Mies 29v miettii; suoritin baari-illan
Kesto oli vähän yli tunnin. Löysin pitkän etsimisen jälkeen yhden ison keväthenkisen paikan. Sain tilattua vettä ja sitten löysin suuren tyhjän pöydän, jonka ääressä istua. Ihmisjoukot menivät ohi, ketkä takaapäin tönien ja ketkä edestä sulavammin. Sitten siihen istui noin neljän naisen joukko, joista yksi vaivautui kysymään saako yhden tuolin ottaa. Esittelin tuolin ominaisuuksia sanoen sen olevan mahdollisesti tahrainen mutta se kelpasi. Meni aika monta minuuttia ettei kukaan sanonut minulle mitään vaan tyypillistä kännykän räpläämistä ja muuta kiirettä oli ainakin olevinaan. Kysyin sitten yhdeltä naiselta mitä hän juo ja hän vain räpläsi kännykkää. Vähän ajan päästä kysyin toiselta naiselta ja piti sanoa monta kertaa mölyn takia. Hän vastasi sitten mutta ei kysynyt mitä minä juon, joten siinä meni kiinnostus. Sitten he menivät jonnekin ja sain taas olla yksin. Jossakin vaiheessa pöydälle lensi tupakka ja toisessa vaiheessa juomapilli liukui pöytää pitkin silmieni edestä. Katsoin sivulla ja mietin haluaako joku provosoida minua mutta siitä ei saanut selvää enkä suuttunutkaan. Sitten lähdin.
Menin sitten toiseen paikkaan, jossa vähän junttimainen portsari pysäytti minut aluksi henkilötodistusta varten. Sen jälkeen sain taas asiakkaiden pieruja haisteltuani vettä tilattua ja ajauduin erilaisia ruskean sävyjä edustavan mamulauman ohi toteamaan, ettei karaokemahdollisuuksia ollut. Sen jälkeen lähestyin kolmen naisen porukkaa ja kysyin josko voisin istua siinä lähellä ja en saanut kunnolla selvää mutta kai se oli sitten OK. Join veden loppuun ja tiedustelin sitten näiden tyttöjen tuleviin euroviisuihin. Toinen kertoi ymmärtääkseni ettei ollut kuullut niitä, joten oli vaikea keskustella. Sitten ilmeisesti tulkkasi tuon saman kysymyksen kaverilleen ja kysyin kaverilta myös. Kaveri vain katsoi eteenpäin ja taisin toistaa kysymyksen toisen kerran vähän selkeämmin ja kehonkieltä korostaen, varmistaen että hän kuuli. Hän vain katsoi tympääntyneenä eteenpäin.
Tiesin että minun on parempi olla tietokoneella ja hamsterin häkkikin pitää siivota, joten nousin istumasta melkein heti ja kävelin takaisin kotiin. Reissuun kului nolla euroa ja se olikin antiin nähden kohtuullinen summa.
Kommentit (123)
Kaikkihan nyt tänä päivänä on aspergereita.
Tulee vähän mieleen tv-sarja Monk ja sen päähenkilö. Aika sekopäiseltähän tämä ap ihan suoraan sanottuna vaikuttaa :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:10"]
:D Näin se menee monilla naisillakin jos yksin lähtevät baariin, korkeintaan joku vanhalta viinalta, tupakalta ja kuselta haiseva örveltäjä käy siinä pöydässä istumassa ja yrittämässä muka iskeä.
Siksi naiset yleensä eivät yksin baariin menekään, vaan kaverin kanssa, joko tanssimaan muuten vaan, tai juttelemaan jonkun hyvän juoman ääressä, riippuen paikasta.
Ei baarista itselle hyvää puolisoa löydä.
Kyllä se vaan niin on, että ihmiseen pitää tutustua jossain normaalissa paikassa jossa voi oikeasti puhua, eikä vaan vilkaista ulkonäköä melussa ja puolipimeässä, ja jopa humalassa.
[/quote]Eivät miehet mene baariin tanssimaan tai juttelemaan. Ehkä keskellä päivää johonkin pubiin. Naiset eivät vain halua myöntää motiivejaan samalla tavalla kuin miehet. Ja anteeksi mutta tuolla logiikalla ne baarissa porukalla olevatkaan naiset eivät voi olla hyviä puolisoita, koska olevat baarissa. Näin kyllä kaupungilla ja joissakin paikoissa sellaisia naisia, joilla oli opiskelija-asut ja sen perusteella olisin voinut keskustella mutta valitettavasti kaikki ovat poikkeuksetta olleet todella kylmiä koulussakin, joten ei hirveästi kiinnosta.
