Kumpi vanhemmistanne oli markkinateorian mukaan voittaja?
Tätähän kaikki tasoteoreetikot miettivät, mutta eivät uskalla äideiltään kysyä.
Kommentit (60)
Vanhempani olivat aika tasan. Omassa suhteessani vaimo on paljon alemmalla tasolla statuksen, taustan ja vaatimattomampien ominaisuuksien vuoksi. Hänen paikkaansa on kyselty....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on opetettu, että taso määräytyy sen mukaan, millaisen ihmisen onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen (Sloman & Sloman 1988). En ymmärrä, kuinka vanhempani siis olisivat voineet olla eritasoisia. Jos isäni nappasi parisuhteeseen kasin naisen niin silloinhan hänen tasonsa oli kasi. Ja päinvastoin.
Jos tuo ei pidäkään paikkaansa niin sitten teidän pitää muuttaa teoriaa. Tai vielä parempi: kasvaa aikuisiksi.
Minä en ymmärrä asiaa näin. Ihmisen taso tulee ihmisestä itsestään.
Katsos kun joka ketjussa tasoteorianne on joka mieskirjoittajalla erilainen. Jos ette vihaisi naisia niin paljon ja käyttäisi aikaanne naisten halventamiseen, niin tappelisitte maailman tappiin keskenänne kenen teoria on se 100% totuus. :)
En ole mies, sori :( ja mulla on perhekin. Vieläpä ydin- sellainen. Sori siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä tasoteoriassa niin loukkaa, kun kuitenkin kaikki siihen näyttävät uskovan?
Kaikki näyttävät uskovan? :D :D :D
Vastaa vain kysymykseen.
Sinä olet todennäköisesti itsekin arvionut ja arvottanut kavereiden kumppaneita ja ulissut kuinka Juudit oli niin paljon parempi Tommille!!
Kyllä sinäkin uskot. Et vaan tajua myöntää sitä.
Toivottavasti joku läheisistäsi tekee sinulle intervention ja pelastaa lahkosta, joka saarnaa niin sekavia teorioita, ettei kaksi kannattajaa kykene määrittelemään sitä yhdenmukaisesti.
Tai ehkä olet vähemmän tiellä, kun olet uskovainen ja kulutat päiväsi tällä palstalla sanaa levittäen ja perheesi aikuiset voivat hoitaa aikuisten hommia.
Oletkohan itse nyt ihan ok?
Tasoteoriauskovainen ei määritelmällisesti voi olla ok.
Vai niin. Väitän, et suurin osa ihmisistä uskoo eri tasoihin, vaikka eihän niistä ole korrektia huudella.
Sinulla on noussut tasoteoria päähän ja pahasti.
Miten selitätte sitä ilmiötä, että jos kerran tasoteoria on vain naisia vihaavien miesten juttuja, niin tälläkin naisten ketjut ovat täynnä pariskuntien osapuolia arvottavia ja arvostelevia naisten näkemyksiä???
Itsehän en tähän usko, mutta teoreetikot varmaan sanoisivat, että isäni. On lyhyt, inhottavaluonteinen alkoholisti, kun taas äitini on kaunis ja mukava ja ihan liian uskollinen,
Lastentarhassa jo kaikki tietää, että mukavien sosiaalisten kavereiden kanssa leikitään mielluummin kuin syrjäänvetäytyvien tai ilkeiden. Samoin mukavien ja sosiaalisten ihmisten kanssa aikuiset mieluummin seurustelee kuin hikikomerossaan istuvien luusereiden kanssa ja tämä on jonkun mielestä ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on opetettu, että taso määräytyy sen mukaan, millaisen ihmisen onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen (Sloman & Sloman 1988). En ymmärrä, kuinka vanhempani siis olisivat voineet olla eritasoisia. Jos isäni nappasi parisuhteeseen kasin naisen niin silloinhan hänen tasonsa oli kasi. Ja päinvastoin.
Jos tuo ei pidäkään paikkaansa niin sitten teidän pitää muuttaa teoriaa. Tai vielä parempi: kasvaa aikuisiksi.
okei, eli ihminen voi ihan itse päättää, mitä tasoa hän on? Tämän olen palstamiesten kommenteista kyllä huomannutkin - tosin sillä erotuksella, että tuntuu pätevän vain miehiin. Miehet määrittelevät sekä omansa että naisten tason, jos tätä palstaa on uskominen. Ja sitten ihmetellään, kun naiset eivät kiinnostu :-D
Mua kiinnostais kuulla miten ihminen, joka EI usko tasoihin näkee asian. Yhtään kommenttia ei ole tullut. Jos et usko tasoihin, mikset? Millä tavalla näet asian? Miten parisuhteet mielestäsi muodostuvat? Uskotko, että ihmiset ei priorisoi tiettyjä asioita puolisoitaan valitessaan ja ihminen joilla näitä asioita on enemmän kuin toisella, ei ole paremmassa asemassa parisuhdemarkkinoilla?
60-luvulla ei puhuttu tasoteorioista yhtään mitään. Silloin avioiduttiin ilman ennakkoluuloja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei, eli ihminen voi ihan itse päättää, mitä tasoa hän on? Tämän olen palstamiesten kommenteista kyllä huomannutkin - tosin sillä erotuksella, että tuntuu pätevän vain miehiin. Miehet määrittelevät sekä omansa että naisten tason, jos tätä palstaa on uskominen. Ja sitten ihmetellään, kun naiset eivät kiinnostu :-D
Häh? Ootko vähän tollo? Enhän minä noin sanonut. Ei voi päättää kaikkea tietenkään itse. Ne kriteerit ovat objektiiviset. Ulkonäkö on mitä on, koulutus, työ... muut asiat tasapainossa? Terveys... Onko rasittavia tekijöitä? jne.
Nämä ne määrittää. Ei se kenen kanssa on yhdessä. Sitä tarkoitin. Sairaalloisen lihava, päihdeongelmainen pitkäaikaistyötön rikollinen ei ole 8 vaikka se olis sellaisen puolison saanut joskus napattua.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais kuulla miten ihminen, joka EI usko tasoihin näkee asian. Yhtään kommenttia ei ole tullut. Jos et usko tasoihin, mikset? Millä tavalla näet asian? Miten parisuhteet mielestäsi muodostuvat? Uskotko, että ihmiset ei priorisoi tiettyjä asioita puolisoitaan valitessaan ja ihminen joilla näitä asioita on enemmän kuin toisella, ei ole paremmassa asemassa parisuhdemarkkinoilla?
Oletko kuullut todistustaakasta? Se on teorian kehittäjällä ja puolustuspuhujilla. Siihen sinä ja pilipaliteoriasi kannattajat eivät yksinkertaisesti pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä tasoteoriassa niin loukkaa, kun kuitenkin kaikki siihen näyttävät uskovan?
Ei loukkaa yhtään mikään. Ainahan suunnilleen samoista piireistä lähtöisin olevat ihmiset ovat pariutuneet keskenään. Siihen parisuhteen muodostumiseen vaikuttaa eniten ne kodista tulevat ajatusmallit ja kiintymystavat. Itsevaltiaiden juoppojen lapset tuntee tutuksi ja turvalliseksi suhteen, jossa toinen on itsevaltias juoppo. Minulla ja miehellänikin on ulkoisista eroista huolimatta hyvin samanlainen tausta ja kokemukset.
Huvittavaksihan tämä teoretisointi menee siinä ,että näiden ihmissuhteiden markkinateoreetikkojen mukaan kunkin tason määrittelee se millaisen kumppanin saa. Paitsi omalla kohdalla itketään ettei saa kuin suohirviöitä. Teorian on toimittava kaikissa tilanteissa samoin. Jos saat pelkkiä suohirviöitä, tasosi on pelkkä suohirviö. Turha parkua muuta.
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla ei puhuttu tasoteorioista yhtään mitään. Silloin avioiduttiin ilman ennakkoluuloja :)
Eihän niistä nytkään puhuta, kun se ei ole korrekti puheenaihe.
Tasot on silti aina olleet ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Albert Einstein on palstavässyköiden silmissä tyhmä kun ei pystynyt keksimään tasoteoriaa vaan joutui tyytymään suhteellisuusteoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ootko vähän tollo? Enhän minä noin sanonut. Ei voi päättää kaikkea tietenkään itse. Ne kriteerit ovat objektiiviset. Ulkonäkö on mitä on, koulutus, työ... muut asiat tasapainossa? Terveys... Onko rasittavia tekijöitä? jne.
Ulkonäkö ei koskaan ole objektiivinen kriteeri, eikä se, miten kukin arvostaa koulutuksen tai työpaikan tai minkään muunkaan ulkoisen seikan.
Jollekin niinkin yksinkertainen asia kuin tupakanpoltto voi olla totaalinen turn-off, ja toinen ei piittaa siitä yhtään.
Siis kumpikin on kyllä niin outoja, että ei varmaan kumpikaan. Ulkonäkökin noh. Ei ne mitään kauniita ole ikinä ollut. Nehän on sukuakin toisilleen useamman sukupolven päässä. Kummallakin kasvaa ylimääräisiä niveliä ja minulta on sitten pois paikoiltaan suuri osa. Mielenterveys on meillä tuntematon käsite. Ei ole tervettä päivää nähty. Kyllä tässä on vaan hävitty. Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ne määrittää. Ei se kenen kanssa on yhdessä. Sitä tarkoitin. Sairaalloisen lihava, päihdeongelmainen pitkäaikaistyötön rikollinen ei ole 8 vaikka se olis sellaisen puolison saanut joskus napattua.
Höpöhöpö. Tämä selityshimmeli toimii niin, että henkilön markkina-arvon määrää kysyntä. Jos hän saa kasin kumppanin niin hänen tasonsa on kasi. Ei mitään poikkeuksia hyväksytä. Jotta teoria olisi millään tavalla pätevä sen täytyy toimia kaikissa tilanteissa samoin. Ai ei toimi vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ne kriteerit pitäisi olla jossain listattuna, jotta niistä olisi konsensus. Ja tasoerot laskettaisiin sen jälkeen tavallisista suomalaisista puhuttaessa ehkä promillen sadasosissa.
Vai niin. Väitän, et suurin osa ihmisistä uskoo eri tasoihin, vaikka eihän niistä ole korrektia huudella.