Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmivauvat 2015

27.04.2014 |

Niinhän siinä vain kävi, että uuteen yritykseen suunnataan.. Tervetuloa mukaan!

Mulla kierrot heittelee mitä sattuu, yleisin näyttää olevan 40. Piiiiiiitkää piinailua siis. Jos jossain olis myynnissä lisähermoja, niin voisin tarvita!

Ipa kp1/40 yk5

Kommentit (306)

101/306 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt viikon alusta asti ollu oikee puoli tuolta munasarjojen puolelta kipeä. Sellasta jatkuvaa kipua, välillä tulee oikee sellasii kipupiikkejä! Ja nyt on kolme päivää ollu nännit ÄLYTTÖMÄN arat! Het oikee hipasuki paidan päältä sattuu :/ 

Miiisu kp 49/?? Yk 9

102/306 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipa86.. Kävin tänään siel verikokeessa, josta vastauksen soittelen ma.. Samalla saavat antaa ajan samalle päivälle ultraa varten.. Sanoin jo nlaan soittaessa, että oon googlannu, ja että epäilen tän olevan kohdunulkopuolinen.. Mut ma toiv vihoin ja viimein selvyys tulee.. Raskausoireita on, mm pissitys, painontunne mahassa, tissit välillä juilailee ja ovat hitusen täyteläisemmän oloset.. Ja leuka kukkii, mut se todennäkösesti johtuu eilisestä suklaatehtaaseen tutustumisesta... :-P

Oon yrittäny kohtuaniki saada ite tuntumaan, mut ei kyllä taito riitä.. Kipuja ei edelleenkää, ja vuotoki nyt taas niukkaa, välil ei mtn.. Ja välillä on tunne että oikeesti raskaana oisin ja kaikki on ok kaikesta huolimatta... Mut just näin yötävasten tuntuu aivan päinvastaselta... Onneks enää pari pv oottelua... Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/306 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi!

iltatähti82, haluan toivottaa sulle tsempit täältä ja kenties vähän positiivista uskoa, meillä meinaan lähipiirissä nainen, jolla alkoi raskaus sillä että vuotoa tuli useampi viikko plussauksen jälkeen, ei mitään runsasta mutta pientä kuitenkin. Kaikki mennyt hyvin ja heillä kohta la. Toivottavasti sinullakin tilanne olisi tällainen ja kaikki menis hyvin!  Hassua tämä maailman meno: ensin stressaillaan ja huolehditaan raskaaksi tulemista ja sen jälkeen sitten sitä että meneekö kaikki hyvin:)

itsellä ilmeisesti nyt sit se alkuviikon kummallinen niukkavuoto oli vaan aikaisessa vaiheessa alkaneet menkat. Vuoto ollut edelleen päivittäin normaalia vähäisempää mutta vielä tänään testin tehneenä, nega, uskon että ne ne nyt taas ovat:/ nyt siis mennään jo yk 11 ja kp 4/ jotakin väliltä 24-29 kenties...

neuvolaan soittelin nyt 4 kiertoa teroja syöneenä ja sain terkkarille ajan kesäkuun puoliväliin, meidän tuurilla neuvolassakin tietty sulut kesän ajan eli lääkärin aika meneekin sit aikasintaan johonkin elokuulle:/ voi tätä odottelun määrää joka asian suhteen:D

104/306 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä silti kuitenkin pysyisin helmikuisissa 2015 mikäli nyt tärppäisi tässä yk 11 kierrossa. Mukava saada tällaista virtuaalista vertaistukea. Itselläni on paljon vauvoja saaneita kavereita ja lähipiiriä, mutta en ole tällaisesta lapsettomuudesta halukas heidän kanssaan jostain syystä juttelemaan tilanteestani. Suurin osa ei edes tiedä että yritämme lasta. Minusta tuntuu ehkä että sellainen ihminen ei voi läheskään samaistua ajatuksiini jos hänellä itsellään on helposti saatu nyytti kainalossa. Suuri kiitos siis teille kun jaksatte kirjoitella:)

105/306 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 11/24-28 eikä minkäänmoisia ovis oloja... eilen tikutinkin ja ihan hailakkaa viivaa lykkäsi. Kuinka äkkiä se voi sitten lähteä vahvistumaan?

106/306 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp13/30 menossa ja aloitin oviksen testaamisen ekaa kertaa toissa päivänä.Kaverilta sain ylijääneitä testejä (one step), jolla yritän nyt siis tutkailla oviksen ajankohtaa. Tähän asti olen tosin ainakin luulleeni tuntevani oviksen,joten jännä nyt nähä tunnenko kehoni vai en :) 

Oon tosin miettinyt nyt myös sitä mahollisuutta ( jo etukäteen :p ) että ovis jää pois tai siirtyy työstressin takia, joka on tän kuun ajan vaivannut..

Onko muilla kokemuksia stressin vaikutuksista oviksen ajankohtaan?

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille palstalaisille! Juha Tapiota hieman mukaillen: "Aito raSkaus yllättää vielä kerran..." ;)

-Nera

107/306 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein taas uuden ovistestin ja nyt selkeästi tummunut eilisestä. Vähän kontrolliviivaa hailakampi. Eli alkaa ovis olla aika lähellä varmaan. :)

108/306 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ILTATÄHTI82! Epäselvyys on mulle ainaki se pahin..

Mä oon ny 3 päivää tikuttanu ovista, eile ei mitää ja tänää melkein yhtä tumma viiva kun se kontrolliviiva.. eli ollaan aikas lailla NIISSÄ päivissä.. Nyt vasta havahduin että onpas täällä monta yk11 laista.. Vaikka ittestä on tuntunu ettei KELLÄÄN voi mennä näin kauan :p

109/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Täällä päästy piinaviikkojen puolelle, tosin olen toiveet heittänyt romukoppaan jo aiemmissa kierroissa. Sain tässä kierrossa juuri kp14 gynelle ajan, edellisenä päivänä ovistesti oli ollut negatiivinen mutta ultrassa näkyi joku 17-20mm follikkeli (clomit eivät mulla siis kasvattaneet sen enempää johtofollikkeleja, mikä itselle oli pettymys) ja gyne oli oikeassa että sinä iltana plussa pärähtäisi testiin. Gyne teki tosi perusteellisen taustakartoituksen ja tultiin siihen päätelmään että vaikka mulla ovistestit näyttäisikin plussaa niin munasolu ei silti ilmeisesti välttämättä irtoa tai ainakaan oikeaan aikaan. Sain pregnyl-piikin ensimmäistä kertaa pistettäväksi samana iltana kotona ja ohjeet että seuraava kierto olisi taukoa koska clomit olleet nyt kahdessa kierrossa mukana. Lääkkeettömän kierron jälkeen sitten kokeiltaisiin vielä kaksi kiertoa clomit + tarvittaessa pregnyl ja crinone ja sen jälkeen siirrytään toisiin konsteihin.

Nyt siis kp 20/28 (tämän voisi tuonne listaankin korjata jos sitä päivitetään, näkyi olevan minun kohdalla yksi vähemmän kiertopäiviä jossain vaiheessa) ja edes pregnyl-pistos mikä on kuitenkin ehtaa raskaushormonia ei saanut minkäänlaisia oireita kropassa aikaan! Paitsi raskaustesti tietenkin näyttää plussaa kun huvikseen perjantaina sen tein - siitä syystähän pregnylin jälkeen ainakin 10pv pitää odottaa kunnes tuo pistetty raskaushormoni on poistunut kehosta ja on edes mahdollista todeta olisiko raskaus alkanut ja omaa hormonia lähtenyt kehittymään. Nyt crinone-geeliä käyttelen muutaman päivän keltarauhashormonin tuotantoa tukemaan mutta aikalailla luovuttaneet fiilikset on jo näiden kaikkien lääkkeiden suhteen, varsinkin kun ne ei tunnu saavan kropassa edes minkäänlaisia sivuoireita aikaiseksi... Viime vuonna tosiaan ennen km:a ja kierrossa josta raskauduin rinnat oli tosi kipeät ja siitäkin pystyin todentamaan ovulaation tapahtuneen. Keskenmenon jälkeen rintoja ei ole aristanut missään vaiheessa mitään kiertoa, eli taisi tuo km kuihduttaa viimeisenkin oman hormonituotannon. :'(