-Mies 29v-
[/quote]
Joo, tiedän että suuri osa miehistä menee baariin joko humaltumaan, hakemaan pillua tai molempia. Mutta ei se että naiset käyvät baarissa tee heistä huonoja puolisoita, vaan se paikkana ei ole sellainen josta oman puoliskonsa voisi mitenkään löytää, sehän huonoin mahdollinen paikka. Toki jotkut naiset voivat olla aikamoisia alkoholisteja itsekin, ja samalla horatsuja, en sitä kiellä, mutta onneksi he ovat vähemmistössä, tosin tietysti siellä alkoholin anniskelupaikassa yliedustettuna.
Kyllähän se on vaikeata alkaa jollekin uppo-oudolle ihmiselle alkaa puhumaan jossain kadulla tms. se ei vain oikein sovi suomalaiselle luonteelle, yleensä sellaiset jotka alkavat puhua kadulla ym. julkisella paikalla kenelle tahansa, ovat jollain lailla mielisairaita. Kyllä mun mielestä se pitää olla sitten vaikka netissä, jossa voi jo alunperin olettaa että toinenkin on hakemassa kumppania, ja tietää heti alkuun että mitä toinen hakee ym. tai sitten jossain vaikka harrastuksessa tai vaikka töissä, koska myös siellä voi alkaa luontevasti juttusille sen perusteella että tietää jo toisesta jotain esim. mielenkiinnonkohteita. Ei pelkän ulkonäön perusteella voi tietää onko joku sinulle sopivaa seuraa.
[/quote]No tuo kuulostaa vähän vanhoilliselta; siis ensimmäinen kappale. Kyllä monilla miehillä ja varmaan naisillakin on sellainen käsitys, että puolison löytämiseksi pitää luuhata yöelämässä tai muissa alkoholia sisältävissä tapahtumissa. Sen lisäksi en usko suuren osan miehistä hakevan varsinaisesti "pillua" vaan pitempiaikaisempaa seuraa. Toki suurempi osa miehistä voi tyytyä pikasuhteeseenkin mutta sellaisten tavoittelu ei ole keskivertomiehelle hirveän realistista vaan seksinsaantikin varmistuu paremmin parisuhteessa.
En nyt tiedä liittyykö tuo kadulla puhuminen jotenkin tähän? On ihan normaalia kysyä baariin jonottavilta ihmisiltä esim.pääsymaksuista tai muusta, varsinkin jos sattuisi vielä olemaan vieraassa kaupungissa. Onhan sekin tietysti kadulla puhumista mutta kaikki kadulla puhuminen ei ole samaa osastoa.
Varmaan olet noiden harrastusten tai ehkä töiden suhteen oikeassa. Vaikka ennen vanhaan tutustuin moneen ihmiseen netissä, pidän sitä kyllä vihoviimeisenä paikkana siinä mielessä, että siellä vieras ihminen on entistäkin arvottomampi ja vähäpätöisempi ja voi tulla suljetuksi pois kuin radio tai tv. Vaikka netistä voi löytää seuraa, se aika mikä menee minkäänlaisen kontaktin saamiseen on kymmenkertainen muuhun elämään verrattuna.
-Mies 29v-
[/quote]
Joo, niin on varmasti se käsitys, mutta jos haluaa sellaisen puolison joka ei luuhaa baareissa, niin ei häntä baarista löydä. Eikä baarissa voi kunnolla tutustua toiseen ihmiseen, ei siellä pysty puhumaan, ei kuule toisen ääntä normaalina, eikä näe kunnolla edes kasvojen ilmeitä ym. mistä ihminen tekee havaintoja koko ajan, ja jos on vielä humalassa, niin havaintokyky on aika lähellä nollaa.
Aika monet nykyää löytää netistä puolison, joka tapauksessa vaikka se voi vähän hankalaakin olla.
Jos et edes juo alkoholia, niin miksi ihmeessä menet baariin? Ja vielä seuraa hakemaan vesilasi kourassa. Ei ihme, jos naiset pitävät sinua outona hyypiönä, kun istut yksinäsi hörppimässä vettä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:35"]
Inhoatko eritteitä seksissä, mies 29 v? Mun eka poikaystäväni oli asperger ja inhosi ja pelkäsi kaikenlaisia eritteitä, paitsi omaa spermaansa, jota jopa maisteli.
[/quote]En ole harrastanut varsinaista seksiä mutta en tietääkseni. En inhonnut eritteitä esim.silloin kun suutelin. Tämän palstan lukeminen on kyllä opettanut uusia asioita naisen eritteistä ja vaivoista mutta ei varsinaisesti mullistanut käsityksiä. Sen lisäksi minulla on terveysalan opintoja suoritettuna.
