Mikä on ollut elämäsi kovin kipu?
Kommentit (44)
Ensimmäinen synnytys. Yhtä tuskaa ja kesti kauan, mutta se tuska unohtuu kun lapsi on ulkona.
Joko se kun viisaudenhammas leikattiin paloina pois ja puudutus ei auttanut tai sitten viimeinen sappikivikohtaus ennen kuin pääsim sappilaikkaukseen.
menkkakivut. Makasin lattialla ja huusin ja kouristelin. Toinen oli migreenikipu, joka kesti kaksi päivää. Yhtä helvettiä. Juurihoito ei ollu mitään noihin verrattuna.
Aivokalvontulehdus. Jäätävät pää- ja selkäydinkivut,
(Lääkkeillä tehty) abortti, helvetillinen kipu lähes koko kropassa. Ei pystynyt muuta kuin maata sikiöasennossa.
Synnytys supistukset. Kun lapsivedet meni ja ajettiin sairaalaan. Synnärille päästyä kipu oli jo sellainen että meinasi taju lähteä.
Onneksi kivunlievitys auttoi hyvin ja itse synnytys sujui mallikkaasti ja terve poika tuli maailmaan ♡
Nielurisaleikkauksen jälkeiset kivut, kun haavat aukesivat kotona uudelleen ja uudelleen.
Meinasin tukehtua hyytyneeseen vereen, ja samaan aikaan järkyttävä kipu leikkaushaavoissa.
Verenvuodon takia alas vajoava hemoglobiini, jonka vuoksi en meinannut pysyä tolpillani.
Joka kerta kun pääsin päivystykseen asti, oli tilanne jo ohi eikä haavan polttaminen enää ollut mahdollista.
Synnytykset. Kivun ollessa ylimmillään sitä menee tajunnan rajamaille, muisti lähtee, ei pysty edes huutamaan. Sitä vain hengittää kunnes yhtäkkiä kaikki musertava kipu loppuu ja vauva putkahtaa ulos.
Ensimmäisenä tulee mieleen herääminen melkein heti kun minut oli siirretty leikkaussalista heräämöön (olin onnettomuudessa). Kipu oli aivan hel.. Itkin ja tärisin tuskasta. Onneksi tajusin kysyä heräämön hoitajalta miten pian tämä tapahtui ja lisäksi anestesiologi otti asian seuraavana päivänä puheeksi (aloitti tiedustelemalla muistanko kys. hetkeä) ja kertoi miksi ei päässyt heti paikalle. Ei se minua lohduttanut, mutta toivottavasti tilanteesta opittiin jotain mistä on tulevaisuudessa hyötyä muita potilaita hoidettaessa.
Akillesjänteen katkeaminen kesken juoksemisen.
Migreeni on pientä, (sairastanut itse nuoresta). Haima kysta, joka aiheutti lopulta kivut, jota hoidettiin sairaalassa sekä ytimen kautta puudutuksella sekä morfinipumpulla. Helpotti vasta kun kysta saatiin lopulta pois, jessus!
Haljenneen tulehtuneen hampaan poisto, kun mikään puudutusaine ei vaikuttanut tuon tulehduksen takia. Tunnin kesti kun hammaslääkäri veivasi noita palasia irti. Jossain vaiheessa valitteli kun kädet puutuu kun joutui niin kovasti vääntämään.
Haima kysta ja selkäydin, kyllä teksti taas hyppii..
Synnytykset ilman kivunlievityksiä. Umppari puhkesi, vatsakalvontulehdus.
Vierailija kirjoitti:
(Lääkkeillä tehty) abortti, helvetillinen kipu lähes koko kropassa. Ei pystynyt muuta kuin maata sikiöasennossa.
Niin, mieti mitä kipuja se lapsesi kävi läpi ennen menehtymistään.
1. Munasolujen kerääminen - kipulääkettä annettiin maksimi ja silti kuulemma huusin kivusta (kipulääke aiheuttaa sellaisen pöhnän, ettei itse tajua, mutta mies kertoi).
2. Suolipussin puhkeaminen - ensin viiltävät kivut ja sen jälkeen koko vatsan alueelle levinnyt kipu varsinkin tärinässä johtuen vatsakalvotulehduksesta.
Muna taittui naidessa (nainen päällä). Ei onneksi kokonaan rikki mennyt, mutta kyllä vihlaisi aika v*tusti.
Hoitohenkilökunta yritti saada kasvotarjonnassa ollutta vauvaa syntymään alakautta tuntikaupalla, ennen kuin joku älysi tehdä sektion. Halusin vain kuolla.