Kun täällä näyttää olevan meitä pitkänmatkalaisia monia niin kuinka olette laskeneet yrityskiertojen määrän? Tuntuu vain hassulta jos joku sanoo yrittäneensä yli vuoden mutta suurimman osan kierroista tallettelua ei ole edes ollut mahdollista tehdä ovulaation aikaan. Itse en tuollaista kutsuisi yrityskierroksi, lapsettomuuspolitkinhan määrittelevät että täytyy olla se vähintään 12kk kiertoja takana joissa jokaisessa on ollut yhdyntöjä nimenomaan ovulaation aikaan. Itse kun tuota on orjallisesti noudattanut, niin masennus on kyllä sitä suurempi kun mitään tulosta ei tapahdu vaikka tallettelut on tehty aina juuri lääkärin ohjeiden mukaan ovisplussan aikoihin. Kahta ohjetta olemme saaneet - jos clomit kp 3-7 niin tallettelut tulisi olla kp:t 12, 14, 16 ja 18, ja toisaalta sitten jos ovisplussa ja pregnyl-piikki on samana päivänä niin tallettelu silloin, yksi päivä väliä ja sitten vielä yksi tallettelu. Kuka vielä puhuu spontaaneista petipuuhista lapsenteon yhteydessä...

Marjamiini kp 20/28 yk10 (ya 7/13, kkm 1/13)

110/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivittelen tilannetta, eli perjantaina tein cb digitestin joka negaa näytti ja tänään kun menkat pitäis alkaa tein toisen halppistestin ja se sitten plussasi o.O Fiilikset on vähän hämmentyneet, itkettäis lähinnä :) Eli eka raskaus ikinä ja yk 2sesta tärppäs... Olisin olettanut, että menee pitempäänkin kun isosiskolla meni pari vuotta.. Mutta mielettömän onnellisia ollaan tiestysti avokin kanssa, lasta toivottu jo pitemmän aikaa kuitenkin :)

111/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivittelen tilannetta, eli perjantaina tein cb digitestin joka negaa näytti ja tänään kun menkat pitäis alkaa tein toisen halppistestin ja se sitten plussasi o.O Fiilikset on vähän hämmentyneet, itkettäis lähinnä :) Eli eka raskaus ikinä ja yk 2sesta tärppäs... Olisin olettanut, että menee pitempäänkin kun isosiskolla meni pari vuotta.. Mutta mielettömän onnellisia ollaan tiestysti avokin kanssa, lasta toivottu jo pitemmän aikaa kuitenkin :)

112/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei kaikki vanhat tutut ja uudet tuttavuudet!

Rouva79 liittyy seurueeseen. Eli 35v pariskunta 8v yhdessä, minulle esikoinen (miehelle kolmas) on haaveissamme ja yritystä viime marraskuusta asti. Yk7 siis käynnissä, huolta ja ahdistusta ikärasitteen vuoksi on ollut ilmassa kun ei tärppiä kuulu. Toisaalta aiemmin emme olleet valmiita tai edes halukkaita vanhemmuuteen suhteessamme, joten turha siinä mielessä itseään ruoskia yrityksen jättämisestä tähän ikään. Nyt koemme molemmat olevamme valmiita ja haluamme tätä yhdessä ja myös kärsimme yhdessä, jos tämä ei sitten onnistu. Mulla ohut kohdun limis todettu ja mm. vitamiineilla koittanut sitä parantaa. Tässä kierrossa ekaa kertaa kokeilussa Gelee Royale "ihmepillerit". :D Ovista oon tikuttanut 5kk ja aina plussa tullut kp 16-17 paitsi kerran jo kp 14. Tikut loppui viime kuussa, enkä lisää tilannut kun näyttää sen verran säännöllisiltä ovikset. Tässä kuussa ovis oli mielestäni jo kp 15, selvät limat ja kivut. Talletukset dpo -3 ja 0. Nyt piinaviikko alkamaisillaan, vielä ei mitään tuntemuksia niinku ei kai pitäiskään olla. ;) Viime kuussa tuli aika hurja romahdus ja vuorokauden itkeskelyt + viikon masis kun menkat taas kerran alkoi. Tässä kuussa toistaiseksi leppoisampi fiilis. Jos menkat jälleen kerran alkaa, niin saapahan nauttia täysin rinnoin monista hauskoista juhlista, joita on kasaantunut kesäkuulle. Voi toki olla, että pahakin pettymys iskee taas päin pläsiä, vaikka nyt yritän ajatella asiaa positiivisuuden kautta...

Iltatähti, toivottavasti kaikki on kunnossa, voimia!

