Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suutunko miehelle turhasta?

Vierailija
26.04.2014 |

Meillä on 4kk ikäinen vauva. mies on nyt useasti (n. 15 kertaa) tehnyt niin, että sanoo lähtevänsä yhdelle tai "parille" lähikuppilaan. Lähtee kuitenkin lopulta aina keskustaan isompiin baareihin ja kotiutuu lopulta puoli 5 aikaan oksentelukunnossa jolloin yrittää tulla samaan sänkyyn jossa nukun vauvan kanssa. Olen sanonut miehelle, että haluaisin sen ilmoittavan jos aikookin olla pidempään etten odottele tai huolestu. Koskaan ei kuitenkaan ilmoita.

Pari seuraavaa päivää menee siihen, että minä mökötän, mies pyytää anteeksi, mutta tuntuu tekevän niin vain tavan vuoksi. Lopulta annan anteeksi, mies lupaa ettei toistu, kunnes taaas...

mies aloitti tämän tavan siis ollessani raskaana.

Ymmärrän, että mies haluaa välillä rentoutua ja viettää omaa aikaa, mutta nyppäsee kyllä kunnolla että ei koskaan voi ilmoittaa että aikoo ola koo yön. Olen myös ennen lähtöä ihan suoraan kysynyt, että aikooko olla pidempään mutta aina lupaa tulla ajoissa.

Lisäksi ärsyttää, kun näiden reissujen seurauksena olen lähes 2vuorokauden ajan ainoa joka osallistuu vauvan hoitoon. Normaali vauvan kanssa varmaan ihan helppo juttu silloin tällöin, mutta meidän poika on ollut aina erittäin itkuinen, mahavaivainen ja huono uninen (päikkärit 3x30min tissi suussa).

Arvon av raati; olenko nipottava tiukkapipo huono vaimo kun en siedä miehen käytöstä vai onko minulla aihetta loukkaantua? Onko vinkkejä tilanteeseen, siis muuta kuin "jätä se sika". Tavan puhe kun ei taida tavoittaa miehen aivoja.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno miesvalinta sulla perheenpääksi. :D Ite en kattelis päivääkään tuollaista känniördäystä. Jos miestä ei kiinnosta pätkänvertaa perheensä kotona, vaan valitsee sen sijaan teiniaikojensa jatkamisen biletyspaikoissa niin mikset heitä ulos mokomaa sontiaista? Mielummin mäkin olisin yh, kuin majailisin saman katon alla juopon kanssa ja päästäisin oksentelevan juopon samaan sänkyyn lapsen kanssa. Oletko ihan hullu Ap?! Älä epäröi vaan tartu toimeen ja ukko ulos.

Vierailija
42/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa voi toki harkita, mutta ei sitä pidä tuohon syssyyn ottaa, koska ihmiset ovat tuossa vaiheessa aika sekaisin usein sellaisetkin, jotka sitten ottavat jatkossa lusikan kauniiseen käteen. Voi kuitenkin tehdä selväksi, että miehen olisi nyt käsiteltävä isäkriisiään rakentavammin. Jos miehellä on vanhemmat tms joku jota kuuntelee, voisi ehkä puhua heille ja pyytää tukea. Toisten ihmisten mielipide saattaa pysäyttää silloinkin, kun vaimoa vastaan vain puolustaudutaan.

Luultavasti mies ei ole niin kyyninen kuitenkaan, että suunnittelisi alun perin riekkuvansa aamuun asti? Hän selittää itselleen että vain lähtee vähän rentoutumaan, mutta kokee syyllisyyttä eikä voi myöntää itselleen, että pitkäksi menee taas? Vai onko mies jotenkin isätön itse, ja siksi myönteinen malli puuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:40"]

Ja nyt käsi sydämelle. Eikö näitä merkkejä baareilusta todellekaan ollut havaittavissa ennen raskautta?

Luultavasti johtuu siitä että mies alkoi pitää suhdetta varmempana ja että siedät tuollaista helpommin.

[/quote]

mikä ihme siinä on että keinolla millä hyvänsä pitää asia kääntää vaimon syyksi? Että oma vika kun menit yhteen luuserin kanssa. Ei se ihan niin yksioikoista ole. 

Vierailija
44/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata ihan vielä heti heittää pihalle ennen kuin on kokeillut tuota HUUTAMISTA SAATANA!!!!!

Jos sille klopille ei ole pistetty rajoja, niin ei kai sillä sellaisia ole.

Aloittajalla on kumminkin siinä nyt vauva ja sillä olisi hyvä olla isäkin.

Kannatan miehen kouluttamista tässä tapauksessa.

Vierailija
45/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:28"]Vastuuton ukko, en suvaitsisi moista vaan laittaisin vauvan vähäksi aikaa mummolle ja sillä aikaa huutaisin kurkku ojossa pari tuntia mokomalle retkulle. Antaisin kaiken tulla ulos. Huutaisin vatsanpohjasta saakka, enkä antaisi mitään armoa.

Kyllä se tehoaa, jos on yhtään yhtä hyvä huutamaan kuin minä.

[/quote]

Kokeiltu, siis raskausaikana. Ilmeisesti en ole hyvä huutaja. Kimeä ääni kuulostaa kuulema vain ärsyttävältä. Tavaratkin olen jopa joskus pakannut mutta mennyt taas siihen samaan lupaukseen.

Ap

Vierailija
46/49 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Äijä sai huutia ja huutoa. Loppui siihen, liian kauan kyllä sitä perseilyä katsoin. Kyllähän tuo on muuttunut mies, nyt meillä on jo toinenkin lapsi ja aviossa ollaan mutta eipä paljosta ollut kiinni etten ekan kanssa lähtenyt menemään.

Oltiin yhdessä 5vuotta ennen lapsen syntymää joten luulin tuntevani ukon mutta elämä yllätti kun vauva syntyi. Jos yhteiseloa on jo pitkälti niin voi olla fiksua yrittää jatkaa (jos mies lupaa parantaa tapansa) mutta jos suhde on tuore niin lähtisin menemään.

Vierailija
47/49 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aloitti hetkeksi perseilyn kun olin raskaana. Sanoin että en katso yhtään kertaa, seuraavasta lähden ja tämä uhkaus on tosi. Yhdesti kokeili onneaan vielä sen jälkeen mutta sitten meni perille. Olisin oikeasti lähtenytkin. Onneksi mies tuli järkiinsä. Katteettomat uhkaukset eivät tehoa, mies täytyy saada uskomaan että jos et ole tyytyväinen yhteiseloonne niin oikeasti toteutat ne.

Vierailija
48/49 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle paljon voimia ja tsemppiä. Vertaistukea:

http://www.al-anon.fi/ryhmat

Vierailija
49/49 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:34"]Ensin raskaudutaAsn idiootin kaa, sit itketään.

Ukko pihalle.

Mun ei ole käynyt kertaakaan baarissa ilman mua 5 vuoden aikana . Kertaakaan! Ja ikä oli ku tutustuttiin 25 v. Mistä oikein löydätte tällaisia isiä???

[/quote]

Tykkää avarakatseisista ihmisistä. En tykkää sinusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä