiertoa ja sen jälkeen siirrytään sitten muihin hoitoihin. Itkettää ja raivostuttaa, miksi raskautuminen on meillä niin hankalaa kun ympärillä alkuvuoden aikana on jo tullut kymmenisen vauvauutista. Meillä kuitenkin toive useammasta lapsesta ja ensimmäinenkään ei näytä tulevan. :'( Emme haluaisi olla ikäloppuja vanhempia - itse olen kolmenkympin tietämillä mutta mies jo lähempänä seuraavaa kymmentä.
Pahoittelut avautumisesta, en liene kuitenkaan ainoa jota uuden kierron alkaminen koettelee. Millaisia fiiliksiä teillä muilla joilla yritystä takana pidempään tai raskautumisen esteenä todettuja ongelmia?
Tsemppiterveisin,
Marjamiini kp1/28 yk10 (ya 7/13, kkm 12/13)
Huomenta!
Menkat on taas ohitse ja katse ovulaatioon jälleen kerran.. Meillä on 3 ihanaa lasta ja pikku nelonen on toiveissa, mutta vielä ei tärppiä ja yk11 menossa. Elokuussa tulee vuosi täyteen kierukan poistosta. Silloin luulin, että raskaudun nopeasti, mutta toisin kävi. Aikaisemmat raskaudet alkaneet nopeasti. Olen tuumannut, että varaan aikaa gynelle, joka saa katsoa ja tutkia onko kaikki kunnossa? Kierto on ollut 24-26 ja nyt edellinen 27, joka on mulle se normaali vuosien varrelta. Menkat alkaneet aina kp28. Apuna olen käyttänyt CB digiovistestiä ja aina hymiö on ilmestynyt ja talletuksia tehty mut eipä tulosta.
Pirteämpää päivää meille kaikille ja plussaonnea :)
JÄNNÄILIJÄT:
Academia kp 12/32
Ipa kp 11/40
Pikkuj kp ?/27
Tunturi kp 5/25-27
Marjamiini kp 1/28
PLUSSANNEET:
TIPPUNEET:
Yenna, ihana kuulla että sulla on kaikki hyvin ja pikkuinen matkassa! <3 Varmasti kyl jännitys kulkee mukana kaiken aikaa, vähintäänkin takaraivossa kolkuttelee. Hyvä että oireet ovat pysyny poissa. Sylin täydeltä tsemppiä teille! :)
Mä sillon tikuttelin kp 15-24 ovista, mutten ainakaan tuohon väliin saanu testeihin mitään näkymään. Ehkäpä sitä ei tullu ollenkaan tai sit oli joskus tooooosii myöhään. Kiertokin taas huiteli 40 :/ Pitkää ja piinallista odottamista.
Marjamiini tervetuloa helmikuisiin. Onpa teillä pitkä ja kivinen tie takana. Kovin toivon, että teillekin se pikkuinen nyytti suotaisiin! Meillä oli vauvan mahdollista tulla 3v ajan ja sitten alettiin ihan tosissaan yrittämään. Vuosi meni siihenkin.. Nyt on ihana pieni tyttö onneksi tuhisemassa päikkäreillään. Toista lasta yritämme, ainakaan vielä ei ole mitään kuulunu, vaikka synnytyksen jälkeen ei ole mitään ehkäisyä ollukaan. En tiiä kans pitäiskö mennä gynelle. Toistaalta pelottaa jos jotain löytyy/ tuntuu turhalta mennä, koska ei siellä kumminkaan mitään ole. En tiiä sitten..
ON: Eipä tässä kummia, edelleen tätä tylsää alkukiertoa. Eilen taas tuntui joku pisto oikealla niinku munasarjassa. Tota oli jo viimekierron tossa samassa paikkaa.
Ipa kp 11/40
Moi piiiiiitkästä aikaa.. Yrittäny tässä pitää taukoa, ettei vauvan "tekemisestä" tulis pakkomielle, ja aika hyvin nyt saanukkin pahimman kuumeen alaspäin.. Muuutta, toiveissa edelleen se vauva olisi..
Ja vähän taustaa itestäni: Eli ikää 30+, mies 40-. Minulla neljä lasta, joista vanhin jo 13v, eli 18v olin kun esikoiseni sain ja 23v kun neljännen. Nyt miehen kanssa yhteinen toiveissa, ja vielä omia toiveitani tarkemmin, niin pikkusen tytön tahtoisin niin mieluusti.. Mutta toki pieni poikakin olisi yhtä rakas.. Kun nyt vaan saisi jommankumman! :D Ja onneksi kumpaakin sukupuolta jo on olemassa, eli ei ihan niin traagista olisi elämä kuin juuri äsken katsomallani Liv D:llä "Tilauksessa tyttövauva", jos sieltä pikku prinssi tulisikin.. :)
Tässä kuussa jo vähän epäilin, että vauva olisi tulossa kun täti oli 4 päivää myöhässä, mutta tuli sitten kuitenkin. Tosin menkat olleet nyt hitusen niukemmat ja lyhemmät kuin aiemmin, mutta en silti enää raskauteen usko. Nuorempana ei ollut laisinkaan vaikeuksia raskaaksi tulla, esikoinenkin lähti suunnilleen silloin alulleen kun asiasta vaan sanallinen päätös tehtiin.. :D Ja pienellä ikäerolla muutoinkin ovat.. Nyt tietty vähän mietityttää kun alkaa jo ikääkin olla, että mitenkä onnistaa.. Muuutta kohti uutta yritystä tässä taas mennään hyvillä mielin ja ilman suurempaa stressiä.. =) Paljon plussatuulia meille!
Iltatähti82 kp 3/31-35 yk 4.
No perhana.. Ei näköjään nuo minun kappalejaot tulleet näkyville, vaikka sellaisia yritin tehdä.. Mikä lie asetus mulla pielessä.. :P
Torstaiehtoota! Tulen pikaiset kuulumiset tänne kirjottelemaan. Kävin tänään gynellä, koska alkoi mietityttää tuo kun näin kauan on oikealla puolella kipua, ihan niinku munasarjassa olis haarukka pystyssä. Siihen ei vastausta sieltä löytyny, mutta jotain muuta selvis. Kumpikaan munasarja ei näytä siltä, että mitään ovulaatiota tapahtuiskaan ja on kuulemma paikat tukossa. Vauvahaaveet sai heittää romukoppaan vähintäänkin tämän kierron ajaksi. Enskierrosta alkaen sitte kokeillaan josko clomit avittais siihen oviksen tuloon.
Haluisko joku muu ottaa päivittelyvastuun? Ajattelin poistua jännäilijöistä ainaki hetkeksi, koska eipähän tässä ole omalta osalta mitään jännättävää :/
Toivon mahdollisimman monelle tänne plussia ja etenkin pikkuisen nyytin matkassa pysymistä sitten sen plussan jälkeen!
-Pyyhkeen kehään heittänyt Ipa kp 12/40 tjsp
Moikka!
Haluaisin liittyä mukaan kuumeilijoihin.. Toiveissa on esikoinen, pudottu ollaan jo syyskuun (keskenmeno RV 8 tammikuussa 2014), joulukuun ja tammikuun porukasta. Mutta toivottavasti nyt helmikuisissa onnistaisi. =) Taustasta sen verran että olen 27-vuotias, avopuolisoni 29-vuotias. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta ja molemmilla on vakituinen työ yms. Minulla vauvakuume ollut jo usean vuoden koko ajan vaan vahvistuen mutta vihdoinkin viime syksynä myös mies innostunut asiasta. =) Tuntuu vaikealta kun lähipiirissä tulee jatkuvasti iloisia vauvauutisia.. Sitä toivoisi niin kovasti meillekin.. Samalla sukulaiset ja naapurit kyselevät että miksi meillä ei jo lasta ole ja kyllä pitäisi vaan laittaa "pullat uuniin".. Voi, kun tietäisivätkin että kuinka tässä jatkuvasti yritetään..=(
Tahtoisinkin kysäistä, että miten jaksatte yrityskuukaudesta toiseen, pettymyksestä seuraavaan..? Itsellä ainakin alkaa jo positiivisuus ja usko loppua, vaikka yritystä onkin "vasta" puolivuotta takanapäin..
Plussatuulia kaikille!
-Lapwing kp 7/28-32
Hei! Mä liityn tänne nyt uutena. Aiemmin olen lukenut muiden ryhmiä, mutta nyt päätin rekisteröityä, että pääsen itsekin kirjoittamaan. Meilläkin yrityskerta 5 lähdössä käyntiin! :) Pillereitä söin 10v ennen kuin jätettiin ne pois. Kierto tasan 32pv.
academia kp7/32 yk5