Kumpi vanhemmistanne oli markkinateorian mukaan voittaja?
Tätähän kaikki tasoteoreetikot miettivät, mutta eivät uskalla äideiltään kysyä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla ei puhuttu tasoteorioista yhtään mitään. Silloin avioiduttiin ilman ennakkoluuloja :)
Eihän niistä nytkään puhuta, kun se ei ole korrekti puheenaihe.
Tasot on silti aina olleet ja tulee olemaan.
Ok. Miten ikä vaikuttaa tasoon, vertaillaanko 25- ja 55-vuotiaita miehiä toisiinsa niin, että 55-vuotiaan taso on automaattisesti alhaisempi? Ja se pätee sitten yhtä lailla 25- kuin 55-vuotiaiden naisten silmissä? Kaikki 55-vuotiaat naiset pitävät tasokkaampana eli parisuhteeseen haluttavampana 25-vuotiasta kuin 55-vuotiasta miestä?
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhassa jo kaikki tietää, että mukavien sosiaalisten kavereiden kanssa leikitään mielluummin kuin syrjäänvetäytyvien tai ilkeiden. Samoin mukavien ja sosiaalisten ihmisten kanssa aikuiset mieluummin seurustelee kuin hikikomerossaan istuvien luusereiden kanssa ja tämä on jonkun mielestä ihmeellistä?
No naisethan tämän kiistää täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais kuulla miten ihminen, joka EI usko tasoihin näkee asian. Yhtään kommenttia ei ole tullut. Jos et usko tasoihin, mikset? Millä tavalla näet asian? Miten parisuhteet mielestäsi muodostuvat? Uskotko, että ihmiset ei priorisoi tiettyjä asioita puolisoitaan valitessaan ja ihminen joilla näitä asioita on enemmän kuin toisella, ei ole paremmassa asemassa parisuhdemarkkinoilla?
Oletko kuullut todistustaakasta? Se on teorian kehittäjällä ja puolustuspuhujilla. Siihen sinä ja pilipaliteoriasi kannattajat eivät yksinkertaisesti pysty.
Olen kuullut paljonkin, mutta todistustaakka ei kuulu tähän, kun kysyn NÄKEMYKSIÄ. Hirveen vihamielisesti suhtaudut. Osaatko vastata?
Ymmärrän, että todistustaakka kuulostaa vihamieliseltä suhtautumiselta sellaiselle, joka on puhunut vuosia puppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhassa jo kaikki tietää, että mukavien sosiaalisten kavereiden kanssa leikitään mielluummin kuin syrjäänvetäytyvien tai ilkeiden. Samoin mukavien ja sosiaalisten ihmisten kanssa aikuiset mieluummin seurustelee kuin hikikomerossaan istuvien luusereiden kanssa ja tämä on jonkun mielestä ihmeellistä?
Naiset sitä, naiset tätä, naiset aina
#pulushakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on opetettu, että taso määräytyy sen mukaan, millaisen ihmisen onnistuu sitouttamaan parisuhteeseen (Sloman & Sloman 1988). En ymmärrä, kuinka vanhempani siis olisivat voineet olla eritasoisia. Jos isäni nappasi parisuhteeseen kasin naisen niin silloinhan hänen tasonsa oli kasi. Ja päinvastoin.
Jos tuo ei pidäkään paikkaansa niin sitten teidän pitää muuttaa teoriaa. Tai vielä parempi: kasvaa aikuisiksi.
Minä en ymmärrä asiaa näin. Ihmisen taso tulee ihmisestä itsestään.
okei, eli ihminen voi ihan itse päättää, mitä tasoa hän on? Tämän olen palstamiesten kommenteista kyllä huomannutkin - tosin sillä erotuksella, että tuntuu pätevän vain miehiin. Miehet määrittelevät sekä omansa että naisten tason, jos tätä palstaa on uskominen. Ja sitten ihmetellään, kun naiset eivät kiinnostu :-D
Häh? Ootko vähän tollo? Enhän minä noin sanonut. Ei voi päättää kaikkea tietenkään itse. Ne kriteerit ovat objektiiviset. Ulkonäkö on mitä on, koulutus, työ... muut asiat tasapainossa? Terveys... Onko rasittavia tekijöitä? jne.
Ulkonäkö ei koskaan ole objektiivinen kriteeri, eikä se, miten kukin arvostaa koulutuksen tai työpaikan tai minkään muunkaan ulkoisen seikan.
Jollekin niinkin yksinkertainen asia kuin tupakanpoltto voi olla totaalinen turn-off, ja toinen ei piittaa siitä yhtään.
No selvä sitten, jatka omassa fantasiamaailmassasi...
Veikkaan et jos 4 v:lle antaa kuvia joista pitää erotella rumat ja kauniit, niin ääripäät löytyvät ainakin hyvin nopeasti.
Kyllä näitä on psykologisestikin tutkittu mitkä asiat viehättää ulkonäössä muita.
Koulutuskaan harvoin on mikään huono asia kenenkään silmissä.. mut joo, aina joku poikkeus löytyy tietysti
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hämmästyttää millä tarmolla jotkut palstapeikot jaksaa tästä itsestäänselvyydestä vääntää, kymmenen vuotta sitten oli ketjuja joissa oli tismalleen samat horinat. Toivottavasti on sentään uusi palstasukupolvi vinkumassa ettei kukaan hukkaa elämästään vuosikymmeniä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#pulushakki
Lue ketju. Tasoteoria = miesten keksimää naisvihaa.
Pliis. Realismia se on! Vain idiootit ja epärehelliset sen kiistää.
Markkinateorian mukaan voittaja oli äitini joka nai uralla menestyneemmän miehen, joka hommasi autot ja talot ja mökit.
Harmi vaan että isä oli narsisti joka hakkasi äitiäni ja meitä lapsia vuosikymmenet. Äidin osalta piina jatkuu yhä. Sellainen ”voitto” sitten tosiaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kiistää? Kyllä minä aina valitsen olla mieluummin fiksujen ja mukavien kanssa kuin tyhmien ja ilkeiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#pulushakki
Lue ketju. Tasoteoria = miesten keksimää naisvihaa.
Pliis. Realismia se on! Vain idiootit ja epärehelliset sen kiistää.
Nyt argumentointisi ja epätoivosi taso alkaa olla sitä luokkaa kuin tasoteoreetikoilla palstalla yleensä. Nyt puuttuu enää 1 000 viestiä ketjuun koko ajan kasvavan raivon vallassa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais kuulla miten ihminen, joka EI usko tasoihin näkee asian. Yhtään kommenttia ei ole tullut. Jos et usko tasoihin, mikset? Millä tavalla näet asian? Miten parisuhteet mielestäsi muodostuvat? Uskotko, että ihmiset ei priorisoi tiettyjä asioita puolisoitaan valitessaan ja ihminen joilla näitä asioita on enemmän kuin toisella, ei ole paremmassa asemassa parisuhdemarkkinoilla?
Oletko kuullut todistustaakasta? Se on teorian kehittäjällä ja puolustuspuhujilla. Siihen sinä ja pilipaliteoriasi kannattajat eivät yksinkertaisesti pysty.
Olen kuullut paljonkin, mutta todistustaakka ei kuulu tähän, kun kysyn NÄKEMYKSIÄ. Hirveen vihamielisesti suhtaudut. Osaatko vastata?
Ymmärrän, että todistustaakka kuulostaa vihamieliseltä suhtautumiselta sellaiselle, joka on puhunut vuosia puppua.
Et osaa silti itse keskustella asiasta. Nyt olisi hyvä tilaisuus, mutta et pysty.
En ole vuosia puhunut mistään, olen perheenäiti, joka suurinpiirtein tietää mistä on kyse. Ja palstalla en muista aiheesta koskaan aiemmin puhuneeni.
En vois ikinå kuvitella kiistäväni sitä, etteikö me ihmiset kategorisoida toisiamme jatkuvasti milloin minkäkin tarkoitusperän mukaan. Osin tietoisesti ja osin tiedostamatta. Musta olis todella epärehellistä väittää toisin. Eihän tasopuhe ole korrektia, mutta raaka totuus. Ja aina toki löytyy joku poikkeus vahvistamaan säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kiistää? Kyllä minä aina valitsen olla mieluummin fiksujen ja mukavien kanssa kuin tyhmien ja ilkeiden.
Niin. Koska tasot ovat totta. Mukavuus ja fiksuus ovat osa kokonaisuutta. Vielä mitä enemmän lisätään rakennuspalikoita, sitä parempi.
