Lääkärin tekstistä poimittua :(
"32-vuotias nainen, jolla lukuisia päivystyskäyntejä mielialaongelmien vuoksi ja epämääräisiä höpövaivoja jo vuosien ajan"
"Jokapaikan kipuja taas valittamassa"
"Eilenkin täysin turha käynti ja tänäänkin piti uudelleen tulla saman vaivan vuoksi"
"Vakavasti mielenterveysongelmainen ja sairaudentunnoton"
Kannattaa joskus tilata omat paperit, niin näkee, mitä kaikkea paskaa noihin teksteihin on suollettu! Aivan uskomattoman törkeitä juttuja.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:33"]
Mä en oo koskaan tilannut papereita, koska siitä sais vaan pahan mielen jos ne tilais, ja menis ikuisuus jos niistä virheistä alkais valittaa. Sen verran paljon väärää tietoa on ollut jo niissä epikriiseissä jotka oon saanut kotiin. Kun puhuu paljon, niin lääkäri muistaa kaiken ihan väärin. Ei kait niitä kukaan lue myöhemmin edes, joten ei kai niillä niin väliä.
[/quote]
Ja lääkärit usein sanelee, joku muu kirjoittaa ne puhtaaksi ja kukaan ei oikolue. Mun lapsi on käynyt puheterapiassa ja erikoissairaanhoidossa jatkotutkimuksissa. Erikoissairaanhoidon lääkärin lausunnossa oli ensin alussa juttua lapsesta, mainittu myös terapeutin nimi. Puolessa välissä tekstiä se oli unohtanu lapseni nimen ja koko loppu tekstissä oli aina mainittu se terapeutin nimi kun tarkoitti lastani. Menny vähän sekasin siis... Eikä kukaan huomaa kun saneluja ei lueta jälkeenpäin
Kyllä tuollaista tekstiä saattaisi joku Kiminkinen tai hänen kaltaisensa suoltaa.
Omat tiedot saa kirjallisella hakemuksella ainakin sairaalan keskusarkistosta (sähköiset ja vanhat paperiset sairauskertomukset). Oliko niin että kerran vuodessa saa maksutta pyytää omat tietonsa itselleen.
Itse sairaalassa työskentelevänä en ihan usko, että lääkäri käyttäisi tuota höpötermiä. Ja lausunnot kyllä lääkäri lukee ennen allekirjoittamistaan.
kerro vähän vaivoista, niin voidaan yhdessä miettiä onko höpövaivoja. oikeasti ravaatko peräkkäisinä päivinä lääkärissä???
Ei ole mikään ihme, jos lääkäri on saanut tarpeekseen vähän väliä vastaanotolla ramppaavasta naisesta, joka ei ole fyysiseti sairas. Mulla oli yksi nyt jo edesmennyt sukulainen, joka oli samanlainen luulosairas. Kulki terveyskeskukset ja yksityisvastaanotot. Vikaa ei ollut, vaikka itse niin uskoi. Hänellä tuo rumba edelsi dementian puhkeamista. Joskus olemme miettineet, oliko se jo alkavaa dementiaa.
Mulla alkaa Se teksti "kehitysvammainen farmaseutti, äiti töissä kirjastossa" tolle oon joskus nauranut. En oo kehitysvammainen, enkä ymmärrä mitä mun äidin työpaikka liittyy mihinkään :D en ole jaksanut korjata
Mullakin lukee yhdessä tekstissä "selkäkroonikko, mutta aivan asiallinen henkilö".
:D
Minulla lukee yhdessä paperissa etten osaa kirjoittaa mutta olen suorittanut korkeakoulututkinnon. Taivas varjele...!
Mulla alkoi paperi lauseilla: "Löytänyt patin rinnasta. Hyvin pienet rinnat. Lähete..."
Ihan kiva, että A-kupin rinnat ovat hyvin pienet ihan virallisestikin :D
"hieman heikkolahjaisen vaikutelman antaa, selkeitä vastauksia ei saa"
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:54"]"hieman heikkolahjaisen vaikutelman antaa, selkeitä vastauksia ei saa"
[/quote]
Tämää pätee melkein kaikkiin tuntemiini lääkäreihin.
Joka helvetin sana sairaskertomukseen pitää kirjata niin, että voit sen takana seistä oikeussalissa tarvittaessa. Laittaa kummasti siistimään kieltä. Minä ainakin kirjaan asiat mahdollisimman informatiivisesti ja neutraalisti. Joskus huvittelen kuvitellen sanelevani sensuroimatonta sairaskertomustekstiä, se olis sit aivan muuuta.
Ja mitään ei ole löydetty vaivojen syyksi vai oletko saamut muuta diagnoosia kuin nuo höpövaivat? Eli taitaa tohtori olla oikeasssa?
usein lääkärissä hypätään hoidattamassa jotain ihan muuta kuin sitä mielenterveysongelmaa.
Meillä ainakin 15 minuutin ajat lääkärissä ja siinä ajassa vielä tekevät tekstitkin. Ei ihme, etteivät ne ole aina kaunokirjallisuuden mestariteoksia.
-Sh-
Jos tämän lääkärin mielestä potilas on sekopää, niin miksi hän ei pyydä potilasta menemään päälääkärin juttusille? Luulisi, että lääkäri sitten edes ohjaisi potilaan oikeaan osoitteeseen eikä pelkästään kettuilisi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 23:15"]
Jos tämän lääkärin mielestä potilas on sekopää, niin miksi hän ei pyydä potilasta menemään päälääkärin juttusille? Luulisi, että lääkäri sitten edes ohjaisi potilaan oikeaan osoitteeseen eikä pelkästään kettuilisi.
[/quote]
No ei kai nyt kukaan oikeasti sellaisia palveluita tarviva halua sinne mennä. Sinne haluavat yleensä sellaiset, jotka pärjäisivät muutenkin.
on ihan oikeesti välillä tosi hankala kirjata käyntiä, jos potilas on aivan seko tai hoitomotivaatio nolla. yritä siinä rivien välissä sitten tuoda pointtisi esiin täysin neutraalisti. ja helv.että potilaat osaa joskus valehdella ja vääristellä!!! ....siis esim. saamiaan neuvoja.
Ap sekopää oli siis poiminut lääkärien kirjoituksia eri käynneiltä. Vakavasti mielenterveysongelmainen ja sairaudentunnoton tuntuu olevan. Toivoisin että lääkärit voisivat kirjoittaa asiat niinkuin ne ovat eivätkä neutraalisti ja kieli keskellä suuta.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:16"]
No onko höpövaivoja?
[/quote]
Mitä ne höpövaivat ovat?