Uusin sosmed-villitys: ARKIKUVAHAASTE!
Joko SINÄ olet mukana uusimmassa sosiaalisen median eli sosmedin villityksessä, ARKIKUVAHAASTEESSA? Iltasanomat selittää, mistä on kyse:
Kommentit (58)
Oon huomannut, että oman elämänsä spämmääjät ovat mielenosoituksellisesti nyt hiljaa. Vissiin ärsyttää, että muutkin kertoo triviaaleja asioita elämästään nyt. Hei newsflash - ne teidän jokapäiväiset kuvat ja lukuisat postauksenne vuoden jokaisena päivänä ovat meistä muista ihan yhtä puuduttavia kuin nyt nämä meidän muiden arkikuvat nyt tarkoituksella!
Toisille fb on linkki tässä kiireisessä maailmassa jakaa sitä omaa elämää ja arkea ystävien kanssa. Toisille fb on vain 'ystävien' lukumäärän keräily. Minä olen valinnut ystäväni fb.hen, moni puolituttu on jäänyt valitsematta. Sieltä ei löydy työkavereista kuin se yksi, jonka kanssa olen vapaa-ajallani, sieltä ei löydy kuin pari opiskelutoveria jne koska halusin fb-kavereiksi aitoja ystäviä, joiden kanssa jakaa arki kirjoittaen, puhelimella tai kuvin. Olen aidosti kiinnostunut.
- Ärsytyksen takana on jokin kateytta tuottava ominaisuus-
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:24"]
Oon huomannut, että oman elämänsä spämmääjät ovat mielenosoituksellisesti nyt hiljaa. Vissiin ärsyttää, että muutkin kertoo triviaaleja asioita elämästään nyt. Hei newsflash - ne teidän jokapäiväiset kuvat ja lukuisat postauksenne vuoden jokaisena päivänä ovat meistä muista ihan yhtä puuduttavia kuin nyt nämä meidän muiden arkikuvat nyt tarkoituksella!
[/quote]
Tyylillä ja hyvällä maulla otettu arkikuva on taidetta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:45"]Musta ihan kiva. Olikohan viime viikolla kellään munkaan kavereista yhtään tilapäivitystä, koko lafka on ihan kuollut ja ihan turhaan siellä käy ihmettelemässä tyhjää uutissivua.
Jokainen vissiin miettii niin helkutisti nykyään että mitä sinne kehtaa panna ettei jollain ole taas sanomista, tai onko tarpeeksi erikoinen ja iso asia että viitsii jotain kirjoittaa. Nyt saa luvan kanssa laittaa ihan mitä vaan kunhan jotain laittaa -jos ne ihmiset vaan osallistuisivat ja laittaisivat.
Mua ei ole haastettu, mutta jos olisi niin kaipa mä sinne jotain yhdentekevää virittelisin.
Ja kiva olisi nähdä jotain ihan mitä tahansa niiltäkin jotka yleensä eivät päivitä mitään, tai ainakaan ne eivät näy mulle.
[/quote]
Ei kun ihmiset on vaan kyllästyneet elämään somessa ja siirtyneet tekemään kiinnostavampia asioita.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 00:35"]
Toisille fb on linkki tässä kiireisessä maailmassa jakaa sitä omaa elämää ja arkea ystävien kanssa. Toisille fb on vain 'ystävien' lukumäärän keräily. Minä olen valinnut ystäväni fb.hen, moni puolituttu on jäänyt valitsematta. Sieltä ei löydy työkavereista kuin se yksi, jonka kanssa olen vapaa-ajallani, sieltä ei löydy kuin pari opiskelutoveria jne koska halusin fb-kavereiksi aitoja ystäviä, joiden kanssa jakaa arki kirjoittaen, puhelimella tai kuvin. Olen aidosti kiinnostunut.
- Ärsytyksen takana on jokin kateytta tuottava ominaisuus-
[/quote]Sinänsä idea on kiva ja voisin ottaa elämästäni hauskoja, paljastavia kuvia, jotka toisivat minusta uusia puolia esiin ja kiinnostaisi ehkäpä monia. Hetken mietittyäni totesin, etten halua paljastaa arkielämääni. Arkeni on omani, mystinen soppeni. Yksityisyyttäni, jota en jaa ja jolle en kaipaa tykkääjiä. Tiput työmatkallani ja pienet sinivuokot lenkkipolullani ovat minun.
