Nyt tulee sitten kunnolla rokotepropagandaa
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että viime aikoina on ollut oikein kunnolla aivopesua rokotteen ottamisen puolesta. Ilmeisesti tässäkin asiassa mennään talous ja raha edellä ja saadaa pidettyä tuottavuus korkealla. Ilmeisesti vaaditaan todella rajuja tapahtumia ennenkuin hallitukset ja päättäjät kautta maailman alkavat sisäistää ettei sitä tuottavuutta voi nostaa loputtomiin, vain sen takia, että osakkeenomistajat ja pörssi voi hyvin.
Maapallo ja luonto oireilee jo nyt niin pahasti ettei nykyisenlaisia yhteiskuntamalleja voida enää ylläpitää.
Toivotaan ettei tule mitään dramaattisia sivuvaikutuksia ihmisille jotka on rokotusjonoissa ensimmäisinä. Tai ainakin jos saavat niistä sivuvaikutuksia, pitävät suunsa kiinni eivätkä avaudu pitkin mediaa kuinka taas elämä kohteli huonosti ja hallitus ja THL valehteli.
Viimeinen lause! Eli sä haluat, että ihmiset pimittävät tietoa. Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tämäkin keskustelu aloitus poistetaan
Monesti olen kirjoittanut että rokotetta koronaan ei ole, on vain oireita lievittävää tököttiä jota haluavat pistää ihmisiin nimellä rokote.
Ja nyt sitten odotetaan kuinka kauan menee että sananvapauteeni jälleen puututaan.
Eli et tiedä edes, mikä on rokote, säälittävä vouhkaaja.
Kyseessä on nimenomaan rokote, koska lääkkeillä ei estetä sairauksia, vaan hoidetaan niitä. Rokotteella taas ei koskaan hoideta sairauksia, vaan ainoastaan estetään niitä.Pakko myöntää että en tajua tätä juttua enää.
Onko se koronarokote nyt rokote vai estolääke 🧐Käytän itse estolääkettä erääseen sairauteen. Kyseinen lääke estää sairauden aktiivista toimintaa ja saattaa hidastaa sairauden etenemistä.Itse sairautta se ei paranna. Estää tai vähentää vain oireita. Ei kuitenkaan paranna oireita jotka ovat ehtineet alkaa ennen lääkkeen ottamista.
Tämä lääke pistetään lihakseen n kertaa vuodessa. Se on minulle selvä asia että se on lääke ja sitä käytetään sairauden hoitoon. Lääkärit puhuvat siitä lääkkeenä ja se myydään lääkkeenä apteekissa.
Kukaan ei tiedä mihin sen lääkkeen toiminta perustuu ja se kerrotaan suoraan lääkepakkauksessakin.Onko tämä koronarokote nyt oikeasti rokote vai onko se lääke joka estää oireita? Tietääkö siitä edes kukaan mikä se on ja miten se toimii 😯
Jos rokote määritellään niin että se estää sairauden niin silloin tämä koronarokotteena mainostettu ei ole rokote. Julkisuudessa on kerrottu, että "rokote" ei estä sairastumasta, mutta lievittää oireita eikä korona todennäköisesti pääse siihen pahimpaan vaiheeseen.
Estolääkitys nimeä siitä ei virallisesti käytetä vaikka enemmän sen kaltainen onkin.
Jos ei ymmärrä blogipostausten ja vertaisarvioitujen tutkimusten eroa, kannattaa ehkä jättää propagandan huutelu vähän vähemmälle.
Vaikka Suomessa saakin vapaasti tehdä itsestään pellen, on moraalisesti epäilyttävää levittää valheita ja epätietoisuutta asiassa, joka vaikuttaa suoraan kansanterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti olen kirjoittanut että rokotetta koronaan ei ole, on vain oireita lievittävää tököttiä jota haluavat pistää ihmisiin nimellä rokote.
Ja nyt sitten odotetaan kuinka kauan menee että sananvapauteeni jälleen puututaan.
Kyseessä on nimenomaan rokote, koska lääkkeillä ei estetä sairauksia, vaan hoidetaan niitä. Rokotteella taas ei koskaan hoideta sairauksia, vaan ainoastaan estetään niitä.Pakko myöntää että en tajua tätä juttua enää.
Onko se koronarokote nyt rokote vai estolääke 🧐Käytän itse estolääkettä erääseen sairauteen. Kyseinen lääke estää sairauden aktiivista toimintaa ja saattaa hidastaa sairauden etenemistä.Itse sairautta se ei paranna. Estää tai vähentää vain oireita. Ei kuitenkaan paranna oireita jotka ovat ehtineet alkaa ennen lääkkeen ottamista.
