Helmivauvat 2015
Niinhän siinä vain kävi, että uuteen yritykseen suunnataan.. Tervetuloa mukaan!
Mulla kierrot heittelee mitä sattuu, yleisin näyttää olevan 40. Piiiiiiitkää piinailua siis. Jos jossain olis myynnissä lisähermoja, niin voisin tarvita!
Ipa kp1/40 yk5
Kommentit (306)
Jälleen uusi kierto ja nyt myös uudet kujeet. Tilasin elämäni okat ovistikut ja nyt ku tietäis miten ne toimii ois kiva:) yritys on kova olla stressaamatta tätä mutta ei voi mitään, kun aika vaan kuluu eikä mitään tapahdu:/
tammikuuisista niin moni plussasi ja se toi kyllä uskoa että jospa minäkin vielä?!
nyt siis vuotopäivät ohi, toivottavasti pysyykin poissa ja kauan.
kp5/26-29
Omanapailu jatkuu...
Hu aamusta ajattelin soitaltaa oman mielenrauhani vuoksi neuvolaan, vaikka lääkäri sanoikin että viikon vois ootella ja katella.. Verenvuotokin hitusen tyrehtymään päin jo, vaikka eipähän tuota siis hiiiiirmusesti oo tullukkaa, mutta kuitenkin.. Testinkin tekasin, vaikka päätin että aamulla vasta.. Ja edelleen tulee positiivista... Mutta josko tuota aamulla maltan olla tekasematta, ellei nyt yövukissa ala kunnolla losottamaan ja kipuja tulemaan.. eheheh.. ja heti kasilta sitten soittoa neuvolaan päin, josko olis aikaa jossain välissä ultrata nuo minun alueeni.. Oon tyhmänä vielä menny lukemaan kaikkee mahollista vuodoista, ja kohdunulkosesta "normi"raskauteen on syitä vuodon taustalle löytyny.. Toivossa siis yhä eletään, mutta.. Ilmoittelenpas sitten kun on massu ultrattu mikä on tuomio.. :/
Minja85 siis on tosiaan kolme vuotias tyttö jo ja hänkin ekalla yrittämällä tuli :) ja tytöstähän meille sanottiin varmaa poikaa ja isäntä jaksaa edelleen nauraa mun ilmeelle synnärillä kun näin että tulikin tyttö ;D
kun olin asennoitunut siihen poikaan ja itselläkin oli vahva poika fiilis:)
minkä ikäinen teidän ensimmäinen on? Ja lähtikö hän helposti alulle?
Ensin meinasimme että yksi riittää tai katotaan joskus mutta mieheni äiti kuoli huhtikuussa ja vielä viimeisenä toiveenaan pyysi meiltä toista lasta joten päätös oli helppo ja mumman toivetta kunniottaen :) silti yritän kovasti olla kasvattamatta kovaa vauvakuumetta vaan katotaan jos "nalli napshtaa" ;)
en halua kuitenkaan yrittämällä yrittää :)
Mä en oo hetkeen (tammikuisiin enkä helmikuisiin) jaksanut kirjotella koska sain keskenmenon 5.4 n.rv 5+3
Ja niille jotka ei tiedä niin täällä kirjoittelee 19 vuotias tyttö mies saman ikäinen ja lasta on yritetty heinäkuusta lähtien tuloksetta, kunnes tuli tuo keskenmeko
Miiisu 43/?? Yk 9
Putosin tammikuisista.. Nyt katseet kohti yk 11... alkaa jo pikkuhiljaa pelottaa että tuleeko meille koskaan sitä yhteistä.. Miehellä ennestään yks ja mulla kaks. Poikia kaikki ja nuorimmainen on meillä jo 9,5 vee.. jonkun näköstä hulluutta siis alottaa enää alusta...mut silti...
Nyt ostin ovistestejä, jotta näkis että osuuko omat ajatukset oviksesta kohilleen. Toivotaan että 11 kerta toden sanoo :p Ajatukset on olleet että mihinkää hoitoihin ei lähdetä....mutta nyt tuntuu ettei sekään mahotonta ole...
[quote author="Zaron" time="19.05.2014 klo 09:39"]
Putosin tammikuisista.. Nyt katseet kohti yk 11... alkaa jo pikkuhiljaa pelottaa että tuleeko meille koskaan sitä yhteistä.. Miehellä ennestään yks ja mulla kaks. Poikia kaikki ja nuorimmainen on meillä jo 9,5 vee.. jonkun näköstä hulluutta siis alottaa enää alusta...mut silti...
Nyt ostin ovistestejä, jotta näkis että osuuko omat ajatukset oviksesta kohilleen. Toivotaan että 11 kerta toden sanoo :p Ajatukset on olleet että mihinkää hoitoihin ei lähdetä....mutta nyt tuntuu ettei sekään mahotonta ole...
[/quote]
Nyt siis kp 4/26 yk 11
Moi..olen kirjoitellut tuonne muihin ketjuihin, mutta nyt sallin itselleni tulla myös tänne. En kyllä tiedä kuuluisinko oikeasti johonkin maalisvauvat-ketjuun, koska tämä nykyinen kierto ei meinaa loppua. Tsempataan nyt kuitenkin vielä...
Me siis 30+ pariskunta esikoista yrittämässä. Nuvaring jätetty maaliskuussa ja sen jälkeen kierto 23 pv. ja nyt menossa kp 38. Ei liene tarpeellista kertoa, että negat on testattu ja täysin oireeton olen. Onko täällä muita pitkä-/vaihteleva-kiertolaisia? Mistä ovista kannattaa alkaa sitten tikuttamaan? Onkohan kukaan saanut gyneltä tai muualta ohjeistusta, että milloin terolut tms. pitäisi aloittaa, jos menkkoja ei ehkäisyn jälkeen näy? Puoli vuotta kuulostaa niin toivottomalle :/ Voi kun olisi tikku joka näyttäisi kuukautisten alkamisen :D
Hiluvitkutin siis meidän jätkä on jo niin iso, puoli vuotias :D kunnon äijä, heh. Ei lähtenyt helposti alulle, koska mä kuuluin tähän joukkoon jolla jostain syystä ei oikein kierto tahtonut tasautua pillereiden lopettamisen jälkeen. PoppyPeonita mä suosittelen ehdottomasti et käyt gyneltä hakemassa lääkkeet joilla kierto tasautuu ja pyydä ihmeessä lähete verikokeisiin, joissa katotaan tapahtuuko ovulaatioo vai ei (otetaan muistaakseni kierron tiettynä päivänä ja sillai, mut ne lekurit tietää ja neuvoo!) Mua harmitti ihan hirveesti kun pitkään vaan odottelin et kierto tasautuis itekseen, ja sit vasta tajusin et ihan helppo homma korjata kun sitä raskautta kerran siinä toivottiin. Mulle lääkäri kertoi et sit synnytyksen jälkeen yleensä luonnostaan palautuu kierto taas kohdalleen, ja niinhän nyt on käynytkin et menkat tullut "ajallaan" pari kuukautta.
miiisu: pahoittelut :( tosi kurja juttu... ei tuohon osaa oikein muuta sanoa :(
ZARON: Meillä vähän sama tilanne.. Mulla neljä ja miehellä kaks ennestään.. Muutoin kaikki poikia, mutta mulla nuorimmainen tyttö.. (joka kohta 8v), eli vähän hulluttahan se on aloittaa alusta, mutta kyllä se yhteinen lapsi tekee jotenkin suhteen entistä täydellisemmäksi..
Mutta tää oma tilanne kyllä vituttaa.. Kun ensin siis oltiin miehen kaa päätetty, ettei yhteistä tehdä.. Mutta sit sattu vahinko viime vuonna.. Mies oli niin vankkumaton, ettei lasta tahtonu, joten itkun kanssa menin abortin tekoon.. Ja sit laitoin miehenkin mäkeen.. Mutta kun shokki oli ohite, ja mieskin sit eron aikana asioita ajatellu, niin yhdessähän sitä nyt siis ollaan ja yhteinen halutaan molemmat.. Ja nyt kun testi näyttää vihdoin plussaa, niin eikös tämä mene kesken.. :( :( :( Ihan varmasti joku korkeemman voiman juttu sen abortin tiimoilta.. Minä kun vielä tollasiin outouksiin menen uskomaan.. :/
Tänään sinne neuvolaan soitin, josko oisivat ultranneet, mutta lääkäriä ei paikalla, ja ainut nlatäti joka ois voinu ultrata oli lomalla just tämän päivän! Hu aamusta lähen reissuun ja tuun vasta to yönä, eli pe aamuna seukka yritys nlan puoleen.. Tosin siltä lekurilta ku viime to asiasta kysyin niin sen mielestä voin huoletta lähteä reissuun ja kattoa tuota vuotelua siihen, kunnes kotona takasin.. Onneksi ei oo vieläkään kipuja tullu.. Mut panadolit otan matkaan mukaan.. On tää oottelu vaan niin raastavaa.. Ja etenkin ku aina ennen raskaudet alkaneet helposti eikä ongelmia oo ollu, ni nyt sitten.. Sitä ei oikein osaa kuvitella, että omalle kohdalle tällaista sattuisi.. Eikä kyllä toivoisi muittenkaan kohdalle sattuvan.. :( Huoaaaaah!!!! Mut jospa sit pe viimeistään ois fiksumpi.. Se vähän ihmetyttää kun raskausoireet tuntuu kuitenkin vaan lisääntyvän, vaikka luulis että alkais nekin jo poistumaan päin..
