Kumpi vanhemmistanne oli markkinateorian mukaan voittaja?
Tätähän kaikki tasoteoreetikot miettivät, mutta eivät uskalla äideiltään kysyä.
Kommentit (60)
Mikä tässä tasoteoriassa niin loukkaa, kun kuitenkin kaikki siihen näyttävät uskovan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä tasoteoriassa niin loukkaa, kun kuitenkin kaikki siihen näyttävät uskovan?
Kaikki näyttävät uskovan? :D :D :D
Vastaa vain kysymykseen.
En ymmärrä kysymystä. Miten niin voittaja? Eikös samantasoiset pariudu keskenään teorian mukaan. Niin munkin vanhempani.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Miten niin voittaja? Eikös samantasoiset pariudu keskenään teorian mukaan. Niin munkin vanhempani.
Olet ymmärtänyt teorian väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt teorian väärin.
Enkä ole. Miten muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa vain kysymykseen.
Kyllä. Kaikki näyttävät loppujen lopuksi uskovan. Vai väitätkö tosiaan itse ettei mitään tasoja ole olemassa, ja ettei ne vaikuta mihinkään? Eikö se ole naiivia?
Omista vanhemmista en osaa sanoa. Aika tasan varmaan menee. Meillä minä olin nuorempana varmaan se "catch" ja nykyään toisinpäin, mies on ja itse tipahtanut alemmas.
hullu psykologi-isäni. Kukaan ei huomaa se hulluutta. Äiti on ihan näkyvästi kaistapää, eikä omena ole kaus puusta pudonnut.. isä osaa manipuloida ja huutaa kovempaa, vaikka äiti luulee osaavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa vain kysymykseen.
Sinä olet todennäköisesti itsekin arvionut ja arvottanut kavereiden kumppaneita ja ulissut kuinka Juudit oli niin paljon parempi Tommille!!
Kyllä sinäkin uskot. Et vaan tajua myöntää sitä.
Outo kysymys. Oli tasoteoriasta sitten mitä mieltä tahansa, niin eihän siinä voittajista ole kysymys vaan enemmän ennusteesta, että ketkä pariutuvat toistensa kanssa ja siitä, ketkä todennäköisesti jäävät kokonaan ilman.
Yleisesti, ei sosiaalitieteissä teoriaa voi testata kysymällä ihmiseltä. Jos haluat vaikka selittää syrjäytymisen, niin et voi kysyä vain syrjäytyneeltä, mistä tämä johtui. Vastaus kertoo jotain, mutta ei koko totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Oli tasoteoriasta sitten mitä mieltä tahansa, niin eihän siinä voittajista ole kysymys vaan enemmän ennusteesta, että ketkä pariutuvat toistensa kanssa ja siitä, ketkä todennäköisesti jäävät kokonaan ilman.
Yleisesti, ei sosiaalitieteissä teoriaa voi testata kysymällä ihmiseltä. Jos haluat vaikka selittää syrjäytymisen, niin et voi kysyä vain syrjäytyneeltä, mistä tämä johtui. Vastaus kertoo jotain, mutta ei koko totuutta.
Niin juuri. Samantasoiset pariutuvat keskenään ja jos tasoaan ei ymmärrä, jää ilman. Eikö teoria näin mene mitä olen palstalta lukenut? Ei ole kyse mistään voittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa vain kysymykseen.
Sinä olet todennäköisesti itsekin arvionut ja arvottanut kavereiden kumppaneita ja ulissut kuinka Juudit oli niin paljon parempi Tommille!!
Toivottavasti joku läheisistäsi tekee sinulle intervention ja pelastaa lahkosta, joka saarnaa niin sekavia teorioita, ettei kaksi kannattajaa kykene määrittelemään sitä yhdenmukaisesti.
Tai ehkä olet vähemmän tiellä, kun olet uskovainen ja kulutat päiväsi tällä palstalla sanaa levittäen ja perheesi aikuiset voivat hoitaa aikuisten hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa vain kysymykseen.
Toivottavasti joku läheisistäsi tekee sinulle intervention ja pelastaa lahkosta, joka saarnaa niin sekavia teorioita, ettei kaksi kannattajaa kykene määrittelemään sitä yhdenmukaisesti.
Tai ehkä olet vähemmän tiellä, kun olet uskovainen ja kulutat päiväsi tällä palstalla sanaa levittäen ja perheesi aikuiset voivat hoitaa aikuisten hommia.
Oletkohan itse nyt ihan ok?
Tällä palstalla on opetettu, että taso määräytyy sen mukaan, millaisen ihmisen onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen (Sloman & Sloman 1988). En ymmärrä, kuinka vanhempani siis olisivat voineet olla eritasoisia. Jos isäni nappasi parisuhteeseen kasin naisen niin silloinhan hänen tasonsa oli kasi. Ja päinvastoin.
Jos tuo ei pidäkään paikkaansa niin sitten teidän pitää muuttaa teoriaa. Tai vielä parempi: kasvaa aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa vain kysymykseen.
Oletkohan itse nyt ihan ok?
Tasoteoriauskovainen ei määritelmällisesti voi olla ok.
Tuli tasapeli, hyvännäköisiä sekopäitä olivat aikanaan molemmat. Nykyään vain sekopäitä mutta enemmän kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on opetettu, että taso määräytyy sen mukaan, millaisen ihmisen onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen (Sloman & Sloman 1988). En ymmärrä, kuinka vanhempani siis olisivat voineet olla eritasoisia. Jos isäni nappasi parisuhteeseen kasin naisen niin silloinhan hänen tasonsa oli kasi. Ja päinvastoin.
Jos tuo ei pidäkään paikkaansa niin sitten teidän pitää muuttaa teoriaa. Tai vielä parempi: kasvaa aikuisiksi.
Minä en ymmärrä asiaa näin. Ihmisen taso tulee ihmisestä itsestään.
Äiti oli catch, tosin 17-v kun isän jallitti, eli ei siitä ollut varmaankaan siinä vaiheessa varmuutta. Korkeakoulutason koulutus ja pitkä työura, talollisten suvusta ja sen semmosta.
Isä kuitenkin mallia yliälykäs alisuoriutuja, ei nyt mitenkään legendaarisen hyvin ole työelämässä pärjännyt, mutta ei ole ilmankaan jäänyt.
Itse olen joku ihmeen inkubaattori, kaks ukkoa on halunnut vuorollaan lapsen kanssani tehdä, mutta ovat sitten dumpanneet kans aika nopeassa tahdissa kun yhteiselämä on ollut niin mahdotonta. Varmastikin ihan viimeinen tynnyrinpohjan jämä jos tasoteoriaa miettii, mutta olenpahan siirtänyt ongelmani jo seuraavalle polvelle ihmeteltäväksi että nii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä asiaa näin. Ihmisen taso tulee ihmisestä itsestään.
Katsos kun joka ketjussa tasoteorianne on joka mieskirjoittajalla erilainen. Jos ette vihaisi naisia niin paljon ja käyttäisi aikaanne naisten halventamiseen, niin tappelisitte maailman tappiin keskenänne kenen teoria on se 100% totuus. :)
Jaa-a, isä oli rikkaampi, mutta äiti kaunis ja pitempi kuin isä. Eli molemmat? Minä taas olen mt häiriöinen työtön köyhä ikisinkku.
Hullu psykologi vai vieläkin hullumpi opettaja? Siinäpä vasta kysymys.