Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusin sosmed-villitys: ARKIKUVAHAASTE!

Vierailija
24.04.2014 |

Joko SINÄ olet mukana uusimmassa sosiaalisen median eli sosmedin villityksessä, ARKIKUVAHAASTEESSA? Iltasanomat selittää, mistä on kyse:

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288681028922.html

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ettei ystävien tavallisen arki kiinnosta, voi luoja mihin tää maailma on mennyt!

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:31"]

...hohhoijaa. Ei muuten vois mikään vähempää kiinnostaa, kuin fb-kavereitten pyykkikasat tai pihan siivoukset. Voi luoja mihin tää maailma on mennyt.

[/quote]

Vierailija
22/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...duh!!! Yo, man! Uh´m speaking like duh ghetto niggaz. Zat you, maw?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, miten tällainen hyväntahtoinen hassuttelu voi ärsyttää ihmistä noin paljon?Kummallisista asioista ihmiset voivat hermostua. Ehkä kannattaisi miettiä , miksi toisten arkikuvat niin hermostuttavat.[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:24"]ARGH! INHOAN tuota. Just sain kuulla, että viis päivää, viis kuvaa ja joka päivä nakitetaan yks tohon typeryyteen. Työnnän haarukan pistorasiaan, jos joku koittaa "haastaa" tohon.

Enkä edes tiedä, miksi juuri tuo arkikuvahaaste raivostuttaa niin kovin. Kaikenmaailman laihdutushehkutukset, ruokakuvat, tyhjänpäiväiset aforismit ynnä muut jutut kestän vallan mainiosti, mutta tässä menee kuppi nurin.

Paskannan pönttöön ja otan siitä kuvan. Siinä teille arkea prkle!

[/quote]

Vierailija
24/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa millaista angstia joku tästäkin repii. Minä olen tykännyt kyllä katsoa ihmisten arkikuvia. Ovat aika monenkirjavia mutta normaalia faceilua ihmeellisempää stailausta en ole havainnut.

Jännää kuinka jotkut niin silmittömästi vihaavat fb:a ja kaikkea siihen liittyvää ;-)

Vierailija
25/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosmedistä tulee mieleen joku lääkärifirma tyyliin Medi-Heli tms.

Ei vois vähempää kiinnostaa jotkut kuvahaasteet.

Vierailija
26/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos kuvat olisivat erilaisia. Mutta joka iikalla on ne ulkona ruukussa olevat narsissit ja auringonlasku. Tai auringonnousu niillä, jotka korostavat aamujoogaansa tai -lenkkiään. 

Vierailija
27/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan kiva. Olikohan viime viikolla kellään munkaan kavereista yhtään tilapäivitystä, koko lafka on ihan kuollut ja ihan turhaan siellä käy ihmettelemässä tyhjää uutissivua.

Jokainen vissiin miettii niin helkutisti nykyään että mitä sinne kehtaa panna ettei jollain ole taas sanomista, tai onko tarpeeksi erikoinen ja iso asia että viitsii jotain kirjoittaa. Nyt saa luvan kanssa laittaa ihan mitä vaan kunhan jotain laittaa -jos ne ihmiset vaan osallistuisivat ja laittaisivat.

Mua ei ole haastettu, mutta jos olisi niin kaipa mä sinne jotain yhdentekevää virittelisin.

Ja kiva olisi nähdä jotain ihan mitä tahansa niiltäkin jotka yleensä eivät päivitä mitään, tai ainakaan ne eivät näy mulle.

Vierailija
28/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu mutta mä ainakin pidän sitä ihan hauskana/ mielenkiintoisena. Mun mielest se kertoo ihmisestä aika paljon mitä laittaa seinälle. Siis, siinä mielessä että omat kaverit on selkeesti jakautunu kahteen ryhmään: inho realismi ja siloiteltu totuus. Esim imuri ja moppi vs auringonlasku todella kauniista olohuoneesta nähtynä. Ei että kauniissa kuvassa on mitään väärin. Tiedän vaan että ko olohuonetta on siivottu pari tuntia jotta tulee kaunis. Toi on niin kaukana arjesta, että meinaa tulla nauru. Vartavasten siivottu olohuone, että näytetään "arki"? Heh heh.. Hassua nähdä miten joillakin ihmisillä on vaan niin kova tarve päteä. Hyacinth Bucket :)

Vierailija
29/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:42"]

Hyvänen aika, miten tällainen hyväntahtoinen hassuttelu voi ärsyttää ihmistä noin paljon?Kummallisista asioista ihmiset voivat hermostua. Ehkä kannattaisi miettiä , miksi toisten arkikuvat niin hermostuttavat.[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:24"]ARGH! INHOAN tuota. Just sain kuulla, että viis päivää, viis kuvaa ja joka päivä nakitetaan yks tohon typeryyteen. Työnnän haarukan pistorasiaan, jos joku koittaa "haastaa" tohon.

Enkä edes tiedä, miksi juuri tuo arkikuvahaaste raivostuttaa niin kovin. Kaikenmaailman laihdutushehkutukset, ruokakuvat, tyhjänpäiväiset aforismit ynnä muut jutut kestän vallan mainiosti, mutta tässä menee kuppi nurin.

Paskannan pönttöön ja otan siitä kuvan. Siinä teille arkea prkle!

[/quote]

[/quote]

En tosiaan tiedä, miksi se ärsyttää. Ehkäpä se, että itsellä on mahdollisuus tulla haastetuksi asiassa. Enkä todellakaan ala ottamaan mitään kuvia yhtään mistään. Pari kertaa olen lukenut, kun joku on haasteesta kieltäytynyt ja sitten haastaja vinkuu ja vonkuu "miks et, ei se niin kamalaa ole, sun on pakko ku kert HAASTOIN sut, yhyhyhyhy".

Tuskin sieppaisi, jos haasteessa olisi merkintä "ei osallistumispakkoa". Ja tiedän, että mitään ei ole pakko tehdä, mutta en JAKSA lähteä järmäämään someääliöiden kanssa näistä asioista. Ja he ovat siksi kavereita, että irlissä nämä ihmiset ovat ihania ja mukavia. En tiedä mikä ääliöapina heidän näppiksessä herää, kun pääsevät faceen.

Vierailija
30/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:23"]

Olen ollut. Ja olen tykännyt että ihmiset on. Kivaa nähdä joskus jotain tavallista.

[/quote]

Mutta kun arkikuvissa ei kuulemma koskaan esitetä  yhdyntäkuvia. Eikö kukaan siis harrasta seksiä koko viiden päivän kuvaussession aikana? Seksihän on arkea, jos mikä! Vai eikö muka ole?

Vierailija
31/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:45"]

Olisi kiva, jos kuvat olisivat erilaisia. Mutta joka iikalla on ne ulkona ruukussa olevat narsissit ja auringonlasku. Tai auringonnousu niillä, jotka korostavat aamujoogaansa tai -lenkkiään. 

[/quote]

Tai viltin alla Teemuki kädessä. Teemuki n.

Vierailija
32/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana ihan kiva, mutta jooh, siihen sitten omasta kaveripiiristä osallistuivat ne, jotka spämmäävät kuvia elämästään muutenkin... Ja nythän se heillä oikein repesikin (kun sai luvan), eikä se rajoitu mihinkään yhteen kuvaan per päivä, vaan moniin osiin tai kuvagallerioihin ja pitkiin jaaritteluihin (taas) omasta elämästään. No, tavallaan ymmärrettävää ja rakastettavaa ja kuuluu heidän persoonaansa, jossa siitä omasta elämästä halutaankin tilittää aika suurleisesti. ;)

Sellaisia simppeleitä ja oivaltavia kuvia ja lyhyitä juttuja olisin kaivannut sellaisilta kavereiltä, jotka ovat yleensä "hiljaa", mutta tällaiset nyt ymmärrettävästi kammoksuttavat niitä tyyppejä juuri tuon hypetyksen ja sen spämmärihenkisen joukon innostuttua jutusta. 

Vierailija
33/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei lainkaan käy ymmärrykseen se, mitä ihmiset pitävät jakamisen arvoisena. Miten ketään voi oikeasti kiinnostaa toisten aamupuurot? Jengi postaa teltta pystyssä kuvia maitorahkasta, johon on viipaloitu banaani päälle ja joka on merkitty kymmenellä hashtagilla, mitä paskaa nyt oikeasti?:D

Vierailija
34/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin huomenna ottaa kuvan vauvan kakkavaipasta. :)

Vierailija
35/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]Teemukista täytyy pitää kiinni ikään kuin lämmittelisi käsiä sen ympärillä. Sillai pehmoisesti. Zzzzzz.

Vierailija
36/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään auringonlaskua tai nousua ollut mun kavereilla, joskus muuten on tainnut jossain ryhmässä sellainen kuva olla. Mun mielestä on ihan kivoja kuvia ollut muilla, ja itse olen haastanut mun perheenjäseniä, siis äitini, vävyni ja siskoni, kukaan ei ole laittanut mitään :) Enkä perään itke, laitoinkin juuri heille sen takia kun eivät kovin usein kuvia muuten laita. Ei kaikilla ole älypuhelintakaan, ja se on vähän hankalampaa sitten siirtää nettiin niitä kuvia, ei tule laitettua.

Minä laitoin kuvan ja selityksen esim. lapsen kiukuttelusta kun halusi tähän mennessä vuoden lämpimimpänä päivänä laittaa toppatakin päälleen, mun mielestä se oli aika hauska.

Vierailija
37/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana ihan kiva, mutta jooh, siihen sitten omasta kaveripiiristä osallistuivat ne, jotka spämmäävät kuvia elämästään muutenkin... Ja nythän se heillä oikein repesikin (kun sai luvan), eikä se rajoitu mihinkään yhteen kuvaan per päivä, vaan moniin osiin tai kuvagallerioihin ja pitkiin jaaritteluihin (taas) omasta elämästään. No, tavallaan ymmärrettävää ja rakastettavaa ja kuuluu heidän persoonaansa, jossa siitä omasta elämästä halutaankin tilittää aika suurleisesti. ;)

Sellaisia simppeleitä ja oivaltavia kuvia ja lyhyitä juttuja olisin kaivannut sellaisilta kavereiltä, jotka ovat yleensä "hiljaa", mutta tällaiset nyt ymmärrettävästi kammoksuttavat niitä tyyppejä juuri tuon hypetyksen ja sen spämmärihenkisen joukon innostuttua jutusta. 

[/quote]Kuulun "tällaisiin" enkä kammoksu mitään. Jokainen spämmätköön faceen niin paljon kuin huvittaa. En vain ehdi ajatella fb-höttöä. Minulla on aidosti parempaa tekemistä (kuin imagomuokkailla 24/7) ja kiire elämässäni. Tunnustan, etten jaksanut tänään edes katsoa niitä arkikuvia. Täytän pääni mieluummin muulla hömpällä. Oivallukseni säästän sinne omaan arkeeni ja ystävilleni.

Vierailija
38/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on sula mahdottomuus, että joillakin ihan oikeasti on siisti koti, jotkut käyvät lenkillä kauniissa maisemissa tai juovat teetä viltin alla?

Suurimmalla osalla ihmisistä nuo tilanteet ovat ihan aitoja, uskotte tai ette. Ei kaikki makaa sohvalla verkkareissa kodin ollessa sekainen läävä. Ihan naurettavaa vihata jonkun siistiä kotia tai auringonlaskua kuvassa ja ajatella niiden olevan lavastettuja. Ei kaikilla ole yhtä paska arki kuin teillä.

Vierailija
39/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:01"]

Mulle ei lainkaan käy ymmärrykseen se, mitä ihmiset pitävät jakamisen arvoisena. Miten ketään voi oikeasti kiinnostaa toisten aamupuurot? Jengi postaa teltta pystyssä kuvia maitorahkasta, johon on viipaloitu banaani päälle ja joka on merkitty kymmenellä hashtagilla, mitä paskaa nyt oikeasti?:D

[/quote]

Kiinnostaahan joitakin, ja aika moniakin, myös muotiblogit ja ruokablogit.

Vierailija
40/58 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]Teemukista täytyy pitää kiinni ikään kuin lämmittelisi käsiä sen ympärillä. Sillai pehmoisesti. Zzzzzz.

[/quote]

No mites sitten poikaystävä nimeltä Teemu?