PoppyPeonita Mulle myös sanottiin kierukan poiston yhteydessä et saattaa mennä kuukausia ennen kun menkat edes alkaa. Ja tosiaan ainakin sen puoli vuotta että tasaantuu. Mulla tosin menkat alkoi 5 päivän päästä poistosta ja olin kyllä tosi kipee. Sen jälkeen kierto tuntui tasaantuvan 32 (mitä se on aikoinaan suunnilleen ollut), kunnes maaliskuussa oli 28 ja huhtikuussa 38.. Harvemmin noin pitkää kiertoa on ollutkaan.
Nyt tässä pohdin että missä kohdin olis järkevintä sitä testiä tehdä kun heti plussaamisen jälkeen pitäs alottaa Klexane. (oma tk-lääkäri oli sitä mieltä et Klexane olis pitänyt alottaa heti kun tää yrittäminenkin, mutta äp-polilla oltiin toista mieltä).
Nyt olis kp 23 /30~32..
Noniin, menkat ohi ja aika aloittaa uusi yrityskierros! :) Oli ihan pakko tehdä oman mielenrauhan vuoksi vielä raskaustesti, koska menkat oli tosi oudot. Negaahan se näytti, kuten osasin odottaakin.
Nyt sitten ovisliuskat odottelevat testaajaa. Missä vaiheessa kannattaa aloittaa? Laskurin mukaan oviksen pitäisi olla 28.5. eli rupeanko testailemaan muutamaa päivää ennen? Kertokaa kokemuksia!
19.5. JÄNNÄILIJÄT:
Miiisu kp44/? yk9
Poppypeonita kp38/? yk2
Academia kp 24/32 yk5
Qtar kp 23/30 yk1
Hilavitkutin kp 22/28 yk1
Pikkuj kp 22/27 yk2
Nonnuli kp 19/28-30 yk1
Anniina77 kp 19/29 yk10
Tunturi kp 17/25-27 yk11
Lapwing kp16/28-32 yk6?
Iltatähti kp 15/31-35 yk4
Marjamiini kp 13/28 yk10
Innu84 kp 12/30 yk11
Mimm1 kp 10/?? yk??
Tann kp 9/26-30 yk5
Tirppanen kp 9/28-35 yk6
Toivetta täynnä kp 9/30-32 yk9
Nera kp 8/31 yk3
Weebee kp 8/30 yk10
Petite Fleur kp 7/28 yk5
Neppisnei kp 6/24-28 yk2
Jck kp 6/28 yk5
2015 vauva3 kp 6/26-28 yk8
Nienor kp 4/27-40 yk2
Zaron kp 4/26 yk11
Minja85 kp 3/29 yk1
Janli kp?/? yk4
PLUSSANNEET:
TIPPUNEET:
Ipa86
ILTATÄHTI82 Ollaan muute suunnilleen saman ikäsiäkin :) Mun mies on mua 10v vanhempi ja oma ikäkin vähä mietityttää.. Plus tietty lasten reaktiot asiaan.. Miehellä kun ei oo ennestään kun se yks ja sekin on jo yläkouluiässä.. Miten rankasti ottaa sen että tulee pienempi sisarus? Mun pojat on pienellä ikäerolla ja ovat tottuneet (tappelemaan) jakamaan huomiota jne.. Nuorimmainen meillä on kovasti jo puhunu vauvasta, vaikkei niillä pitäisi olla mitään tietoa koko haaveesta.. Toki takana varmaan on se, että saivat mun puolelta ekan serkun tässä hiljan.
Toivottavasti sun tilanne selkeytyy pian! Inhottavinta on epätietoisuus, ainakin mulle..
Mä kävin eilen ostamassa foolihappoa, D-vitamiinia oon jo syönykki. Ovistestit hankittuna ja pian pitää alottaa testaaminen.. Ovisvuotoa on ilmaantunu nyt kierukan poiston jälkeen (eli syyskuusta alkaen) ja se on ajottunu aina kp9-11 eli aika aikasin ilmeisesti ovuloin...Onkohan siitä jotakin haittaa noin raskautumista ajatellen? Edes Terolut kuuri ei poistanu tuota vuotoa, vaan 3kkn kuurin jälkeen ainaki edellisessä kierrossa vuoto ilmaantu taas takasi..
Zaron kp5/26 yk11
20.5. JÄNNÄILIJÄT:
Miiisu kp45/? yk9
Poppypeonita kp39/? yk2
Academia kp 25/32 yk5
Qtar kp 24/30 yk1
Hilavitkutin kp 23/28 yk1
Pikkuj kp 23/27 yk2
Nonnuli kp 20/28-30 yk1
Anniina77 kp 20/29 yk10
Tunturi kp 18/25-27 yk11
Lapwing kp17/28-32 yk6?
Iltatähti kp 16/31-35 yk4
Marjamiini kp 14/28 yk10
Innu84 kp 13/30 yk11
Mimm1 kp 11/?? yk??
Tann kp 10/26-30 yk5
Tirppanen kp 10/28-35 yk6
Toivetta täynnä kp 10/30-32 yk9
Nera kp 9/31 yk3
Weebee kp 9/30 yk10
Petite Fleur kp 8/28 yk5
Neppisnei kp 7/24-28 yk2
Jck kp 7/28 yk5
2015 vauva3 kp 7/26-28 yk8
Nienor kp 5/27-40 yk2
Zaron kp 5/26 yk11
Minja85 kp 4/29 yk1
Janli kp?/? yk4
PLUSSANNEET:
TIPPUNEET:
Ipa86
Tänään viimeiset talletukset ja jännäily saa alkaa! Nyt siis kp 16/28-31. Osaako kukaan teistä kertoa kun mut kutsuttiin ens viikolle papa kokeisiin (kohdunkaulan syövän seulonta), että jos sattuiskin olemaan raskaana niin voiko siitä olla haittaa tai voiko se keskeyttää raskauden? Vähän jännittää, kun siinä vaiheessa ei vielä testitkään mitään näytä...
Heippa!
olen lueskellut useita keskusteluita ja nyt vasta uskalsin kirjoittamaan! Täällä kirjoittelee 25-vuotias nainen, jolla on avopuolison kanssa lapsen yrittämistä takana kohta vuosi! e-pillereitä söin ennen yrittämistä ainakin 7 vuotta. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot oli suht ok, kunnes sit alkoi olla 45-56 päivääkin kierrot. Tähän vaivaan sain lääkäriajan ja terotul kuurin, jota nyt syödään neljättä kiertoa. kierrot tasaantuneet 27-29 päiväisiksi. joka kerta mukamas tuntemuksia raskautunisesta mutta koskaan ei ole tärpännyt kuitenkaan! Kertokaa te viisaammat, olisiko nyt voinut jo tärpätä, tänään meinaan kierron päivänä 24/27-29 aamulla alkoi punainen vuoto jota ollut aamun jälkeen melko vähän ruskeahtavana. Onko jollain ollut jotain tällaista kiinnittymisvuotoa yms. Vai onko menkkani vaan alkaneet tällaisella niukalla vuodolla jo näin aikaisin? Aika epätoivoiseksi sitä alkaa tuntemaan itsensä näin pitkän yrittämisen jälkeen! nyt ajatuksena on kyllä hakeutua jälleen lääkäriin ja toivottavasti päästä jo joihinkin tutkimuksiin, eikai se enää ole normaalia että ahkera yritys vie näin kauan aikaa? Toivottavasti joku jaksaisi vielä kommentoida tähänkin vuodatukseen:) tsemppiä kaikille yritykseen!:)
Onko muilla tuntemuksia?
Itsellä yks päivä oli menkkamaista jomotusta ja eilen vihlo kovaa vasemmalta puolelta.. Saattaahan se olla, että on vain kuvittelua, mutta pidetään silti peukut pystyssä :)
Hätähousu kun olen niin testailin, mutta tottakai se negaa näytti. Itselleni olin kyllä vannonut, että en testaa ennenkuin menkat on oikeasti myöhässä x)
Hiluvitkutin ei kun joo siis tuollahan se lukikin et 3 vuotias tyttö :)