Tämä lääke pistetään lihakseen n kertaa vuodessa. Se on minulle selvä asia että se on lääke ja sitä käytetään sairauden hoitoon. Lääkärit puhuvat siitä lääkkeenä ja se myydään lääkkeenä apteekissa.
Kukaan ei tiedä mihin sen lääkkeen toiminta perustuu ja se kerrotaan suoraan lääkepakkauksessakin.Onko tämä koronarokote nyt oikeasti rokote vai onko se lääke joka estää oireita? Tietääkö siitä edes kukaan mikä se on ja miten se toimii 😯
Jos rokote määritellään niin että se estää sairauden niin silloin tämä koronarokotteena mainostettu ei ole rokote. Julkisuudessa on kerrottu, että "rokote" ei estä sairastumasta, mutta lievittää oireita eikä korona todennäköisesti pääse siihen pahimpaan vaiheeseen.
Estolääkitys nimeä siitä ei virallisesti käytetä vaikka enemmän sen kaltainen onkin.
Se ei ole millään tavalla estolääkitys. Se on ROKOTE. Estolääkityksen saa antaa vain sairaaksi diagnosoidulle henkilölle, rokotteet annetaan aina terveelle (rokotuksen estokohteen suhteen terveille)
Mä haluaisin ottaa, mutta en todella tiedä uskallanko. Tällä hetkellä kallistun siihen, että en ota. Ihan oikeesti kun pitkäaikaisia sivuvaikutuksia ei tällä hetkellä mitenkään voi tietää. Sikainfluenssarokotteen päädyin aikanaan ankaran pohdinnan jälkeen ottamaan, koska olin raskaana ja kuuluin siten riskiryhmään. Silloin ajattelin, että rokotuksen mahdolliset seuraukset on ehkä pienemmät, kun sairastaminen.
Yle Kioski korjaili misinformaatiota perustelemalla, että rokote on kehitetty näin nopeasti kansainvälisen yhteistyön ja rahoituksen johdosta on siten turvallinen. Muistutettiin myös, että sikainfluenssarokotteesta narkolepsian saaneet oli siihen valmiiksi alttiita. Ei varmaan lohduta heitä, että erittäin mahdollisesti se ei olis heille ikinä puhjennut, tai mahdollisesti ainakin vuosia myöhemmin (narkolepsian puhkeamisesta en tiedä mitään, eli tää on ihan mutuilua), mutta sairastuivat sen rokotteen takia.
Toki täytyy muistaa myös se, että koronan pitkäaikaisia vaikutuksia ei myöskään voida tässä vaiheessa tietää ja siksi jokaisen tulee arvioida, kummassa kokee olevan suuremmat riskit. Oikeesti hienoa kaikille jotka ottavat rokotteen siksi että saataisiin tää paska loppumaan, mut mä en halua olla koekaniini. Ei se normi influenssakaan ole mihinkään kadonnut plus on ennustettu, että nää virukset tulee vaan lisääntymään tulevaisuudessa.
Ehkä tulevaisuudessa uskallan rokotteen vielä ottaa, mutta toistaiseksi yritän suojella itseäni ja muita noudattamalla turvavälejä ja pesemällä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on nimenomaan rokote, koska lääkkeillä ei estetä sairauksia, vaan hoidetaan niitä. Rokotteella taas ei koskaan hoideta sairauksia, vaan ainoastaan estetään niitä.Jospa ihan ensiksi opettelisit lukemaan ja sitten vasta vastailemaan muiden kirjoituksiin.
Rokotteella ei koskaan hoideta sairauksia, vaan ainoastaan estetään niitä.
Juu näin on ja juuri siksi koronaan ei ole rokotetta.
Opettele lukemaan. Sinulle on useampi jo kertonut miksi koronaan ei ole rokotetta vaikka rokotteena pistettävää ainetta mainostetaan. Opettele lukemaan.
Nimenomaan koronarokote ON rokote, SINÄ tässä olet se, joka et edes tiedä, mikä rokote on. Luuletko sä, että rokotteet estävät tartunnan? Eivät estä. Eivät ole KOSKAAN estäneet. Ne estävät taudin kehittymisen, vaikka ihminen saa virusta kehoonsa.
Aivan. Ja tämä koronarokote ei estä taudin kehittymistä. Ainoastaan lieventävät oireita, jos taudin saa.
Siksi perusterveen ihmisen on turha rokotetta ottaa, koska ei kehitä laumasuojaa tai estä tartuttamasta muita. Rokote suojaa siis ainoastaan ottajaa itseään.