Ihan sama mikä sinun poikaystäväsi oli; hänen lääketieteellinen statuksensa ei liity tähän keskusteluun millään tavalla.
Enkä todellakaan maistelisi omaa spermaani huvin vuoksi. Minulla ei ole muitakaan outoja tai ns.ällöjä tapoja.
Jos haluat käsitellä tässä omia traumojasi, niin se on kuitenkin minulle OK. Oliko nyt siis niin, että sinä uhrauduit ottamaan vastaan miehen eritteet suopeasti (kaikille naisille tämä ei ole mikään itsestäänselvyys) mutta hän ei? Otan siis osaa jos tuo asia vielä vaivaa sinua.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:46"]
Jos et edes juo alkoholia, niin miksi ihmeessä menet baariin? Ja vielä seuraa hakemaan vesilasi kourassa. Ei ihme, jos naiset pitävät sinua outona hyypiönä, kun istut yksinäsi hörppimässä vettä.
[/quote]Yleensä rationalisoin sen itselleni niin, että enpähän ole koko ajan yksin ja minua on aina kannustettu menemään 'joka paikkaan'. Elämässäni oli pitkä vaihe kun olin vain maaseudulla eristettynä. Ei siitä lasista suoraan näe onko siinä vettä vai jotain muuta ja rahaakin pitää säästää. Eikä se alkoholi tee ketään kiinnostavammaksi. Jos ihmisiin voi ottaa yhteyttä ilmaiseksi niin en kehtaa maksaa, varsinkin kun lopputulos on tällainen.
-Mies 29v-
Entä jos itse -Mies 29v - tekisit naisystäväsi kanssa lapsen. Loppuisiko seksuaalinen kiinnostus naista kohtaan siihen?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:29"]
Ymmärrätkö sinä, että tuo suhtautumisesi synnyttäneisiin naisiin on outo ja kummallinen, ja jopa loukkaava?
[/quote]Minun mielestäni loukkavaa on se, että nettikiusaajat esittävät erikoislääkäriä. Tai paremminkin sanottuna potentiaalisesti loukkaavaa, koska en itse loukkaannu kovin helposti. Se miten minua kohdeltiin tänään yöelämässä on vähintään yhtä loukkaavaa, vaikka en edelleenkään valittaisi siitä sen suuremmin, koska olen kylmähermoinen ja kohtelias pragmaatikko, joka elää ja antaa elää. Saan minä silti anonyymisti omasta pahasta olostani kertoa ja olla vihainenkin ihmisille, vaikka en ole tässä yhteydessä sellaisia tunteita näyttänyt.
On tietääkseni aika yleistä, että lapsen tuleminen liittoon vaikuttaa dramaattisesti parisuhteeseen ja seksielämään.
Sinullako ei ole mitään mieltymyksiä miehen suhteen? Jos sinulle kelpaa millainen mies tahansa ihan millä tahansa syntymäominaisuuksilla, puhumattakaan miehen itse itselleen järkkäämistä ominaisuuksista kuten vaikka tatuointi poskessa, niin ehkä sitten voisit tuntea jonkinlaista ylemmyyttä minua kohtaan mutta edelleenkin olisi kyse vain omista mieltymyksistä kumppanin suhteen, jotka eivät ole varsinaisesti oikein tai väärin.
Jos synnyttänyt nainen ei halua ja suurin osa ei varmaankaan halua minua, niin pitäisikö minun silti heidän mielikseen haluta heitä?
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:54"]
Entä jos itse -Mies 29v - tekisit naisystäväsi kanssa lapsen. Loppuisiko seksuaalinen kiinnostus naista kohtaan siihen?
[/quote]En tiedä. On se kuitenkin aika eri asia olla sellaisen naisen kanssa, jolla on lapsia toiselle miehelle. Tuo ei ole mitenkään polttava kysymys onneksi.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:07"]
Ymmärrätkö sinä, että tuo suhtautumisesi synnyttäneisiin naisiin on outo ja kummallinen, ja jopa loukkaava?
[/quote]Minun mielestäni loukkavaa on se, että nettikiusaajat esittävät erikoislääkäriä. Tai paremminkin sanottuna potentiaalisesti loukkaavaa, koska en itse loukkaannu kovin helposti. Se miten minua kohdeltiin tänään yöelämässä on vähintään yhtä loukkaavaa, vaikka en edelleenkään valittaisi siitä sen suuremmin, koska olen kylmähermoinen ja kohtelias pragmaatikko, joka elää ja antaa elää. Saan minä silti anonyymisti omasta pahasta olostani kertoa ja olla vihainenkin ihmisille, vaikka en ole tässä yhteydessä sellaisia tunteita näyttänyt.
On tietääkseni aika yleistä, että lapsen tuleminen liittoon vaikuttaa dramaattisesti parisuhteeseen ja seksielämään.
Sinullako ei ole mitään mieltymyksiä miehen suhteen? Jos sinulle kelpaa millainen mies tahansa ihan millä tahansa syntymäominaisuuksilla, puhumattakaan miehen itse itselleen järkkäämistä ominaisuuksista kuten vaikka tatuointi poskessa, niin ehkä sitten voisit tuntea jonkinlaista ylemmyyttä minua kohtaan mutta edelleenkin olisi kyse vain omista mieltymyksistä kumppanin suhteen, jotka eivät ole varsinaisesti oikein tai väärin.
Jos synnyttänyt nainen ei halua ja suurin osa ei varmaankaan halua minua, niin pitäisikö minun silti heidän mielikseen haluta heitä?
-Mies 29v-
[/quote]
Ei tietenkään pidä kenenkään mieliksi haluta ketään. en ole tuo vastaaja, jolle tämän viestin vastasit, mutta kyllähän tuo on suuri este kenelle tahansa naiselle luoda mahdollista suhdetta sinuun. Sinulta kun ei sen sen yhden lapsen jälkeen tule seksiä.
Lapsen tuleminen vaikuttaa tietenkin parisuhteeseen. Mutta se on epänormaalia, ettei synnytyksestä parin kuukauden jälkeen ( siis sitten kun pahimmat valvomiset ovat ohitse) enää toinen kiinnosta seksuaalisesti yhtään.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:10"]
[/quote]En tiedä. On se kuitenkin aika eri asia olla sellaisen naisen kanssa, jolla on lapsia toiselle miehelle. Tuo ei ole mitenkään polttava kysymys onneksi.
-Mies 29v-
[/quote]
No, eikö se ole polttava siinä mielessä, että sinulla ei muistaakseni ole ollut seksiä haluistasi huolimatta kenenkään kanssa?
tosiasia on, että jos nyt, et koe minkäänlaista viehätystä äideistä, edes hyvännäköisistä, nuorehkoista/nuorista äideistä, niin et kyllä omassa suhteessakaan sellaista kokisi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:25"]
Noihin asperger-trollin syötteihin en aio tarttua, joten voit etsiä jonkun toisen ketjun tai uhrin sillä täältä et saa mitään reaktiota.
-Mies 29v-
[/quote]
Sä tiedät itsekin olevasi assia sairastava mies. Kirjoitat kaiken täsmälleen kuten assit ja suhtaudut itseesi ja muihin juuri kuten assit. Ellet ole jo diagnosoitu, niin kannattaa varmaan käydä se hakemassa, vaikka toimivaa lääkitystä ei valitettavasti olekaan.
[/quote]
Mitäs se diagnoosi sitten tekee? Paitsi sulkee tiettyjä ovia.
Uskoisin, että tuohon kysymykseen vastaus "en tiedä" aiheuttaa naisissa ihmetystä halusi nainen sitten itse lapsia tai ei.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:12"]
-Mies 29v-
[/quote]
Ei tietenkään pidä kenenkään mieliksi haluta ketään. en ole tuo vastaaja, jolle tämän viestin vastasit, mutta kyllähän tuo on suuri este kenelle tahansa naiselle luoda mahdollista suhdetta sinuun. Sinulta kun ei sen sen yhden lapsen jälkeen tule seksiä.
Lapsen tuleminen vaikuttaa tietenkin parisuhteeseen. Mutta se on epänormaalia, ettei synnytyksestä parin kuukauden jälkeen ( siis sitten kun pahimmat valvomiset ovat ohitse) enää toinen kiinnosta seksuaalisesti yhtään.
[/quote]OK. No en minä asiaa ole yleensä tuolta kantilta ajatellut että mitä jos minä saisin lapsen, koska ensin pitäisi kokea paljon muutakin ja yhtenä kokemuksena on silloin tällöin tarjottu yh-naisia. Tällä hetkellä lastensaanti ei hirveästi kiinnosta muutenkaan. Enkä minä tietenkään olisi ensimmäisenä tuollaista sanomassa jollekin jonka kanssa seurustelisin vaan asiat menisivät sitten miten menisivät.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:18"]
Uskoisin, että tuohon kysymykseen vastaus "en tiedä" aiheuttaa naisissa ihmetystä halusi nainen sitten itse lapsia tai ei.