Kaikille kovasti plussaonnea niin oviksiin kuin r-testeihinkin! :)

Rouva79, kp 22/30 (dpo 7) yk7

113/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea PIKKUJ! :) Viestisi oli tullut sillä aikaa kun vasta näpyttelin omaani.

Vierailija
114/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatähti, mulla oli sillon kohdun ulkoinen se. Gynellä kävin ja siellä se todettiin. Kamalaa tuo epätietoisuus. Voimia!

Pikkuj Onnea! :)

ON: Täällä ei kummempia.. Odottelua. Tein sen plussatestin jälkeen vielä ovistestin mut ei enää näyttäny taas mitään. Eli.. Nyt kerta ovis oli ni toivon että sieltä myös solu irtosi ja lisäks simpat olis sen löytänytkin. Kierto lupailis pituudekseen 41 jos oviksesta 14pv alkaa menkat. Turhauttavan pitkä kierto :/

Ipa kp 29/40

115/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hätäisenä ihmisenä testailtu haalea plussa. Kontrolliviiva selvästi tummempi, mutta selkeästi punertava oli tämä haalea viiva. (negassa se tarkkaan katsoen löytyi, mutta oli harmaa) Jännäillään vielä että vahvistuuko ja pysyykö kaveri matkassa.. 

Qtar kp 29/32~34

116/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea PikkuJ! Itsellänihän kävi niin, että tein testin kun menkat oli 2 vko myöhässä ja sain kahdesta testistä positiivisen :) Olin tehnyt ekan testin kun kuukautisten piti alkaa ja se oli negatiivinen. Mitään oireita mulla ei ole ja tän testin tein nyt varmistaakseni vain.... Eli oikeasti kai kuuluisin tonne tammikuisiin..Arvaatkaa onko idiootti olo. Täällä vain roikun ja ajattelen, että en varmaan raskaana ole, kun ei ole oireitakaan eikä ovulaatio näkynyt tikuissa, saati tuntunut niinkuin yleensä.. Noh toivotaan, että tämä oireettomuus ei meinaa mitään pahaa. Näin taaksepäin ajateltuna elämäntavatkaan ei ole ollut näiden muutaman viikona aikana hyvät, olen mm. juonut alkoholia, kun testi näytti negaa :/ Googlailin kaikki nettisivutkin, mistä pitkä kuukautiskierto voi johtua, ja kaikkialla eka lause alkoi "...pääasiallinen syy on raskaus". Ei sitten sytyttänyt?!

Poppypeony ent. kp44, nyk. 6+1

117/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.5. JÄNNÄILIJÄT: 

Miiisu kp50/? yk9

Academia kp 30/32 yk5

Qtar kp 29/30 yk1

Vauvahaave1 kp29/27-29  yk10

Hilavitkutin kp 28/28 yk1

Nonnuli kp 25/28-30 yk1

Ipa86 kp27/40

Anniina77 kp 25/29 yk10

Tunturi kp 23/25-27 yk11

Lapwing kp22/28-32 yk6?

Rva79 kp22/30 yk7

Iltatähti kp 20/31-35 yk4

Marjamiini kp 19/28 yk10

Innu84 kp 18/30 yk11

Mimm1 kp 16/?? yk??

Tann kp 15/26-30 yk5

Tirppanen kp 15/28-35 yk6

Toivetta täynnä kp 15/30-32 yk9

Nera kp 14/31 yk3

Weebee kp 14/30 yk10

Petite Fleur kp 13/28 yk5

Neppisnei kp 12/24-28 yk2

Jck kp 12/28 yk5

2015 vauva3 kp 12/26-28 yk8

Nännä kp10/21-25 yk1

Nienor kp 10/27-40 yk2

Zaron kp 10/26 yk11

Minja85 kp 9/29 yk1

Gerberus kp5/29 yk29

Janli kp?/? yk4

PLUSSANNEET:

Pikkuj

Poppypeony

Qtar

TIPPUNEET:

ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!!!

118/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitti sit ton onnittelun tonne...hoho hoho...... 

Lyhyt oma napa: kp14 ja digitesti edelleen antaa ympyrää.. huomen kolmatta tikkua kehiin... taitaa tulla pitkä kierto..tai sit lyhyt luteeli.. huoh hohhh...

elämäänsä kyllästynyt weebee

119/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unhohdin Qtarin poistaa piinislistalta..soriiii...

120/306 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis kp6/24-29 nyt.. Helmikuisissa siis edelleen pysyn jännäilemässä...