Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoyhtiö vaatii matkustajilta rokotteen

Vierailija
08.12.2020 |

Qantas Airways Moves To Require COVID-19 Vaccine For Air Travel

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin maat tulevat vaatimaan lentomatkaajilta ja muiltakin rajat ylittäviltä matkailulta joko covid-testiä, vasta-ainetestiä tai rokotussuojaa.

Covid19-testiä vaatii jo nyt moni maa rajaa ylittäessä.

Vierailija
62/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.

Missä tynnyrissä elät? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki lentomatkustajat lentävät vain huvikseen turhille hupi- ja rantalomille? Itse en ole käynyt vuosiin rantalomilla, mutta asun ulkomailla ja meillä on perhettä kolmessa eri maassa. Olisi järkyttävää jos minua vaadittaisiin rokotuttamaan itseni rokotteella, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ja tehosta ja haitoista ei ole minkäänlaista tietoa, vain jotta saisin oikeuden nähdä perhettäni!

Sitä paitsi, jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset rokotteet eivät edes estä koronatartuntoja, vaan ainoastaan lieventävät tartunnan saaneen oireita. Siis rokotettu voi saada korona JA levittää sitä eteen päin rokotteesta huolimatta. Mikä järki tällaisessa on?

Täysin oikein että vaativat rokotteen ettei tommoset MINÄ MINÄ MINÄ ihmiset levitä tappavaa tautia.

Millä perusteella olen "minä minä" -ihminen? Nytkään en ole lentänyt sitten viime joulukuun koska olen tarkoituksella pysytellyt kotona koronan takia. Jos olisin välinpitämätön minä minä -tyyppi olisin jo monet kerrat suhannut lentäen edes takaisin, mahdollisuushan siihen olisi. Osaa perheestäni en ole nähnyt tosiaan vuoteen ja osaa puoleentoista vuoteen, asun maskipakkomaassa eli käytän maskia aina kotoa poistuessa (yleensä vain kerran viikossa ruokakauppaan), pesen ja desinfioin käsiä ahkerasti eli olen mielestäni pitänyt omalta osaltani huolen siitä ettei korona pääse leviämään. Mutta silti on mielestäni kohtuutonta ja väärin pakottaa ihmiset ottamaan rokote jonka haittoja ei vielä tiedetä, varsinkin kun monet tosiaan joutuvat elä erossa perheestään ja pääsevät heitä näkemään vain lentäen. 

Tosiaan olisi mielenkiintoista kuulla perustelusi tuolle väitteellesi (minä minä), varsinkin kun et taustoistani tai korona-käyttäytymisestäni tiedä yhden kommentin perusteella yhtikäs mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mihin kaikkeen tuota tentoa suunnitellaan käytettäväksi:

Travel & Tourism

Restoring confidence to both organisations and individuals, and allowing them to resume travel and business in a safe manner.

Healthcare

Ensuring that the most vulnerable members of society and key workers are kept safe and healthy.

Education & Childcare

Protecting the leaders of the future by safeguarding schools, students, educators and staff.

Events

Empowering social interactions by making testing accessible.

Eli lapset ei pääse hoitoon ja kouluun ilman tuota appia...

Ei tässä ole kyse pelkästä matkustamisesta!

No esimerkiksi Italiassa on vaadittu jo ennen koronaakin lapsen rokottamista 10 eri tautia vastaan. Ilman niitä ei pääse julkiseen hoitopaikkaan eikä kouluun. Jos rokotuksia ei ole annettu lapsen täyttäessä 6 vuotta, vanhempia rangaistaan lisäksi sakolla.

Vierailija
64/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain pahvista rokotekorttia toimivampi systeemi olisi lisätä tieto rokotteen ottamisesta passiin. Kyllä rokotevastustajillakin tulee kiire rokotejonoon, kun tajuavat, etteivät pääse Viroon hakemaan hapaa viinaa tai Ruotsiin hakemaan nuuskaa.

Vierailija
65/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa vuosikymmeniä käytössä olleita rokotteita!!!

Alanuolittajat laittaa tähän nyt sitten ne rokotteiden nimet jotka on ollut suomalaisväestössä käytössä vuosikymmeniä? Kuinka kauan on suomessa käytetty MPR-V rokotetta?

Olettekos kuulleet että kolmosrokotteesta tuli joillekkin aivovamma?

No esimerkiksi BCG otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1941.

Vierailija
66/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo? Kun ei edes rokotteita vielä jaella....Ihme porukkaa.

Niin, ja sinun työnantajasi kun ehdottomasti vaatii, että matkustat Australiaan. Varmaan saat potkut, kun et ehdi saada rokotusta ajoissa. 

Vierailija
67/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanuolittajat laittaa tähän nyt sitten ne rokotteiden nimet jotka on ollut suomalaisväestössä käytössä vuosikymmeniä? Kuinka kauan on suomessa käytetty MPR-V rokotetta?

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/tietoa-rokotuksista/…-

Vierailija
68/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin rokotteista ja lääkkeistä tulee joillekin haittoja, mutta niiden ehkäisemien tautien haitat olisivat paljon kauhistuttavampia.

Miten tämä voi olla joillekin epäselvää? Oletteko ihan nuoria vai muuten tyhmiä?

Vierailija
69/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs kun ihmisten pitää vastustaa tätä koska tähän järjestelmään voidaan sitten lisätä vaikka mitä ehtoja. Tämä korona on vain tekosyy saada tuo järjestelmä pystyyn.

Tai sitten tuollainen järjestelmä lopettaa tämän järjettömän matkailubisneksen. Minä ainakin voin ihan ilolla luopua kaikista ulkomaanmatkoista, ja työmatkoillekin täytyy puolestani lähettää joku muu, kun minua ei oteta lennolle rokotteen puuttumisen takia.

Jo nyt osa lentoyhtiöistä on konkurssin partaalla kun korona vähensi matkailua, ja jos tässä rokotteita odotellaan, niin jäljellä on enää niin harva lentoyhtiö (kaikki omien valtioidensa tukeamia), että lentojen hinnat nousevat reilusti vähentäen taas näin matkustajien määrää. Erittäin tervetullutta kehitystä, olen täysin valmis luopumaan ulkomaan matkoista kokonaan, ei kiinnosta enää tämän sirkuksen jälkeen pätkääkään.

Vierailija
70/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.

Missä tynnyrissä elät? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki lentomatkustajat lentävät vain huvikseen turhille hupi- ja rantalomille? Itse en ole käynyt vuosiin rantalomilla, mutta asun ulkomailla ja meillä on perhettä kolmessa eri maassa. Olisi järkyttävää jos minua vaadittaisiin rokotuttamaan itseni rokotteella, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ja tehosta ja haitoista ei ole minkäänlaista tietoa, vain jotta saisin oikeuden nähdä perhettäni!

Sitä paitsi, jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset rokotteet eivät edes estä koronatartuntoja, vaan ainoastaan lieventävät tartunnan saaneen oireita. Siis rokotettu voi saada korona JA levittää sitä eteen päin rokotteesta huolimatta. Mikä järki tällaisessa on?

Täysin oikein että vaativat rokotteen ettei tommoset MINÄ MINÄ MINÄ ihmiset levitä tappavaa tautia.

Millä perusteella olen "minä minä" -ihminen? Nytkään en ole lentänyt sitten viime joulukuun koska olen tarkoituksella pysytellyt kotona koronan takia. Jos olisin välinpitämätön minä minä -tyyppi olisin jo monet kerrat suhannut lentäen edes takaisin, mahdollisuushan siihen olisi. Osaa perheestäni en ole nähnyt tosiaan vuoteen ja osaa puoleentoista vuoteen, asun maskipakkomaassa eli käytän maskia aina kotoa poistuessa (yleensä vain kerran viikossa ruokakauppaan), pesen ja desinfioin käsiä ahkerasti eli olen mielestäni pitänyt omalta osaltani huolen siitä ettei korona pääse leviämään. Mutta silti on mielestäni kohtuutonta ja väärin pakottaa ihmiset ottamaan rokote jonka haittoja ei vielä tiedetä, varsinkin kun monet tosiaan joutuvat elä erossa perheestään ja pääsevät heitä näkemään vain lentäen. 

Tosiaan olisi mielenkiintoista kuulla perustelusi tuolle väitteellesi (minä minä), varsinkin kun et taustoistani tai korona-käyttäytymisestäni tiedä yhden kommentin perusteella yhtikäs mitään.

"Haittoja ei vielä tiedetä". No miten kauan meinasit odottaa? Ei rokotteista ikinä tiedä eikä niistä ikinä saada 100% haitattolia. Tämä rokote on täysin turvallinen eikä mikään "kiire" ole tätä mihinkään muuttanut.

Vierailija
71/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa mikään ei muutu sillä, että lentoyhtiö vaatii matkustajilta korona- tai esim. keltakuumerokotteen. Eiväthän nämä sala liitto hullut ole voineet muutenkaan lentää koko 2000-luvulla, koska lentokoneet ovat heidän harhoissaan täynnä niitä kemikaaleja, joista tehdään kemikaalivanoja. Pysykää kaukana lentokoneista, sala liittoväki.

Vierailija
72/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mihin kaikkeen tuota tentoa suunnitellaan käytettäväksi:

Travel & Tourism

Restoring confidence to both organisations and individuals, and allowing them to resume travel and business in a safe manner.

Healthcare

Ensuring that the most vulnerable members of society and key workers are kept safe and healthy.

Education & Childcare

Protecting the leaders of the future by safeguarding schools, students, educators and staff.

Events

Empowering social interactions by making testing accessible.

Eli lapset ei pääse hoitoon ja kouluun ilman tuota appia...

Ei tässä ole kyse pelkästä matkustamisesta!

No esimerkiksi Italiassa on vaadittu jo ennen koronaakin lapsen rokottamista 10 eri tautia vastaan. Ilman niitä ei pääse julkiseen hoitopaikkaan eikä kouluun. Jos rokotuksia ei ole annettu lapsen täyttäessä 6 vuotta, vanhempia rangaistaan lisäksi sakolla.

amerikassa myös on pakkorokotukset että lapsi pääsee kouluun. Mutta kun riittävä määrä ihmisiä otti lapsensa kotikouluun niin yrittävät vielä muuttaa lakia niin että rokotuspakko koskee myös kotikoululaisia.

Mutta ajatelkaapas kun nämä pakkorokotukset koskee kohta kaikkia ihmisiä... Mitenkäs ne jotka ei voi rokotetta ottaa?

Vierailija
73/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytetäänkös vielä BCG rokotetta? Ja miksi ei käytetä? Koska haittoja on enemmän kun hyötyjä. Venäjällä on tuberkuloosia mutta kukaan ei pelkää sitä hysteerisesti enää...

Vierailija
74/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuyskää varten ollut käytössä: DTwP, dtap, DTaP-IPV, DTaP-IPV-Hib, ja jokainen näistä on oma rokotteensa. Ja joitain rokotteita on useampi vaihtoehto eri valmistajalta.

Vierailija
75/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä pitäisi olla mitään uutta, sillä iät ja ajat ja edelleen, on monissa maissa maahantulijoilta vaadittu todistus esim. keltakuumerokotuksesta.

Nyt listalle tulee uusi lisärokote, joka on koronarokote.

Oudointa oli katsoa ECDC:n sivuilta euroopan rokoteaikatauluja. Belgian kohdalla on jo koronarokotepalkki heti syntymästä lähtien.

https://vaccine-schedule.ecdc.europa.eu/

Mutta hetkinen, lapsethan ei sairastu eikä levitä koronaa. Miksi heidät pitäisi rokottaa?!

Vierailija
76/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetut ehkä tartuttavat koronaa yhtä paljon kuin rokottamattomat.

Vierailija
77/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä pitäisi olla mitään uutta, sillä iät ja ajat ja edelleen, on monissa maissa maahantulijoilta vaadittu todistus esim. keltakuumerokotuksesta.

Nyt listalle tulee uusi lisärokote, joka on koronarokote.

Oudointa oli katsoa ECDC:n sivuilta euroopan rokoteaikatauluja. Belgian kohdalla on jo koronarokotepalkki heti syntymästä lähtien.

https://vaccine-schedule.ecdc.europa.eu/

Mutta hetkinen, lapsethan ei sairastu eikä levitä koronaa. Miksi heidät pitäisi rokottaa?!

Lapset rokotetaan jotta heistä tulee hedelmättömiä. Rokotteen onkin tarkoitus vähentää populaatiota eikä ehkäistä koronaa.

Vierailija
78/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs kun ihmisten pitää vastustaa tätä koska tähän järjestelmään voidaan sitten lisätä vaikka mitä ehtoja. Tämä korona on vain tekosyy saada tuo järjestelmä pystyyn.

Tai sitten tuollainen järjestelmä lopettaa tämän järjettömän matkailubisneksen. Minä ainakin voin ihan ilolla luopua kaikista ulkomaanmatkoista, ja työmatkoillekin täytyy puolestani lähettää joku muu, kun minua ei oteta lennolle rokotteen puuttumisen takia.

Jo nyt osa lentoyhtiöistä on konkurssin partaalla kun korona vähensi matkailua, ja jos tässä rokotteita odotellaan, niin jäljellä on enää niin harva lentoyhtiö (kaikki omien valtioidensa tukeamia), että lentojen hinnat nousevat reilusti vähentäen taas näin matkustajien määrää. Erittäin tervetullutta kehitystä, olen täysin valmis luopumaan ulkomaan matkoista kokonaan, ei kiinnosta enää tämän sirkuksen jälkeen pätkääkään.

No eiköhän työnantaja tee aika pian johtopäätöksensä sellaisista työntekijöistä, jotka eivät pysty tekemään työhön kuuluvia matkoja siksi että ovat jästipäitä.

Vierailija
79/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että maarajoillakin pitää esittää rokotuspaperi.

Kyllä kotimaan matkailu kiinnostaa .

Vierailija
80/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytetäänkös vielä BCG rokotetta? Ja miksi ei käytetä? Koska haittoja on enemmän kun hyötyjä. Venäjällä on tuberkuloosia mutta kukaan ei pelkää sitä hysteerisesti enää...

Katsos kun Suomi ei ole Venäjä. Meillä ei tuberkuloosi ole ollut aikoihin mikään ongelma, ja rokotus lopetettiin siksi. Se annetaan kyllä niille, jotka liikkuvat paljon riskimaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän