Lääkärin tekstistä poimittua :(
"32-vuotias nainen, jolla lukuisia päivystyskäyntejä mielialaongelmien vuoksi ja epämääräisiä höpövaivoja jo vuosien ajan"
"Jokapaikan kipuja taas valittamassa"
"Eilenkin täysin turha käynti ja tänäänkin piti uudelleen tulla saman vaivan vuoksi"
"Vakavasti mielenterveysongelmainen ja sairaudentunnoton"
Kannattaa joskus tilata omat paperit, niin näkee, mitä kaikkea paskaa noihin teksteihin on suollettu! Aivan uskomattoman törkeitä juttuja.
Kommentit (53)
No millaisia vaivoja sulla sitten on? Ja miksi käyt niiden takia joka päivä lääkärissä? (viitaten tuohon "eilenkin täysin turha...")
Niin. Ehkä lääkärit ovat kyllästyneet sinuun? Olisiko syytä hakeutua psykiatrille- vaivat voivat olla todellisia vaikka syy on "korvien välissä".
Tää on samaa sarjaa "turhaan" huostaanotettujen lasten kanssa- ei kenelläkään tolkullisella ihmisellä varmaankaan noin lue??
32-vuotias nainen, jolla lukuisia päivystyskäyntejä mielialaongelmien vuoksi ja epämääräisiä vaivoja jo vuosien ajan
Jokapaikan kipuja valittaa
Vakavasti mielenterveysongelmainen ja sairaudentunnoton
Nämä olisivat näin kirjoitettuna mun mielestä ok.
Ota yhteyttä ton paikan ylilääkäriin? Tai siihen esimieheen/pomoon mikä lie. Todella asiatonta tekstiä. Itsekin terveydenhoitoalalla ja meidän työpaikalla (yksityinen) on tarkat ohjeet siitä, mitä potilaskertomuksiin saa kirjoittaa.
Laitappa ihan pirunpäiten potilasasiamiehelle tuosta kopiota. Katsotaan mitä tapahtuu.
Pikkasen ristiriitaista tekstiä meinaan. Ei mitään sairautta. Vakavasti mielenterveysongelmainen? Siis lääkäri ei tunnista psyyken sairautta sairaudeksi?
Mä en usko että lääkäri käyttäis sanaa "höpövaivoja" Taitaa siis olla provo.
Missä tuossa luki ettei mitään sairautta?
Niin että onko sulla vakava (mielen) sairaus vai ei?
Vähän tasapainottomalta vaikuttaa tuo lääkäri, ei osaa päättää oletko sairas. Eihän lääkärikäynti ole turha jos potilas on vakavasti sairas mieleltään. Silloinhan hänen kuuluu tehdä akuuttilähete psyk.polille.
Mä sain yhtä koulutushakemusta varten tulostettuna oman b-lausunnon. Piti seuraavalla mtt-keikalla kysäistä, että olikohan lekuri kuunnellut mua hetkeäkään. Uskomattomia asiavirheitä.
Lääkäri kysyy: Asutko yksin? Minä vastaan: En, asun äitini luona. Papereissa lukee: Asuu yksin.
Minä kerron lääkärille, että minulla on kaksi veljeä ja että he ovat ainoat sisarukseni. Papereissa lukee: Potilas kokee siskonsa ongelmat ominaan. 1. Minkä siskon? 2. Mitkä ongelmat?:D En nimittäin puhunut lekurille mistään tuollaisesta.
Lääkäri kysyy: Onko itsetuhoisuutta? Minä: Viimeksi puolisen vuotta sitten. Käyhän se usein mielessä, mutta olen saanut pidettyä itseni kurissa. Ja ylläri pylläri, papereissa lukee: Jatkuvaa itsetuhoisuutta, pidettävä silmällä.
Oikeasti, mitä hemmettiä..
Mulla on mapillinen omia potilaskertomuksiani. Kieli on hämmästyttävän yhtenäistä ja ilmaisut standardeja kymmenien eri lääkäreiden kirjoittamana. Teksti on täysin asiallista ilman poikkeuksia. On pikkuisen vaikea uskoa johonkin höpövaivaretoriikkaan.
sairaudentunnoton ja ravaa jatkuvasti lääkärissä? Hih :)
mitä toi lääkäri on vetänyt?
Sairaudentunnoton viittaa yleensä psyykkisiin sairauksiin, harvoin somaattisiin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:27"]
sairaudentunnoton ja ravaa jatkuvasti lääkärissä? Hih :)
mitä toi lääkäri on vetänyt?
[/quote]
Et tajunnut? Sairaudentunnoton=ei miellä itsellään psyykkisiä vaivoja. Silti voi käydä lääkärissä, kun kokee fyysisiä vaivoja.
Mä en oo koskaan tilannut papereita, koska siitä sais vaan pahan mielen jos ne tilais, ja menis ikuisuus jos niistä virheistä alkais valittaa. Sen verran paljon väärää tietoa on ollut jo niissä epikriiseissä jotka oon saanut kotiin. Kun puhuu paljon, niin lääkäri muistaa kaiken ihan väärin. Ei kait niitä kukaan lue myöhemmin edes, joten ei kai niillä niin väliä.
Mistä nää paperit saa itselleen tilattua? Maksaako jotain?
Mistä voi tilata omat paperit? Voisko joku kertoo?? Esim jos on käynyt edellisen asuinkaupungin tk:ssa, ni miten sieltä saa paperit??
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:39"]
Mistä nää paperit saa itselleen tilattua? Maksaako jotain?
[/quote]kiinnostaisi myös tietää.
'Sairaudentunnoton' pitää näemmä paikkansa. MOT.