[/quote]
Minulla aiheuttaisi ainakin ihmetystä sen asian suhteen, että miksi mies ei ole tuossa tilanteessa hakenut itselleen terapiaa ja miten ei tunnista sitä, että tuo on epänormaali. Tuo myös mieleen sen, että hänen äiti-suhteessaan on jotain todella väärää. Samoin pelkäisi, että jos tulisi yhteinen lapsi, niin hän antaisi täysin väärän kuvan naiseudesta ja äitiydestä niin poikalapselle kuin tyttölapsellekin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:46"]
[/quote]
Kyllähän siellä nyt käy muitakin, jotka eivät nauti alkoholia.
Ja kyllä aika moni parisuhde on kuitenkin baarista alkunsa saanut, toiset kännissä, toiset ei.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:15"]
-Mies 29v-
[/quote]
No, eikö se ole polttava siinä mielessä, että sinulla ei muistaakseni ole ollut seksiä haluistasi huolimatta kenenkään kanssa?
tosiasia on, että jos nyt, et koe minkäänlaista viehätystä äideistä, edes hyvännäköisistä, nuorehkoista/nuorista äideistä, niin et kyllä omassa suhteessakaan sellaista kokisi.
[/quote]En hae lisääntymisseksiä enkä äpärälapsien tehtailua, joten ei ole mielestäni polttavia. Onko järkeä keskittyä näin teoreettisiin kysymyksiin? Nytkö minä en sitten ansaitse tavallista ja huoletonta nuorten ihmisten seurustelusuhdetta kun en ehkä haluaisi lasta tai siinä voisi olla muuta ongelmaa?
Kysymys on tarpeellinen vain siinä tapauksessa, että minun olisi pakko seurustella nimenomaan yh-naisen kanssa tai pakko tehdä heti lapsi lapsettoman naisen kanssa.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:12"]
-Mies 29v-
[/quote]
[/quote]OK. No en minä asiaa ole yleensä tuolta kantilta ajatellut että mitä jos minä saisin lapsen, koska ensin pitäisi kokea paljon muutakin ja yhtenä kokemuksena on silloin tällöin tarjottu yh-naisia. Tällä hetkellä lastensaanti ei hirveästi kiinnosta muutenkaan. Enkä minä tietenkään olisi ensimmäisenä tuollaista sanomassa jollekin jonka kanssa seurustelisin vaan asiat menisivät sitten miten menisivät.
-Mies 29v-
[/quote]
Siinäpä tuo yksi puute on. ei kannata antaa asioiden vain mennä, miten menee. Jos huomaa itsessään korjattavan puutteen, niin se kanntaattaa ehdottomasti korjata. eli tässä tapauksessa hankkia terapiaa.
On mielestäni ihan ymmärrettävää, että kaikista ei ole suhteeseen yh:n kanssa. On myös ok, että toinen sen sanoo. Se vain on todella kummastuttavaa, että et voi viehättyä kenestäkään kauniista naisesta, jos tiedät hänen synnyttäneen.
Synnyttäneillä naisilla on kuitenkin verrattuna sinuun eräs etu: heillä on kokemusta siitä haluamastasi seksistä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 03:15"]
-Mies 29v-
[/quote]
[/quote]En hae lisääntymisseksiä enkä äpärälapsien tehtailua, joten ei ole mielestäni polttavia. Onko järkeä keskittyä näin teoreettisiin kysymyksiin? Nytkö minä en sitten ansaitse tavallista ja huoletonta nuorten ihmisten seurustelusuhdetta kun en ehkä haluaisi lasta tai siinä voisi olla muuta ongelmaa?
Kysymys on tarpeellinen vain siinä tapauksessa, että minun olisi pakko seurustella nimenomaan yh-naisen kanssa tai pakko tehdä heti lapsi lapsettoman naisen kanssa.
-Mies 29v-
[/quote]
ei kukaanniin ole sanonut, ettet saisi aloittaa huoletonta suhdetta. Aloita toki. täällä on vain useampi huolissaan sinusta, koska et tunnu ymmärtävän sitä, että tuolla senteella, että synnyttänyt nainen ei ole viehättävä, et ole mikään unelma. Suurin osa naisista haluaa lapsia, mutta myös lämpimän suhteen, joka sisältää hellyyttä ja seksiä. Sinä et todennäköisesti pysty sitä lämmintä suhdetta tarjoamaan, koska et kykene kokemaan yhtään synnyttänyttä äitiä viehättävänä.
p.s on eri asia kokea joku viehättävänä, kuin aloittaa suhde tämän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 02:34"]
Ei se lapsellekaan ole terveellistä jos on useita eri isiä.
[/quote]
Ei se ole biologisesti mahdollista.