Vielä kun se mukava onkin hauska, sillä on uusimpia leluja, joilla leikkiä, se tuoksuu paremmalle ja kulkee siistimmissä vaatteissa, sen kotona vieraillessa saa parempaa ruokaa kun sen reppanan, voittaa kaikki urheilukilpailut jne. Niin sen suosio on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa silti itse keskustella asiasta. Nyt olisi hyvä tilaisuus, mutta et pysty.
En ole vuosia puhunut mistään, olen perheenäiti, joka suurinpiirtein tietää mistä on kyse. Ja palstalla en muista aiheesta koskaan aiemmin puhuneeni.En vois ikinå kuvitella kiistäväni sitä, etteikö me ihmiset kategorisoida toisiamme jatkuvasti milloin minkäkin tarkoitusperän mukaan. Osin tietoisesti ja osin tiedostamatta. Musta olis todella epärehellistä väittää toisin. Eihän tasopuhe ole korrektia, mutta raaka totuus. Ja aina toki löytyy joku poikkeus vahvistamaan säännön.
Nyt esiinnyt naisena, koska huomasit, että palstamiehen tasoteoriafantasiaa ei ottanut kukaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Koska tasot ovat totta. Mukavuus ja fiksuus ovat osa kokonaisuutta. Vielä mitä enemmän lisätään rakennuspalikoita, sitä parempi.
Vielä kun se mukava onkin hauska, sillä on uusimpia leluja, joilla leikkiä, se tuoksuu paremmalle ja kulkee siistimmissä vaatteissa, sen kotona vieraillessa saa parempaa ruokaa kun sen reppanan, voittaa kaikki urheilukilpailut jne. Niin sen suosio on taattu.
No mikä tässä on ongelma? Seuraa haluavan kannattaa pikkasen panostaa itseensä ja käytökseensä, jotta miellyttäisi paremmin kohderyhmäänsä. Niin ihmiset on aina tehneet. Kuvitteleeko joku tosiaa että pahalle haisevan kulmiensa alta mulkoilevan likisissa ja risoissa vatteissa murahtelevan tyypin on yhtä helppo saada seuraaa kuin siistin ja miellyttävän tyypin? Kumman kanssa itse viettäisit iltaa mieluummin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään näistä ei kuitenkaan ole objektiivisesti mitattavissa oleva asia (poislukien pituus, paino, ikä, varallisuus), joten millä ihmellä subjektiivisista arvoista voi muodostaa yleispätevän teorian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, miten autistiselta tuo tasot ovat totta -hokeminen kuulostaa? Etkö pysty hahmottamaan maailmaa muuten kuin takertumalla tuohon sanaan?
Miten se taso suhteessa ikään nyt siis oli? Kumpi on tasokkaampi, 25-vuotias vai 55-vuotias mies? Ja mitä se taso sitten tarkoittaa pariutumisen kannalta?
Tasohyppelijämies ei isän tukkapöllyn ja ruutuajan lopettamisen pelossa uskalla vastata.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on tasokkaampi, 25-vuotias vai 55-vuotias mies? Ja mitä se taso sitten tarkoittaa pariutumisen kannalta?
Vanhenevan tasoteoreetikon mielestä mies vanhenee kuin viini. Nuori tasoteoreetikko ymmärtää, että mies vanhenee kuin majoneesi kesäpäivänä aina siihen asti, että hän itse alkaa vanheta ja siirtyy puhumaan miehistä viininä.
Vanheneva tasoteoreetikko ei myöskään ymmärrä sitä, että suurin osa viineistä ei parane vanhetessaan ja lopuksi etikoituu.
Otsikon kysymykseen: ketä kiinnostaa?
Täällä ei nykyisin paljon muuta olekaan kuin näitä tasojankkausketjuja. Toki ymmärrettävistä syistä. Miesasiaykkösmiehen oma Ihmissuhteet-blogi keskustelualustoineen on muutamassa vuodessa näivettynyt pystyyn, ja nyt on liikkeellä paljon äkäisiä, kodittomia miesasiamiehiä, joilla ei ole muuta paikkaa kuin tämä mammapalsta. Heitteillejättöhän tuo on. Saisi tulla hakemaan omansa pois.