Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo antoi piparkakun 1,5v taaperolle

Vierailija
09.12.2020 |

Miten teillä on saatu menemään perille isovanhemmille, ettei lapselle (etenkin 1,5v taaperolle) saa antaa mitään sokeria ja herkkuja? Jonkun appelsiinin tai omenan nyt ymmärtäisi, mutta äitini antoi taaperolle piparkakun viikonloppuna. Yritin selittää, että noin pienelle lapselle on haitallista antaa inkivääriä ja muita pipareissa olevia ainesosia. Sokerista nyt puhumattakaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vetelin jo kahviin tehtyä pullamössöä tos iäs. vm 1958.

Ylireagoit, todellakin.

Mä sain n.3 -4v vaarin kahviplörössä ( kahvi+ tilkka kossua) kastetun sokeripalan aina joskus. Hyvää oli. Ei tullut alkoholistia.vm 1954.

Onko aloittaja tosissaan ?

Vierailija
22/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Hellää vähän. Tarkoituksesi on olla hyvä vanhempi. Se on hyvä. Lapset eivät ole sokerista. Jos ei ole diabetestä, voi piparin hyvin antaa. Eri asia jos syöttävät 1,5 vuotiaalle koko keksipaketin kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joudut ap varmaan suljetulle sitten kun lapsi tulee kouluikään ja pääsee itse kavereidensa kanssa kauppaan karkkiostoksille. Sun pää räjähtää.

Vierailija
24/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei tuu ohimovikkoo

Vierailija
25/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kuuluu taas näihin maailman ensimmäisiin ja ainoisiin synnyttäjiin, joiden lapset kuolevat välittömästi jos silmä välttää. Pidät varmaan kakkapäiväkirjaa ja ero on lähellä jos miehesi unohtaa kirjata kakan värin, painon, koodtumuksen, hajun ja ajankohdan.

Hyvää loppuelämää sinullekin! Ei varmaan pää kestä hajoamatta paria vuotta kauempaa.

No älä, itse kolmen teinin vanhempana ihmettelee tätä öyhötystä kyllä ihan tosissaan.

26/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen vanhemmat ei ymmärrä mitä se merkitsee kun lapsella on maito ja muna allergia. Kokoajan ovat antamassa syötävää joka sisältää maitoa ja munaa. Ei mene perille vaikka kuinka selittää. Pelottavaa mennä sinne kylään. Eikä voisi kuvitellakaan että lasta sinne hoitoon jättäisi.

No, sitten täytyy olla jo poikkeuksellisen yksinkertaisia ihmisiä, jos eivät älyä, ettei allergioiden takia voi kyseisiä tuotteita syödä. Toivottavasti edes heidän poikansa eli miehesi tämän älyää?

Vierailija
27/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan: mummo = anoppi? Oma äiti olisi voinut syöttää vaikka kokonaisen keksipaketin lapsellesi, mutta kun anoppi kehtasi antaa joulupiparin!!!! Ihan tiedoksi, monet lapset on jo päiväkodissa 1,5 vuotiaana ja siellä mm. jouluna kyllä heille annetaan joulupiparit. Usein ovat olleet niitä itse tekemässä jopa. Ja ihan hengissä noi vissiin ovat, en muista ainakaan lukeeni otsikoita että "päiväkodissa tarjoiltu joulupipari tappoi koko ryhmän".

Lue aloitus, ennen kuin tulet keuhkoamaan.

Vierailija
28/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
29/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai sekopää. Sinä, et mummo.

Vierailija
30/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen lapsen jälkeen ei jaksa niuhottaa joutavista.

Vierailija
31/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan: mummo = anoppi? Oma äiti olisi voinut syöttää vaikka kokonaisen keksipaketin lapsellesi, mutta kun anoppi kehtasi antaa joulupiparin!!!! Ihan tiedoksi, monet lapset on jo päiväkodissa 1,5 vuotiaana ja siellä mm. jouluna kyllä heille annetaan joulupiparit. Usein ovat olleet niitä itse tekemässä jopa. Ja ihan hengissä noi vissiin ovat, en muista ainakaan lukeeni otsikoita että "päiväkodissa tarjoiltu joulupipari tappoi koko ryhmän".

Lue aloitus, ennen kuin tulet keuhkoamaan.

Ja mä kun luulin, että ap keuhkosi...

Vierailija
32/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä joudut ap varmaan suljetulle sitten kun lapsi tulee kouluikään ja pääsee itse kavereidensa kanssa kauppaan karkkiostoksille. Sun pää räjähtää.

Tai vielä parempi: energiajuomaostoksille.

Vierailija
33/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa sitä eukkoa kunnolla turpaan niin että tuntuu. Eiköhän se sillä mene perille, että niitä piparkakkuja ei vttu syötetä taaperoille.

Vierailija
34/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti!?! Ei sen lapsesi elämä siihen pipariin kaadu! Taas yks uusavuton hysteerikkö äiti.

Vierailija
35/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin noin kuin mummo, joka joka juhlapyhä hokee, että sokeri hyihyi. Olen jo sanonut, että se satunnainen herkuttelu ja sokeri juhlissa ei haittaa mitään, kun arki on balanssissa mutta ei... sokeri hyihyi.

Vierailija
36/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule.

Mulla on miehen sukulaispariskunta, ja lasten äiti on just kuin sä. Hiilareita pelätään myös ihan hulluna. Ateriat on tyyliä salaattia ja kalaa/kanaa ilman kastikkeita. Siellä ei ole ikinä pullaa pöydässä kun kahville menee, pitää viedä omat pullatkin......No, kun lapset tulevat meille kylään tai joskus päivähoitoon, ne tyhjentävät pöydän kaikesta makeasta kun kerrankin saavat jotain hyvää. Minulla on tapana laittaa karjalaiseen tyyliin pöytä notkumaan. Ja miehellä näyttää kelpaavan myös. Ja 10 v. ostaa viikkorahoillaan salaa karkkia, kertoi mulle itse. Kun ei äiti anna. Kun kaverit saa syödä.

Omilla lapsilla oli karkkipäivä, ja makeaa ovat saaneet maistaa noin vuoden ikäisestä, suurta herkkua oli pienenä  rahkamustikkapiirakka. Eipä ne kylässä tyhjennä pöytää tai osta karkkia salaa. Eikä ole lihavia.

Täyskielto tuottaa yleensä päinvastaisia tuloksia karkki-asioissa. Parempi olisi opettaa kohtuutta.

Vierailija
37/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
38/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo.

Sitä paitsi nykyäidit ovat niin valistuneita, että tietävät kanelin olevan suurempi ongelma kuin inkivääri. :)

Vierailija
39/39 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä tuon ikäisen syödä joulukinkkua ja sinappia ylenmäärin