Kyllähän influenssarokotekin annettaisiin kaikille, jos influenssasta haluttaisiin kokonaan eroon, eikä se muuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on nimenomaan rokote, koska lääkkeillä ei estetä sairauksia, vaan hoidetaan niitä. Rokotteella taas ei koskaan hoideta sairauksia, vaan ainoastaan estetään niitä.Jospa ihan ensiksi opettelisit lukemaan ja sitten vasta vastailemaan muiden kirjoituksiin.
Opettele lukemaan. Sinulle on useampi jo kertonut miksi koronaan ei ole rokotetta vaikka rokotteena pistettävää ainetta mainostetaan. Opettele lukemaan.
Nimenomaan koronarokote ON rokote, SINÄ tässä olet se, joka et edes tiedä, mikä rokote on. Luuletko sä, että rokotteet estävät tartunnan? Eivät estä. Eivät ole KOSKAAN estäneet. Ne estävät taudin kehittymisen, vaikka ihminen saa virusta kehoonsa.
Aivan. Ja tämä koronarokote ei estä taudin kehittymistä. Ainoastaan lieventävät oireita, jos taudin saa.
Siksi perusterveen ihmisen on turha rokotetta ottaa, koska ei kehitä laumasuojaa tai estä tartuttamasta muita. Rokote suojaa siis ainoastaan ottajaa itseään.Voi että sä olet tyhmä. Suojaahan se KAIKKIA sillä, että jos SÄ ET OLE SAIRASTUNUT, NIIN tauti ei tartu sinusta muihin!! Voi hyvää päivää taas.
Koronarokote estää vain sen pahimman tautimuodon. Se ei todellakaan suojaa kaikkia, ei edes rokotettua eikä sillä saavuteta laumasuojaa. Tauti tarttuu edelleen jos on tarttuakseen. Se suojaa vain rokotettua itseään siltä pahimmalta muodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi perusterveen ihmisen on turha rokotetta ottaa, koska ei kehitä laumasuojaa tai estä tartuttamasta muita. Rokote suojaa siis ainoastaan ottajaa itseään.Voi että sä olet tyhmä. Suojaahan se KAIKKIA sillä, että jos SÄ ET OLE SAIRASTUNUT, NIIN tauti ei tartu sinusta muihin!! Voi hyvää päivää taas.
Niin siis jos olen saanut lieväoireisen tai jopa oireettoman koronatartunnan, niin en mielestäsi ole sairastunut koronaan enkä voi levittää tautia?
No nyt paljastui, ettei vääntöä kannata edes jatkaa, jos luulet, ettei oireeton tai lieväoireinen koronatartunnan saanut voi tartuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rokotteet KOSKAAN estä sairastumista, kulta pieni. Ihminen voi aina rokotettunakin saada virustartunnan, mutta ei saa sellaisia oireita, joita emme halua ja jonka takia rokotamme.
On se rokote, ei ole lääke, lääkkeitä saa antaa vain sairauden hoitoon, rokote annetaan TERVEELLE, URPO. Siis sitä estävän sairauden suhteen terveelle.
Onko se lukemaan opetteleminen todella noin vaikeaa.
No unohda se sitten, eihän sitä kaikki kaikkeen pysty.
Olen vain luullut suomen koululaitosta hieman paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa vaan ottamatta. Evoluutio kyllä karsii sieltä hölmöimmästä päästä ;)
Tätä sopii toivoa mutta varjopuolena kummittelee se että juuri se hölmöin pää on hanakampi lisääntymään eikä sen takia ole ihan varma mille puolelle vaaka kallistuu.
Osa julkkisten vastauksista oli ihan mielenkiintoisia.
Yksi sanoi ottavansa, kunhan rokotetta enemmän tarvitsevat ovat ottaneet ensin.
Toinen sanoi menevänsä jonon perälle.
Nämä ovat varmaan aika samoilla linjoilla monen kanssa. Mennään jonon perälle kun on nähty miten muille käy. Siinä ehtii vuoroaan odottaessa vielä katsella alkaako tulemaan pahoja sivuoireita.
Hieman häkellyttäviä olivat vapaavuoren ja kumppanien puheet vastuullisuudesta ja muiden suojelemisesta. Tähän asti heitä ei ole kiinnostanut kuin oma raha, eikä haittaa vaikka muutama uhri tulisi siinä rahan hankinnassa
Tää yks trolli pilaa koko ketjun, ilmiannettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jos olen saanut lieväoireisen tai jopa oireettoman koronatartunnan, niin en mielestäsi ole sairastunut koronaan enkä voi levittää tautia?
No nyt paljastui, ettei vääntöä kannata edes jatkaa, jos luulet, ettei oireeton tai lieväoireinen koronatartunnan saanut voi tartuttaa muita.
Se, että saa virusta ja elimistö nujertaa rokotuksen ansiosta sen, on eri asia, kuin rokottamaton, jonka elimistö ei nujerra virusta, vaikka henkilö ei oireilekaan.
Jos perusterveiden rokottaminen olisi aina turhaa, niin miksi sitten sairaaloissa päädyttiin rokottamaan myös hoitajat influenssaa vastaan? Etteivät tartuta potilaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme sun ongelma oikein on? Tämä "rokote" ei estä taudin kehittymistä eikä ilmeisesti edes sen eteenpäin tartuttamista vaan ainoastaan suojaa vakavilta oireilta.
Seuraavana nyt selvitetään voisiko tämä suojata myös tartuttamiselta.
Olen itse vielä harkitsevalla kannalla enkä pidä mitään kiirettä. Ei minua silti haittaa jos halukkaat ottavat rokotteen. Ottakaa vain!
Kun kaikki eivät pidä kiirettä sen rokotteen ottamisen kanssa, niin vähempi tulee ryysistä ja halukkaat saavat sen nopeammin. En näe tässä ongelmaa. Me muut voimme aivan hyvin katsella tässä pari vuotta rauhassa, lähdemmekö tuohon koronarokoterumbaan.
Monethan ottavat influenssarokotteenkin joka vuosi. En tee siitäkään ongelmaa. Ottakaa vain, itse en ole koskaan ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertopaakas joku joka aikoo odottaa pitkäaikaisvaikutuksia muutama, tai edes yksi rokote minkä haittavaikutuksia ei olisi tullut neljässä kuukaudessa esiin? Vouhkaaminen on kivaa, mutta ei perustu todellisuuteen.
Kyllähän ne varmaan tulee esiin, mutta tuleeko ne julkisuuteen. Narkolepsian kohdalla kesti muistaakseni vuoden ennen kuin yhteys rokotteeseen myönnettiin.
Jos ei mennä muistin varassa, niin tulivat esiin neljässä kuukaudessa. Ja sehän ei johtunut sinänsä rokotteesta, vaan oli yksi s8kainfluenssaviruksen aiheuttama oire.
Eikö narkolepsiaan sairastuneet siis saaneetkaan korvauksia rokotteen haitasta, jos katsottiin että sama olisi tullut sairaudestakin? Se vaan, että siihen tautiin eivät ehkä olisi ikinä sairastuneet.
Jos ei ole altistavaa geeniä, niin ei saa narkolepsiaa. Kovapäistä porukkaa, kun ei mene perille.
Sen voi yhtä hyvin saada minkä tahansa infektion seurauksena, jos tämä geeni löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertopaakas joku joka aikoo odottaa pitkäaikaisvaikutuksia muutama, tai edes yksi rokote minkä haittavaikutuksia ei olisi tullut neljässä kuukaudessa esiin? Vouhkaaminen on kivaa, mutta ei perustu todellisuuteen.
Kyllähän ne varmaan tulee esiin, mutta tuleeko ne julkisuuteen. Narkolepsian kohdalla kesti muistaakseni vuoden ennen kuin yhteys rokotteeseen myönnettiin.
Jos ei mennä muistin varassa, niin tulivat esiin neljässä kuukaudessa. Ja sehän ei johtunut sinänsä rokotteesta, vaan oli yksi s8kainfluenssaviruksen aiheuttama oire.
Eikö narkolepsiaan sairastuneet siis saaneetkaan korvauksia rokotteen haitasta, jos katsottiin että sama olisi tullut sairaudestakin? Se vaan, että siihen tautiin eivät ehkä olisi ikinä sairastuneet.
Jos ei ole altistavaa geeniä, niin ei saa narkolepsiaa. Kovapäistä porukkaa, kun ei mene perille.
Sen voi yhtä hyvin saada minkä tahansa infektion seurauksena, jos tämä geeni löytyy.
Rokotteita ei kustomoida muutaman poikkeavan geenin omaa takia. Jos kustomoitua rokotetta tarvittaisiin niin jokaisen suomalaisen DNA-pitäisi kerätä ja analysoida. Nyt rokotteet tehdään massoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olisi voinut jäädä se laukaiseva infektio myös tulematta. Ja mitä tuo tässäkään tilanteessa lohduttaa. Mistä minä tiedän mihin sairauksiin minulla on alttius ja minkä tuo nyt tuleva rokote sitten laukaisee. Jos joku alttius on niin mielummin jätän sen nyt laukomatta.
Siksi perusterveen ihmisen on turha rokotetta ottaa, koska ei kehitä laumasuojaa tai estä tartuttamasta muita. Rokote suojaa siis ainoastaan ottajaa itseään.