On ollut kiva nähdä varsinkin sellaisten ihmisten arkikuvia, joiden kanssa vähemmän tulee juteltua arkisista asioista. Harmittaa toisaalta ettei minua ole haastanut kukaan vielä. Huono puoli on se, että tietyt muutenkin ruokansa kuvaavat laittavat arkikuviksikin vaan jotain salaattiannoksia.
On ollut kiva nähdä varsinkin sellaisten ihmisten arkikuvia, joiden kanssa vähemmän tulee juteltua arkisista asioista. Harmittaa toisaalta ettei minua ole haastanut kukaan vielä. Huono puoli on se, että tietyt muutenkin ruokansa kuvaavat laittavat arkikuviksikin vaan jotain salaattiannoksia.
Tämän haasteen isoin ongelmahan on siinä, että se on ns. ketjuviesti. Olen ollut aina allerginen k.o. konseptille, ja mielestäni toisten "haastaminen" on yhtä lapsellista kun niiden viestien levittely, jossa uhkaillaan kymmenien vuosien epäonnella elämässä / rakkaudessa tjms. Valokuvia fabossa on ollut aina, joten tämä ei mielestäni eroa mitenkään normista. Minunkin seinälläni ainoat haasteeseen tarttuneet ovat juuri niitä yksinkertaisempia ja vähemmän kouluttautuneita.
Ei se ole sosmed eikä some vaan sossumedia. Tää on nyt se virallinen. Okei, hyväksyn myös sossumedskun.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 04:03"]
http://instagram.com/p/nGVTY5NAm5/#
[/quote]
my thoughts exactly :D
Mä mietin, viitsinkö laittaa työmatkalta kuvan. Kun oikeasti menen osan matkaa pitkin meren rantaa, joka ikinen aamu ja se on aamulla, jos ei tulle, kaunista. Mutta se on liian siloiteltua?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 01:21"] Minunkin seinälläni ainoat haasteeseen tarttuneet ovat juuri niitä yksinkertaisempia ja vähemmän kouluttautuneita.
[/quote]
Argh, että tämä yleistys jaksaakin ärsyttää. Minun seinälleni tuli eilen yhden tohtorin, yhden rehtorin ja yhden ktm:n arkikuvapäivitys, siis meidän muiden "yksinkertaisempien" joukkoon.
t: vähemmän koulutettu tradenomi, joka pitää sekä muiden kuvien katselusta että omien päivitysten tekemisestä
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 01:21"]
Tämän haasteen isoin ongelmahan on siinä, että se on ns. ketjuviesti. Olen ollut aina allerginen k.o. konseptille, ja mielestäni toisten "haastaminen" on yhtä lapsellista kun niiden viestien levittely, jossa uhkaillaan kymmenien vuosien epäonnella elämässä / rakkaudessa tjms. Valokuvia fabossa on ollut aina, joten tämä ei mielestäni eroa mitenkään normista. Minunkin seinälläni ainoat haasteeseen tarttuneet ovat juuri niitä yksinkertaisempia ja vähemmän kouluttautuneita.
[/quote]
Niin minunkin, esim. yksi tohtori, joka on tutkija ja haastaa tutkijakavereitaan.
Minusta oli ihan hauska. Mutta itse en jaksanut kuin yhden kuvan panna yhtenä päivänä.
Joillakin toki on noita imurinkuvia ja sinivuokkoja ja teemukia. Mutta jotkut ovat todella nähneet hiukan töitäkin kuvien eteen. Hauskaa tilannekomiikkaa ja ihan eri näkökulmasta kyseisen ihmisen elämää. Nyt vain niitä kuvia on jo niin paljon, että ei jaksa muuta kuin klikata tykätyksi, kun ei jaksa katsoa niitä.
Pitikö niitä tavallisia arkikuvia varten kehitellä oikein joukkohaaste? Eikö osa laita kuvia muutenkin faceen, mua ärsyttää tällaset joukkohysteriat, mihin kaikki juoksee ja vuorotellen mukaan. Ja joo, ennenkuin joku ehtii vittuilla, niin kyllä, minäkin olen saanut niitä haasteita, mutta en lähde siihen mukaan, vaikka silloin tällöin kuvia faceen lisäilenkin. Arjesta ja juhlasta, siloiteltuna ja ilman...
Niinpä niin, kuvissa pitäisi näkyä siis sekainen koti, riitelyä perheen kanssa, likaiset hiukset ja muuta paskaa, jotta ne kelpaisivat teille? Ihan naurattaa, kun jotkut jaksavat suuttua siitä, että joku pistää arkikuvahaasteessaan kuvia kivoista asioista.