Lentoyhtiö vaatii matkustajilta rokotteen
Qantas Airways Moves To Require COVID-19 Vaccine For Air Travel
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.
Eli jos joku saa jostain antibiootista pahan reaktion, niin sinä et suostu sellaista lääkettä käyttämään? Siinä tapauksessa et voi käyttää mitään lääkkeitä tai rokotteita koskaan.
Mun sisko sai tavallisesta antibiootista parantumattoman sairauden. Kaikissa lääkkeissä sivuvaikutuksia ja myös vakavia sellaisia (joskin harvinaisia, mutta joihinkin se lotto aina osuu). Ihan turha hysterisoida jostain rokotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen rokotteen pitäisi estää taudin leviäminen jotta sitä voitaisiin vaatia. Rokotettu voi yhtä hyvin viedä sen taudin uuteen seelantiin. Kun nyt ei ole edes tutkittu sitä että tartuttaako rokotettu tautia eteenpäin. Esim apinoille tehty tutkimus hinkuyskärokotteesta paljasti että rokotetut kantoivat hinkuyskäbakteeria nielussaan täysin oireettomana. Eli ne tartutti tautia eteenpäin silloin kun olivat itse täysin oireettomia.
Tarkoitus on saada tällainen järjestelmä pystyyn jotta myöhemmin matkustamisen ehtoja voidaan sitten kiristää. Mites esim kiinassa. Ei siellä kaikki pääse ulkomaille. Sinun pitää käyttäytyä tietyllä lailla että saat luvan lähteä...
Tämä ehkä selittää miksi suomessa sairastuu niin paljon lapsia hinkuyskään. Onpa sairastunut jopa 10 lasta jotka oli rokotettu kolmeenkertaan hinkuyskää vastaan.
Alanuolittaja lukee itse:
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…
Eikö se ole ihan luonnollista. Eikä pelkästään lentoyhtiöt, vaan valtiot jonne matkustaa.
Samoin työnantajat. Rokotustodistus varmisti tulee työsopimuksen ehdoksi. Ihan samalla tavalla kuin nykyisin työnantaja vaatii lääkärintodistuksen ennen työsuhteen aloittamusta työkyvystä ja se tarkistetaan määräajoin tai niin kuin rakennusalalla jäykkäkouristusrokotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa vuosikymmeniä käytössä olleita rokotteita!!!
Alanuolittajat laittaa tähän nyt sitten ne rokotteiden nimet jotka on ollut suomalaisväestössä käytössä vuosikymmeniä? Kuinka kauan on suomessa käytetty MPR-V rokotetta?
Olettekos kuulleet että kolmosrokotteesta tuli joillekkin aivovamma?
Maailman tilanne ei ole sellainen, että ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen matkustaisin ulkomaille. Jos parin vuoden päästä haluan matkustaa, myös rokotteesta on jo enemmän tietoa kuin nyt. Jos silloin koronarokote on lennolle pääsyn edellytys eikä mitään merkittäviä sivuvaikutuksia ole rokotteesta ilmennyt, voin ihan hyvin ottaa rokotteen. En kuitenkaan koe tarpeelliseksi ottaa rokotetta vielä nyt. Ottakoot ne, joilla on jo kiirus päästä reissuun.
Hyvä uutinen. Ei tarvitse pelätä että joutuu kuuntelemaan salaliittohörhön harhoja viereiseltä penkiltä tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tästä kauaa ole, kun joihinkin maihin piti olla jostain rokotteesta todistus.
Muistaako kukaan?
Keltakuume?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Finnair alkaa myös vaatimaan heti kun saadaan rokote Suomeen. Tiedän niin monta matkailuriippuvaista, olisi hauska seurata kun heidän pakko ottaa rokote heti jotta pääsee matkalle :) Itse otan sitten myöhemmin kun selvinnyt onko sivuvaikutuksia.
Missä tynnyrissä elät? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki lentomatkustajat lentävät vain huvikseen turhille hupi- ja rantalomille? Itse en ole käynyt vuosiin rantalomilla, mutta asun ulkomailla ja meillä on perhettä kolmessa eri maassa. Olisi järkyttävää jos minua vaadittaisiin rokotuttamaan itseni rokotteella, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ja tehosta ja haitoista ei ole minkäänlaista tietoa, vain jotta saisin oikeuden nähdä perhettäni!
Sitä paitsi, jos olen oikein ymmärtänyt niin nykyiset rokotteet eivät edes estä koronatartuntoja, vaan ainoastaan lieventävät tartunnan saaneen oireita. Siis rokotettu voi saada korona JA levittää sitä eteen päin rokotteesta huolimatta. Mikä järki tällaisessa on?
Täysin oikein että vaativat rokotteen ettei tommoset MINÄ MINÄ MINÄ ihmiset levitä tappavaa tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa vuosikymmeniä käytössä olleita rokotteita!!!
Olen yli 70 v ja olen saanut polio ja tubirokotteet 50-luvulla.
Eiköhän tuosta ole vuosikymmeniä lapsukainen?
Joo mutta kuule vanhus, kun ne tänään annettavat rokotteet ei ole enää samoja mitä sinä olet saanut. Koko ajan niitä muutetaan, kehitellään ja yhdistellään.
Eihän tässä pitäisi olla mitään uutta, sillä iät ja ajat ja edelleen, on monissa maissa maahantulijoilta vaadittu todistus esim. keltakuumerokotuksesta.
Nyt listalle tulee uusi lisärokote, joka on koronarokote.
Vierailija kirjoitti:
Saako rokotuksen mukana englanninkielisen rokotustodistuksen?
On olemassa kansainvälinen rokotuskortti, sellainen keltainen läpyskä. Itselläni on siihen merkattuna kultakuumerokotus ja kortti on ollut reissussa mukana, koska maahantulo sitä vaati. Tuleva koronarokote tulee myös kirjatuksi tuohon korttiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä pitäisi olla mitään uutta, sillä iät ja ajat ja edelleen, on monissa maissa maahantulijoilta vaadittu todistus esim. keltakuumerokotuksesta.
Nyt listalle tulee uusi lisärokote, joka on koronarokote.
Oudointa oli katsoa ECDC:n sivuilta euroopan rokoteaikatauluja. Belgian kohdalla on jo koronarokotepalkki heti syntymästä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä onko lentoyhtiöillä vara alkaa valikoimaan asiakkaitaan. En ehkä itse siihen alaan nyt sijoittaisi, ei niin hyvin mene noilla.
Onhan lentoyhtiöllä ollut jo vuosikymmeniä tähän varaa, sillä jotkut maat eivät anna edes koneelle laskeutumislupaa, jos koneen matkustajilta puuttuu rokotetodistus, jonka maa on asettanut maahan tulolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt listalle tulee uusi lisärokote, joka on koronarokote.Oudointa oli katsoa ECDC:n sivuilta euroopan rokoteaikatauluja. Belgian kohdalla on jo koronarokotepalkki heti syntymästä lähtien.
Ihan niin kuin Bill Gates sanoi jo keväällä että koronarokote tulee lasten rokoteohjelmaan.
Varmaankin maat tulevat vaatimaan lentomatkaajilta ja muiltakin rajat ylittäviltä matkailulta joko covid-testiä, vasta-ainetestiä tai rokotussuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos joku saa jostain antibiootista pahan reaktion, niin sinä et suostu sellaista lääkettä käyttämään? Siinä tapauksessa et voi käyttää mitään lääkkeitä tai rokotteita koskaan.
Juuri näin! Minä saan allergisen reaktion penisilliinistä. Samoin ihan tavallisista tulehduskipulääkkeistä. Ja ampiaisen pistosta.
Sitäpaitsi normaalisti rokotetta kehitettäessä sitä testataan 10.000 ihmisellä. Nyt on testattu 40.000, joista puolet placeboa, eli enemmän tätä on testattu kuin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä onko lentoyhtiöillä vara alkaa valikoimaan asiakkaitaan. En ehkä itse siihen alaan nyt sijoittaisi, ei niin hyvin mene noilla.
Onhan lentoyhtiöllä ollut jo vuosikymmeniä tähän varaa, sillä jotkut maat eivät anna edes koneelle laskeutumislupaa, jos koneen matkustajilta puuttuu rokotetodistus, jonka maa on asettanut maahan tulolle.
Ja joillain maalla on varaa laittaa rajat käytännössä kokonaan kiinni ulkomaalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin maat tulevat vaatimaan lentomatkaajilta ja muiltakin rajat ylittäviltä matkailulta joko covid-testiä, vasta-ainetestiä tai rokotussuojaa.
Ei, kun nyt puhutaan pelkästä rokotteesta. Ainoastaan rokotettu saa matkustaa. Sanavalinta on hyvin selkeä. Keväällä vielä puhuivat negatiivisetä testistä ja taudin vasta-aineista mutta nyt puhe on ainoastaan rokotteesta.
Tässä mihin kaikkeen tuota tentoa suunnitellaan käytettäväksi:
Travel & Tourism
Restoring confidence to both organisations and individuals, and allowing them to resume travel and business in a safe manner.
Healthcare
Ensuring that the most vulnerable members of society and key workers are kept safe and healthy.
Education & Childcare
Protecting the leaders of the future by safeguarding schools, students, educators and staff.
Events
Empowering social interactions by making testing accessible.
Eli lapset ei pääse hoitoon ja kouluun ilman tuota appia...
Ei tässä ole kyse pelkästä matkustamisesta!