Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoyhtiö vaatii matkustajilta rokotteen

Vierailija
08.12.2020 |

Qantas Airways Moves To Require COVID-19 Vaccine For Air Travel

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.

Eli jos joku saa jostain antibiootista pahan reaktion, niin sinä et suostu sellaista lääkettä käyttämään? Siinä tapauksessa et voi käyttää mitään lääkkeitä tai rokotteita koskaan.

Vierailija
22/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, näille rokotevastaisille ja pelkästään itseään ja omaa tilannettaan ajatteleville ei voi oikeastaan sanoa muuta, kuin että elämä on.

Ihmiset on aikojen saatossa aina toisinaan joutuneet sopeutumaan tilanteisiin ilman omaa syytä, ja voimatta niille asioille mitään.  Esim. sodat.  Ei sitä sotatilanteissakaan voi kukaan ruveta määkimään, että minulla on sellainen ja sellainen tilanne, en minä halua, että minun elämääni tällä tavalla rajoitetaan ja minun tilanteeni pitää nyt ottaa huomioon!

No ei todellakaan pidä ottaa.  Tehkää niin kuin ohjeistetaan, ja mölyt mahaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rokotteen pitäisi estää taudin leviäminen jotta sitä voitaisiin vaatia. Rokotettu voi yhtä hyvin viedä sen taudin uuteen seelantiin. Kun nyt ei ole edes tutkittu sitä että tartuttaako rokotettu tautia eteenpäin. Esim apinoille tehty tutkimus hinkuyskärokotteesta paljasti että rokotetut kantoivat hinkuyskäbakteeria nielussaan täysin oireettomana. Eli ne tartutti tautia eteenpäin silloin kun olivat itse täysin oireettomia.

Tarkoitus on saada tällainen järjestelmä pystyyn jotta myöhemmin matkustamisen ehtoja voidaan sitten kiristää. Mites esim kiinassa. Ei siellä kaikki pääse ulkomaille. Sinun pitää käyttäytyä tietyllä lailla että saat luvan lähteä...

Vierailija
24/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Huristelen Volvo 960:lläni huolettomasti ilman rokotetta.

Vierailija
25/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajatelkaapa tätä kansalaispalkkaa. Sitten kun ihmiset on sopivan riippuvaisia siitä rahasta niin sitten kiristetään ehtoja. Saat rahan sillä ehdolla että otat tämän rokotteen, saat rahat jos menet tähän palkattomaan työharjotteluun, saat rahat jos noudatat medän käskyjä...

Eihän kansalaispalkasta voi olla riippuvainen, sehän nimenomaan kannustaa tekemään töitä.

Vierailija
26/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatelkaapa tätä kansalaispalkkaa. Sitten kun ihmiset on sopivan riippuvaisia siitä rahasta niin sitten kiristetään ehtoja. Saat rahan sillä ehdolla että otat tämän rokotteen, saat rahat jos menet tähän palkattomaan työharjotteluun, saat rahat jos noudatat medän käskyjä...

Eihän kansalaispalkasta voi olla riippuvainen, sehän nimenomaan kannustaa tekemään töitä.

Eikös se tarkoitus ollut että kaikki muut tuet poistuu kun tulee kansalaispalkka?

Vierailija
27/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.

Missä tynnyrissä elät? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki lentomatkustajat lentävät vain huvikseen turhille hupi- ja rantalomille? Itse en ole käynyt vuosiin rantalomilla, mutta asun ulkomailla ja meillä on perhettä kolmessa eri maassa. Olisi järkyttävää jos minua vaadittaisiin rokotuttamaan itseni rokotteella, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ja tehosta ja haitoista ei ole minkäänlaista tietoa, vain jotta saisin oikeuden nähdä perhettäni!

Sitä paitsi, jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset rokotteet eivät edes estä koronatartuntoja, vaan ainoastaan lieventävät tartunnan saaneen oireita. Siis rokotettu voi saada korona JA levittää sitä eteen päin rokotteesta huolimatta. Mikä järki tällaisessa on?

minä, minä ,minä.... Ajattele vähän muitakin, kaikkien rokottaminen suojaa riskiryhmiä parhaiten.

En tiedä oletko sama kirjoittaja kuin tuo, jonka viestiin alunperin vastasin. Mutta alkuperäinen viestin kirjoittajahan juuri itsekin sanoi että "Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia." Hänkö ei sitten tuolla logiikalla ajattele vain itseään? Sillä samalla perusteella hän ei halua ottaa rokotetta tässä vaiheessa kuten en minäkään; rokotuksen sivu- ja haittavaikutuksia ei tiedetä ja on mielestäni luonnollista että rokotteen pikainen käyttöönotto jopa pakolla kyseenalaistetaan kun riittävää tutkimustietoa ei ole. Sen sijaan, se mihin kommentillani halusin puuttua, oli tuo että viestin kirjoittaja on valmis uhramaan juuri lentomatkustajat koekaniineiksi koska hän itse pitää ilmeisesti kaikkea lentelyä turhana eikä ymmärrä että kymmenet tuhannet ulkosuomalaiset eivät ole päässeet näkemään perhettään kohta vuoteen.

En ole rokotevastainen, päinvastoin - minut ja perheeni on rokotettu kaikilla kansalliseen rokoteohjelmaan kuuluvilla ja vuosikymmeniä käytetyillä ja tutkituilla rokotteilla. Vastustan ainoastaan rokotepakkoa sellaiselle rokotteelle joka on kehitety hätäisesti kymmenessä kuukaudessa normaalin kymmenen vuoden sijaan. Onko haittavaikutuksista huolissaan oleminen itsekkyyttä?

Vierailija
28/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa vuosikymmeniä käytössä olleita rokotteita!!!

Vierailija
29/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista varmaan tulee olemaan... Kun ei juuri kellään tule olemaan rokotetta vielä hetkeen...

Joo, ainakaan Euroopassa ei ole muita mahdollisia matkustajia kuin yksi 90-vuotias brittimummo.

Vierailija
30/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen rokotteen pitäisi estää taudin leviäminen jotta sitä voitaisiin vaatia. Rokotettu voi yhtä hyvin viedä sen taudin uuteen seelantiin. Kun nyt ei ole edes tutkittu sitä että tartuttaako rokotettu tautia eteenpäin. Esim apinoille tehty tutkimus hinkuyskärokotteesta paljasti että rokotetut kantoivat hinkuyskäbakteeria nielussaan täysin oireettomana. Eli ne tartutti tautia eteenpäin silloin kun olivat itse täysin oireettomia.

Tarkoitus on saada tällainen järjestelmä pystyyn jotta myöhemmin matkustamisen ehtoja voidaan sitten kiristää. Mites esim kiinassa. Ei siellä kaikki pääse ulkomaille. Sinun pitää käyttäytyä tietyllä lailla että saat luvan lähteä...

Tämä ehkä selittää miksi suomessa sairastuu niin paljon lapsia hinkuyskään. Onpa sairastunut jopa 10 lasta jotka oli rokotettu kolmeenkertaan hinkuyskää vastaan.

Vierailija
31/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä. Tulee karsimaan lennoilta pässinpäitä sittenkin kun epidemia helpottaa.

Vierailija
32/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun puhutaan rokotepakosta matkustamisessa niin mihin on unohtunut sairastamisesta saatu immuniteetti? Ovat puhuneet että ainakin 6kk immuniteetti tulisi...

Vierailija
33/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä järjestelmä tulee olemaan sellainen että älypuhelimeen ladataan terveysappi. Tänne appiin tallennetaan sitten rokotustiedot viranomaiselta. Lentokentillä on sitten lukulaitteet joissa kuitataan sillä apilla että rokotus on voimassa.

Vierailija
34/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä kauaa ole, kun joihinkin maihin piti olla jostain rokotteesta todistus.

Muistaako kukaan?

Vierailija
35/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, näille rokotevastaisille ja pelkästään itseään ja omaa tilannettaan ajatteleville ei voi oikeastaan sanoa muuta, kuin että elämä on.

Ihmiset on aikojen saatossa aina toisinaan joutuneet sopeutumaan tilanteisiin ilman omaa syytä, ja voimatta niille asioille mitään.  Esim. sodat.  Ei sitä sotatilanteissakaan voi kukaan ruveta määkimään, että minulla on sellainen ja sellainen tilanne, en minä halua, että minun elämääni tällä tavalla rajoitetaan ja minun tilanteeni pitää nyt ottaa huomioon!

No ei todellakaan pidä ottaa.  Tehkää niin kuin ohjeistetaan, ja mölyt mahaan.

Höpsö. Miksi mun pitäisi ottaa hätäisesti kyhätty rokote, jotta sinä pääsisit matkustamaan? Sähän otat sen rokotteen ihan itse, jos haluat matkustella. 

Vierailija
36/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi järjestelmä älykännykkään englannista:

"TENTO HEALTH™ PROVIDES THE BLUEPRINT FOR GETTING

THE ECONOMY BACK ON TRACK DURING COVID-19."

"Tento Health is a digital health and diagnostics technology provider that offers secure, decentralised healthcare solutions to governments, businesses and consumers. The product was created in May 2020 in response to the COVID-19 pandemic. Initially known as COVI-PASS™, we soon realised that the solutions being developed would be applicable beyond the current COVID-19 pandemic and we decided to rebrand in order to better reflect our future capabilities."

https://tentohealth.com/faq/

Vierailija
37/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tämä tulee laajenemaan suomeenkin

kohta ei kauppaan pääse ilman rokotustodistusta, junasta ja bussista puhumattakaan

Vierailija
38/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa vuosikymmeniä käytössä olleita rokotteita!!!

Olen yli 70 v ja olen saanut polio ja tubirokotteet 50-luvulla.

Eiköhän tuosta ole vuosikymmeniä lapsukainen?

Vierailija
39/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako rokotuksen mukana englanninkielisen rokotustodistuksen?

Eikäkö vuan suomeksi ja savoksi

Vierailija
40/96 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä onko lentoyhtiöillä vara alkaa valikoimaan asiakkaitaan. En ehkä itse siihen alaan nyt sijoittaisi, ei niin hyvin mene noilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme